Gå til innhold

Når 1 + 1 blir 3


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Kjempegøy at det klaffet på første prøveperiode :D Fikk selv klaff på pp2 og trodde ikke det var sant. Hadde sett frem til å bli prøver, og nileste her inne. Var veldig mange som skrev om mange og lange prøveperioder(det blir jo de som vises, da det blir en del aktivitet i de dagbøkene). Nå sitter vesla å tar en kort dupp i vippestolen foran meg! Du har såå mye å glede deg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempegøy at det klaffet på første prøveperiode :D Fikk selv klaff på pp2 og trodde ikke det var sant. Hadde sett frem til å bli prøver, og nileste her inne. Var veldig mange som skrev om mange og lange prøveperioder(det blir jo de som vises, da det blir en del aktivitet i de dagbøkene). Nå sitter vesla å tar en kort dupp i vippestolen foran meg! Du har såå mye å glede deg til :D

Åååå, så stas! Får helt sommerfugler i magen av å høre sånt☺️ Må bare håpe at alt går bra nå, for nå vil jeg jo ha akkurat denne babyen☺️💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg reagerer veldig ulikt på graviditeten - og det er vel ikke så uvanlig etter hva jeg har hørt? Mannen er veldig opptatt av å ikke være for glad/for engasjert helt enda siden det er så tidlig, han er realist og er opptatt av at sjansen for at vi kan miste er tilstede. Og han har jo rett! Men jeg er følelsesmenneske, så jeg jubler litt inni meg for hver eneste dag som går bra☺️ Og jeg leste noe veldig fint et sted her på KG, nemlig at hvis det faktisk går bra med denne lille, så skal ikke jeg ha kastet bort mange uker av svangerskapet mitt med å holde tilbake følelsene mine, jeg skal være glad for dette frøet hver eneste dag jeg har det☺️ Så får heller skuffelsen bli ekstra tøff i tilfelle noe går galt, men den sjansen er jeg villig til å ta☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere begge to må få reagere sånn dere vil, og må vise forståelse ovenfor den andre. Både jeg og samboer var sånn som du beskriver deg selv i mitt forrige svangerskap, men det gikk jo ikke bra.. så neste gang tror jeg nok vi kommer til å ikke håpe på for mye for fort. Men samtidig så har du jo statistikken på din side også! Riktignok er det en del som mister, men det er vel enda flere som det går bra med? Og da synes jeg du trekker fram et kjempegodt poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere begge to må få reagere sånn dere vil, og må vise forståelse ovenfor den andre. Både jeg og samboer var sånn som du beskriver deg selv i mitt forrige svangerskap, men det gikk jo ikke bra.. så neste gang tror jeg nok vi kommer til å ikke håpe på for mye for fort. Men samtidig så har du jo statistikken på din side også! Riktignok er det en del som mister, men det er vel enda flere som det går bra med? Og da synes jeg du trekker fram et kjempegodt poeng!

Det er jeg så enig i, man opplever jo alt så forskjellig! Pluss at det er jo jeg som kjenner på det fysiske ved dette, så det er klart det blir annerledes for mannen! Håper virkelig at statistikken er på deres side denne perioden også Marimba☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri meg så vanskelig det er å holde dette hemmelig! Igår hadde jeg to kollegaer på besøk - og begge to er gravide, så naturlig nok ble det en del baby-prat. Og jeg måtte virkelig konsentrere meg for å ikke buse ut med det! Haha, føler at alt jeg sa var skikkelig anstrengt😂 Vi skal fortelle det til mine foreldre til helgen da - ville egentlig gjerne ventet til etter legetime, men vi skal på familiefest sammen med dem lørdag kveld, så de kommer uansett til å skjønne det! Gleder meg veldig til de skal få vite det, det blir deres første barnebarn (ja, hvis det går bra selvfølgelig!), og de - spesielt mamma - kommer seriøst til å bli helt tussete❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag tok jeg digital test, og den viste gravid 2-3 uker❤️ Og det stemmer jo med at jeg tror eggløsning var 20. september. Men denne syklusen var jo ganske lang, hele 34 dager (første dag av siste mens var 1.september, IKM 4. oktober), så da skjønner jeg ikke helt hvor langt svangerskapet har vært...for i den appen jeg har så har jeg lagt inn datoene for både første dag i siste mens, EL og IKM, og den sier 5+3 nå... Burde det ikke vært 4+5 isteden hvis egget ble befruktet søndag 20.sept? Syns det er rart å regne helt tilbake til 1.september... Skal bli kjekt med den legetimen til uka, for her er det visst en del uklarheter! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at clearbluetesten viser alderen på babyen i magen, og ikke fra starten på siste syklus, sånn vi regner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at clearbluetesten viser alderen på babyen i magen, og ikke fra starten på siste syklus, sånn vi regner.

Ja, og det stemmer jo på en prikk med mine egne beregninger også, så det er stas☺️❤️ Er den terminkalkulatoren på appen jeg ikke helt skjønner, men skal prøve å ikke henge meg så mye opp i det, regner med at legen min kan gi meg en forklaring☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jo dagen! Jeg våknet opp uten et eneste tegn til mensen, så idag tok jeg tester - ikke bare én, men to, haha☺ Og dere, de eeeeer vel positive, er de ikke det da?

