Marimba

How I met my baby :)

1 318 innlegg i emnet

19 timer siden, Marimba skrev:

Jeg så deg og kommenterte at selen din var fin inne på bæregruppa ;) for den var virkelig nydelig! Nesten så jeg angra på adapten :ler: 

Er lov å angre og ordne seg en slik også ;) Er så gøy med bæretøy når det er så mye fint å velge mellom! :nigo:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Marimba skrev:

Ammetåke ja..

Har jo fått dilla på bæring, og fant for noen dager siden den nydelige og budsjettvennlige ringsslyngen jeg ville prøve meg på. Og jeg er nesten helt sikker på at jeg sendte inn en bestilling, og så har jeg gått og venta. Men nå ble jeg plutselig veldig usikker... sendte jeg faktisk bestillingen? Har ikke fått noe ordremail, og det har ikke blitt trukket noe penger fra kontoen min. Så nå har jeg faktisk sendt mail til butikken og spurt om jeg har lagt inn en bestilling en av de siste dagene eller ikke (for jeg husker jo selvfølgelig ikke hvilken dag jeg trodde jeg bestilte...) Flaut! :rodme:

Jeg gjorde akkurat det samme når jeg bestilte bæreselen min! Jeg hadde kikket mye på den og lagt inn betalingsinformasjon, men husket ikke om jeg hadde trykket bekreft handel. Og når jeg ikke fant noe bekreftelse på mail heller måtte jeg sende en melding og høre. Unnskyldte nå med ammetåke, så det gikk bra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
51 minutter siden, Småkjekset skrev:

Jeg gjorde akkurat det samme når jeg bestilte bæreselen min! Jeg hadde kikket mye på den og lagt inn betalingsinformasjon, men husket ikke om jeg hadde trykket bekreft handel. Og når jeg ikke fant noe bekreftelse på mail heller måtte jeg sende en melding og høre. Unnskyldte nå med ammetåke, så det gikk bra ;)

:ler: godt det ikke bare er meg! Kanskje de er vant til å få sånne mailer :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Nå har jeg for første gang prøvd å legge AM til litt mer normal tid, alene inne på rommet i sprinkelsenga. Det er tre hovedgrunner til det. Hun sover mer på kvelden nå enn tidligere, og det virker som hun rett og slett er trøtt. Hun har de siste tre nettene sovet 6 timer i strekk, så det virker som begrepet natt er litt mer "etablert". Hun er jo tross alt 12 uker på lørdag, så det går an å såvidt lage noen gode trygge rutiner. Men går det ikke så går det ikke, så det er ikke noe stress. 

Uansett vi startet hvertfall litt før kl 20 med amming, bading med sånn soveolje som man kjøper på matbutikken i badevannet (visste ikke at det fantes jeg, før min svigersøster gjorde meg obs på det), tatt på pysj, sunget en tre-fire nattasanger og blitt lagt i sprinkelsenga med smokken i munnen og kosekluten i nærheten, og ipaden som spiller hvit støy på nattbordet. Så har jeg tatt med meg babycallen og gått ut. Ingen protester foreløpig. Dette er spennende! Oppdaterer utover kvelden hvordan dette går. Skal nok snart liste meg inn for å se om hun sover. 

10 min etter at jeg la hun i sengen var det litt småsutring på babycallen. Inn å gi smokk og synge blåmann blåmann et par ganger, så roet hun seg ned igjen. 2 minutter etter det igjen var det sutring enda en gang. Tok fram puppen jeg, så ble det en liten drikkepause og en ny blåmannsang og ny smokk, så listet jeg meg ut igjen. Nå, 10 minutter etter det igjen listet jeg meg inn og så, og jammen så lå hun ikke der og sov søtt :rodmer: . Og herr husky lå på gulvet ved siden av senga hennes og sov søtt han også! 

Nå, en time etter, ligger hun fortsatt og sover. Smokken er ute av munnen da, men kosekluten er rett i nærheten. Hun er så fin! Både jeg og samboer lister oss stadig inn og må bare se litt på henne. :rodmer: 

Endret av Marimba
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så spennende. Håper det går bra. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Herlig:strix: Så koselig med hund som passer på!

:fnise: Fort gjort å glemme om man har bestilt, eller ikke! Jeg kjenner til den altså, og jeg kan ikke skylde på ammetåka.

Endret av Mumsy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mumsy skrev:

Herlig:strix: Så koselig med hund som passer på!

:fnise: Fort gjort å glemme om man har bestilt, eller ikke! Jeg kjenner til den altså, og jeg kan ikke skylde på ammetåka.

