Gå til innhold

Mrs. Random Nick sin hverdag


Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

Da har jeg vasket badet med klorin. Må kjøpe rensemiddel for vaskemaskinen. Lenge siden sist jeg renset den tror jeg. Det anbefales jo å gjøre det en gang i måneden, men jeg har nok ikke gjort det fullt så ofte skal jeg være ærlig. Men alltid når vi har oppkastsmitte i hus så sørger jeg for å gjøre det etter at jeg har vasket berørte plagg på 90 grader. Så, sånn er det nå med den saken..

 

I går fikk jeg forresten sett kongefamilien på nært hold i Oslo, så det var gøy. I begynnelsen kom jeg egentlig veldig nærme de, ca to meter, men "nybegynner-meg" feilet, trodde jeg tok video-opptak på mobilen, og fikk dermed ingen opptak med en god synsvinkel likevel. Fikk en snutt senere på video, men selvsagt ingenting som kan måle seg med journalistenes kvalitet.. :( 

 

Ellers er det XBOX som gjelder her  i huset i dag. 

 

Håper dere får en flott dag dere som leser dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag. Ungen har klart å smitte mannen virker det som, da sistnevnte er nede for telling. Ungen hadde grei allmenntilstand i går på dagen, men så ble det bare verre mtp feber utover kvelden. Så nå er det straks å dusje ungen, ordne oss, prøve å gjøre litt mer husarbeid også får jeg stikke ut og kjøpe noe digg som en oppmuntring til alle oss når mannen en gang våkner igjen. Håper ikke mannen trenger å sovn hele dagen gjennom, men av og til er søvn den beste medisin.

 

Ellers er det fint vær ute i dag, men mann og barn bør uansett være inne i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Nå var det lenge siden jeg hadde skrevet noe her følte jeg. Poden er blitt frisk, og mannen jobber med å holde seg i form. 

 

Gleder meg til lørdag. Da får vi besøk av en del folk her. Søstera mi, noen søskenbarn av meg, og mannen til det ene søskenbarnet mitt. Blir godt å sosialisere seg igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

I går hadde vi besøk av en fin gjeng med folk for å feire bursdagen min! :) Kjekt med besøk. Et par av de som var her er den en stund siden jeg har sett også, så da var det ekstra fint å se de igjen. 

 

I går bestod hele dagen før besøket kom av å gjøre husarbeid, så i dag skal det bare være total avslapping. Trenger det. Tror vi kommer til å leve på reste-snacks, og blant ballonger, i ukevis.

 

I går var det for øvrig ganske mildt ute. Jeg kunne gå med bare en singlet og bluse på overkroppen under jakka mi uten å fryse!! Det er ikke meldt så fæle tempereaturer her i dag heller, bare fare for veldig mye is på veiene, og på tirsdag kommer det en varmegrad!! Er det våren som er i anmarsj, mon tro? :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)  Du er tydeligvis en optimist.  Jeg tviler på at den kommer riktig ennå, men behold troen...for det gjør den om en del uker. Gratulerer med vel overstått feiring og støtter det med hvile i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.1.2016 at 10.10, Glansbildeskrinet skrev:

I går hadde vi besøk av en fin gjeng med folk for å feire bursdagen min! :) Kjekt med besøk. Et par av de som var her er den en stund siden jeg har sett også, så da var det ekstra fint å se de igjen. 

 

I går bestod hele dagen før besøket kom av å gjøre husarbeid, så i dag skal det bare være total avslapping. Trenger det. Tror vi kommer til å leve på reste-snacks, og blant ballonger, i ukevis.

 

I går var det for øvrig ganske mildt ute. Jeg kunne gå med bare en singlet og bluse på overkroppen under jakka mi uten å fryse!! Det er ikke meldt så fæle tempereaturer her i dag heller, bare fare for veldig mye is på veiene, og på tirsdag kommer det en varmegrad!! Er det våren som er i anmarsj, mon tro? :sol: 

1008746a1j2faq5tb.gif570051qy79avd6sm.gif679775z29uksi0yq.gif

:hug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
1 time siden, Sola de skrev:

1008746a1j2faq5tb.gif570051qy79avd6sm.gif679775z29uksi0yq.gif

:hug: 

Tusen takk! :) Selve bursdagen og feiringen har vært da, men det er gøy med gratulasjoner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Så var det bare å få tiden til å gå..

 

Husarbeid... :icon_frown: Det positive er at det er fire varmegrader her ute, :sol: og det kan man jo like. Bortsett fra islyktene mine som smelter. Men det er å foretrekke at de gjør det heller enn at det er bikkjekaldt ute.

 

Godt man har musikk på YouTube. Estranged med Guns N' Roses nå. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Interessant å se hvordan det er de samme personene man ser dag etter dag, på de samme stedene om morgenen mens man haster til jobb, eller skole. 

