Gå til innhold

Being hairy isn`t scairy


Trøndermann

Anbefalte innlegg

Flott sak om jenter som står opp mot barberingstrenden idag !  Yasmina viser frem sine hårete legger på nett og får både ris og ros...

 

For meg er det en gladnyhet at sånne kvinner finnes,og at det kan bli mere fokus på at kvinners kroppshår kan være vakkert og naturlig.

 

Hva synes dere ? Ville du latt kroppshåret gro ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope.. Kunne aldri gått lengre perioder uten å barbere meg

Hva andre gjør med sin kropp er opp til de men jeg er barbert året rundt og trives best med det, synes det absolutt er finest og vakrest uten kroppshår så ser ingen grunn til å slutte med det bare fordi motvinden er i ferd med å snu og noen er åpne om det i kg reportasjer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt merkelig....men synes kvinner lignende som på profilbildet mitt er både vakkert og veldig sexy !   Dere kvinner er så flotte akkurat som naturen har skapt dere,ingen grunn til å fjerne hårveksten i mine øyne iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg barberer meg (og jeg er over snittet hårete til dame å være) er pga hvor tabu det er. Jeg har blitt mobbet nok i livet mitt, å ikke barbere er derfor ikke et alternativ. 

 

Men flott at det finnes slike damer. Jo mer vant samfunnet blir dem, jo mer akseptert vil det bli. 



Anonymous poster hash: 0cb7b...06d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eneste grunnen til at jeg barberer meg (og jeg er over snittet hårete til dame å være) er pga hvor tabu det er. Jeg har blitt mobbet nok i livet mitt, å ikke barbere er derfor ikke et alternativ. 

 

Men flott at det finnes slike damer. Jo mer vant samfunnet blir dem, jo mer akseptert vil det bli. 

Anonymous poster hash: 0cb7b...06d

 

Jeg vet godt selv hva mobbing er....så jeg forstår argumentet ditt der.   Men det er jo trist at noe så naturlig er sånn tabu...  Og forresten,over gjennomsnittet hårete er positivt i mine øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt merkelig....men synes kvinner lignende som på profilbildet mitt er både vakkert og veldig sexy !   Dere kvinner er så flotte akkurat som naturen har skapt dere,ingen grunn til å fjerne hårveksten i mine øyne iallefall :)

Ok, og det er helt greit det. Jeg er dog ikke enig med deg, og det er helt greit det. Som sagt uansett hvor på moten det blir med hår, om så og si 90% av kvinnene ikke barberer seg så synes jeg det er vakrest og ikke minst mest behagelig med naken og glatt hud. Det er fryktelig mye som er "unaturlig" i sammfunnet som vi gjør. Skulle vi levd etter hva som er naturlig så hadde ingen børstet håret sitt, ingen ville gått til frisøren, selv tannkost er et unaturlig produkt så hva som er naturlig til en hver tid er blitt opp til oss mennesker.

Selv bruker jeg mascara, bruker bh, barberer meg, bruker deodorant, pusser tennene, og mange andre ting som er "unaturlig", og det er helt naturlig i dagens samfunn takk og lov.

Hva som er ens personlig preferanse derimot.. Min er naken og glatt hud, din er hår, helt ok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, og det er helt greit det. Jeg er dog ikke enig med deg, og det er helt greit det. Som sagt uansett hvor på moten det blir med hår, om så og si 90% av kvinnene ikke barberer seg så synes jeg det er vakrest og ikke minst mest behagelig med naken og glatt hud. Det er fryktelig mye som er "unaturlig" i sammfunnet som vi gjør. Skulle vi levd etter hva som er naturlig så hadde ingen børstet håret sitt, ingen ville gått til frisøren, selv tannkost er et unaturlig produkt så hva som er naturlig til en hver tid er blitt opp til oss mennesker.

Selv bruker jeg mascara, bruker bh, barberer meg, bruker deodorant, pusser tennene, og mange andre ting som er "unaturlig", og det er helt naturlig i dagens samfunn takk og lov.

Hva som er ens personlig preferanse derimot.. Min er naken og glatt hud, din er hår, helt ok det.