Men du er gravid, og da er man også tilgitt det meste ;) 

-

Her soves det fortsatt altså. Nå skal jeg gå og legge meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så herlig med en storebror som passer på. :rodmer: Ammetåke ja. Her om dagen spiste jeg moreller og etter en stund kom jeg på at, hei er det ikke steiner i disse her? :bond: Har heldigvis ikke merker noe på magen. :lol: 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Nori skrev:

Så herlig med en storebror som passer på. :rodmer: Ammetåke ja. Her om dagen spiste jeg moreller og etter en stund kom jeg på at, hei er det ikke steiner i disse her? :bond: Har heldigvis ikke merker noe på magen. :lol: 

:ler: uff da! Ja heldigvis går det somoftest bra selv om man er i tåka. Mener å huske at det var en ammetåketråd inne på ammehjelpsgruppa på facebook. Der var det mange morsomme historier! Lurer på om jeg må vise tråden til samboer, han er nemlig ikke overbevist om at ammetåke finnes, og mener jeg bare bruker det som en unnskyldning :P 

--- 

Ellers kan jeg bare meddele at natta gikk supert. Tok henne opp og ammet når jeg la meg i halv 1 tiden, og igjen når  samboers vekkeklokke ringte i halv  6 tiden. Så sov vi videre til kl 9.30 , og ammet igjen. Hun klarte jo selvfølgelig å produsere bæsjebleier under begge ammestundene i natt, men de skiftet vi i tussmørket slik at hun ikke ble så lys våken av det. Nå blir det spennende å se om dette var en ennattsopplevelse eller om det går like greit i kveld og :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en flott natt da! 
Deilig når man kan begynne å innføre litt rutiner, håper det fortsetter i god stil! :yvonne:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt å komme i gang med litt rutiner ja @Beccy87 :nigo: Her er tredje natta på rad med suksessfull legging (håper jeg ikke jinxer dagens natt nå da, for den er også tatt med i beregningen :ler: ). Frykta en liten stund at kvelden i dag skulle gå litt skeis. Hadde akkurat stellet og ammet og bysset og sunget og gitt smokk, og hun sovnet. 2 min etterpå kommer samboer brasende inn ytterdøra med de to hundene (de hadde vært ute og gått tur), i supergodt humør og girer opp den ene hunden så skikkelig at hun begynner å bjeffe og ule skikkelig høyt av glede. AM våknet selvfølgelig... Litt småirritert på samboer da ja... :dry: Men han tok jo jobben med å gå inn og gi smokk og bysse litt til, så hun sovnet faktisk igjen. 

AM er 12 uker i dag, det feiret vi med å ta henne ut på hennes første båttur. Det gikk bra det altså. Hun var ikke helt fornøyd med redningsvesten i starten, men det gikk seg til. Også syntes hun det var helt fantastisk å ligge å sprelle inne i lugaren uten vest når vi hadde ankret inne i en bukt. Suksess! 

En ting. Med deres første barn, hvor lenge sov dere om morgenen når dere hadde permisjon? Jeg føler meg så sinnsykt sløv de dagene vi ligger og drar oss, ammer og småsover til sånn 10-11 tida, men er det egentlig greit å bare gjøre det mens man kan (for det er jo digg også da!) ? Tiden kommer vel kanskje tidsnok når AM overhode ikke er med på det, men er lys våken i 5-6-7 tida... Eller burde jeg som ansvarlig forelder komme meg opp til samme tidspunkt hver dag og lage litt morgenrutiner også? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sov mens du kan. Du er ikke lat. Det blir brått grytidlig morgen i noen år så nyt. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig - nyt det for guds skyld så lenge du kan :nigo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sov med god samvittighet :nigo:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sooov! Jeg savner det hver dag :fnise:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig (og misunnelig :P
Sov med god samvittighet! ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sagt at jeg aldri har vært så uthvilt som de første mnd jr levde, sov jo til ti hver dag. Nei, bare nyt det! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har sagt at jeg aldri har vært så uthvilt som de første mnd jr levde, sov jo til ti hver dag. Nei, bare nyt det! 

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Enig (og misunnelig :P
Sov med god samvittighet! ;) 

14 timer siden, Weebs skrev:

Sooov! Jeg savner det hver dag :fnise:

På 25.6.2017 den 12.28, Småkjekset skrev:

Sov med god samvittighet :nigo:

På 25.6.2017 den 12.23, miore skrev:

Enig - nyt det for guds skyld så lenge du kan :nigo: 

På 24.6.2017 den 23.16, Askmeagain89 skrev:

Nei, sov mens du kan. Du er ikke lat. Det blir brått grytidlig morgen i noen år så nyt. 

Da er det enstemmig vedtatt :ler: Så i dag sov vi til kl. 10 med god samvittighet!

Det trengtes også.. vi var temmelig slitne etter å ha vært i barnedåp til AMs kusine i går. Opp kl. 6 for amming og stelling og frokost og hundelufting og pynting og alt, så var det bare å kjøre på for å rekke fram til dåpen 2,5t unna som startet kl. 11.00. Vi rakk det! Det var bra, for dåpshandlingen var lagt nesten først i gudstjenesten, og det hadde vært dumt om jeg som fadder ikke var der akkurat da.

AM kunne ikke oppført seg mer eksemplarisk! Satt på pappas fang, strakte hals og så og fulgte med på alt rundt seg, og var tydelig fascinert av musikken i kirka. Så var det dåpsfest, og på hjemveien kjørte vi innom AMs farfar som bor i nabobyen, og så var vi ikke hjemme før kl. 23.30 i går kveld. 

----

Nå sover AM og jeg vasker litt (noe som er en drøm etter at vaskehjelpen var her på onsdag. Feier bare kjapt over, så ser det jo kjempefint ut! Lureste jeg har gjort på lenge med den vaskehjelpen altså!). Har nemlig invitert to venninner som også er kolleger på lunsj i morgen. Lærere har jo sommerferie nå, så da går det an ;) Sitter å lurer på hva jeg skal servere, og så får jeg og AM ta oss en tur på butikken utover ettermiddagen. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden