Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt forferdelig og så uendelig trist. :( 

For å skrive noe mer positivt... Ser ut som det blir nytt barn i 2018, av den firbeinte varianten. En oppdretter jeg har hatt kontakt med i snart ti år annonserte planer for fremtiden i kveld, og siden hun endelig planlegger et kull som ikke har de mest voldsomme tyske brukslinjene tok jeg sjansen og meldte interesse :bond: Mannen bare "Ok". Såååå, rottweilerbaby, endelig!! Forhåpentligvis. Det er enda lenge til og det er en del som skal på plass først, men kanskje. Whiiiiiiiii!! (Yeahyeah, galskap og alt det der) :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre :icon_frown:

Men veldig spennende med mulighet for ny hund! Håper ting faller på plass så dere kan få en ny pelskledd venn :klem: 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tung, men fin, dag er over. Føler jeg aldri vil gå tom for tårer, øynene svir... Håper bare det finnes fred for ham et sted der ute. :hjerte: Føltes nesten litt feil å ha med baby i dag, men åh så godt det var å holde henne tett inntil meg akkurat den timen vi var i kirka. Så liten, uskyldig og helt uberørt av alt vondt og skummelt som finnes, ingen bekymringer, ingen valg som må tas som kan endre livet på sekunder.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg :hjerte: 

I går var vi med på politiets dag, J storkosa seg med å sitte på scootere, i politibil, se på demonstrasjon av narkohund (mor fikk akutt lyst til å trene hund, hei 2018 og ny brukshund!). Han fikk kake, ballonger og var i ekstase i timesvis. Litt sjenert når noen ville snakke med ham, men så lenge han får styre selv er han et eneste stort glis.

I dag har det vært en merkelig, sur og dårlig stemning hjemme. Til slutt ble jeg lei og tok ungene med på tur. Gikk for en veldig kort og barnevennlig tur i håp om at J ville gå sjøl. Ca 1,2 km hver vei og han gikk hele veien, med unntak av kanskje 150 meter på vei ned, da ville han hvile litt på skuldrene mine. Vi brukte ca halvannen time til målet :fnise: Det inkludert 20 minutters pause i blåbærlyngen, "eg må kos med blåbæra!". Ungen ble blå og fornøyd, så vi labbet videre. Motivasjonen var ikke helt på topp hele veien, men humøret var det ikke noe å si på! Storfornøyd når vi kom frem og det vanket Kinderegg, rosiner og mat ;) E merket vi lite til, så lenge hun får være klistret inntil meg sover hun for det meste når vi er ute, igår sov hun ca 2,5 time mens vi var på den politigreia! 

Avsluttet dagen med middag hos svigermor, helt perfekt! J var så trøtt at han sovna nesten i fanget til mannen 1830, så da ble han fulgt i seng. Han sovnet før hodet traff puta :P Han sliter veldig med å sove på dagen hjemme, med mindre vi kjører bil eller triller laaaangt. Så da får han heller legge seg tidligere, han står opp til samme tid likevel. 

Jeg burde både rydde og få unna oppvask, tiiiiiltak. Håper dere andre har hatt ei bra helg :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor hit er, men om ikke dette gir deg lyst til å gå tur så har jeg lite å gå på. Natur :hjerte: image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille blåbærkoseren :strix: Jeg er misunnelig på turområdene dine! Savner å gå på fjell! Og dere har sikkert ikke flått heller? Hater flått. Teit navn på flått, burde hett Dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lille_frosk skrev:

Lille blåbærkoseren :strix: Jeg er misunnelig på turområdene dine! Savner å gå på fjell! Og dere har sikkert ikke flått heller? Hater flått. Teit navn på flått, burde hett Dritt. 

Han mente nok mest at han skulle kose seg med blåbær, enn å kose med bæra, men han sa det jo så fint :fnise: Kos ble det uansett! Deilig å sitte der mens han plukker bær, spiser selv, deler med meg... Lykke! 

Vi har dessverre flått :grine: Jeg har aldri funnet på mine hunder, men svigersøster f.eks har plukket ofte i perioder :haar: så jævla ekkelt!

Om du noen gang tenker deg nordover så får vi ta oss en tur :nigo: Elsker naturen her oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta
19 minutter siden, lille_frosk skrev:

Lille blåbærkoseren :strix: Jeg er misunnelig på turområdene dine! Savner å gå på fjell! Og dere har sikkert ikke flått heller? Hater flått. Teit navn på flått, burde hett Dritt. 