Alle kan ikke se det likt nei..Vi får bare være enige om å være uenige her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke se det likt nei..Vi får bare være enige om å være uenige her :)

Sant det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer meg fordi jeg har lyst enkelt og greit. Perioder har jeg hår på leggene og mellom beina (sensitiv hud), mens andre perioder har jeg glatte legger og glatt mellom beina. Kjæresten min liker meg for meg, uavhengig av hår eller ikke hår. Armhulene barberer jeg midlertidig alltid, fordi jeg trives ikke med hår der. En vakker dag når jeg har råd skal jeg ta laser i armhulen, mellom beina og legger og lår, men per nå barberer jeg etter behov. Det er opp til enhver kvinne om de vil barbere seg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at det blir mer akseptert å ha en personlig preferanse angående egen behåring! Noen trives jo ikke med å barbere seg og synes det er et jævla slit, og da synes jeg de skal "få lov" til å la være. Personlig trives jeg best som hårløs, og ser igrunn at partneren er det også (mellom beina, altså), men det er såklart opp til han selv om han velger å følge opp min preferanse eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk gjør hva de vil med kroppen sin er helt greit for meg.

 

Men når noen sliter med sine ting, synes jeg ofte folk forsøker kvele dem med ord og setninger "om at de ikke ser så ille ut, slapp av, det er flott, du sliter med andre ting osv osv"!

 

Å finne en balanse i slik rådgivning bør være på sin plass, og heller se etter hva brukeren spør om, og forsøke svare deretter.

 

Mine klassevenniner skulle absolutt gi ei i klassen vår beskjed om at hun kledde sin behårede overleppe. Og at hun var fin, den ikke syntes osv.

 

men det gjorde den jo, og gutta trakk seg tydeligvis unna. Hele ungdomsskolen gikk hun med den hårete overleppa. Når hun da fjernet disse hårene, sa hun at hun endelig var fri, men at hun først måtte ta et oppgjør med de som "bare ville så jævla vel, hele tiden"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten uventet og litt skuffende respons fra damer som kunne tenke seg å la det vokse,må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok latt det grodd litt mer enn i dag. Men jeg ville ikke sluttet å fjerne. 

 

Jeg fjerner ikke hår bare fordi det er skjønnhetsnormen nu til dags. Jeg fjerner det også for eget velbehag.

 

I skrittet synes jeg det er ekkelt når utflod og mensblod stivner i hårene, og kanskje til og med størkner fast i trusa, så jeg må rive løs trusa når jeg skal på do.. auu.. og æsj.. 

 

I armhulene synes jeg håret kiler og klør om det får gro til over en viss lengde. Jeg snakker ikke da om stubber, men om jeg lar det gro til det slutter av seg selv, altså noen cm langt. 

 

På leggene plages jeg med at det gjør vondt om hårene blir dradd mot sin naturlige retning, noe som selvsagt skjer når jeg kler av/på meg. 

 

Så jeg vil nok aldri la håret gro ut til full lengde. Ikke for skjønnhetens del, men for fysisk velbehag. 



Anonymous poster hash: 1e0b8...2a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godjente

Ikke noe er så deilig som glatt og myk hud både i armhulene , nedentil og på legger, så jeg shaver meg daglig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var herlig å få en kjæreste som likte hår. Er jo et kav med all den barberingen... Men jeg trives med glatte armhuler og barberer leggene innimellom. Har bare noen lyse hår på fremsiden, og de synes ikke så mye.

Er mye mer avslappet til det der nå enn før. Selv om det ligger i bakhodet at det "skal" være glatt overalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var herlig å få en kjæreste som likte hår. Er jo et kav med all den barberingen... Men jeg trives med glatte armhuler og barberer leggene innimellom. Har bare noen lyse hår på fremsiden, og de synes ikke så mye.

Er mye mer avslappet til det der nå enn før. Selv om det ligger i bakhodet at det "skal" være glatt overalt.

Godt det finnes noen som er "liberale" ang hårfjerning :)   Det må være et styr å barbere hele tida ja...MYE bedre å la det gro hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt det finnes noen som er "liberale" ang hårfjerning :)   Det må være et styr å barbere hele tida ja...MYE bedre å la det gro hehe 

 

Ja jeg har litt sensitiv hud så jeg begynner lett å blø når jeg shaver meg. Men gudene skal vite jeg har svingt høvelen nok i mitt liv likevel. Trives best med lite hår men hadde kunnet latt være å shave meg mer enn en gang innimellom hvis det var et ønske fra en partner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange brukere har Volvo egentlig?



Anonymous poster hash: f5122...6db
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har litt sensitiv hud så jeg begynner lett å blø når jeg shaver meg. Men gudene skal vite jeg har svingt høvelen nok i mitt liv likevel. Trives best med lite hår men hadde kunnet latt være å shave meg mer enn en gang innimellom hvis det var et ønske fra en partner. :)

Høres ikke godt ut å barbere med sånn hud nei... Du må satse på en mann som liker hår,og jeg må satse på ei som deg,som vil la det gro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fysj. Jeg kommer aldri til å la håret gro. 



Anonymous poster hash: 47236...6ce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...