Gå til innhold

Frykt og Avsky ... med mere


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Rumle! 

 

Jeg bøyer meg i støvet! Jeg har vært på jakt etter denne sangen siden i fjor etter å ha hørt den bli spilt på en tilfeldig spilleliste jeg fant på nettet. Du er den beste!!! Tusen tusen tusen takk!!!

 

Jeg deler også drømmen din om å bo ved havet/sjøen. Å sovne om kvelden til lyden av bølger som slår inn og vind som suser i trærne. Å ånde inn frisk og ren sjøluft. Å bare stirre utover i det uendelige. Små pusterom i hverdagen som vi sikkert ikke ville hatt vondt av. 

 

Her er min underholdning for ettermiddagen: Strikkepinner og lyrikk opplest av kjekke, britiske menn: http://8tracks.com/sadarcy/british-men-poetry-prose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tilhenger av deg og synes du bemerker deg veldig positivt på forumet.

Gleder meg til å lese mer av dine betraktninger her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg tilbake i byen. Fem dager med sjøluft, bølgeskvulp, og lange gåturer langs stranda. Jeg har spist så mye rart og så mye godt - grillet blekksprut/krake, malvesorbet, lammetunge, languster/klippehummer, tapiokasalsa, osv. Disse fem dagene har altså stått i dødssynden Fråtseriets tegn. 

 

Men nå er det tilbake til et betraktelig mer beskjedent kosthold. Og det er greit, for bukselinningen var "plutselig" blitt noe trang i dag tidlig. 

 

Forøvrig, jeg ser at Jacklost ikke er blant oss mer - hva har skjedd? 

Velkommen tilbake, det er alltids koselig når du er innom Kg og poster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Er tilhenger av deg og synes du bemerker deg veldig positivt på forumet.

Gleder meg til å lese mer av dine betraktninger her inne!

 

:helen: MarianneE - du er slettes ikke så verst du heller  :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Veldig forkortet ukeplan (jeg har jo tross alt jetsettet, skikkelig celebritet, posta jo til og med to bilder på IG  :laugh: ):

 

- Rydd skrivebordet

- Send inn bilde til sykeforsikringa. Vet ikke om jeg skal gå for bitchface-selfie eller psykoglis ... Weltprobleme

- Bestill sjampo, balsam, og hårolje

- Bestill Twin Peaks-Bingo  :hoppe:  

- Bedrive utstrakt mental forberedelse for neste ukes oppstart # 727 av treningsprogrammet. 

-

-

-

... Nei, nå får det være nok gjøremål. Blir jo lettere utmattet av å se hva jeg har listet opp her. Altså, når skal jeg få tid til å drikke kaffe, lese aviser og bøker, strikke, sove, spille "Sherlock Holmes", skravle med folket og alle de andre trivielle tingene? O' hjelp!  :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle! 

 

Jeg bøyer meg i støvet! Jeg har vært på jakt etter denne sangen siden i fjor etter å ha hørt den bli spilt på en tilfeldig spilleliste jeg fant på nettet. Du er den beste!!! Tusen tusen tusen takk!!!

 

---

 

For en tilfeldighet, så bra jeg kunne hjelpe deg med det da! :blomst: Jeg hørte den også i sin tid tilfeldig på en spilleliste, og falt pladask :)

 

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det tok altså ikke mer enn knappe to uker før abstinensene tok fullstendig overhånd, og vett og viljestyrke takket for seg. Jeg havnet på galeien igjen. På skråplanet. På kjøret.

 

Alfa og jeg hadde spist mat på Monsieur Vuong og i det vi skulle gå, fleipet jeg om at dop-dealeren min ikke lå så langt unna. At vi burde stikke innom og kjøpe litt dop. Det er jo tross alt helg.

 

Alfa tok meg på ordet, og i stedet for å gjøre det en hver vettug mann burde gjøre i en sådan situasjon, ble han med! 

 

Så til dop-dealeren min bar det med oss. Jeg hoppende av glede, fryd, og forventning. Alfa noe overrasket over min plutselige livsglede. Jeg er jo til vanlig heller folkesky og lettere misantropisk underveis. 

