Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Blir igrunn litt stolt av den fine lille fyren min! Har ikke vært nødt til å gå inn en eneste gang i kveld :tommel: Vet jo at det kan snu når som helst, så jeg bare nyter :fnise: Smelter helt da når han sier "nattnatt, MI mamma!" og gir meg en suss før jeg går ut av rommet :rodmer:

I dag har vi hatt besøk av mamma, så koselig :) Ble en liten bytur siden jeg skulle hente undertellet til vogna, noe som resulterte i at mamma kjøpte det resterende av basisgarderoben til lillemor :overrasket: Både sommerull og "bambus" fra Joha, så fine og myke plagg! J fikk seg ei ny bok og en bolle, så han var maks fornøyd :laugh: Hun og pappa kommer innom i morgen også, jeg må vel kanskje diske opp med et eller annet. Tror vi har en kakemiks liggende i ei skuff, det får duge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man lærer seg fort å nyte sånt så lenge det varer ja :ler: Så søtt! Her går det i ørten "Mamma? Mamma?" imens jeg synger. Og har jeg ikke respondert, men bare sunget videre så kommer det til slutt "Mamma miiiiiin?" og da smelter jeg :ler: 

Herlig med bytur og shopping! :nigo: 

Håper dere får en fin dag i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går fint å sove i senga uten sprinkler 😃

Og så koselig med besøk. Snill mor som handler klær 😃 

Jeg tenkte også å bake i dag.  Bake morsdag kake til meg selv :fnise: Har sykt lyst på gulrotkake med tykt lag med deilig glsssur på toppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bytur og mamma som sponser garderoben til nykomlingen! Bambus er et herlig materiale altså, jeg skulle gjerne hatt mer klær i det selv ... :fnise: Gratulerer med morsdagen i dag forresten, og kos deg med kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tekola skrev:

Man lærer seg fort å nyte sånt så lenge det varer ja :ler: Så søtt! Her går det i ørten "Mamma? Mamma?" imens jeg synger. Og har jeg ikke respondert, men bare sunget videre så kommer det til slutt "Mamma miiiiiin?" og da smelter jeg :ler: 

Herlig med bytur og shopping! :nigo: 

Håper dere får en fin dag i dag! 

Han er stille mens jeg synger, men mens jeg leser? Hoho, neeei :ler: Skravlebøtte deluxe edition! Men de er jo søte :rodmer:

2 timer siden, ara skrev:

Så bra det går fint å sove i senga uten sprinkler 😃

Og så koselig med besøk. Snill mor som handler klær 😃 

Jeg tenkte også å bake i dag.  Bake morsdag kake til meg selv :fnise: Har sykt lyst på gulrotkake med tykt lag med deilig glsssur på toppen! 

Åh, gulrotkake :sikle: Nam!

1 time siden, lille_frosk skrev:

Så koselig med bytur og mamma som sponser garderoben til nykomlingen! Bambus er et herlig materiale altså, jeg skulle gjerne hatt mer klær i det selv ... :fnise: Gratulerer med morsdagen i dag forresten, og kos deg med kake!

Veldig koselig! Har ikke kjøpt så mye bambus tidligere, men klærne kjennes absolutt deilige ut :jepp:

1 time siden, La Traviata skrev:

Gratulerer med morsdagen! :klem:

Gratulerer med morsdagen til dere alle, med arvinger på både inn- og utside ;) Jeg droppet sjokoladekaka og lagde vafler heller. Jeg angrer sikkert på det etter hvert, men det var godt med vafler da. Og et litt bedre alternativ for guttungen.

Besøket har dratt, ungen sover og jeg burde sikkert sove litt jeg også. Er så trøtt.. :Gjesp: Nydelig vær ute, så vi må komme oss ut en tur etterpå tenker jeg. :sol: God søndag til dere damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33+0 i dag :hoppe: Føler at dette svangerskapet bare har flydd forbi. Selv om det nærmer seg med stormskritt føles det så langt unna å skulle bli tobarnsmor. Særlig etter travle dager som dette hvor jeg har så mye av ansvaret alene kan jeg ikke helt begripe hvordan vi har kommet på det å skulle få to :laugh: Hvordan blir det for den store, men lille, gutten min som "mister" eneretten på mammaen sin? Jeg er virkelig spent på den nye hverdagen..

Planleggingsdag i barnehagen i morgen, må prøve å finne på et eller annet morsomt for ungens del. Kreativiteten er på minussiden :fnise: I dag har det gått i traktor, traktor, traktor, fem minutter med akebrett, traktor, traktor, traktor. Enten traktor på gulvet med kran, fem ulike vogner, frakting av rundball osv, eeeeller klipp på youtube når mor får vondt av å sitte/ligge på gulvet. Blir han aldri lei? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg må si meg enig i at selv om det begynner å bli ganske kort igjen føles det veldig surrealistisk at det skal komme et barn ut av dette! :sjokkbla: Som jeg må ta meg av og holde i live liksom? Jeg skjønner kjempegodt at de tankene kommer hos deg i alle fall, særlig på sånne dager :fnise: Men, vi får vel bare hoppe i det - er ikke så mange andre alternativer tror jeg?

