Gå til innhold

Jeg er skremt av rasismen her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Castielz

De ønsker selvsagt "the american dream" (money for nothing)

Jeg for min del, er ikke villig til å gi min egne penger for at disse skal oppnå denne drømmen.

Hadde de vært flyktninger, hadde de ikke oppført seg slik de gjør i fredelige land.

Disse er økonomiske snyltere, ikke noe annet.

Jeg blir skremt av hvor naive slike som deg er TS, vil DU gi alt du har for å hjelpe disse "flyktningene" så er det helt greit, men ikke våg deg og tvinge meg til å måtte gjøre det samme!

Endret av Castielz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bedre at det kommer ut her enn andre steder?



Anonymous poster hash: c0eec...4b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Rasisme selvfølgelig.  :rolleyes:  Hadde det vært rasisme om f.eks det var Tyskland det var krig i og "flyktninger" fra både Polen og Østerrike nektet både mat og vann og skaper total kaos gjennom Europa? Det er ikke hudfargen som får folk til å reagere. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir helt matt (dog ikke særlig overrasket) over den rasismen og dehumaniseringen av ikke-vestlige flyktninger og innvandrere som foregår her på forumet.

 

En saklig, klok debatt om flyktning- og innvandringsspørsmål er selvsagt helt i orden. At vidåpne grenser ikke nødvendigvis vil føre til en positiv løsning, er et helt legitimt politisk standpunkt. 

 

Problemet oppstår når man ikke lenger diskuterer med klokskap, empati og andre menneskers beste i tankene, men kun med aggresjon, forenkling, fremmedgjøring og demonisering av andre mennesker.

 

DETTE er slik de første tendensene til etnisk forfølgelse starter i praksis. Det skjer når man deler verden opp i "oss" og "de andre", hvor de andre ikke tillegges de samme menneskelige sidene og kompleksiteten som vi så raust tillegger oss selv. Når vi ikke genuint prøver å sette oss inn i de fremmedes situasjon, og ikke ser situasjonen fra mange ulike vinkler og utfordrer våre egne umiddelbare oppfattelser og impulser. 

 

Å trekke frem videoer fra nettsider med en innvandrerfiendtlig agenda, hvor ikke-vestlige flyktninger fremstilles på negativt vis (nærmest som dyr!), og sette disse løsrevne bruddstykkene av "virkeligheten" sammen til sin egen forenklede virkelighet, er nøyaktig den samme typen mekanisme som har hendt i starten av hver eneste etniske forfølgelse i historien. Dette er rasisme.

 

Breaking news: ikke-vestlige folk er nøyaktig som deg i sin menneskelige essens. De ønsker de samme tingene, de føler de samme følelsene, de reagerer like komplekst og uregelmessig på komplekse situasjoner som du gjør. Det betyr ikke at det er riktig å åpne grensene, det er en annen diskusjon, men det betyr at du har en menneskelig plikt i å være bevisst på hvordan du omtaler dine medmennesker, hvilke kilder du forholder deg til og hvilke holdninger du bidrar til!

 

Jeg har en følelse av at det i fremtiden ikke kommer til å være en stolt opplevelse for mange å se tilbake på de utsagnene de har lirt av seg nå..

Anonymous poster hash: 6abab...cf4

 

 

Bullshit.

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg blir helt matt (dog ikke særlig overrasket) over den rasismen og dehumaniseringen av ikke-vestlige flyktninger og innvandrere som foregår her på forumet.

En saklig, klok debatt om flyktning- og innvandringsspørsmål er selvsagt helt i orden. At vidåpne grenser ikke nødvendigvis vil føre til en positiv løsning, er et helt legitimt politisk standpunkt.

Problemet oppstår når man ikke lenger diskuterer med klokskap, empati og andre menneskers beste i tankene, men kun med aggresjon, forenkling, fremmedgjøring og demonisering av andre mennesker.

