Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Lov å håpe de lar dere gjøre det, men hvis ikke er vel markedet for den type vogn ganske god i nord?

Vet du, jeg husker virkelig ikke hvor lang hun var på siste kontroll selv om det var for bare noen uker siden. Kan 90 cm stemme? Hun er jo egentlig veldig lang, men jeg kjente jeg ble veldig i tvil nå altså... :sjenert: Merker jo at Donkey´en er litt mindre enn Buffalo´en, for hun fyller den ganske greit. Men er ikke noe problem å ha henne i den lenge enda så tror det skal gå rimelig fint :) 

Ah, skjønner. Blir spennende å høre hva dere ender opp med :) Har ikke noe å utsette på vognen hvertfall! 

Emmaljunga er ikke noe problem å få solgt her nei :) men håper vi slipper det.

90 kan sikkert stemme. Målte J her om dagen, eller - jeg prøvde, og kom frem til ca 86. Har jo en (naiv?) plan om å heller trille J til barnehagen enn å kjøre, og prøve å få lillemor til å sove ca samtidig som ham når han er hjemme. Og han sover jo kun ute på dagtid, så da blir det vel trillings ;) Får jeg en unge som hater vogn vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga er ikke noe problem å få solgt her nei :) men håper vi slipper det.

90 kan sikkert stemme. Målte J her om dagen, eller - jeg prøvde, og kom frem til ca 86. Har jo en (naiv?) plan om å heller trille J til barnehagen enn å kjøre, og prøve å få lillemor til å sove ca samtidig som ham når han er hjemme. Og han sover jo kun ute på dagtid, så da blir det vel trillings ;) Får jeg en unge som hater vogn vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :ler: 

bra de er lette å selge dersom det skulle bli til det :) Håper dere slipper!! 

Da er jeg sikkert ikke helt på bærtur :fnise: Skal ikke være umulig å gjøre det med mindre snuppa nekter vogn, men tror det skal til litt til :) Krysser fingrene for at alt går etter planen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra de er lette å selge dersom det skulle bli til det :) Håper dere slipper!! 

Da er jeg sikkert ikke helt på bærtur :fnise: Skal ikke være umulig å gjøre det med mindre snuppa nekter vogn, men tror det skal til litt til :) Krysser fingrene for at alt går etter planen ;) 

De har bare med å innrette seg etter mors planer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dårlig mor er man om man bruker sovepose med seler på? Jeg hadde ikke bestilt en sirkusartist av en unge, men tydeligvis har det skjedd noe feil i den prosessen der. :daane: *river av meg håret* :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mini vært mindre hadde nok jeg også siklet på Donkey :P Den er jo dødsfin!! Og om du skulle finne en brukt her nede så bare gi beskjed hvis jeg skal se på den for deg :) Markedet her er jo litt bedre enn der oppe :lur: 

Jeg var dårlig mor og hadde sovepose med seler på da mini bar rundt 8 mnd :P Han var jo faen så umulig og snudde seg og var over alt. Mulig han var litt yngre også når vi gjorde det. Har glemt det :P Men han roet seg veldig med det. Og han døde ikke :hoho: 

Spørs hvordan det funker på en så stor unge som J da :klo: Sitter du og ser på at han herjer rundt, eller er han på rommet alene? Jeg har hatt noen kjefterunder på min når han har vært sånn :plystre:  Mini er i en periode nå hvor vi må sitte hos han til han sovner. Noe som egentlig bare tar 5-10 min. Så er ikke noe stress sånn sett, men vi må få brutt det mønsteret før babyen kommer. Hvis ikke kan det bli problemer dersom jeg er alene med begge ungene :sjenert:  Er jo totalt unødvendig at vi sitter der egentlig.. Har i det minste flytta oss halvannen meter lenger vekk fra senga hans :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en mulighet, vet du hva det koster å sende ei vogn eller?

Nei han er alene, jeg gidder ikke sitte der inne, da blir jeg bare sur :P Og han jager oss ut, og bruker enda lenger tid på å sovne. Det går vel over dette også, men herregud, jeg får lyst til å leite frem tape eller tau og binde fast fyren :laugh: 

At det er mulig å få kynnere av å ligge på sofaen.. Altså.. Ugh.. Men blir jo litt skremt, vil ikke at det skal utvikle seg til noe skumle greier. På mandag skal jeg til jordmor for å få ordnet med søknaden om svangerskapspenger, kan man være sykemeldt i påvente av at det blir innvilget? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, i natt fikk jeg kjenne små spark fra utsiden :rodmer: Foreløpig ingen karatemester som befinner seg i magen, men morkaka demper vel noe. Uansett, såå deilig! Nesten fire uker senere enn når jeg gikk med J. Deilig følelse, og så godt å kunne sovne til det etter mange timer med ubehagelige kynnere.