Ha en fin mandag og planleggingsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg har lært disse to årene, og særlig det første året; alt går på et vis! Selv når alt føles umulig, så går det. Og det meste har en tendens til å gå bra til slutt ;) 

Dagen starta greit for min del, J ville opp kl sju, jeg ga ham til mannen og sa "eg går å legg meg". Stod opp kvart over ni. Sjukt digg! Føler meg nesten menneskelig igjen :ler: Får ta oss en tur ut ellerno når han har sovet, ligger ute i vogna nå. Selv om det frister litt å dra på "lekeland" (kan ikke kalles det engang, men vi kan late som) og la ham herje der :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor å lure ungen med på bytur istedet for å leke ute når der er åtte minus, det snør og er vind? Og mor har knappe 50 dager igjen til termin? Si ja, prettyplease. Det ble uansett en tur til byen, betalte oss inn på lekerommet til ene lekebutikken og slapp ungen løs i en times tid. Han må ha likt seg der, han ble rasende når jeg sa vi skulle dra :ler: Men han fikk se kran, tog og buss på veien tilbake til parkeringa, så han ble fort glad i meg igjen ;)

Vel hjemme fortsatte bestikkelsene med såpebobler :lur: Fornøyd unge som la seg i kveld :fnise: Er man gåen brukes alle tips og triks for lavterskel underholdning. Får veldig dårlig samvittighet når jeg tilbyr tv eller iPad, så det må begrenses føler jeg. Særlig siden mannen har veldig lett for å ty til det. :sjenert: 

Er så spent på morgendagen, mannen har et par møter ang jobb. Håper at disse årene med sykdom, nav (som btw har vært fantastiske!), aap og alt mulig dritt endelig er forbi :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helt innafor!! Uansett godt med litt variasjon, ikke sant? :fnise: Såpebobler er en lettvint og genial form for underholdning altså! 

Jeg krysser fingrene for gode jobbmøter for mannen i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil grine av glede! Hadde jeg hatt fysikk til det skulle jeg hoppet av glede, men jeg får heller vagge rundt i ring, :hoppe::bolledeig: Det har gått over tre år, men endelig, endeliiiiiig skal fyren ut av huset og på J O B B!! Noe så inn i helsike deilig! :hoppendeglad: Deilig at det som har vært et problem faktisk er så mye bedre at han kan fungere mer normalt i hverdagen, deilig å ha funnet en jobb som kan fungere på sikt, deilig at folk i systemet bryr seg nok til å stå på for å hjelpe han tilbake i jobb. :grine: Er det lov å sende saksbehandlere blomster, sjokkis, vin og et kort hvor det står "hilsen kjerringa" på slutten?

Gravidhormonene gjør ikke saken noe bedre. Åh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får få mannen til å fikse det når siste del av greia er i boks. "Takk for godt samarbeid, håper vi aldri må sees i denne sammenheng noen gang, ever!" :P 

Nå får ikke noe lov til å gå galt altså. Ingen verdens ting. Vi har stort behov for litt... Medvind? Jeg vet ikke. Men det var virkelig på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grastusta

Åh JAAAA! Hurra for dere!! (Det er helt innafor å sende en takk. De stakkarene som jobber i systemet er nok ikke bortskjemt på sånt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå!!! :strix::grine: Dette var fantastisk fine nyheter! Så godt å lese at det endelig blir en ordning, dette trengte dere :klemmer: Og så godt å lese at det har blitt bedre!

Synes absolutt skryt og godord er på sin plass, de blir vel ikke overøst med det bestandig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Favole skrev:

Jeg vil grine av glede! Hadde jeg hatt fysikk til det skulle jeg hoppet av glede, men jeg får heller vagge rundt i ring, :hoppe::bolledeig: Det har gått over tre år, men endelig, endeliiiiiig skal fyren ut av huset og på J O B B!! Noe så inn i helsike deilig! :hoppendeglad: Deilig at det som har vært et problem faktisk er så mye bedre at han kan fungere mer normalt i hverdagen, deilig å ha funnet en jobb som kan fungere på sikt, deilig at folk i systemet bryr seg nok til å stå på for å hjelpe han tilbake i jobb. :grine: Er det lov å sende saksbehandlere blomster, sjokkis, vin og et kort hvor det står "hilsen kjerringa" på slutten?

Gravidhormonene gjør ikke saken noe bedre. Åh!!

Åååh, så fantastisk bra!! Herlige nyheter!!! :nigo: Ikke lov å sende vin - selv om en bruker hos oss faktisk prøvde å gi veileder en flaske vodka en gang! :fnise: Men jeg har fått blomster av en bruker en gang, og det gjorde at jeg nesten grein av glede hver dag i to uker etterpå! :ler: (Jeg VAR gravid da ... Mulig også litt hormonell). 

Jeg er så glad på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...