 

Når man kommer til den første veien kommer den første personen, en ung gutt som jeg ikke klarer å se på om går på ungdomsskolen eller er akkurat nyutdannet. Hører alltid på musikk.

 

Videre i samme veien er det tre jenter som skal til samme stedet som oss. Jeg har også fått med meg hvilke hus de kommer fra. De er som oftest ganske flinke til å gå på fortauet, og bryr seg ikke med å bruke tid på å se på fascinerende ting man ser langs veien. Det eneste var i dag, at den eldste av dem tilsynelatende vurderte om de skulle gå over veien uten å bruke sebrastripene. Heldigvis gikk de videre der de skulle gå på fortauet. Jeg merker på ungen min at de er med på å pushe tempoet hans om de er bak oss, da blir han liksom litt stoltere av at han er raskest. :)

 

På hjemveien igjen møter jeg på tre andre barn, utlendinger, som nesten alltid har hastverk. Tror to av de må være søsken, mens den ene er kompis av den andre. I dag var det virkelig hastverk på dem, og jeg lurer litt på om foreldrene er hjemme i det hele tatt når de skal avgårde til skolen? De hadde hatt godt av å gå hjemmefra fem minutt før. 

 

Så er det de vanlige arbeiderne som holder på å bygge et nytt hus i nærheten. De er litt heldige som har en jobb man fort ser fremskritt på. Likevel er jeg glad for at jeg ikke behøver å jobbe ute når jeg er på jobb. Spesielt på denne årstiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Glansbildeskrinet skrev:

Interessant å se hvordan det er de samme personene man ser dag etter dag, på de samme stedene om morgenen mens man haster til jobb, eller skole. 

 

Når man kommer til den første veien kommer den første personen, en ung gutt som jeg ikke klarer å se på om går på ungdomsskolen eller er akkurat nyutdannet. Hører alltid på musikk.

 

Videre i samme veien er det tre jenter som skal til samme stedet som oss. Jeg har også fått med meg hvilke hus de kommer fra. De er som oftest ganske flinke til å gå på fortauet, og bryr seg ikke med å bruke tid på å se på fascinerende ting man ser langs veien. Det eneste var i dag, at den eldste av dem tilsynelatende vurderte om de skulle gå over veien uten å bruke sebrastripene. Heldigvis gikk de videre der de skulle gå på fortauet. Jeg merker på ungen min at de er med på å pushe tempoet hans om de er bak oss, da blir han liksom litt stoltere av at han er raskest. :)

 

På hjemveien igjen møter jeg på tre andre barn, utlendinger, som nesten alltid har hastverk. Tror to av de må være søsken, mens den ene er kompis av den andre. I dag var det virkelig hastverk på dem, og jeg lurer litt på om foreldrene er hjemme i det hele tatt når de skal avgårde til skolen? De hadde hatt godt av å gå hjemmefra fem minutt før. 

 

Så er det de vanlige arbeiderne som holder på å bygge et nytt hus i nærheten. De er litt heldige som har en jobb man fort ser fremskritt på. Likevel er jeg glad for at jeg ikke behøver å jobbe ute når jeg er på jobb. Spesielt på denne årstiden.

 

Fine observasjoner :) Samme ser man på bussen f.eks. Vi er noen vanedyr og havner gjerne i samme sete hver gang, og om det vanlige er opptatt, og man må finne seg et annet et, så legger man merke til at den vanlige gjengen på bussen, alle stopper opp et par sekunder, når deres plass er opptatt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

I disse orkantider sender jeg en ekstra varm tanke til de "der hjemme". Håper virkelig at alt går bra både med dem, båtene og flytebryggene. Jeg synes det er litt skummelt med slike heftige naturkrefter, må jeg innrømme. Skal holde meg inne lenge nå.

 

Gikk til matbutikken i sted, og fikk sikret meg god loff, reker og digg. Så vi skal klare oss. :) Det var tidvis ganske kraftige vindkast her også, selv om det ikke er noe orkanvarsel i mitt fylke heldigvis. Men det regnet kraftig sidelengs på veien bort. Misunner de som har bil, selv om misunnelse ikke er bra. 

 

Før i dag fikk jeg vasket rommet til poden. Godt med alt som blir gjort. Nå får det bli å vaske litt klær. 

