Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Grastusta
1 time siden, lille_frosk skrev:

Hurra for fin måling!! Jeg har heeelt dilla på laks i form med fløte og purre, servert med agurksalat og poteter. Det eeeer så godt!!! *slurp* 

Jeg lager ofte det der, men med grønne epler og litt dijonsennep oppi i tillegg. D.i.g.g. :) 

 

Ta deg en freshnessday, Favole! Det er innafor, og veldig praktisk å slippe for mye sånn dill i etterkant av fødsel også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ihvertfall gjøre noe med dette håret. Altså.. :sukk: Jeg blir nesten litt deprimert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er oppskrytt ass... Halsbrann er tingen! Og følelsen av at leggene skal krampe når som helst, meeeen de gjør ikke det. Og den følelsen varer time etter time. Frem med støttestrømper imårra!

:Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Favole skrev:

Laks :sikle::hjerte: Mannen hater fisk, ungen hater potet. Jeg bare :murvegg: Det ble fiskekaker, pastaskruer (potet til meg) og gulrot. J eeeeeelsker fiskekaker. Han spiser sikkert en voksen porsjon når vi har det til middag, pluss at han gjerne ber om å få ei kald fiskekake til kvelds i tillegg når han vet at vi har det i kjøleskapet.

Æsj, nå begynner jeg å føle meg skikkelig hval/flodhest/elefant osv. Vurderer å bestille time for klipp og farging av hår, voks av bryn og få satt på vippeextensions i en naturlig lengde. Det er vel innafor som megagravid? Hashtag ufresh. 

Det er sååå innafor! Jeg føler meg også over den perioden hvor magen var liten, søt og kledelig, nå er det mer ... Hval møter drektig ku møter oppblåsbar pilatesball. Hadde jeg bare ikke vært nokså blakk (jeg tør ikke begynne å tenke på hvor mye jeg har brukt på babyutstyr!), så hadde jeg glatt gjort det samme! Jeg skal farge og vokse brynene da, må bare vente til litt nærmere fødsel. Vippeextensions drømmer jeg om, hadde vært nydelig å føle seg fresh(ere) selv uten sminke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sjekka prisene fant jeg fort ut at det holder med frisør :ler: 

For en dag. Er så sliten, trøtt og alt verker. Føles som en trailer har kjørt over meg, rygget tilbake og kjørt over en gang til. Og jeg vil ha sukker. Og pizza. Haha. Flaks at jeg ikke har mulighet til å dra ut. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Favole skrev:

Når jeg sjekka prisene fant jeg fort ut at det holder med frisør :ler: 

For en dag. Er så sliten, trøtt og alt verker. Føles som en trailer har kjørt over meg, rygget tilbake og kjørt over en gang til. Og jeg vil ha sukker. Og pizza. Haha. Flaks at jeg ikke har mulighet til å dra ut. :laugh: 

Noen burde puttet sånt inn i en av de gratis babypakkene synes jeg ... :fnise:

Håper du fikk sove godt i natt og at du våkner med litt mer overskudd og energi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for at Freia osv begynner å lage sånne gravidpakker :ler: Tror jeg har bestemt meg for at jeg og J skal bake boller i ettermiddag :nigo: 

Overskudd aner jeg ikke hva er, sovnet etter frokost og er ikke lenge siden jeg våknet. Regner med energien kommer tilbake i form av adrenalin etter fødselen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du vil grine av å vaske tøy. Sengetøy. Størrelse baby. :sukk: Ender vel med å vaske bodyer og sparkebukser i tårer og Milo. Hormoner, noen som vil ha?

Har diskutert frem og tilbake med meg selv i en hel evighet om vi skal fjerne ene siden av sprinkelsenga til J eller ikke. 90 % av meg tenker at han bør være innestengt så lenge som mulig, mens 10 % tenker at han kanskje bare bør vennes med det først som sist. Det hadde vært så typisk om han hadde begynt å klatre over samtidig som babyen kommer. Så.. Tror vi bare prøver og håper at det ikke blir total fiasko :laugh: Er spent på hvor mange ganger jeg må følge han tilbake til senga i natt, eller hvor tidlig jeg gir meg og bare lar han sove inne hos oss. Men faren for at han setter seg ned og leker med tog eller traktor er nok også ganske stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok med mine egne, og jeg er ikke en gang preggers :ler: Jeg bare griner av alt, uansett, så lenge det har med barn å gjøre. Flyktningekrisen, 12-åringen som gikk gjennom isen og døde, historier om mobbing, diskusjoner om hvordan man kan unngå mobbing... Jeg håper det gir seg snart, minstemann er tross alt halvannet :fnise:

Lykke til! Her klatrer frøkna kontrollert inn og ut av senga nå (når hun blir minnet på at hun kan), og vi har ikke den der greia som skal settes på når siden på sprinkelsenga fjernes, så hun får bare sove i den med vegg på til hun (forhåpentligvis) får vokseseng til treårsdagen. Lov å håpe? :plystre:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter egentlig at det er en mammagreie som aldri vil ta slutt, følelsene våre er herpa for evig tid etter å ha produsert unger sjøl. :ler:

Planen var egentlig at han skulle få skuvseng eller lignende til toårsdagen, men det ble litt bortglemt i gravidtåka og vondt overalt. Nå som jeg kan gå normalt over gulvene igjen føles alt litt lettere :hoho: Og det er vel bedre å ta det nå enn med nyfødt kid. Og#254 tror kanskje han føler sprinklene er ganske dust, i går kveld så han ut som en deprimert hund fanget i bur når jeg skulle lese for ham, med fjeset presset mot sprinklene, kun en smokk og nese som stakk ut :fnise: Spørs om vi ikke må jukse litt med klokka i kveld og begynne legging litt tidligere i håp om at han ikke sovner så veldig mye senere enn til vanlig :laugh:

Mmh, nå begynner det å lukte godt her. Livsfarlig! Har slengt et lammelår inn i ovnen for å ha kjøtt til flere middager :sikle: Fra matlei til matvrak på 1-2-3. Blir lapskaus i dag, selv om jeg har mest lyst til å servere lam med fløtegratinerte poteter, kraftbasert saus og en haug gode grønnsaker. La på meg fem kg bare av å skrive det der. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets mest spennende legging er i gang... Spent på hvor mange ti tusener av ganger jeg må inn dit i kveld :ler: 

Den første reaksjonen når han så senga si var "hopp, hopp!! :nigo:", før han spratt oppi der og ville hoppe ned fra den lille kanten :P Når han skulle legge seg var det derimot litt krise, senga var jo ødelagt! :laugh: Den ene veggen var jo borte, huff... 

Har store planer om sofa og Netflix i kveld, håper han der lille karen innvilger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn en del ganger, men ikke mer enn vanlig tror jeg. Han kaster smokken fra seg ørten ganger, vil ha vann osv.. Men han gikk ikke ut av senga da. Lesestunden før sovings ble hakket mer koselig også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva leser du på kveldene, forresten? Jeg ble lest for på senga selv da jeg var liten og syntes det var veldig koselig, men har liksom ikke kommet i gang med det for ungene, nå bare synger jeg og går ut. Så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal komme i gang :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille kaninen som så gjerne ville sove :hoho::nigo: Jeg ble desperat, han fikk boka i toårsgave :ler: Han ble bare spinnvill av synginga til slutt, så nå leser jeg først og roer heeeelt ned, og synger litt innimellom om han vil det :) Jeg elsket å bli lest for, det var så koselig. Får avansere med litt flere historier etter hvert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble ikke så spennende som forventet, han våknet i femtiden som alltid og ville inn til oss :ler: Både jeg og mannen ventet bare på et dunk og unge i gulvet :PFornøyd med første natta. Blir vel verre når han innser at han kan løpe inn og ut av senga som han vil.

Unge i barnehage, jeg og mannen har vært en tur over grensa for å handle litt. Har fått kjøpt litt babystæsj og det eneste som mangler nå er litt ull i str 56 og oppover, pluss et teppe eller to. Sommerulla har vel akkurat landet i butikkene her, får forhåpentligvis det siste i boks nå snart. Bare fødebagen til mor som gjenstår etter det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, sommerull? Det er noe jeg ikke har kjøpt enda, er det enda tynnere ullplagg? Vel, hvis sommeren i år blir som i fjor trenger vi jo bare bruke vinterull hele tiden, men ... :fnise: Jeg får liksom ikke pakket den der fødebagen, for jeg bruker jo disse klærne til vanlig! Hvordan skal jeg kunne putte de i en bag? Tror jeg må lage en detaljert liste som mannen eventuelt får pakke for meg hvis vi ikke rekker det! 

Så bra at natten gikk såpass greit da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt tynnere ull ja. Vet Joha og Janus har sommerkolleksjon ihvertfall.

Greit å ha lista klar i det minste :P Orker ikke pakke på enda en god stund, men får vel skaffe det som gjenstår på handlelisten.

Gikk veldig greit i natt også, selv om han var på vei til å ramle i gulvet et par ganger. *dunk* "aaaauuuu" når hodet traff sengekanten :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...