Gå til innhold

utseendefiksering, kontra modenhet/alder


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest linetta

Jeg har egentlig et lite spørsmål til dere gutta som er her inne på KG. Hvor viktig er ei jentes utseende for dere? Når dere skal se på jenta som kjæreste-emne da...

Grunnen til at jeg spør er at jeg, i en alder av 23 sliter alvorlig med å finne meg noen som kan godta meg som jeg er.. har slitt med overvekt stort sett hele livet, men har god helse, godt humør osv... er ikke direkte stygg, men heller ingen supermodell i utseende... jeg ser på meg selv som intelligent, reflektert og med bein i nesa... så hvorfor skal det være sånn at jeg ikke finner meg noen? Bare fordi jeg har noen kilo ekstra på kroppen, som egentlig ikke er til noe hinder for meg...

Er på slankekur nå... og har slitt med depresjoner osv, nettopp pga disse tingene... jeg føler at hele samfunnet er utseendefiksert, og at vi som ikke har et tilnærmet perfekt utseende blir sett ned på, og satt i en gruppe for seg, en gruppe som liksom skal falle utenfor... jeg syns av og til det er plagsomt å gå ut, i frykt for at folk skal stirre på meg... (på det værste har det vært sånn)... nå føler jeg at jeg slanker meg for andres skyld, ikke for min egen... hvorfor er det sånn?

Min erfaring er også at gutter på min egen alder er ekstreme til å dømme etter utseende... når guttene blir litt eldre, så tror jeg mange av dem får litt andre inntrykk og preferanser... men, dette skjer senere og senere etterhvert som tida går... nå kommer vel ikke den modenheten hos gutta før ved 30-åra eller noe sånt... i alle fall stort sett, jeg vet at det fins unntak... bare så synd at jeg aldri treffer de unntakene...

Vel, det var bare mine inntrykk og en liten forespørsel om å høre litt om hva andre mener om slikt... jeg syns det hele er i ferd med å bli sykelig... og jeg vet at mange andre sliter med slike problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Tenk ett øyeblikk over hvor opptatt du selv er av utseendet til gutter.

Svaret ligger kanskje der, menn og kvinner er neimenn ikke så ulike skal jeg si deg. Synes du det er ok med folk som ikke har stått i første rekke når utseende har blitt utdelt? Hva med de på siste rekke?

Har akkurat samme inntrykk av jenter som du har av gutter, er 21 år, og jeg ser maks gjennomsnittlig ut.

Er du snill? Norsom? Har du klare mål? Hyggelig? Omtenksom? Interessert i andre? Hjelpsom? Smart? Flittig? Høflig? Blid? Ikke for mye bein i nesa? Kler deg elegant? Til å stole på?

Hvis du var gutt, ville du turt å sjekke opp en kraftig dame på byen mens gutta "så på", hvis hun hadde glimt i øyet og smilte kun til akkurat deg? Hvis hun sa hei, var høflig, kanskje spurte hva du dreiv med ? Hvis hun ikke begynnte å flørte med de kjekke kompisene dine? Hvis hun ikke hadde rykte på seg for å være billig eller virket slik? Hvis du kjennte henne fra før, og visste hvor koselig hun var? Fikk deg til å føle deg bittelittegrann spesiell?

Hvis du var litt usikker, hadde du kanskje stukket hodet i ølglasset og hørt kompisen slenge en "morsom" bemerkning på hennes bekostning?

Du har vist at du er en handlekraftig person hvis du har slanket deg, en som har bestemt seg for å forandre seg, og har gjennomført det. Fordi du vil være mer attraktiv for gutta, som du ikke klarte å lokke med noen andre midler? Skummelt. Men ikke uvanlig, det tror jeg du har rett i.

Hadde nok vært bedre om du slanket deg fordi du likte å trene, spise sunt, kanskje gå turer i frisk luft...

Jeg tror det ikke er slik at det er utseendet ditt som avgjør om du kan få en type. Det skader ikke å se bra ut, såklart. Men hvis du utvikler dine sosiale sider videre vil det kanskje hjelpe en god del, også i det lange løp?

Jeg håper i alle fall det er slik, for ellers er min verden fortapt...

Ashlakk

:ler: _____________________________________________________________

"What you say is the single biggest factor that determines your happiness in life."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...