Gå til innhold

Being hairy isn`t scairy


Trøndermann

Anbefalte innlegg

Flott sak om jenter som står opp mot barberingstrenden idag !  Yasmina viser frem sine hårete legger på nett og får både ris og ros...

 

For meg er det en gladnyhet at sånne kvinner finnes,og at det kan bli mere fokus på at kvinners kroppshår kan være vakkert og naturlig.

 

Hva synes dere ? Ville du latt kroppshåret gro ?

Så vi som barberer oss av slaver av en trend da? Jeg har aldri tenkt på dette som en trend egentlig, har på en måte "alltid"barbert meg og føler heller ikke at det er noe som er påtvunget meg.

 

jeg barberer meg mindre om vinteren for eksempel, men lar det ikke gro helt vilt. synes ikke det er noe pent å titte ned på beina mine og se masse svart hår på lik linje som meg ikke synes det er fint å se om jeg ikke har klippet tåneglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vi som barberer oss av slaver av en trend da? Jeg har aldri tenkt på dette som en trend egentlig, har på en måte "alltid"barbert meg og føler heller ikke at det er noe som er påtvunget meg.

 

jeg barberer meg mindre om vinteren for eksempel, men lar det ikke gro helt vilt. synes ikke det er noe pent å titte ned på beina mine og se masse svart hår på lik linje som meg ikke synes det er fint å se om jeg ikke har klippet tåneglene.

 

Barberer du lårene også da? Det er jo leggene som er en trend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer du lårene også da? Det er jo leggene som er en trend.

Kan ikke svare for henne men jeg har alltid barbert lårene. Det er som det blir sagt, å legge seg med nybarberte bein i nypåredd sengetøy, følelsen det gir er helt pricless og trumfer enhver trend og ikke trend rett ned i støvlene.

Ikke vet jeg helt hvorfor noen ser ut til å tro og synse at hadde det blitt en trend med ubarbert kvinner at alle hadde sluttet å barbere seg, men de som tror og synser dette synser nok litt for mye, og tar helt vekk i regnestykke hva hver og en av oss synes er fint og hva som gir mest velvære.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for henne men jeg har alltid barbert lårene. Det er som det blir sagt, å legge seg med nybarberte bein i nypåredd sengetøy, følelsen det gir er helt pricless og trumfer enhver trend og ikke trend rett ned i støvlene.

Ikke vet jeg helt hvorfor noen ser ut til å tro og synse at hadde det blitt en trend med ubarbert kvinner at alle hadde sluttet å barbere seg, men de som tror og synser dette synser nok litt for mye, og tar helt vekk i regnestykke hva hver og en av oss synes er fint og hva som gir mest velvære.

 

Ok, jeg bare lurte på om hun barberte bare leggene, for det er vel det som er trenden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer du lårene også da? Det er jo leggene som er en trend.

barberer legger,armhuler og mus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barbarer meg ikke fordi jeg ikke ser noe poeng i det. :-)

Gjør det på beina og under armene, men det er ikke krise om jeg glemmer. Kanskje til og med gøy å se ansiktsuttrykket til folk når de ser eeeeek håååår omg.

Så flott at det finnes damer som deg :)  Å se ekte hår på en damekropp er alltid et vakkert og sexy syn !! Go for it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Huff nei! 

Ikke mye flott...

 

Anonymous poster hash: b6f51...67c

 

Haha.. Hver sin smak.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg syns er problematisk er at kvinner som barberer seg absolutt må fortelle hvor stygt de syns det er å ikke gjøre det. De indirekte sier at andre kvinner som ikke barberer seg på samme måte ser da styggere og i noen tilfeller blir de tillagt andre negative egenskaper.

 

Noen kvinner blir så opptatt av å forsvare barbering at de tråkker over de som ikke gjør det. Det er med på å opprettholde et skjønnhetspress, i dette tilfellet når det gjelder barbering.



Anonymous poster hash: 0607f...752
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg syns er problematisk er at kvinner som barberer seg absolutt må fortelle hvor stygt de syns det er å ikke gjøre det. De indirekte sier at andre kvinner som ikke barberer seg på samme måte ser da styggere og i noen tilfeller blir de tillagt andre negative egenskaper. Noen kvinner blir så opptatt av å forsvare barbering at de tråkker over de som ikke gjør det. Det er med på å opprettholde et skjønnhetspress, i dette tilfellet når det gjelder barbering. Anonymous poster hash: 0607f...752

