Gå til innhold

Hva er mest idiotisk å tro på ?


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Og tro at en Gud eller flere Guder slik religiøse gjør. Eller og tro på at romvenser står bak alt mennesker har utrettet slik " Ancient Aliens theorists" gjør ?

 

 

Eller er de kanskje like idiotiske ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller å tro at det regnet på noen grå steiner i flere millioner år så plutselig oppsto det liv?



Anonymous poster hash: 7edb0...808
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller å tro at det regnet på noen grå steiner i flere millioner år så plutselig oppsto det liv?

Anonymous poster hash: 7edb0...808

 

 

Er det noen som tror det?

Anonymous poster hash: 786de...e45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tro at en Gud eller flere Guder slik religiøse gjør. Eller og tro på at romvenser står bak alt mennesker har utrettet slik " Ancient Aliens theorists" gjør ?

 

 

Eller er de kanskje like idiotiske ?

Det mest idiotiske er nok å tro på Gud, siden det er ekstremt lite sannsynlig at noe slikt som en Gud eksisterer. Eller har eksistert. Aliens? Det er heller ikke spesielt sannsynlig. Men vi eksisterer, og alle tegn tyder på at de hendelsene som frembragte liv på denne planeten, kunne ha gjort det samme på et stort antall andre planeter i universet. Ergo er ikke intellligent liv på andre planeter noen umulighet, og det eksisterer en liten sannsynlighet for at intelligent liv fra en annen planet kan ha besøkt denne planenten.

Men alien astronaut-teorien er også nokså irriterende, fordi den underkjenner våre forfedres evner og oppfinnsomhet. Vi vet hvordan VI ville bygd pyramidene og Stonehenge, og konkluderer derfor med at siden våre forfedre ikke hadde dieselmotorer og hydraulikk, så kunne de ikke gjort dette selv. For uten tungt maskineri ville ingen moderne ingeniør kunnet konstruere noe slikt.

Vel, det er FEIL. Og det fins flere eksempler som beviser det. Smarte personer som har forsøkt å forestille seg forfedrenes løsninger på transportproblemer og mekaniske utfordringer med å heve mange tonn tunge steinblokker flere meter over bakken, har funnet plausible metoder for å gjøre disse tingene med håndmakt, hevarmprinsipper, etc.

Wally Wallington har gjort mange demonstrasjoner av hvordan det er mulig å flytte på temmelig enorme gjenstander med enkle midler som var tilgjengelige for de gamler kelterne som bygde Stonehenge. Vi vet ikke nøyaktig hvordan de gjorde det, men vi vet at de ikke trengte aliens for å få det til. Med mindre friendly neighborhood aliens allikevel var i området og insisterte på at det ikke var noe bry, selvsagt.

http://www.theforgottentechnology.com/newpage1

Og et annet praktisk eksempel er det sk Coral Castle, et digert anlegg bygget av korallblokker på mange tonn av en enkelt mann unten bruk av maskiner.

Komisk nok blir Coral Castle rett som det er beskrevet som en fysisk umulighet og et bevis på at konstruktøren kjente til "de gamles anti tyngdekrafts-maskiner". :twisted:

Våre forfedre et par hundre generasjoner tilbake hadde nok akkurat det samme potensialet for intelligens som vi har. De fant løsninger.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ancient Aliens er misvisende underholdning og er lett å ta den feil for fakta. Mange år siden så jeg på en episode og den var overraskende oberbevisende, men senere tid kom jeg over debunking video av den og der ble alt forklart i detalj hva som var feil og hvordan de serverte løgnene sine.

 

Men siden Internett ble offentlig for hvermansen, har alle slengt ut sine egne teorier og beretninger. Er veldig lett å gå seg vill i den jungelen og bli overveldet av alle "bevisene" og "motbevisene" folk legger ut om sin og andres tro.

 

Men til syvende og sist har vi forsatt den friheten at man kan tro på det man vil, så å hevde at en religion er idiotisk, blir en personlig sak.

 

Men skulle vi generalisere dette, så er det egentlig ingen tvil om hvilke religion som framstår som mest idiotisk disse dager..

