Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg valgte søvn, sjukt deilig. Fikk vaska også etter hvert ;) 

Takk det samme :) Mannen har arbeidshelg, så får prøve å finne på noe sprell med J i morgen. Han har nok en del oppsamlet energi etter en del roligere dager denne uka, bare å kle på og gå ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren har det bra! Enn så lenge er han frisk og ikke noe trøbbel med såret :D Så bortsett fra at han bestemte seg for å stå opp 0450 (04!!!!!), så er han ganske awesome ;)

Håper han ikke skal fortsette med det, for mannen har fått tilbud om ny jobb, han får gjøre mer av det han vil og får bedre betalt. Samme arbeidstid da, men begynner å bli vant! Nedturen er at opplæring og oppstart vil skje i friukene hans og han kommer til å være mer eller mindre konstant på jobb i tre uker. :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Ehm......har du tenkt å lage julekalender, eller kjører du sjokoladekalender?

Vi hadde ikke noe ifjor fordi han jo ikke skjønte noe, men i år tenkte jeg at jeg måtte ha ordentlig jul liksom. 

 

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh, kalender :daane: Jeg dropper sjokoladekalender tror jeg, men det er fordi han maser så jævlig etter godteri når han først har fått noe i det siste. Tok på med ferie og mye sykdom etter hverandre, alle besteforeldre delte ut godis i hytt og pine. 🙄 

I fjor fikk han en playmo (?) kalender av svigermor og det var stor hit. Får se hva vi gjør i år, men det er veldig sannsynlig at hun dukker opp med det samme i år og problemet er løst. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her-re-gud jeg er lei Internett, KG, denne brukeren og meg sjøl :daane: Stalker dere andre da, det må jeg jo ;) 

Vi har fine dager. E har lært seg kunsten å dra seg bortover gulvet og fyker bortover gulvet om rette motivasjonen er i nærheten, og da helst storebrors duplo eller biler :laugh: Hun spreller bare med beina, men de kommer vel med de også om ikke lenge. Hun spiser, sover, gliser og lugger. Likbar dame! 

J gleder seg mer og mer til vinter. Til julenisse, ski, akebrett, snøscooter, kakao, vinterdress og votter :hjerte: Han begynner å bli litt "lei" søstera, sikkert litt kjipt at hun kommer seg mer rundt og tar tingene hans. Her en kveld sa han "mamma, kan ikke vi hiv ho E i søppeldunken, åsså hent søppelbilen ho på tirsdag?" :overrasket: Vi ble enige om at det var litt dumt, men det var lov å være lei og ville ha litt tid for seg selv med mamma og pappa uten søster, uten å måtte kaste henne i søpla ;) Han får det sagt da, det skal han ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Du kan drite i å slette bruker og dagbok, asså :opplyser:

Inspirert av deg kjøpte jeg kakao på butikken i helga, planlegger bruke det neste gang vi skal utendørs :P Kommer ikke så langt om dagen fordi det er skikkelig drittvær, men vi får tar med en termos og sette oss på en benk eller noe isteden. 

Gir jeg kakao inne ser jeg for meg et herlig m-a-s :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J spør etter kakao kanskje en kveld i uka nå som det er kaldt og mørkt ute, men begrenser det til helg (ikke hver helg da). Tar det helst på tur, men noen ganger koser vi oss med kakao, rundstykker, eggerøre osv til frokost :) 

Håper på fint vær i helga, åpning av skistue på fjellet, vafler og... kakao ;) 

Æsj, er mange unger i barnehagen som har hatt øyekatarr og J kom hjem med noe gugg i øyekroken. Blir vel noen hjemmedager da om det ser like dritt ut imårra :glare: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmedager med øyekatarr? :klo: Det er jo ikke noe som anbefales, bare ved voldsom øyekatarr (det har jeg lest meg opp på :opplyser: ). Lille har også noe gugg i øyet nå, men han har også noen hvite kviser på innsiden av det nederste øyelokket, så jeg vet ikke helt hva det er. Sikkert øyekatarr. Han klager ikke over det, da. Men det er sikkert for at han har en toleranse- og smerteterskel som man bare kan misunne, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har visst forlangt at barna er hjemme inntil de har fått behandling i et døgn ellerno, da de som har hatt det har fått påvist bakteriell øyekatarr. Skjønner jo at de vil begrense litt da, men ugh. Han virker overhode ikke plaget da (men våkner sikkert imårra med gjenklistrede øyne :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de faktisk ikke kreve (ifølge Folkehelseinstituttet). Det er jo idioti, og sånn slepphendt bruk av antibiotika (antar det menes behandling med antibiotika) er jo en av grunnene til at vi holder på å utvikle antibiotikaresistens her i verden. Tullete!

Øyekatarr er jo som forkjølelse i øyet. Ufarlig, bare ekkelt og smittsomt. Men det er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know! Tenker at jeg leverer han imårra med mindre det ser helt forferdelig ut. Og er AB-behandling de mener ja. Han hadde puss i ene øyet når jeg henta han, men de nevnte ikke noe om det da. Orker bare ikke sure barnehagefolk.... årh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa fra sist, da de hinta om at han burde på antibiotika, jeg (klarer ikke tie stille, da vettuuu). :sjenert: Men er det noe som gjør meg skikkeli redd, så er det antibiotikaresistens. Og unødvendig bruk av antibiotika gjør meg sinna:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får noia av at ALT skal behandles. Jeg synes man fint kan prøve å la kroppen fikse litt sjøl, mens mannen roper "penicillin!!!!!" med en gang han har litt vondt i halsen :ler: 

Er jo vant med behandling av det aller meste på jobb, men de fleste der er litt mer syke enn barnehagebarn med øyegørr :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

Vi har fått sånn gugge vi drypper/smører i øynene ved øyekatarr vi, da har vi tatt en hjemmedag med legebesøk og så sendt i barnehagen neste dag :vetikke:

Antibiotikaresistens er skumle greier :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gugge?

Han var helt fin i morges, hurra! Eller, i natt. Han stod opp 0512. Satan jeg gleder meg til klokkestilling. :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Alle tubene ser jo like ut :bond:

Har prøvd å google masse nå for å finne ut av det :ler:

Liten tube, tror det var noe blått på den. Så skulle man dryppe på innsiden av nedre øyelokk to ganger i døgnet. Funket raskt og effektivt på oss alle. Men jeg husker dessverre ikke hva den heter :ler: Muligens denne? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble behandling og litt sur mor i barnehagen. Hadde det ikke vært for det voldsomme utbruddet som er der hadde jeg nekta plent, men men. 

Opp kl fem og SÅ gøy å ha hjemmedag med en som helst ikke bør ha noe nærkontakt med andre. Han var minus interessert i å sove i formiddag, noe han egentlig burde når han står opp så tidlig. Endte med at han sovna på sofaen i firetida. Og jeg sovna på sofaen mens vi så Barne-TV. Fikk plutselig en finger i øyet og en fyr over meg som sa "mamma, stå opp, du må legg meg og søng so-ro" :ler: Var nok ikke vekke mer enn ti minutter, men herregud. 🙄 Jeg er så trøtt og sliten for tiden og gruer meg så sjukt til disse overlappingsukene med jobben til mannen. :grine: Men snart er vi i mål, det blir vinter, advent, jul og kos! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...