Jo det kan jeg være enig i men dette går jo i høyeste grad også andre veien igjen også. Som jeg har skrevet så har de som ikke barberer seg ingen problemer med å si at jeg ser ut som et lite barn, mannen min er pedofil, det er ekkelt uten hår, vi som barberer gjør det kun fordi vi er hjernevasket av mote industri og er slaver for skjønnhetspress. Mens de som ikke barberer seg er tenkende, frie og veldig selvstendige må vite.. så igjen dette med å rakke ned på andres valg og preferanser skjer like mye hos de som velger å ikke barbere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det fins menn der ute som liker kroppshår, for jeg har massevis av svart hår på mage og rygg som jeg ikke aner hvordan jeg kan få kvitt aka dårlig selvtillit og aldri biknibruk



Anonymous poster hash: e012c...a47
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Godt det fins menn der ute som liker kroppshår, for jeg har massevis av svart hår på mage og rygg som jeg ikke aner hvordan jeg kan få kvitt aka dårlig selvtillit og aldri biknibruk

Anonymous poster hash: e012c...a47

 

Ingen grunn til dårlig selvtillit eller bikinibruk det ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det eneste jeg syns er problematisk er at kvinner som barberer seg absolutt må fortelle hvor stygt de syns det er å ikke gjøre det. De indirekte sier at andre kvinner som ikke barberer seg på samme måte ser da styggere og i noen tilfeller blir de tillagt andre negative egenskaper.

 

Noen kvinner blir så opptatt av å forsvare barbering at de tråkker over de som ikke gjør det. Det er med på å opprettholde et skjønnhetspress, i dette tilfellet når det gjelder barbering.

Anonymous poster hash: 0607f...752

 

Helt enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Godt det fins menn der ute som liker kroppshår, for jeg har massevis av svart hår på mage og rygg som jeg ikke aner hvordan jeg kan få kvitt aka dårlig selvtillit og aldri biknibruk

Anonymous poster hash: e012c...a47

 

Stakkar deg,må være fælt å ha det :(

Anonymous poster hash: 35cb2...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er bra at det settes mer fokus på det. Å tabulegge noe som egentlig er helt normalt er jo egentlig en form for "sykdom" i samfunnet. Har møtt menn før som f.eks har reagert før når jeg ikke barberte leggene. Det er jo ikke fordi det på noen måte er unaturlig, men samfunnet skaper sosiale normer av hva som er "normalt" eller ikke. Biologisk sett så er det jo faktisk normalt at kvinner har hårvekst nok til å skape reaksjoner om man ikke gjorde noe med det. Det finnes også mange kvinner som lever med f.eks pcos og hormonforstyrrelser som sliter med hårvekst i f.eks ansikt. Å oppleve hvordan da hår på leggene, eller under armene blir oppfattet negativt, gjør jo igjen at dette oppleves mye mer smertefullt for personen enn det trenger å gjøre. Jeg synes at det er helt greit at noen foretrekker å være hårløs så og si fra topp til tå, men jeg ser likevel frem til den dagen en kvinne kan gå ut på gaten med ubarberte bein og ingen reagerer på det. Når kjendiser "står frem" med hår i armhulen, så kan man jo faktisk tenke på hvorfor samfunnet føler at noen må stå frem med hår under armene? Hvorfor må noen stå frem og vise at de har hår på bena? Bare at dette er et så sterkt behov viser jo hvor lite godtatt det er med tilogmed helt normal og naturlig hårvekst på kvinner. Jeg tror også mange kvinner sitter inne med et ønske om å bare kunne gi faen, men ikke tør pga ubehaget ved de reaksjoner man hadde fått. Derfor fortsetter jo egentlig illusjonen. Samfunnet er jo sosialt sett veldig opptatt av å skille ut de som går imot normene, uten å se sin egen galskap.

Endret av Puselusk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer meg av og til (hver tredje uke ca) på leggene. Ett par ganger i uka under armene og aldri intimbarbering, kun trimming. Er veldig fornøyd med det, og det er typen også. Er så mye stress hvis man skal barbere seg hele tiden, og huden min blir bare rød og irritert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har veldig lite hårvekst, men barberer ikke. Typen har ikke noe problem med det, men hva han mener om mitt kroppshår er egentlig helt irrelevant. Synes det blir litt for dumt med alle argumentene her inne om at dere "liker å ha myk, hårløs hud". Jeg tror ikke noe på det - jeg tror dere barberer dere fordi det er normen og fordi ikke-barbering blir sett på som ekkelt. Dere føyer dere etter skjønnhetsidealet, og det er forstålig. Men ikke lat som om det handler om deres forståelse av skjønnhet i et vakuum. 

 

Anonymkode: e5d9e...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...