 

Ta vare på både dere selv, og andre, dere som er i de verste orkanstrøkene i dag. :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg opplevde noe rart i går. Poden har fått en bursdagsinvitasjon til en i klassen, men jeg klarte å blinxe på datoen. Normen er at man har barnebursdager på lørdager, så det var nok derfor jeg tenkte det var i går. Men før jeg oppdaget det fikk jeg med meg poden kledd i finklær ut på tur til bursdagsbarnet. Oppdaget at vi var litt tidlig ute da jeg ikke var sikker på hvor lang tid vi kom til å bruke bort dit, men shitt au. Vel fremme kommer jeg på at jeg har glemt å skrive ned etternavnet deres. Det er snakk om en blokk med flere leiligheter, og på ringeklokkene utenpå står det bare ukjente navn. Jeg har hilst på bursdagsbarnets foreldre da deres barn var i bursdagen til min pode. Og vi har fått klasseliste med alle etternavn, så jeg burde skrevet ned det, men det glemte jeg ut. Hadde jo med meg innbydelsen hele veien bort, og den hadde telefonnummeret deres på seg. Så da burde jo det gå greit.

 

Så var det bare å trykke på de ulike ringeklokkene som var der, og anta at om vi trykte på feil en av gangene kunne vi kanskje få kontakt med noen som kunne slippe oss inn. Det var da også det som skjedde. Spurte mannen som åpnet for oss hvor de bodde, viste jo bilde av bursdagsbarnet, og mannen fortalte oss dette. Kom frem til rett før, jeg og poden. Hørte det var folk der inne. Banket på et par ganger uten at noen åpnet opp. Det var da rart, tenkte jeg. Sendte en sms, uten å få svar. Så ringte jeg til dem til slutt. Selvsagt forstod de ikke dialekta mi. Hater det. Men etter en stund forstod de greia. Åpnet likevel ikke opp døra. Sprøtt. Så da var det jo bare å beklage at man hadde tatt feil på datoen, også si at vi snakkes.

 

Men altså; når noen ringer på hos deg nesten akkurat et døgn før man skal ha selskap, er det ikke da naturlig høflighet å åpne opp døra for å snakke med folka face to face? Dessuten: om jeg ikke hadde vært super-opptatt med å vaske gulv, så hadde jeg da også invitert folk inn på en kopp kaffe. Barnet mitt går jo tross alt i samme klasse som deres barn. Skjønner at det er mye dette by-syndromet a la "noen ringer på døra uten at vi har en avtale.. Det må være noen skurker. Vi åpner ikke." Men det føltes virkelig så lite gjestfritt at jeg ble i stuss på om jeg ville sende ungen avgårde til selskapet i dag. Nå ble vi enige om at vi skulle det likevel, men dette kommer ikke til å være folk vi kommer til å opprettholde noe kontakt med kjenner jeg.

 

Endret av Glansbildeskrinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Dagens to-do-liste:

 

Vaske en haug med klær. Prioirtere 60 grader svart, og 60 grader hvitt.

 

Rydde og vaske BAK sofaen.

 

Flytte en eske over fra vårt rom, til podens rom. Rydde oppi denne. 

 

Vaske på den nederste delen (der man står), i selve kantene/sidene på dusjen.

 

Rydde oppi andre bokser.

 

Vaske klær for hånd.

 

Lage middag (ørret i dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Fikk hovedsaklig gjort vasking av klær + rydding i esker i går. Var en roteboks med alle mulige slags ting oppi. Etter en stund ble også mannen smittet av "ryddesjuka" mi, noe på gunn av at han hadde glemt spill-musa si på jobb :rolleyes: . Men da fikk vi ryddet ordentlig opp i et par slike bokser i alle fall. Blir lettere å leve når man har mindre rot rundt seg synes jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at du fortjener en"verdens beste  husmor"-medalje i det pureste gull.
smileys-winner-894883.gif   images?q=tbn:ANd9GcRFDZbbKqhd9Ly8RSrkL7I  copa1.gif   winner.gif  :klappe::klappe::klappe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick
Den 5.2.2016 at 15.11, Hoppetaujenta skrev:

Jeg syns at du fortjener en"verdens beste  husmor"-medalje i det pureste gull.
smileys-winner-894883.gif   images?q=tbn:ANd9GcRFDZbbKqhd9Ly8RSrkL7I  copa1.gif   winner.gif  :klappe::klappe::klappe: 

 

23 timer siden, Sola de skrev:

God helg, vakre glansbildeskrinet :hug:02SzYUah8B?dimension=800x800

 

Tusen takk til begge dere to!:blomst: Håpe dere har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

I går fikk jeg både jobbe-jobbet, OG være sosial. Fikk sett igjen en bekjent som før var venninne, som jeg ikke har sett på flere år. Greit å oppdatere seg litt på flere fronter. 

 

I dag skal jeg prøve å slappe av mest mulig kjenner jeg (når jeg er hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Sliten. I dag har jeg virkelig shoppa til jeg droppa. Ikke at det skal så mange timene på et senter til før jeg er dønn sliten. Blir sliten av så mange folk rundt meg, og det å gå mye. Skulle virkelig ønske at jeg hadde en bil. Tenk å bare kunne sette varene man har kjøpt inn i en bil som står parkert ved senteret, ta en halvtimes power-"nap" der, også handle videre igjen etter det. DET må jo være luksus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...