Gå til innhold

Når 1 + 1 blir 3


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Nå er det nesten sånn at jeg ikke har lyst til å legge inn baby-aksjer i disse høyaktuelle dagene for å kunne ha en forklaring å falle tilbake på hvis det ikke klaffer denne perioden. Hvis det var forståelig? Jeg har liksom lyst til å kunne si til meg selv at "neinei, så klaffet det ikke denne perioden, men så var vi ikke så flinke til å ha sex rundt EL heller da", sånn at skuffelsen ikke skal bli for stor... Jeg vet jo at det er kjempeteit å tenke sånn, men jeg ser for meg den enorme skuffelsen hvis vi gjør alt vi kan for å treffe og allikevel ikke treffer...hvis dere skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener, men du må jo også huske at det er like vanlig at det klaffer på første forsøk som at det ikke gjør det. Det sies vel at det er ca 20% sjans i hver eggløsning for at man faktisk kan bli gravid, og at 90% av alle par blir gravide i løpet av 1-3 måneder (hvis jeg ikke husker helt feil).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en EL-test idag, klarte rett og slett ikke å la være. Blenda-hvit test, og har angret siden jeg tok den. Jeg skulle jo ikke bli teste-gal fra første prøveperiode jo! Så langt gikk den planen liksom... Men ble såpass oppgitt på meg selv at jeg ikke kommer til å teste noe mer i alle fall! Ikke denne uka ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskende mange som spør meg om vi skal ha barn snart - jeg trodde egentlig det var et spørsmål man passet seg litt for å spørre? Det er jo det verste spørsmålet å få hvis man har prøvd lenge uten å lykkes? Jeg skjønner at det er naturlig å spørre oss nå, ettersom vi har giftet oss nå og har både jobber og leilighet på plass, men allikevel? Jeg syns det et vanskelig å vite hva man skal svare. Jeg vil jo ikke si nei, for da lyver jeg jo. Men det blir så innmari mye press hvis jeg svarer ja! Så nå drar jeg den klassiske "tja, etterhvert, men vi stresser ikke med det enda", så får folk nøye seg med det... De tenker nok sitt allikevel tenker jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den at folk spør om man skal ha barn snart! Vi er ikke prøvere (men har veldig lyst), og jeg har bare snakket med et par nære venner om babysyken. Men naboer, godt voksne bekjente, venninner av mødrene våre, og egen familie har enten spurt rett ut eller hintet om vi skal ha barn snart. Det hadde nok vært utrolig sårt om vi hadde vært prøvere over lang tid. Nå er det heldigvis bare litt irriterende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den at folk spør om man skal ha barn snart! Vi er ikke prøvere (men har veldig lyst), og jeg har bare snakket med et par nære venner om babysyken. Men naboer, godt voksne bekjente, venninner av mødrene våre, og egen familie har enten spurt rett ut eller hintet om vi skal ha barn snart. Det hadde nok vært utrolig sårt om vi hadde vært prøvere over lang tid. Nå er det heldigvis bare litt irriterende :P

Det er så rart at folk bare antar at det er greit å spørre om liksom! Som du sier så er det heldigvis bare litt irriterende akkurat nå da, men jeg ser for meg at det må være utrolig vondt for folk som har prøvd lenge uten å få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge appen min skulle jeg hatt EL på onsdag, men det er vanskelig å si altså! Den ene testen jeg tok dagen før var jo negativ, så egentlig regner jeg med at EL var eller blir noen dager senere. Har ingen symptomer på EL - det har jeg ikke hatt en eneste gang siden jeg sluttet på p-piller i mai, men så har jeg heller aldri kjent så veldig etter siden vi har brukt annen prevensjon og ikke prøvd å bli gravide. Nå har jeg jo alle antenner ute for å kjenne etter for EL, og igår og idag har jeg kjent på en enorm craving etter søtsaker (det er dessverre ikke uvanlig for min del da...) og sexlysten er på topp. Kanskje EL er nå/rett rundt hjørnet?! Skal satse på litt aksjer i helgen i alle fall! Det er virkelig altoppslukende å være førstegangsprøver altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går liksom både fort og sakte på en gang. Jeg føler at det er helg stadig vekk, men hver eneste dag er laaaang. Jeg venter bare på å komme til det punktet hvor jeg er gravid - enten det er en måned, to måneder eller et halvt år, og jeg vil helst bare spole dit med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at EL var igår - jeg har ikke testet, men igår hadde jeg altså så vondt i puppene (spesielt brystvortene) og var så oppblåst at jeg har ingen annen forklaring. Jeg har aldri sånne symptomer, har aldri kjent EL tidligere, men så har jeg heller ikke kjent etter tidligere! Så da beregner jeg IKM søndag 4. oktober, fire dager senere enn først antatt (basert på appen). Jeg og mannen la inn aksjer torsdag, lørdag og igår (søndag), satser på at jeg får med mannen er runde idag også, og så er det jo bare å krysse alt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det blir fulltreffer :)