J er i barnehagen, jeg spiser frokost og skal snart sette i gang med helgevasken og pynte litt til advent. Regner med det vil ta ca hele dagen i mitt tempo, særlig om livmora skal drive intensiv trening samtidig. Like greit å få unna litt av pyntinga i dag siden det sikkert blir dårlig tid til det i helga når guttungen er hjemme. Får kanskje vente til søndag med å henge opp adventsstjerna og sett frem adventsstaken, men skal bytte ut gardiner, puter og få frem litt annet lilla stæsj. Håper bare værgudene kan være litt samarbeidsvillige og komme tilbake med snøen, det tar seg ikke så bra ut med gjørme og gress til advent :jolie:

På søndag blir det julegrantenning, neste søndag skal vi på julemesse på landbruksskolen til lillebror, helga etter det skal J til farmora på juleverksted og plutselig er det julekvelden omtrent. Jula i år skal feires med svigerfamilien, de samles annet hvert år, og kjenner det egentlig blir ganske greit. Jeg skal jobbe hele uka bortsett fra fredag, lørdag og søndag, så det blir godt å slippe å ordne så mye selv. Er litt spent på hvordan det blir med J og legginga, men vi skulle visst spise middag litt tidligere enn hva vi pleier og begynne noe tidligere med gavene. Forhåpentligvis kommer vi ikke hjem så mye senere enn vanlig leggetid for hans del. Om han sovner der vi er eller i bilen tror jeg natta kan bli av den våkne sorten :P Helt greit å kunne avslutte kvelden litt tidligere og roe ned litt hjemme også. Husker ikke resten av juleturnusen min, men håper vi får reist hjem til mine foreldre også. Det blir ganske så fullt hus der, så overnatting blir kanskje vanskelig, men en dagstur må gå. Søster og hennes samboer skal feire jul der i år, og han har tre kids som skal være med. Phju! Gleder meg til å få møte dem :)

Æsj, er vel bare å løsrive seg fra sofaen og komme i gang.. Motivasjon på topp ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å kjenne det fra utsiden altså! Håper det snart blir såpass tydelig at J kan få kjenne det :fnise: Han virker litt oppgitt hver gang noen spør om baby, storebror, lillesøster og alt det der da, litt lei kanskje? ;) Kanskje han kunne likt å få kjent et spark eller to fra den lille skapningen som "alle" snakker om. Litt mer håndfaste bevis på at det faktisk er noen inni der :P 

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, savner babysparkene! her var jo m aldri særlig aktiv, og jeg kan ikke påstå at jeg ble plaget av sparkingen hans. men åååh så koselig! får nesten lyst til  å få en til.. spesielt siden M enda ligger og purker på soverommet sammen med faren :ler:

 

Du må kose deg i helgen og med adventspyntinga! Jeg skal henge opp stjerna og sånn i natt, klokka 00.00! :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig koselig :) hun er tydeligvis veldig aktiv på natta, eller i natt ihvertfall. Med tanke på at hun er ganske rolig på dagtid er det ikke så overraskende. I natt ble vi alle holdt våkne av den jævla festinga til en av de nye naboene. Det er bare to uker siden sist vi ringte politiet kl to på natta siden de ikke tok hensyn til at vi sa ifra. Den natta sov heldigvis J inne hos seg selv, men i natt var han urolig og vi tok ham inn til oss. Deeeet kunne vi angre på. :sur: Ble ikke helt stille før kl var nærmere fire. :Gjesp: Sliten unge og slitne foreldre her i dag.. 

Føler dette ble en del av serien "du vet du har blitt gammel når...". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid irritert meg over andres feststøy jeg da :fnise: Synes det er så innmari unødvendig å la egen moro gå utover andres nattesøvn!

Ooog jeg tror jeg bare må droppe dagboka di før jeg pådrar meg tredjemann i all "det er så koselig å være gravid" og min selektive lesemetode som bare får med seg det :Knegg: 

Neida, det er koselig å lese :rodmer: 

Håper bare at kynnerne dine roer seg snart! *bekymra* :kose: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, savner babysparkene! her var jo m aldri særlig aktiv, og jeg kan ikke påstå at jeg ble plaget av sparkingen hans. men åååh så koselig! får nesten lyst til  å få en til.. spesielt siden M enda ligger og purker på soverommet sammen med faren :ler:

 

Du må kose deg i helgen og med adventspyntinga! Jeg skal henge opp stjerna og sånn i natt, klokka 00.00! :Knegg:

J var skikkelig ninjaunge, sparkene hans kunne lett utløse VM i pust&pes :laugh: Gå for en til ;) etter hvert!

Stas å få opp pynten. J går rundt og er helt fascinert av lysene, enda det ikke er så mye nytt. Må få kjøpt en ny adventsstake i dag, ser ut som at J drepte de to vi har i fjor uten at jeg har registrert det. De lå så fint nedpakket med resten av pynten. Håper jeg kan oppdrive en helt vanlig sak, hvis det i det hele tatt selges lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid irritert meg over andres feststøy jeg da :fnise: Synes det er så innmari unødvendig å la egen moro gå utover andres nattesøvn!