 

 

 

Personlig anekdote:  Troen min har forandret seg veldig de siste årene. Har funnet at agnostiker passer meg best, for jeg kan verken bevise eller motbevise det ene og det andre, og lar heller forståelsen og logikken lede meg. Universet er veldig stort og fortsatt masse å oppdage der, og sannsynligheten er veldig stor for at vi ikke er alene. Ikke minst selv vi er ganske interessant mysterium. Men at det ekisterer eller har eksistert noe guddomellig som har plassert oss på denne planeten, lite sannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tro at en Gud eller flere Guder slik religiøse gjør. Eller og tro på at romvenser står bak alt mennesker har utrettet slik " Ancient Aliens theorists" gjør ?

 

 

Eller er de kanskje like idiotiske ?

 

Folk tror på mye rart. Noen tror på julenissen. Andre tror at norske politikere er ærlige mennesker. Begge deler er like idiotisk. 

 

Men det verste, etter min mening, er at mange tror at det som står i norske aviser, faktisk er SANT. Da har man, etter min mening, nådd toppen av idioti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den troen jeg mener er aller mest teit er tanken om at man skal leve et evig liv.

 

- da har man ikke tenkt særlig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Og tro at en Gud eller flere Guder slik religiøse gjør. Eller og tro på at romvenser står bak alt mennesker har utrettet slik " Ancient Aliens theorists" gjør ?

 

 

Eller er de kanskje like idiotiske ?

Idiotisk?

Vil bare fortelle deg noe.Noen mennesker finner stor styrke i å tro på Gud.De finner ro og styrke i det å be.

Mange ber for andre,noe de gjør i håp og empati. Syns du det er så idiotisk?

En velger mange rare og iblant veldig destruktive ting å gjøre når livet går litt i svart. Da er det vel mye bedre å finne håp og trøst i troen?

Syns det er merkelig at du bruker en sånn betegnelse,det tyder på arroganse.

At du ikke forstår dem er noe annet.

 

Forstår ikke sistnevnte,men kaller det ikke idiotisk.Jeg forstår det bare ikke,kort og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Den troen jeg mener er aller mest teit er tanken om at man skal leve et evig liv.

 

- da har man ikke tenkt særlig langt.

De må jo tenke veldig langt spør du meg :-D  Eeeevig..uendelig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart scientologi! dummeste jeg har hørt :fnise:  :fnise:



Anonymous poster hash: 8373c...880
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gamle religionene har et slør av mystikk over seg, men scientologien, som AB nevner, står kliss naken, og er så åpenbart bare juks og fanteri, så skal jeg velge en må det være den.

Anonymous poster hash: f89ca...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle religionene har et slør av mystikk over seg, men scientologien, som AB nevner, står kliss naken, og er så åpenbart bare juks og fanteri, så skal jeg velge en må det være den.

Anonymous poster hash: f89ca...b0e

Og likevel fins det folk som faktisk tror på det, er ikke det fantastisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel fins det folk som faktisk tror på det, er ikke det fantastisk?

Jo, og det sier ikke så rent lite om oss mennesker. At mange av oss lar være å resonnere, men baserer slikt på mangefølelsen, og at vi altfor sjelden er åpne for å endre standpunkt når fakta skriker mot oss.

Anonymous poster hash: f89ca...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes egentlig det mest idiotiske er å bry seg så voldsomt mye i hva andre tror på  :biggrin:

Hvis en tro er dummere en enn annen, tenker jeg at det er de som står fast på det de selv tror på og kaller andre idiotiske fordi de tror på noe annet. Det gjelder mennesker i alle religioner, men jeg synes faktisk de som er ''antireligiøse'' er de som roper høyest når det gjelder det punktet. Synes det er teit å bry seg med at andre finner trøst i en tro.

... Nå tror jeg at jeg sniker meg ut herifra igjen.  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut på naturen som fødes, lever og visner....men den dør jo ikke.

Den kommer igjen og igjen. Dette er ting som alle kan se og vi vet at det er slik.

Skulle det da være mindre trolig at vi også følger den rytmen? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Begrunnelse: det er ganske stor sannsynlighet for at det er mer der ute enn og rundt oss enn det vi selv kan ta inn med sansene våre. Det vet vi faktisk allerede med f.eks høyfrekvent og lavfrekvent lyd.

Derfor er det idiotisk å tro på at verden, universet og alt utenfor universet er som vi ser den og kun det.

Anonymous poster hash: a853b...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...