Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Ludodama

Hmmmm.......kake......vurderte sånn 3D togkake, men det er jo superteit å kjøpe ny dyr kakeform som bare skal brukes en gang. Og jeg var litt skeptisk til om det blir bra....det var svær form liksom.

Forrige gang lagde jeg jo bare bilbane, og kan jo gjøre det samme nå bare med tog. For den kaka var megagod :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppskrift! :opplyser:

Jeg tenkte bare lage langpanne sjokoladekake, ha noe grønt strø som gress, marshmallows som rundballer (med navnet hans og 3 år skrevet på) og ta noen av lekene hans og sette oppå. En del av et gjerde, ei ku og en traktor :P Så det på Instagrammen til bondelaget engang :ler: 

Den store maskiner kaka må jeg forske mer på, men sjokoladekake og nonstop som grus/stein og et par maskiner i miniatyr? :vetikke: hashtag amatørkake ihvertfall, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verdande
1 time siden, Favole skrev:

:sikle: Den må prøves, det er sikkert!

Den står på benken her nå, for å bli ekstra god på søndag. Åh, det er hardt å sette en uåpnet kake i kjøleskapet, men det hadde vært enda hardere om vi prøvesmakte den litt i kveld :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulinarisk selvskading? :ler: Selv om det kanskje er mer rettet mot mat, hva kan man kalle det når det gjelder kaker? :P

Det snør, det snør, tiddelibom! Håper det ikke regner bort imårra, jeg vil lage snømann og snølykt med J. Og få tatt julekortbilder i snøen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Jeg brukte oppskrift fra Trines matblogg:

http://trinesmatblogg.no/2012/06/18/racerbanekake-til-verdens-beste-mathias/

Den blir helt sjuuuuuuuuuukt god! :hoppe: Gleder meg allerede :ler: 

Det går helt fint an å plassere hva som helst på den og(dinosaurer/gravemaskiner) - og oreokjeksene kan også være grus/sand. Og det med striper av kvikklunch om man har gravemaskin(eller tog) var jo genialt :nigo: 

Sykt god etter frysing og nesten-tining og. N-A-M

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advent :hjerte: Snø, et par minusgrader, julemarked, julegrantenning, julenisse, pepperkaker, kakao og gløgg. Barn med vinterrøde, deilige kinn, store, forventningsfulle øyne, latter og smil fra den herligste lille fyren jeg vet. :rodmer: 

I jula skal vi være hos mine foreldre og gjett om lillebror eller svoger skal få være nisse ;) De vet det ikke enda, men det blir SÅ bra :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

:hoppe:

Jeg prøver å rekruttere ungen til julekonseptet - men tror det må en julekalender til før han begynner på skjønne at det er ordentlig gøy :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J er litt i overkant interessert i alt som har med jul å gjøre :ler:

Og jeg håper han ikke er synsk.

J: mamma, pappa og E må hent meg i barnehagen. Åsså han lillebror!

Meg: du har jo ikke nå lillebror?

J: jamen mamma, eg vil ha en lillebror. Eg ska få det!

Meg: nehei, no tull du! 

J: nei, det e sant mamma! Eg ska få lillebror neste år :jepp: 

Mannen: kor du ska få han fra?

J: du og mamma kjøp han på butikken.

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Ooh, nå har vi beviset på at han har sagt det, i hvert fall! :ler:

Du får spørre ham om han kan si noen random tall som høres ut som om de er verdt masse, og så levere inn en lottokupong :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er E åtte måneder. Når skjedde det? :daane: 

Hun fyker rundt som en ål på gulvet her. Denne uka har hun prøvd mer og mer å komme seg opp i krabbestilling, men blir bare stående der. Om hun får tak i en stol, lekekasse eller hva enn tar hun tak og drar seg opp og blir sittende på knærne en stund. Hun har prøvd to ganger å fortsette opp på beina i dag, meeen det kan hun vente litt med ;) 

Om hun er trøtt, sulten eller lei og jeg forsvinner ut av synsvinkelen hører jeg bare "mammam, mammam, mammam!" :fnise: Teller det som første ord eller? :ler: 

Hun er bare så vanvittig søt og deilig, og jeg er så glad for at jeg skal være hjemme noen måneder til. Nå som hun ikke bare ligger på gulvet og slår i matta tenker jeg at vi skal prøve oss litt i åpen barnehage, tror det kan være fint for oss begge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt første ord jeg :nigo: I følge noen så kan jo babyer snakke fra de er 6 mnd sååå :ler: 

Han her driver også og skal reise seg. Hvorfor kan de ikke vente litt med det da? Er det fordi de har en hemmelig plan om å herpe juletreet når det kommer opp? :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun henger vel egentlig litt etter med språket :hoho: 

Det er garantert for å øve til juletreherpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glemmer bort den boka her....

J påstår fortsatt at han skal få en lillebror og fyren har til og med fått navn: Niklas. (Det skremmende er at ei i mannes familie alltid ønsket at noen av barnebarna eller oldebarna skulle bruke det navnet om det skulle bli et guttebarn). Foreslo for mannen å bare skaffe en lillebror, men han var heller lunken :ler: 

Her forberedes og gledes det til jul. Gavene er på plass (bortsett fra mannens, hjeeeeelp?) og bakinga dropper jeg, ungene har fått finklær, mannen skal ha fri og vi skal være hos mamma og pappa. Det blir fullt hus, men åååå som jeg gleder meg! I barnehagen venter lucia, julelunsj og nissefest. J er helt oppslukt av hele konseptet og er fra seg av begeistring. :hjerte: 

Hadde nylig foreldresamtale i barnehagen og jeg gikk derifra med klump i halsen og et enda bløtere mammahjerte enn når jeg kom. Jeg blir så glad og så stolt av å få så gode tilbakemeldinger, og blir igrunn litt rørt når pedleder sier jeg har gjort en veldig god jobb med han der. :grine: Gruppa hans har fått ny pedleder i høst og hun er fantastisk. J føler seg veldig trygg på henne og jeg føler at trivselen hans har økt betydelig siden han begynte på storbarn. Hjemme kan han være meget så bestemt og tester det som testes kan. Men heller at han tar det hjemme enn at han er ufordragelig i barnehagen :laugh: Selv om det nok bare er helt vanlig oppførsel av en snart treåring ;) 

Enn at han snart er tre år.... Shit disse årene har gått fort! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...