Ooog jeg tror jeg bare må droppe dagboka di før jeg pådrar meg tredjemann i all "det er så koselig å være gravid" og min selektive lesemetode som bare får med seg det :Knegg: 

Neida, det er koselig å lese :rodmer: 

Håper bare at kynnerne dine roer seg snart! *bekymra* :kose: 

 

Feststøy er megairriterende, men hadde ikke like mye i mot det før jeg fikk unge i hus :P Musikk er en ting, men roping og hyling fra fulle folk.. :haar: grøss!

Hahaha, skal se det plutselig dukker opp en miniTekola til neste år :lur: Kynnerne var skikkelig snille i går, trodde de ville klikke av husarbeidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, babyspaaark :rodmer: Jeg er så sinnsykt gira på å bli gravid igjen, jeg. Likte det så godt, og sparkene var noe av det beste :hjerte: Tantebarnet mitt som er in the making har begynt å gi sparkehint, det også, og jeg kjente det stakk i magen fordi jeg var så sjalu da svigerinna mi fortalte det :ler: 

 

Festbråk midt på natta :kjefte: Det er ikke lov!!! Jeg synes det er mer enn nok bråk å bo i enebolig i et boligfelt, jeg, kan ikke forestille meg hvordan det er når man bor i samme bygning som bråket :haar: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spark er så fantastisk :rodmer: Stemmer for at hele gjengen her setter i gang med reproduksjon :lur:

Feststøy er noe av det verste jeg vet. Kanskje litt fordi jeg har sååå lyst til å gå på fylla sjøl :hoho: Fine klær, fine og høye sko, sminke som består av mer enn mascara, pynta hår. Og viiiiiiiin. Om 18 år? Der omkring. Vi får snakkes da. :ler: 

Julebordet i dag ble ikke noe av for min del. Skikkelig surt, men formen er dritt. Og mannen er ute av funksjon, så det hadde utgått uansett. Når jeg bare gidder å dra meg ut av sofaen skal jeg fikse noe mat før det blir tilbake til sofaen for å se om Netflix har noe brukbart. Skikkelig spenstig lørdagskveld :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søndag helt etter min smak :hjerte: J sov til halv ni, så godt å få sove såpass lenge en søndags morgen. Stod opp, tente adventslys, stekte rundstykker og tok frokosten i sofaen mens vi så barnetv ;) Etter litt lek og fjas pakket vi med oss uteklær og dro på en liten tur. Såå godt å komme seg ut litt og leke i det lille som er av snø.

Ettermiddagen har blitt brukt til julegrantenning og besøk hos svigermor. Det var skikkelig stas for guttungen, og det er jo mest for hans del. Alle lysene, korpset som spilte julemusikk, julenissen, pepperkake... Ut fra blikket og glisene å bedømme var det suksess :rodmer: Fine fyren! Og Hormonellamams som jeg er ville jeg jo bare grine av stemninga og å se hvor mye han likte det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad om svangerskapspenger i boks. Delvis ihvertfall, må bare få sjefen til å skrive under. Håper bare det kan bli gjort i morgen, så er vi ferdige med den saken for nå. Tenker å jobbe 50% med halve dager fremover. Håper det kan fungere, hodet mitt trenger at jeg jobber en stund til. Krysser fingrene for at kroppen gidder å henge med en del uker til.

Jeg er så vanvittig lei av sykdom, kreft og faenskap i nærmeste familie. Når jeg gikk med J døde samboers mormor av kreft, i går døde min mormor, i går fikk vi vite at et annet veldig nært familiemedlem skal begynne utredning grunnet mistanke om kreft. Altså... :sur::sukk: Nå må det være nok snart. Trenger en real opptur av noe slag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad om svangerskapspenger i boks. Delvis ihvertfall, må bare få sjefen til å skrive under. Håper bare det kan bli gjort i morgen, så er vi ferdige med den saken for nå. Tenker å jobbe 50% med halve dager fremover. Håper det kan fungere, hodet mitt trenger at jeg jobber en stund til. Krysser fingrene for at kroppen gidder å henge med en del uker til.

Jeg er så vanvittig lei av sykdom, kreft og faenskap i nærmeste familie. Når jeg gikk med J døde samboers mormor av kreft, i går døde min mormor, i går fikk vi vite at et annet veldig nært familiemedlem skal begynne utredning grunnet mistanke om kreft. Altså... :sur::sukk: Nå må det være nok snart. Trenger en real opptur av noe slag.  

Så godt søknaden er mer eller mindre ferdig og at det snart er et tilbakelagt kapittel :) Og krysser alt jeg har for at kroppen henger med på 50% noen uker til :) 

Så leit å lese om din mormor og de to andre :( Sender deg masse gode tanker og klemmer :klem: :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...