Gå til innhold

Fra eskimoegg til høstbaby- venter på bittelillesøster ❤️


QBee

Anbefalte innlegg

1 time siden, QBee skrev:

Var klar for senga. BOOM, vannavgang :overrasket: Livredd, spent og skjelver som et aspeløv!

Du kan jo ikke servere oss slik spenning sent på kveld!!!🙈 Hvordan skal jeg sove i natt?:p masse lykke til med fødsel hvis det kicker igang snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Jill skrev:

Så spennende! Masse lykke til! :yvonne:

 

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Du kan jo ikke servere oss slik spenning sent på kveld!!!🙈 Hvordan skal jeg sove i natt?:p masse lykke til med fødsel hvis det kicker igang snart! 

Tusen takk :) 

2,5 t etter vannavgang og 2 t etter første rie ble lille vakre født. HELT fantastisk fødsel. Hele historien kommer etterhvert, nå er vi sjekka inn på hotellet og jeg skal liksom sove (As if!) 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg er definitivt på fødselshighen, og kan glemme soving. Her kommer fødselshistorien min:

Var som sagt innstilt på å legge meg da jeg plutselig kjente det mye omtalte kneppet i magen og vannet begynte å renne. Og all spenning jeg har kjent på i forhold til fødsel veltet over meg. Ringte føden umiddelbart, og til min store lettelse ville de ha meg inn på sjekk. Barnevakt var raskt på plass, og mannen måtte bare godta at det ikke ble tidlig kveld på han heller.

Fant fram et bind og skulle skifte klær, men det rant vann i strie strømmer så endte opp med å putte en babybleie i trusa. Ble gjennomvåt på null komma niks. Midt oppi skjelving og redsel så var det en stor lettelse at det var godt med fostervann denne gang. 

Bilturen inn gikk fint. Hadde et par rier, men de var svake. Dog skilte de seg markant fra kynnerene jeg har hatt de siste dagene, skjønte fort at kroppen var i gang.

Vi kom frem midt i vaktbytte og måtte vente litt på CTG. Før og under denne så kom det flere rier, men det varierte hvor vonde de var  og de var heller ikke regelmessige. 

Etter CTGen, begynte det å ta seg opp. Vi fikk lov å bli på sykehuset fordi jeg var så engstelig for hvor fort det ville gå, men ble tilbudt sovepiller og fikk et vanlig rom vi skulle tilbringe natta på. På vei inn dit så økte smertene derimot drastisk, og det ble fødestue på oss istedet. 

Jeg hadde nå såpass vonde rier at pusting ikke funka, og det ble en del sutring og smågrining. Det var ikke spesielt gøy, og jeg sleit med å holde ut. Jm bestemte at åpning skulle sjekkes.

8 cm!!!! Hvor mange rier jeg hadde hatt vet jeg ikke, men det var IKKE mange. Og med målet sååå nært i sikte så skjedde det noe med hele holdningen min, det var plutselig ikke så ille likevel. Og endelig fikk jeg lystgass, som faktisk hjalp godt som smertelindring og denne gang- eller så var det den roen jeg fikk over meg- iallfall så var det verste allerede over. Hadde sikkert 2-3 helt overkommelige rier, også var det full åpning gitt!

Gjennom siste del var det bare å følge kroppen. Pustet i lystgassen i starten på riene og presset på resten. Det gjorde vondt når hun kom, så ærlig må jeg være, men trykketrangen overdøver smertene på et vis- også visste jeg jo at nå var det straks over. Hadde kanskje 5-6 pressrier...? 

Ut kom hun, og nydelig var hun. Akkurat henne vi har ventet på :hjerte: Over et kilo tyngre og 8 cm lengre enn storesøster var, 53 cm og nesten 4 kg. Hun lå på brystet mitt en stund før hun begynte å lete etter noe å sutte på, da tok hun puppen som det mest naturlige i verden (og det er det jo). 

Fødselen tok 2 t fra første rie, jeg tror det gikk enda litt fortere enn sist. Fra vannavgang og til jeg sjekket inn på hotellet nydusjet tok det 5 timer. Slapp unna stormriene denne gang, og vil absolutt kalle dette en drømmefødsel. Med verdens vakreste premie! Gleder meg sånn til å bli kjent med henne!

(og til å sove, men det får bli i morgen).

 

Endret av QBee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, gratulerer så mye! :hjerte: Det hørtes jo ut som en drømmefødsel; kjapp, men ikke så kjapp at du ikke rakk å henge med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mykje med jenta! :strix: Høyrest absolutt ut som ein drømmefødsel dette her, ja. :)

Kos deg masse med lillesøster, og nyt babytida så godt du kan - tida går så  altfor fort! Vesla mi er allerede 3 månader gammal. Tenk, no er både du og eg mamma til 3 skjønne jenter. :hjerte: Så heldige me er! :yvonne:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille jenta :hjerte: Og godt jobbet! Takk for at du deler fødselshistorien, jeg sitter her og er veldig rørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 6.06, Tonio skrev:

Gratulerer :nordvesta:

Fantastisk fødselshistorie da! Bra at pillene ikke fungerte. :fnise:

 

På 20.10.2017 den 8.57, miore skrev:

Fantastisk, gratulerer så mye! :hjerte: Det hørtes jo ut som en drømmefødsel; kjapp, men ikke så kjapp at du ikke rakk å henge med! 