Haha! Jeg ser bare for meg Lars Monsen i "Ingen grenser" som roper: "Bra jobba, folkens! Kjempeflått jobba!" :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som leeeenge trodde Lars Monsen var en karakter, ikke en virkelig person.... Bare tilgjort skuespill. Men nei. Men jeg får ikke til den skapningen der, så om han er the real deal eller bare fleip er vel egentlig ikke så nøye :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
33 minutter siden, Favole skrev:

Vet ikke hvor hit er, men om ikke dette gir deg lyst til å gå tur så har jeg lite å gå på. Natur :hjerte: image.jpeg

Har ingen problemer medå bli motivert av det bildet. 

Dessverre sliter jeg med begge knær og hæler for tiden så jeg er helt avhengig av å starte turen i terreng. Det er umulig her jeg bor - det er minst 20 minutters gange på asfalt til tursti som ikke er asfalt. Nedoverbakke er forferdelig vondt. 

Her er Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Blondie65 skrev:

Har ingen problemer medå bli motivert av det bildet. 

Dessverre sliter jeg med begge knær og hæler for tiden så jeg er helt avhengig av å starte turen i terreng. Det er umulig her jeg bor - det er minst 20 minutters gange på asfalt til tursti som ikke er asfalt. Nedoverbakke er forferdelig vondt. 

Her er Bergen.

Hms... Det må da finnes en skau i Bergen hvor man kan parkere rett ved løypa/fjellet/marka/hva enn? Om du kjører bil. Sykle et stykke? :vetikke: 

Om ikke ville jeg bare prioritert andre aktiviteter som kan gjennomføres inntil naturen er mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 minutter siden, Favole skrev:

Hms... Det må da finnes en skau i Bergen hvor man kan parkere rett ved løypa/fjellet/marka/hva enn? Om du kjører bil. Sykle et stykke? :vetikke: 

Om ikke ville jeg bare prioritert andre aktiviteter som kan gjennomføres inntil naturen er mer tilgjengelig.

Ja, man kan kjøre til det meste. Men jeg har ikke bil. Ved kjøp av neste bolig er "sykkel og turvennlig" helt klare kriterier.

Jeg trener styrke på jobben da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ved neste boligkjøp vil jeg ut på landet. Mannen "meh....".

Åh! Jeg er kanskje rake motsetningen av mange i enkelte termingrupper, men i dag har jeg fått hjem ei svær eske med klær jeg hadde som baby og er så glad for det. Så mange fine strikka kjoler, gensere, bukser.. Åååå som jeg gleder meg til å kle Ellie i samme tøyet! :strix: Litt glad for at mamma har tatt vare på det. En del utvaska, slitte greier også som bare kan kasseres etter hvert, men men. Liiiiker!

Alene med ungene i ettermiddag, J ville ha ostesmørbrød istedet for middag - helt greit for meg! Han har vært skikkelig ramp, høyt og lavt. Bare litt glad for at E gadd å sove ute i vogna og at hun faktisk sovnet uten hjelp i senga si i kveld ( :hakeslepp: ). Men egentlig en veldig fin ettermiddag :Nikke: Nå er mannen hjemme, så vi tar en sen middag med hjemmelaga burger (alt for godt, eter meg ihjel...) og 71 grader nord :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn at E allerede er fem måneder... For fem måneder siden lå jeg på fødestua med en nyfødt liten skatt på brystet. Så redd for at hun skulle ha tatt skade av alt for lav hjertefrekvens, lykkelig av en annen verden når alt så helt perfekt ut. Og det gjør det i grunn fortsatt. Her-re-gud for en herlig unge. :hjerte: 

Hun er overhode ikke den mest ivrige når det kommer til motorikk, hun er fortsatt mer opptatt av å skravle. Og rope, og gurgle :fnise: Hun snur seg fint begge veier et par ganger i uka om hun gidder, snur seg rundt sin egen akse både på mage og rygg. Får hun tak i smokken får hun den som regel på plass sjøl (i våken tilstand, sover hun ligger hun og roper til jeg putter den i gapet). :P 

Dama elsker mat og blir fornærma ut av en annen verden om jeg spiser noe uten at hun får :hoho: Da grynter og sparker hun vilt. Storebror er hennes største kilde til underholdning, når hun ser ham er hun et eneste stort glis (han derimot synes søstera er litt oppskrytt for tiden, "eg må slå ho"🙄). Heldigvis varer det ikke lenge og han vil ha henne i fanget for å kose.

Nettene er fortsatt veldig bra, kanskje våken en gang på nattmorgenen for litt påfyll. Jeg er heldig! På dagtid sover hun best inntil meg, men sovner fint i vogn både med og uten trilling. Foreløpig den rake motsetninga av broren :laugh: Satser på at sovinga ikke endrer seg for mye, jeg tåler så dårlig å ikke få sove sjøl #bortskjemt. :ninja: 

Tipper hun veier rundt 7 kg, er over på 68 i klær og har den mest nussbare dobbelthaka ever :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...