Gå til innhold

Lene Alexandra og bloggen


Amber

Anbefalte innlegg

Gjest canacas
1 minutt siden, LoveTrain skrev:

Sånn egentlig bryr jeg meg ikke om noen er oppmerksomhetssøkende eller ei, men syns det er litt spesielt å skrive en bok kalt "Bra nok", for så å legge ut hundrevis av lettkleddbilder på insta. Hvorfor det behovet for andres bekreftelse? Hvordan er du bra nok, når du trenger andres kommentarer og likes?  

Nå er jeg ingen tilhenger, eller motstander, av Lene A. Men den boken var virkelig ikke bra nok. Forferdelig dårlig skrevet, på dårlig språk. Og med så mange merkelige utsagn og påstander. Mistet helt sansen for henne etter å ha lest boken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes hun er tøff jeg! Bikinifitness er ikke for alle, og hun ønsker jo å jobbe som coach innenfor det. Da trenger man både innsikt og erfaring selv, noe hun nå skaffer seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Nå er jeg ingen tilhenger, eller motstander, av Lene A. Men den boken var virkelig ikke bra nok. Forferdelig dårlig skrevet, på dårlig språk. Og med så mange merkelige utsagn og påstander. Mistet helt sansen for henne etter å ha lest boken. 

Jeg leste den aldri så der kan jeg ikke uttale meg. Så henne bare på et program i forbindelse med lanseringen, og ser ikke hvordan visjonen hennes med boken går overens med livet hennes i sosiale medier. 

1 time siden, Jolene skrev:

Synes hun er tøff jeg! Bikinifitness er ikke for alle, og hun ønsker jo å jobbe som coach innenfor det. Da trenger man både innsikt og erfaring selv, noe hun nå skaffer seg.

Er delvis enig, hun gjør for all del en god jobb med å leve seg inn i det. Men hvis hun er fornøyd selv hvorfor må hun dele så enormt med bilder av kroppen sin med hele verden? Er det ikke bra nok å være fornøyd selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mediene skriver at hun kom på 1. plass og 2. plass - av hvor mange konkurrenter? :) Finner ikke resultatlistene noen steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter
2 timer siden, LoveTrain skrev:

Sånn egentlig bryr jeg meg ikke om noen er oppmerksomhetssøkende eller ei, men syns det er litt spesielt å skrive en bok kalt "Bra nok", for så å legge ut hundrevis av lettkleddbilder på insta. Hvorfor det behovet for andres bekreftelse? Hvordan er du bra nok, når du trenger andres kommentarer og likes?  

Så ingen på insta som poster selfies synes de er bra nok? Det er jo som å si at alle som gjør noe hvor de eksponerer seg selv føler at de ikke er bra nok og gjør det fordi de trenger andre menneskers komplimenter og skryt.

Kanskje hun er stolt og har lyst til å vise det. Kanskje hun ikke trenger kommentarene og likes, men hun liker å få dem. Man kan jo synes det er trivelig å få skryt selv om man syns man er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 19.53, Sandie skrev:

Jeg kjente henne nesten ikke igjen på det første bildet her:

http://www.side2.no/trening/lene-alexandra---en-del-har-begynt-a-bli-provosert-av-formen-min-det-velger-jeg-a-ta-som-et-kompliment/3423174519.html

Håper hun vet hva hun gjør.

 

Hun ser ut som en mann ikke bare i kroppen men i ansiktet også...noen som vet hvorfor mange kvinnelige bodybuildere får dette mannlige utrykket i ansiktet?  Er det fordi de mister ALT underhudsfettet??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Jeg leste den aldri så der kan jeg ikke uttale meg. Så henne bare på et program i forbindelse med lanseringen, og ser ikke hvordan visjonen hennes med boken går overens med livet hennes i sosiale medier. 

Er delvis enig, hun gjør for all del en god jobb med å leve seg inn i det. Men hvis hun er fornøyd selv hvorfor må hun dele så enormt med bilder av kroppen sin med hele verden? Er det ikke bra nok å være fornøyd selv?

Fordi hun lever av denne bloggen blant annet. Fordi det faktisk er spennende å følge med på sånt for de av oss som er opptatt av trening blant annet. Jeg synes hun er inspirerende. Det er jo også en god måte å promotere seg selv for potenstielt nye kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DreamOn skrev:

Hun ser ut som en mann ikke bare i kroppen men i ansiktet også...noen som vet hvorfor mange kvinnelige bodybuildere får dette mannlige utrykket i ansiktet?  Er det fordi de mister ALT underhudsfettet??