 

På 20.10.2017 den 9.22, Jill skrev:

Gratulerer så mye! Hørtes virkelig ut som en drømmefødsel! :nordvesta:

 

På 20.10.2017 den 10.16, Sisti skrev:

Åååh, gratulerer!! :hoppe: Så gøy å lese! Kos dere masse! 

 

På 20.10.2017 den 11.02, Mirabella76 skrev:

Gratulerer så mykje med jenta! :strix: Høyrest absolutt ut som ein drømmefødsel dette her, ja. :)

Kos deg masse med lillesøster, og nyt babytida så godt du kan - tida går så  altfor fort! Vesla mi er allerede 3 månader gammal. Tenk, no er både du og eg mamma til 3 skjønne jenter. :hjerte: Så heldige me er! :yvonne:

 

På 20.10.2017 den 14.07, Illy skrev:

Gratulerer så mye med den lille jenta :hjerte: Og godt jobbet! Takk for at du deler fødselshistorien, jeg sitter her og er veldig rørt!

Tusen takk alle sammen :) 

 Nå er det late dager på barsel som gjelder. Jeg og lillegull ligger i dobbeltsenga og ser på pawn stars :fnise: Blir kastet hjem og Inn i ny hverdag i morgen da.

Mini er litt gul, men godt under grensen for behandling, og til tider litt misfornøyd. Hun vil helst ikke ligge noe annet sted enn inntil/oppå meg, eller så vil hun ammes. Siden det fortsatt er ganske tørt inni der så er det blitt veldig sårt, men biter tennene sammen og håper det kommer noe melk snart.

Formen min er kjempebra. Fikk en grad 1 rift og ble sydd både inn- og utvendig, noe som var litt :overrasket::overrasket:, jeg hadde vel trodd at jeg slapp unna siden jeg gjorde det sist. Men uansett så er det kun litt ømt nå. 

Har ikke fått veid meg enda, men ser forholdsvis gravid ut fortsatt. Skjønner IKKE hvordan det kan ha kommet ut 4 kg baby og 600 g morkake + maaaasse fostervann fra den "Lille" gravidmagen uten at den i det minste går langt innover nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jill skrev:

Hvordan har det gått å komme hjem? :)

 

12 timer siden, Snotra skrev:

Gratulerer så mye med jenta!! :yvonne: Håper dere har kommet dere vel hjem og at alt står bra til. :) 

Takker :) Vi har en fin barseltid. Lille mirakel gikk ned 300g på sykehuset, men på mandag hadde hun gått opp 90 av dem igjen, og samme dag kom melka for fullt. 

Det er en rolig jente vi har fått. Men de er vel kanskje det uansett når de er en uke gamle? Iallfall går det i soving og spising, og hver gang vi får sett henne med åpne øyne er det stor stas i heimen :fnise: søstrene er kjempeflinke :hjerte: 

Sliter med utrolig såre bryster da... er sånn at jeg har begynt å grue meg litt til å amme, selv om det går over etter få sekunder så blir det liksom ikke noen forbedring fra dag til dag :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er IKKE rolige uansett etter en uke - mvh, mamma til tidligere kolikkbaby :ler: Jeg sendte en henrykt melding til mannen da datteren var ca 6 uker gammel: "Nå har hun vært våken i over fem minutter, og hun gråter fremdeles ikke!!" Det var rekord ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, miore skrev:

De er IKKE rolige uansett etter en uke - mvh, mamma til tidligere kolikkbaby :ler: Jeg sendte en henrykt melding til mannen da datteren var ca 6 uker gammel: "Nå har hun vært våken i over fem minutter, og hun gråter fremdeles ikke!!" Det var rekord ;) 

 

Jeg har ikke hatt kolikkbabyer, men de var jammen urolige/grinete nok, det tror jeg ikke debuterte første uka. Får prise meg lykkelig foreløpig da, høres ikke ut som noen festlig start på mammalivet. Hun her er ikke våken så lenge uten å grine hun heller, men så sover hun stort sett hele tiden. Hvordan går det med deg og mageboeren? Langt er du kommet nå?