DETTE er slik de første tendensene til etnisk forfølgelse starter i praksis. Det skjer når man deler verden opp i "oss" og "de andre", hvor de andre ikke tillegges de samme menneskelige sidene og kompleksiteten som vi så raust tillegger oss selv. Når vi ikke genuint prøver å sette oss inn i de fremmedes situasjon, og ikke ser situasjonen fra mange ulike vinkler og utfordrer våre egne umiddelbare oppfattelser og impulser.

Å trekke frem videoer fra nettsider med en innvandrerfiendtlig agenda, hvor ikke-vestlige flyktninger fremstilles på negativt vis (nærmest som dyr!), og sette disse løsrevne bruddstykkene av "virkeligheten" sammen til sin egen forenklede virkelighet, er nøyaktig den samme typen mekanisme som har hendt i starten av hver eneste etniske forfølgelse i historien. Dette er rasisme.

Breaking news: ikke-vestlige folk er nøyaktig som deg i sin menneskelige essens. De ønsker de samme tingene, de føler de samme følelsene, de reagerer like komplekst og uregelmessig på komplekse situasjoner som du gjør. Det betyr ikke at det er riktig å åpne grensene, det er en annen diskusjon, men det betyr at du har en menneskelig plikt i å være bevisst på hvordan du omtaler dine medmennesker, hvilke kilder du forholder deg til og hvilke holdninger du bidrar til!

Jeg har en følelse av at det i fremtiden ikke kommer til å være en stolt opplevelse for mange å se tilbake på de utsagnene de har lirt av seg nå..

Anonymous poster hash: 6abab...cf4

Nå er mange paranoide.Takk norsk presse for det,tildels.

Takk alt oppgulp fra internett.

Folk som ikke søker,finner ikke svar,de tror på alt.

De er ikke kritiske.

Jeg håper og tror at en møter døra,det er det som skal til.

Jeg har aldri skjønt rasisme.Jo,at det er mangel på kunnskap skjønner jeg,Men at en svelger alt rått?

Ubegripelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme selvfølgelig.  :rolleyes:  Hadde det vært rasisme om f.eks det var Tyskland det var krig i og "flyktninger" fra både Polen og Østerrike nektet både mat og vann og skaper total kaos gjennom Europa? Det er ikke hudfargen som får folk til å reagere. Herregud.

For noe sprøyt. Vil du fortelle meg at dere hadde holdt på slik som dette om dette gjaldt svensker feks?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe sprøyt. Vil du fortelle meg at dere hadde holdt på slik som dette om dette gjaldt svensker feks?

 

Ja hvis det hadde vært krig i danmark og svenskene hadde skreket og krevd å komme til norge og kastet maten og vannet vi ga dem. :fnise:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir helt matt (dog ikke særlig overrasket) over den rasismen og dehumaniseringen av ikke-vestlige flyktninger og innvandrere som foregår her på forumet.

 

En saklig, klok debatt om flyktning- og innvandringsspørsmål er selvsagt helt i orden. At vidåpne grenser ikke nødvendigvis vil føre til en positiv løsning, er et helt legitimt politisk standpunkt. 

 

Problemet oppstår når man ikke lenger diskuterer med klokskap, empati og andre menneskers beste i tankene, men kun med aggresjon, forenkling, fremmedgjøring og demonisering av andre mennesker.

 

DETTE er slik de første tendensene til etnisk forfølgelse starter i praksis. Det skjer når man deler verden opp i "oss" og "de andre", hvor de andre ikke tillegges de samme menneskelige sidene og kompleksiteten som vi så raust tillegger oss selv. Når vi ikke genuint prøver å sette oss inn i de fremmedes situasjon, og ikke ser situasjonen fra mange ulike vinkler og utfordrer våre egne umiddelbare oppfattelser og impulser. 

 

Å trekke frem videoer fra nettsider med en innvandrerfiendtlig agenda, hvor ikke-vestlige flyktninger fremstilles på negativt vis (nærmest som dyr!), og sette disse løsrevne bruddstykkene av "virkeligheten" sammen til sin egen forenklede virkelighet, er nøyaktig den samme typen mekanisme som har hendt i starten av hver eneste etniske forfølgelse i historien. Dette er rasisme.

