Gå til innhold

Mrs. Random Nick sin hverdag


Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt tanken, men hvor mye husker folk som drikker alkohol av hva som skjedde på julebordet etter at julebordet har vært??

Spørs hvor mye de drakk, men om ikke annet er man på hils når man kommer på intervju og kan f.eks si takk for sist og ha litt avslappende prat om julebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag igjen. 

 

I dag har vi kjøpt adventskalender til poden, også har jeg begynt med julepresang nummer tre. Hadde vi hatt økonomi nok til det så hadde alle vært ferdige til nå, men denne måneden har vi kjøpt flybilletter hjem til jul. Utrolig at det skal koste såpass mye mer å komme seg avgårde innenlands med fly enn til storbyer utenlands. *frustrert*

Det er svindyrt å reise innenlands! Merkelig at man kommer seg til London, Paris og Berlin for 199 og 299, men må betale tusenvis for å reise til andre siden av landet. Er i grunn ikke rart at folk sjelden reiser innad i landet vårt når prisene er slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Da var det søndag igjen. Vi har fått møte den nye kjæresten til søstera mi sånn offisielt i dag. Det er flere år siden hun hadde kjæreste sist, så nå var det fint at det lyktes for henne. :) Jeg har møtt han en gang tidligere, men da var de ikke "offisielt" sammen (bare noen få av oss visste om det) så jeg måtte være ganske diskré i mine uttalelser og væremåte. Jeg tror de to passer veldig godt sammen mtp valg av yrker, religion/verdier i livet/diverse erfaringer etc. :) Han har et "troll" i skapet som jeg har fått vite om, jeg bare håper at min mor ikke er "for hard" med alle spørsmål som hun sannsynligvis kommer til å spørre min søster om når hun får vite om det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag igjen. Vi har fått møte den nye kjæresten til søstera mi sånn offisielt i dag. Det er flere år siden hun hadde kjæreste sist, så nå var det fint at det lyktes for henne. :) Jeg har møtt han en gang tidligere, men da var de ikke "offisielt" sammen (bare noen få av oss visste om det) så jeg måtte være ganske diskré i mine uttalelser og væremåte. Jeg tror de to passer veldig godt sammen mtp valg av yrker, religion/verdier i livet/diverse erfaringer etc. :) Han har et "troll" i skapet som jeg har fått vite om, jeg bare håper at min mor ikke er "for hard" med alle spørsmål som hun sannsynligvis kommer til å spørre min søster om når hun får vite om det.. 

Så kjekt! :strix:Gratulerer så masse til søsteren din :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Troll kan være skumle, selv i fortid. :( 

Det er sant, men så lenge han er åpen om det så får man håpe for alles del at han er 100% ærlig om det, og ikke bare 99%. :)  Søstera mi er verken dum, eller naiv, så jeg har troa på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Smådårlig i magen i dag etter å ha spist lunsj ute. Spiste en hamburger på en slags fast food-sjappe. Mistenker at det var noe i den som kanskje ikke var godt nok stekt? 

 

Ellers er det husarbeid og vanlige ting som står på agendaen. Kjedelige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag, nye utfordringer. I dag har det vært speilglatt her ute. Utrolig vanskelig å komme seg fra a til å. HELDIGVIS har jeg gode brodder, så jeg klarte å holde meg oppe men poden som ikke har teknikken på å gå med de på føttene sine helt inne enda falt dessverre mange ganger på veien til skolen. På veien hjem gikk jeg forbi en varseltrekant på veien, en annen plass var det en tenåringsgutt som lå med ryggen ned mot grusveien (men han hadde søstera si med seg; og da jeg spurte om det gikk bra fikk jeg vite at det allerede var hjelp på vei). Jeg gikk også forbi en mann med en krykke som hadde falt og som sa han trengte hjelp. Jeg klarte ikke å komme meg først bort til ham av oss som var der, men fikk heldigvis sagt i fra til de som var i nabohuset at de måtte strø utenfor der. Utrolig slitsomt å gå ute når det er slike forhold. Nervene er så i helspenn at det er virkelig ubehagelig. TAKK OG LOV for at jeg i det hele tatt fant broddene mine før vi måtte gå. Og vi rakk AKKURAT frem i tide, tidsnok til å si ha det rett før skoleklokka ringte. Tror nok det er mange som kom for sent til jobb og skole i dag. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir løsningen at folk har en liten trillebægg med hjul foran seg, med 50 kg strøsand i? :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Blir løsningen at folk har en liten trillebægg med hjul foran seg, med 50 kg strøsand i? :biggrin: 

