Gå til innhold

Dere som tror på gud, tror dere djevelen finnes også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må dere jo nesten. For ifølge bibelen finnes jo han. Jeg tenker liksom sånn at dere tilber gud, men må jo tro på djevelen også? Og djevelen har jo demoner ved sin side ifølge bibelen, da må dere jo tro at de finnes også?

Anonymous poster hash: 83300...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja selvsagt finnes også djevelen. Han er her for å minne oss på at vi skal leve etter guds regler og ikke bryte hans bud. Gud elsker mennesker, men hvis mennesket ikke elsker gud, så blir de heller djevelens ansvar på dommens dag... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja selvsagt finnes også djevelen. Han er her for å minne oss på at vi skal leve etter guds regler og ikke bryte hans bud. Gud elsker mennesker, men hvis mennesket ikke elsker gud, så blir de heller djevelens ansvar på dommens dag... :)

Djevelen bor inni mennesket,mennesker som er onde...er satans disipler  på jorden : )

Vær snill og god-eller tilhør satan!

Det er ditt valg...

 

Anonymous poster hash: f6d11...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Djevelen bor inni mennesket,mennesker som er onde...er satans disipler  på jorden : )

Vær snill og god-eller tilhør satan!

Det er ditt valg...

 

Anonymous poster hash: f6d11...41a

 

 

Helt enig, og derfor bruker jeg min energi på det gode og på å følge guds bud. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge koranen og bibelen og baghavadgita ble Djevelen tildelt jorda som sin planet.
Alt ondt som skjer her er pga han, og slik min trosoppfatning er så er "vi" de falne englene som skal bevise vår verdighet i himmelen (en bedre planet) med å ikke la oss manipuleres eller bidra til alt det negative.

Men det er ikke nødvendigvis sånn at man MÅ tro på en Djevel selvom man tror på en Skaper.
En skaper kan jo også foreksempel være en person/entitet, en energi kilde, en datageek og vi er datasystemet, en trollmann , eller hva som helst, men med det vi vet ut fra matematikk og atomer så må det både pluss og minus til , for å holde et materie sammen. Positiv og negativ poler, som på et batteri. Dette kan man igjen se på som yin og yan, og at balansen mellom positiv (god) og negativ (ondskap) må være der for at noe av det(dette) skal kunne holdes sammen rent elektronisk og atomoppbyggnings-messig.



Anonymous poster hash: 7a87a...171
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

typen har sett lucifer:O og ja han var nykter om noen lurer på det xD

Anonymkode: 828c9...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser hva som foregår i verden så er det er jo helt åpenbart at Satan er mye mektigere enn Gud. Hvis du vil ha noe gjort er det Satan du bør be til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen satan og det finnes ingen gud. Det er bare mennesker som skaper eventyrhistorier. 

Anonymkode: 0f059...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 9.52, prt90 skrev:

Hvis du ser hva som foregår i verden så er det er jo helt åpenbart at Satan er mye mektigere enn Gud. Hvis du vil ha noe gjort er det Satan du bør be til :)

Hvis du ser verden ut i fra det som kommer frem i media, kan det kanskje virke slik. Men alle som elsker hverandre, klemmer, koser, sier fine ting til hverandre, skaper glede og kjærlighet, kommer ikke frem i media på samme måte, det er fordi dette ikke er nyheter - takk og lov! Det er dette det er mest av tross alt. :-) Se lyst på livet kjære deg!

Anonymkode: 03a54...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen djevel, det er bare Gud når han er full...

 

 

Anonymkode: 8237d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har djevelen demoner ved sin side? Er disse beskrevet noe sted? Møtte antagelig en av dem i en drøm en gang, temmelig usympatisk type for å si det mildt. Han var sendt fra Satan for å ta sjelen min :P

Anonymkode: d40ad...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2016 den 19.54, AnonymBruker skrev:

typen har sett lucifer:O og ja han var nykter om noen lurer på det xD

Anonymkode: 828c9...862

Fortalte han noe mer om det?

Anonymkode: d40ad...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

mannen min har sett en demon , og xn min har hatt poltergeist i huset, så jeg tror gud og djevelen finnes. også aliens og ufo:P

Anonymkode: 828c9...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...