Gå til innhold

Hekle bestemorruter. ENKEL forklaring


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet noen har hatt godt utbytte av youtube :-)

Anonymous poster hash: 93f71...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du er smart nok, så engelsk forklaring blir ikke noe utfordring for deg:

http://www.purlbee.com/2007/03/30/granny-squares/

Hehe. Takk for den ;)

har allerede lest den første linken her og sjekket YouTube. Har mekket sammen to ruter, og har så vondt i fingrene at jeg vet ikke mine arme råd. Noget anspent vil jeg tro :sjenert:

Får finne en bedre hekleteknikk, så skal dette gå så det suser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hehe. Takk for den ;)

har allerede lest den første linken her og sjekket YouTube. Har mekket sammen to ruter, og har så vondt i fingrene at jeg vet ikke mine arme råd. Noget anspent vil jeg tro :sjenert:

Får finne en bedre hekleteknikk, så skal dette gå så det suser :)

 

Thihi, det var det jeg visste. 

 

Ang. vondt i fingrene: Når det gikk lenge mellom hver gang jeg heklet, så holdt jeg så hardt i heklenåla at jeg hadde ømme fingermuskler til neste dag. Fikk et tips om å holde i heklenåla som om det var en blyant e.l. og alltid ta en en bitteliten avslapningspause etter ti-tolv masker. Det hjalp ganske bra, og etterhvert klarte jeg å få forholdet mellom spenning på tråden vs. fingergrepet til å bli slik at det ble både jevnt og uten pseudo-stivkrampe i fingrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thihi, det var det jeg visste.

Ang. vondt i fingrene: Når det gikk lenge mellom hver gang jeg heklet, så holdt jeg så hardt i heklenåla at jeg hadde ømme fingermuskler til neste dag. Fikk et tips om å holde i heklenåla som om det var en blyant e.l. og alltid ta en en bitteliten avslapningspause etter ti-tolv masker. Det hjalp ganske bra, og etterhvert klarte jeg å få forholdet mellom spenning på tråden vs. fingergrepet til å bli slik at det ble både jevnt og uten pseudo-stivkrampe i fingrene.

Det er den fingrene jeg ikke har nåla i som blir vond. Finner vel på noe lurt etter hvert (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...