Gratulerer så mye!! Også på første forsøk  :5:  Godt å se at det også er mulig :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Også på første forsøk :5: Godt å se at det også er mulig :-)

Tusen takk! Har fortsatt vansker med å tro at det er sant! Er du prøver selv? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Har fortsatt vansker med å tro at det er sant! Er du prøver selv? ☺️

Vi synes det er fryktelig skummelt å kalle oss prøvere! Men vi tenker at det som skjer, det skjer.. Et lite tilskudd ville være en glede for begge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte nyheten til mine foreldre igår, og det ble så glade! Mamma begynte å gråte☺️❤️ Litt rart at nyheten så smått har begynt å komme ut i verden nå, nå er det ikke bare mannen og jeg som vet om det lenger! Vi skal fortelle hans foreldre så fort jeg har vært hos legen, men de bor ganske langt unna oss så vi må fortelle dem på telefon☺️ Blir kos å dele det med dem også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært hos legen og fått midlertidig termin 10.06.16❤️ Så nå er dagboken offisielt flyttet til graviditetsforumet, for nå er vi ikke prøvere lenger! Nå er det liksom enda mer ekte, jeg har en liten spire i magen som forhåpentligvis skal vi babyen vår! ❤️ Nå må den bare holde seg fast der inne så den er klar til å komme ut til sommeren❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fortalt mannens foreldre om nyheten, og det er så stas å se/høre reaksjonene til de kommende besteforeldrene! Dette blir det første barnebarnet på begge sider, så det er klart det er ekstra stas☺️ Til hans foreldre måtte vi jo si det på telefon pga avstanden, men det var veldig kos☺️

Jeg er 6 uker idag, altså halvveis til vi i alle fall kan senke skuldrene et lite hakk! Det føles sykt lenge til, og når jeg tenker på at bare er ni dager siden vi tok første test med to streker så blir jeg nesten litt satt ut! Hahaha, jeg føler jo allerede at jeg har vært gravid leeenge, disse dagene går jo sååå saaakte! 😂😂 Håper virkelig at det skal gå litt fortere etterhvert altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg aldri før har vært så fokusert og så bevisst på kroppen min noen gang, nå registerer jeg hver eneste lille ting som skjer - mest for å være på jakt etter symptomer. Jeg kjenner egentlig veldig lite, og er derfor livredd for å miste de få jeg har! 🙊 Hovedsakelig er det puppene mine jeg merker det på, de har blitt enorme! Og de gjør faktisk ganske så vondt! Så jeg har faktisk bare en eneste bh som passer nå, så jeg går stort sett i sports-bher faktisk! 🙊 Har i tillegg skikkelig oppblåst mage, og jeg syns nesten jeg ser gravid ut allerede! Mannen bare ler av meg, for, altså, jeg har noen kilo for mye, og har jo litt mage fra før, men nå skylder jeg bare på luft og en baby som vokser raskt eller at jeg bærer på tvillinger, hahaha☺️ Merker ikke så mye til hormoner heller egentlig, men mulig mannen sier noe annet der... Så bortsett fra puppene så skulle man nesten tro at alt dette bare er innbilning! 😳 Ekkel tanke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg prøver å være i så mye aktivitet som mulig om dagen nå, jeg har en veldig stillesittende jobb, og ser virkelig viktigheten av å bevege seg litt på ettermiddagen...men guri meg så vanskelig det er å komme seg avgårde! Jeg er så sliten og trøtt når jeg kommer hjem fra jobb! Men idag dro mannen meg med ut på en drøy times gåtur, og det var veldig deilig når vi først kom oss ut! Gleder meg til å få fitbit'en som jeg har bestilt, håper den kan motivere meg til litt mer aktivitet enn vanlig, for jeg trenger det virkelig! Gleder meg i alle fall til å følge med på hvor mange skritt jeg går og hvor mye aktivitet jeg er i ila en dag! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, jeg har også fitbit! Supermotiverende! 

 

 

 

Edit* - Hvilken av de er det du har bestilt? 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, jeg har også fitbit! Supermotiverende!

Edit* - Hvilken av de er det du har bestilt?

Åh, er det det? Så kjekt å høre! Gleder meg sånn til å få min! Jeg tror min heter loop band fra Polar☺️ Hvilken har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å forstå at jeg er gravid - for jeg kjenner det liksom ikke. Jada, så er puppene mine enorme, men fortsett fra det så føler jeg egentlig ikke at noe er annerledes, så nå har jeg begynt å tenke at jeg kanskje ikke lenger er det? Har bestilt UL i uke 11, men det er jo enda veldig lenge til, og tror jeg kommer til å bli sprø av å gå rundt i over 4 uker til og lure på om jeg faktisk er gravid eller ikke. Skulle nesten ønske meg en morgenkvalme eller en ekstrem trøtthet eller noe sånt som tilsa at jeg faktisk driver og skaper et menneske inni meg. Vurderer en tur til en jordmor - er det noen som kanskje leser dette som kanskje vet hvor tidlig man for eksempel kan høre hjerteslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...