Må desverre si meg enig der.

 

Ser ut som hun kan ha latt seg inspirere av en annen eks-glamourmodell,nemlig Jodie Marsh:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1836

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Uhumskheter skrev:

Så ingen på insta som poster selfies synes de er bra nok? Det er jo som å si at alle som gjør noe hvor de eksponerer seg selv føler at de ikke er bra nok og gjør det fordi de trenger andre menneskers komplimenter og skryt.

Kanskje hun er stolt og har lyst til å vise det. Kanskje hun ikke trenger kommentarene og likes, men hun liker å få dem. Man kan jo synes det er trivelig å få skryt selv om man syns man er bra nok.

Jeg tenker mitt om de fleste voksne som legger ut selfies på nett ja. Det er vel også forsket på dette, og sett en sammenheng med narsissistiske trekk. Anyways, det er ett fett hva folk gjør. Grunnen til at jeg reagerer og gidder å kommentere akkurat med henne er altså den boken, og hele poenget hun gjorde ut av at man er bra nok uten å måtte søke bekreftelse fra andre.

Jeg har jobbet i treningsbransjen selv, og kjenner mange som driver/har drevet med fitness og ekstrem trening for å pushe kroppen til det ytterste - stolt kan du være uten å ha halvnakne bilder i sosiale medier. Og det er det mange som er! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4.1.2016 at 19.53, Sandie skrev:

 

Feltet hang seg opp...måtte bare slette og poste på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
4 timer siden, Jolene skrev:

Fordi hun lever av denne bloggen blant annet. Fordi det faktisk er spennende å følge med på sånt for de av oss som er opptatt av trening blant annet. Jeg synes hun er inspirerende. Det er jo også en god måte å promotere seg selv for potenstielt nye kunder.

Enig i det. Hun gjennomfører i alle fall, i motsetning til andre treningsblogger. Selv om jeg personlig ikke har sans for henne må jeg gi henne kred for gjennomføring, og pågangsmot. 

Endret av canacas
Manglet ett ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28.1.2016 at 19.12, LoveTrain skrev:

Jeg tenker mitt om de fleste voksne som legger ut selfies på nett ja. Det er vel også forsket på dette, og sett en sammenheng med narsissistiske trekk. Anyways, det er ett fett hva folk gjør. Grunnen til at jeg reagerer og gidder å kommentere akkurat med henne er altså den boken, og hele poenget hun gjorde ut av at man er bra nok uten å måtte søke bekreftelse fra andre.

Jeg har jobbet i treningsbransjen selv, og kjenner mange som driver/har drevet med fitness og ekstrem trening for å pushe kroppen til det ytterste - stolt kan du være uten å ha halvnakne bilder i sosiale medier. Og det er det mange som er! 

 

Hun er da fortsatt en oppmerksomhetsjunkie som elsker å vise seg fram og få plass i media. Akkurat som før."Bra nok" ja... hun synes da tydeligvis ikke at hun er bra nok som hun er, hun jobber ganske hardt med å forbedre utseende sitt konstant, med både hår vipper bryn injeksjoner brunfarge og bygging av muskler og "deffing". Og ja, jeg mener hun driver med det hele tiden, ikke bare nå i forbindelse med konkurransen.

Synes det er rart at ingen nevner at hun var den eneste som stilte i sin klasse? Ganske vesentlig da!

Men for all del, det er bra jobba du har bra selvkontroll når du får til den kroppen, så hun skal ha kred for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en artikkel om henne i Se&Hør i dag, der hun sier hun har opplevd mye sjalusi og at hun oppfordrer folk til å drite i janteloven. Hva er det med "kjendiser" som ved minste motstand hyler over seg om at folk prater negativt fordi de er misunnelige? Man trenger ikke å være misunnelig for å sette søkelys på kropps- og utseendehysteriet som er for tiden. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke er det spor misunnelig på verken kroppen eller utseendet til L-A, men jeg kan likevel si at det ikke er sunt å ha et så sykt kroppsfokus som hun og mange andre har.

Jantelov og sjalusi er det nye rasisme-kortet, en bra hersketeknikk å bruke når man ikke har noe vettug å komme med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...