 

Breaking news: ikke-vestlige folk er nøyaktig som deg i sin menneskelige essens. De ønsker de samme tingene, de føler de samme følelsene, de reagerer like komplekst og uregelmessig på komplekse situasjoner som du gjør. Det betyr ikke at det er riktig å åpne grensene, det er en annen diskusjon, men det betyr at du har en menneskelig plikt i å være bevisst på hvordan du omtaler dine medmennesker, hvilke kilder du forholder deg til og hvilke holdninger du bidrar til!

 

Jeg har en følelse av at det i fremtiden ikke kommer til å være en stolt opplevelse for mange å se tilbake på de utsagnene de har lirt av seg nå..

Anonymous poster hash: 6abab...cf4

 

Jeg kunne ikke vært mer enig, det er dypt foruroligende :( 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Bullshit.

Anonymous poster hash: 50cea...f37

Riktig.Hva med en begrunnelse? ?

"Å fane.må jeg begrunne og tenke?"

:-D

Blir vel for krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

IS er bare mennesker de også, de vil de samme tingene som alle andre. Undertrykke og voldta kvinner, hogge hodet av alle som ikke er islamske. Ehrrr...

Folk er forskjellige, kulturer er forskjellige. Det er ikke alle det er ønskelig å bringe inn i hjemmet vårt.

Hva har IS med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det hadde vært krig i danmark og svenskene hadde skreket og krevd å komme til norge og kastet maten og vannet vi ga dem. :fnise:

Ja, for dette er den eneste måten mesteparten av dere har å "diskutere" på, ikke sant? Ta halvsannheter og blåse de ut av dimensjoner og bruke de til å latterliggjøre både flyktningene og de dere diskuterer med. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er mange paranoide.Takk norsk presse for det,tildels.

Takk alt oppgulp fra internett.

Folk som ikke søker,finner ikke svar,de tror på alt.

De er ikke kritiske.

Jeg håper og tror at en møter døra,det er det som skal til.

Jeg har aldri skjønt rasisme.Jo,at det er mangel på kunnskap skjønner jeg,Men at en svelger alt rått?

Ubegripelig.

Det er jo akkurat det som er farlig. Folk flest virker å ikke gidde å sette seg inn i selv et minimum av hva som skjer i denne saken, det er lettere å bite å svelge en hver skremselspropaganda som blir kastet ut. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skremmer meg er kunnskapsløsheten til innvandrings tilhengere som jobber for å åpne grensene for fulle mugger i godhetens navn uten noen forståelse av hva konsekvensen av dette vil bli.

 

Det er skremmende at mennesker jobber for å avvikle velferdsstaten i godhetens navn. Hvem tjener på dette?

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trollkarlen

For noe sprøyt. Vil du fortelle meg at dere hadde holdt på slik som dette om dette gjaldt svensker feks?

Er HUDFARGEN avgjørende her? Er det rasistisk å være kritisk til masseinnvandring fra en kultur som er kvinnefiendtlig? Er det hudfargen som gjør de kvinnefiendtlig?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er jo akkurat det som er farlig. Folk flest virker å ikke gidde å sette seg inn i selv et minimum av hva som skjer i denne saken, det er lettere å bite å svelge en hver skremselspropaganda som blir kastet ut.

Jeg vet.Det er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig.Hva med en begrunnelse? ?

"Å fane.må jeg begrunne og tenke?"

:-D

Blir vel for krevende.

 

Sorry. Jeg har debattert i hele dag, så jeg tok en enkel utvei. Nå skal jeg ta enda en enkel utvei:

 

 

 

Look at the Chinese, there are millions of them everywhere in the West. They work, keep quiet and abide the law. Don't come tell me there isn't something inherently fucked up about muslims. They cause riots and distress fucking everywhere they go.

 

Anonymous poster hash: 50cea...f37

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de noe bedre innvandrerne da?

Aksepterer de vår religion, våre tradisjoner og vår kultur? Nei, stort sett ikke.

Det er vi som må ta hensyn til og respektere deres religion og kultur.

 

Hva hvis det var motsatt? Hvordan ville vi blitt mottatt om vi måtte flykte til deres land?



Anonymous poster hash: 3674c...777
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...