Vi gikk og la oss i 11-tiden i går, da sov allerede lille My. Hun våkna for mat kl 02, og etter det sov vi til 6 :overrasket: Fornøyd med det selvsagt, men skulle ønske hun ville spise litt oftere da. Puppene føles som to såre betongklosser innimellom. Og jeg tror hun har litt feil sugetak siden sårheten ikke gir seg. Men det er vanskelig å få det til riktig når de er så harde. Sliter med å håndmelke før baby har fått i gang utdrivningen også. Det går greit, men tar litt av kosen når det er så sårt. 

I morgen er det veiing på helsestasjonen, gleder meg til det. Hun har fulle bleier heeele tiden, så håper hun har tatt igjen og helst passert fødselsvekta nå. En uke gammel i dag :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.10.2017 at 9:01 AM, QBee said:

 

Har du forsøkt Cottermans grep for å gjøre brystene mykere? :) Og eventuelt tilbakelent amming, for å se om grepet hennes blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Sisti skrev:

Har du forsøkt Cottermans grep for å gjøre brystene mykere? :) Og eventuelt tilbakelent amming, for å se om grepet hennes blir bedre?

Har prøvd svært lite, har liksom tenkt at dette kan jeg :P takk for tips, må Google :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, QBee said:

Har prøvd svært lite, har liksom tenkt at dette kan jeg :P takk for tips, må Google :) 

Man er nok aldri "utlært" på amming, dessverre. :P Hvert barn kan ta med seg nye utfordringer! :)

Tonje forklarer det fint her: 

 

https://ammehjelpen.no/artikkel/70/Brystspreng-oppmykning-Cottermans-grep

Videoen her om teknikk kan også være grei:

https://ammehjelpen.no/artikkel/29/Ammestillinger

Og så litt om tilbakelent amming:

https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

 

Sånn, så slipper du å google så mye. :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, QBee skrev:

Jeg har ikke hatt kolikkbabyer, men de var jammen urolige/grinete nok, det tror jeg ikke debuterte første uka. Får prise meg lykkelig foreløpig da, høres ikke ut som noen festlig start på mammalivet. Hun her er ikke våken så lenge uten å grine hun heller, men så sover hun stort sett hele tiden. Hvordan går det med deg og mageboeren? Langt er du kommet nå?

Vi gikk og la oss i 11-tiden i går, da sov allerede lille My. Hun våkna for mat kl 02, og etter det sov vi til 6 :overrasket: Fornøyd med det selvsagt, men skulle ønske hun ville spise litt oftere da. Puppene føles som to såre betongklosser innimellom. Og jeg tror hun har litt feil sugetak siden sårheten ikke gir seg. Men det er vanskelig å få det til riktig når de er så harde. Sliter med å håndmelke før baby har fått i gang utdrivningen også. Det går greit, men tar litt av kosen når det er så sårt. 

I morgen er det veiing på helsestasjonen, gleder meg til det. Hun har fulle bleier heeele tiden, så håper hun har tatt igjen og helst passert fødselsvekta nå. En uke gammel i dag :hjerte:

 

Hehe, min var rolig første døgnet, deretter var det vrælings for full hals i fire måneders tid ;) Håper småtten holder seg rolig, det høres veldig behagelig og koselig ut!

Jeg er 12+2 nå. Var på min tredje ( :plystre::sjenert: ) UL på tirsdag, og alt ser fremdeles bra ut, så nå tør jeg å håpe litt skikkelig :) Hyperemesisen nekter foreløpig å slippe taket, så det er mye spying og lite jobbing og energi. Håper det slipper taket litt snart, det hadde vært deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 10.02, Sisti skrev:

Man er nok aldri "utlært" på amming, dessverre. :P Hvert barn kan ta med seg nye utfordringer! :)

Tonje forklarer det fint her: 

 

https://ammehjelpen.no/artikkel/70/Brystspreng-oppmykning-Cottermans-grep

Videoen her om teknikk kan også være grei:

https://ammehjelpen.no/artikkel/29/Ammestillinger

Og så litt om tilbakelent amming:

https://ammehjelpen.no/artikkel/178/Biological-nurturing-Naturlig-amming

 

Sånn, så slipper du å google så mye. :nigo: 

 

Tusen takk! 

På 26.10.2017 den 13.51, miore skrev:

Hehe, min var rolig første døgnet, deretter var det vrælings for full hals i fire måneders tid ;) Håper småtten holder seg rolig, det høres veldig behagelig og koselig ut!

Jeg er 12+2 nå. Var på min tredje ( :plystre::sjenert: ) UL på tirsdag, og alt ser fremdeles bra ut, så nå tør jeg å håpe litt skikkelig :) Hyperemesisen nekter foreløpig å slippe taket, så det er mye spying og lite jobbing og energi. Håper det slipper taket litt snart, det hadde vært deilig!

Hyperemesis høres svært lite digg ut, håper du kommer deg gjennom dagene og har litt energi til kommende storesøster, så får jobb og alt annet bare vente. Hvis alt ser bra ut på ul nå så er det bare å senke skuldrene, dette holder nok hele veien :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...