Jeg kjenner virkelig på om vi bare skal droppe prevensjon og la det skje hvis det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det blir fulltreffer :)

Jeg kjenner virkelig på om vi bare skal droppe prevensjon og la det skje hvis det skjer..

Åh, det er jo en så spennende avgjørelse! Hva sier mannen/kjæresten din da? Vi hadde bestemt oss lenge i forveien for at vi skulle begynne å prøve etter sommerferien, og det er ganske så altoppslukende altså! ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er jo en så spennende avgjørelse! Hva sier mannen/kjæresten din da? Vi hadde bestemt oss lenge i forveien for at vi skulle begynne å prøve etter sommerferien, og det er ganske så altoppslukende altså! ☺️☺️

Vi hadde også egentlig bestemt oss for å begynne å prøve nå i august for jeg begynte med folat allerede i mai haha. Men så kom august og jeg sluttet på pillen og fikk kalde føtter så vi har brukt kondom.. Jeg er så redd hva de på jobb skulle mene skjønner du! Begynte i ny jobb dette året så.. Samboeren min derimot sier han vil begynne prøvingen nå :) så.. Hjelp! Jeg tenker på det at hvis jeg skulle bli gravid raskt, så blir vi egentlig foreldre litt for tidlig iforhold til jobb osv. Men det kan jo ta lang tid før det klaffer, og da vil jeg virkelig angre på at vi ventet med prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også egentlig bestemt oss for å begynne å prøve nå i august for jeg begynte med folat allerede i mai haha. Men så kom august og jeg sluttet på pillen og fikk kalde føtter så vi har brukt kondom.. Jeg er så redd hva de på jobb skulle mene skjønner du! Begynte i ny jobb dette året så.. Samboeren min derimot sier han vil begynne prøvingen nå :) så.. Hjelp! Jeg tenker på det at hvis jeg skulle bli gravid raskt, så blir vi egentlig foreldre litt for tidlig iforhold til jobb osv. Men det kan jo ta lang tid før det klaffer, og da vil jeg virkelig angre på at vi ventet med prøvingen.

Hmm, ja, ser dilemmaet! Men jeg tenker at så lenge du har jobbet de magiske seks månedene (som er prøvetid for fast jobb her jeg jobber i alle fall) så er du jo "trygg"! Alle som ansetter damer i den typiske fruktbare alderen har jo i bakhodet at det kan skje☺️ Og sjansen for at det klaffer med en gang er jo heller ikke så stor (20% er det de fleste sier...), så jeg ville bare satt igang jeg altså! Men nå er jo ikke jeg helt objektiv på dette temaet da, haha, jeg er jo liksom midt oppi denne prøvingen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ja, ser dilemmaet! Men jeg tenker at så lenge du har jobbet de magiske seks månedene (som er prøvetid for fast jobb her jeg jobber i alle fall) så er du jo "trygg"! Alle som ansetter damer i den typiske fruktbare alderen har jo i bakhodet at det kan skje☺️ Og sjansen for at det klaffer med en gang er jo heller ikke så stor (20% er det de fleste sier...), så jeg ville bare satt igang jeg altså! Men nå er jo ikke jeg helt objektiv på dette temaet da, haha, jeg er jo liksom midt oppi denne prøvingen☺️

Det tenker jeg også, det kan jo ta laaang tid. I tillegg tenker vi på at vi planlegge slik at vi får plass i barnehage når den tid kommer. Tenker dere på barnehageopptaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også, det kan jo ta laaang tid. I tillegg tenker vi på at vi planlegge slik at vi får plass i barnehage når den tid kommer. Tenker dere på barnehageopptaket?