 

Etter ti miniutter hos dop-dealeren ante Alfa hvor dette kom til å bære hen, og han gjorde det eneste riktige. Intervensjon. "Stopp en halv!" sa han. "Det rekker nå!" sa han. "Du har fått nok!" sa han. Alt i bestemt tonelag. Abstinensene rev og slet i meg. "Jammen, jammen ..." stotret jeg frem, mens underleppa dirret slik den gjør hos barn rett før de bryter ut i gråt. "Nei! Nå har du allerede funnet tre bøker og øynene dine lyser av jaktlyst og hamstringstendenser! Gå i kassa og betal - sporenstreks!" svarte han. 

Jeg måtte bare innse at slaget var tapt. Alfa hadde tross alt tatt i bruk strenge-stemmen. Så i en sorglignende tilstandet lusket jeg til kassa og betalte for dopet mitt. Tre usle bøker, herreverden - det er jo ingenting. Det var et bittert farvel jeg så meg tvunget til å ta med dop-dealeren min - en bokbutikk med altfor godt utvalg. 

 

I dag slo det meg at det er noen ting jeg må huske på:

1) Finne ut hvordan jeg laste ned LibraryThing til mobilen slik at jeg kan kryssjekke før jeg kjøper enda mer dop (bøker altså). 

2) Ikke ta med Alfa til dopdealeren min (bokbutikken altså)

3) Neste gang Alfa begynner å mase om meg og min bokshoppegalskap, så skal jeg si til ham at "Haha, du samler jo på vin, og ei vinflaske kan du bare nyte en gang. Bøker derimot - mitt foretrukne valg av dop - kan jeg nyte gang på gang på gang. HAH!"

 

Og nå, litt musikk mens jeg sirlig fører mine nyervervelser inn i LibraryThing:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Når jeg virkelig - VIRKELIG - kjeder meg, så ser jeg litt på gamle YouTube-videoer om verdens undergang. De mest morsomme er de som har intervjuobjekter som er 100% sikre på at er dommedag her. De har lest Johannes Åpenbaring og helt klart sett samtlige tegn på at ragnarok er i full sving. De har regnet seg frem til eksakte datoer. De er hellig overbevist om korrektheten i samtlige av deres utsagn.

 

Men vi er her fortsatt, eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Jeg håper du aldri slutter å skrive Lafemmemauvaise :)

 

Jeg kan ikke love noe, men så lenge sinn og fingre fungerer er sjansen stor for at jeg kommer til å fortsette med mine verbale krumspring  :hug:

 

 

Tusen millioner takk! Dustete GEMA (tyske TONO) ville først ikke la meg spille av sangen, men jeg fant en live-versjon fra et NPR-opptak). Hvis jeg ikke har glemt av alt fra dansetimene, så går jo sangen i vals-takt. Uansett, veldig fin sang - tror faktisk jeg har en og annen CD med Spiritualized, eller i allefall noe i samme gata nedpakket i ei pappeske (etter at jeg oppdaget iTunes i 2006 har jeg ikke kjøpt CDer, og det ligger fortsatt 1000+ CDer som burde vært lastet inn ...)

 

Jeg legger igjen en hyppig gjenganger på iPoden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

 

Jeg legger igjen en hyppig gjenganger på iPoden:

 

---

Den var fin! Minner om noe jeg har hørt før, men husker ikke hva.

 

 

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ninja:

Beklager at jeg ikke innrømmer min dagboksniking før nå, men jeg får ikke være AB i dagbøker.  :redd:

 

Du skriver godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Den var fin! Minner om noe jeg har hørt før, men husker ikke hva.

 

 

:blomst:

 

Så flott at den falt i smak. Og du har rett, den har noe i seg som minner om noe annet. Men jeg klarer heller ikke å finne ut hva. Bittelitt irriterende. 

 

:ninja:

Beklager at jeg ikke innrømmer min dagboksniking før nå, men jeg får ikke være AB i dagbøker.  :redd:

 

Du skriver godt.

 

Dagboksnikingen er herved tilgitt  :laugh:

 

Tusen takk for komplimenten. Med min bok-appetitt var det bare et tidsspørsmål før det begynte å farge av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...