:idesmil: Skal vurdere det til neste gang! :fnise:  Nå har heldigvis mye av isen regnet bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Da har jeg begynt med julerengjøringa. Selv om vi ikke skal feire jul hjemme i år, er det godt å se forskjellen på før og etter. Har vasket baderomsveggene inni selve dusjkabinettet nå med eddik og zalo, og DET gjorde underverker! Ser utrolig forskjell etterpå. Så jeg skal satse på å vaske resten av veggene på badet med de samme midlene i løpet av nærmeste fremtid også.

 

Det bodde to ungkarer her vi bor før vi flyttet inn, og de kan umulig ha vært nøye med renhold da jeg fant en brukt boksershorts under varmtvannstanken på badet da vi hadde flyttet inn. :kvalm: Må bare si at jeg er glad for at jeg i det minste er nøye med renhold i det daglige, og nå skal jeg være ekstra nøye med julerengjøring fra topp til tå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye utfordringer. I dag har det vært speilglatt her ute. Utrolig vanskelig å komme seg fra a til å. HELDIGVIS har jeg gode brodder, så jeg klarte å holde meg oppe men poden som ikke har teknikken på å gå med de på føttene sine helt inne enda falt dessverre mange ganger på veien til skolen. På veien hjem gikk jeg forbi en varseltrekant på veien, en annen plass var det en tenåringsgutt som lå med ryggen ned mot grusveien (men han hadde søstera si med seg; og da jeg spurte om det gikk bra fikk jeg vite at det allerede var hjelp på vei). Jeg gikk også forbi en mann med en krykke som hadde falt og som sa han trengte hjelp. Jeg klarte ikke å komme meg først bort til ham av oss som var der, men fikk heldigvis sagt i fra til de som var i nabohuset at de måtte strø utenfor der. Utrolig slitsomt å gå ute når det er slike forhold. Nervene er så i helspenn at det er virkelig ubehagelig. TAKK OG LOV for at jeg i det hele tatt fant broddene mine før vi måtte gå. Og vi rakk AKKURAT frem i tide, tidsnok til å si ha det rett før skoleklokka ringte. Tror nok det er mange som kom for sent til jobb og skole i dag. Huff.

Huff, stakkars lille gutt :( Håper han ikke slo seg så veldig. Er så skrekkelig skummelt når det er slikt føre. Håper det ikke er så glatt i morgen der borte.

Da har jeg begynt med julerengjøringa. Selv om vi ikke skal feire jul hjemme i år, er det godt å se forskjellen på før og etter. Har vasket baderomsveggene inni selve dusjkabinettet nå med eddik og zalo, og DET gjorde underverker! Ser utrolig forskjell etterpå. Så jeg skal satse på å vaske resten av veggene på badet med de samme midlene i løpet av nærmeste fremtid også.

 

Det bodde to ungkarer her vi bor før vi flyttet inn, og de kan umulig ha vært nøye med renhold da jeg fant en brukt boksershorts under varmtvannstanken på badet da vi hadde flyttet inn. :kvalm: Må bare si at jeg er glad for at jeg i det minste er nøye med renhold i det daglige, og nå skal jeg være ekstra nøye med julerengjøring fra topp til tå. 

Eddik og zalo.. Hmm. Det må prøves!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Huff, stakkars lille gutt :( Håper han ikke slo seg så veldig. Er så skrekkelig skummelt når det er slikt føre. Håper det ikke er så glatt i morgen der borte.

Eddik og zalo.. Hmm. Det må prøves!

 

1 del eddik til 1 del Zalo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Det forrige svaret mitt til @‌Sola de ble skrevet med min nye data! Jeg har faatt en kombinert jule/ og bursdagsgave fra min mann og poden. Vi skal reise bort til jul, og bruke fly, s[ da var vi litt bekymret for hvilket utslag det ville ha for vekta paa flybagasjen. Derfor fikk jeg aapne den naa.  Maa fine ut hvordan jeg faar frem den siste bokstaven i alfabetet vaart da det ikke virker aa bare trykke paa den aktuelle tasten. Litt spennende, samtidig knotete med et nytt tastatur jeg ikke er vant med.

Den dataen jeg har brukt til naa hoerer egentlig til mannens jobb, og naar han skal bytte jobb saa maa jeg jo ha mi egen. Saa da blir det saann.

 

I dag skal jeg se etter lilla adventslys. Saa maa jeg fylle opp kjoeleskapet med diverse mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ny maskin! :klappe: Det går seg til etter hvert, men ingenting er som den en er godt vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Fredag. Svart fredag. Prøver å ignorere shoppinghysteriet og holder hodet kaldt. Vi har jo kjøpt flyblletter og diverse denne måneden, så da blir det med det. Har kjøpt noen navnelapper og navnestempel for å merke ungen sine klær med på nett, men det blir med den shoppingen. Kommer andre dager etter svartefredagen der man også må ha mat på bordet. Lurer litt på hvor gode tilbudene i USA faktisk er ettersom at køene starter lenge før butikkene åpner der? Her har de jo vært alt fra 20-70% rabatt på de stedene jeg har sett. 20% er det bare til å ignorere, det kommer jo som tilbud med jevne mellomrom resten av året. Men når det  lir 25% rabatt og mer DA snakker man. I mitt neste liv planlegger jeg å bli en av disse rike Hollywoodfruene som har assistenter. :sukk:

 

Resten av dagen skal jeg bruke til det vanlige elskede husarbedet mitt. Før i dag fant jeg forresten Twist i løsvekt  matbutikken, noe jeg selvsagt benyttet meg av. Bare synd at den Perlenougat'en er gått ut av produksjon. :( Men de har noen gode alternativer der fremdeles i alle fall. :) Og flott når man selv kan velge hva man vil ha. 

 

Mannen og ungen skulle egentlig på guttetur til svigermor i helga, men hun er opptatt med jobben sin så da må det bli en annen helg. 

 

I kveld tror jeg at jeg skal finne frem adventpynten vår. Blir fint med litt pynt i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Har funnet frem adventslys og litt julepynt nå.

 

-----

 

Alltid gøy å høre på når naboen har fest rett over deg. Fikk varsel om det på forhånd selvsagt, og poden har heldigvis et supergodt sovehjerte. Selv har jeg helt i meg litt RedBull så jeg ikke skal bli trøtt for tidlig. Jeg klarer som regel ikke å sove om det er bråk rundt meg. Husker ikke sist jeg ble bedt ut en lørdags kveld. Den ene venninna mi er ute på et oppdrag med veldedighet i Afrika nå, og den andre er midt i eksamensperiode. Det sisnevnte gjelder også søstera mi. Så her er det liv.. Not.

 

Kveldens: https://www.youtube.com/watch?v=YlUKcNNmywk&list=PLD96DBE7E46FAD03E  inni mellom med at jeg ser på Gossip Girl igjen nå og da. Så sånn går nå dagan.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ny dag. 

 

Tenker på alt jeg må få gjort både i dag og før jul. Skriver opp lister på hva jeg må ordne før den tid. Frisørtime til ungen, sjekke at finskoa til ungen fremdeles passer (hvis de gjør det), rydde, vaske kjøpe og pakke inn julegaver, juleforestilling på skolen etc. Bare å stå på.  :tree: :nisselue: :gave: :heiajente: :shoppe: :husarbeid: :kokk: washing-dishes-smiley-emoticon.gif schoonmaakster.gif~c200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...