Vi har det selvfølgelig i bakhodet, men kommer ikke til å stoppe prøvingen for å ikke få barn til høsten hvis det tar tid. Vi bor i en såpass liten by at barnehageplass løser seg greit uansett, men det beste hadde selvfølgelig vært å få før 1. september! Pluss at jeg ser for meg at sommeren må være perfekt å få baby på, så man slipper å pakke den inn i alt for mye de første ukene i alle fall☺️ Ååå, håper sånn at det klaffer allerede denne måneden! Syns dere skal sette igang også altså☺️ Når har du EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det selvfølgelig i bakhodet, men kommer ikke til å stoppe prøvingen for å ikke få barn til høsten hvis det tar tid. Vi bor i en såpass liten by at barnehageplass løser seg greit uansett, men det beste hadde selvfølgelig vært å få før 1. september! Pluss at jeg ser for meg at sommeren må være perfekt å få baby på, så man slipper å pakke den inn i alt for mye de første ukene i alle fall☺️ Ååå, håper sånn at det klaffer allerede denne måneden! Syns dere skal sette igang også altså☺️ Når har du EL?

Hvordan kan jeg finne ut om det løser seg med barnehage uansett? Vi bor også på et lite sted :) baby på vår/tidlig sommer ønsker jeg også :)

jeg aner ikke når jeg har El. Etter jeg sluttet på pillen kom mensen som den pleier den uken som normalt er pillefri uke. Etter det har jeg ikke sett snurten av TR. Ifølge appen jeg bruker er jeg på dag 47, men det er kanskje ikke reelt når TR ikke har meldt sin ankomst etter pilleslutt? jaja, jeg som ikke er prøver enda venter på EL-tester og G-tester i posten, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan jeg finne ut om det løser seg med barnehage uansett? Vi bor også på et lite sted :) baby på vår/tidlig sommer ønsker jeg også :)

jeg aner ikke når jeg har El. Etter jeg sluttet på pillen kom mensen som den pleier den uken som normalt er pillefri uke. Etter det har jeg ikke sett snurten av TR. Ifølge appen jeg bruker er jeg på dag 47, men det er kanskje ikke reelt når TR ikke har meldt sin ankomst etter pilleslutt? jaja, jeg som ikke er prøver enda venter på EL-tester og G-tester i posten, haha!

Jeg vet ikke om det kan sjekkes noe sted, men jeg jobber tett på barnefamilier i jobben min, så jeg har bare informasjon fra alle derfra - og så vidt jeg har skjønt så kan man søke barnehageplass for barn som er født etter 1. september, og at de får plass så lenge det er ledige plasser i barnehagen. Men jeg er usikker altså, so correct me if I am wrong!

Jeg kjøpte også en haug EL-tester etter at jeg sluttet på piller i mai, men ble bare stresset av det, så sluttet igjen - håper jeg blir gravid uten å måtte sette igang med det igjen, for testegalskapen tok meg altså! Klarte ikke følge mine egne råd om å bruke det for å stresse mindre😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen måtte jobbe overtid igår, og var bokstavelig talt utslitt da han kom hjem, så derfor: ingen sengehygge :( Nå er alle EL-symptomer borte, så da anser jeg perioden - og derfor sjansen - som over for denne gang. Og nå er jeg skikkelig negativ, for sånn som jeg ser det så fikk vi bare "lagt inn aksjer" to ganger, og det er jo ikke helt ultimat. Men vi får se, nå skal jeg bruke de neste ukene på å forberede meg på at TR dukker opp - så skuffelsen blir minst mulig i alle fall☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen måtte jobbe overtid igår, og var bokstavelig talt utslitt da han kom hjem, så derfor: ingen sengehygge :( Nå er alle EL-symptomer borte, så da anser jeg perioden - og derfor sjansen - som over for denne gang. Og nå er jeg skikkelig negativ, for sånn som jeg ser det så fikk vi bare "lagt inn aksjer" to ganger, og det er jo ikke helt ultimat. Men vi får se, nå skal jeg bruke de neste ukene på å forberede meg på at TR dukker opp - så skuffelsen blir minst mulig i alle fall☺️

Jojo, men litt håp må du jo også ha. Ettersom du tror EL var 20. sep(?) så skal vel beste tiden for aksjer være 19. sep(?), så alt håp er jo ikke ute selv om det ikke ble noe action i går ;) Selv om jeg skjønner tankegangen din veldig godt, og tenker akkurat likt om meg selv denne måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men litt håp må du jo også ha. Ettersom du tror EL var 20. sep(?) så skal vel beste tiden for aksjer være 19. sep(?), så alt håp er jo ikke ute selv om det ikke ble noe action i går ;) Selv om jeg skjønner tankegangen din veldig godt, og tenker akkurat likt om meg selv denne måneden.

Tusen takk skal du ha, det var hyggelig skrevet! Nå ble jeg i litt bedre humør faktisk, kanskje det går allikevel❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...