Gå til innhold

Fear The Walking Dead


Amber

Anbefalte innlegg

Likte den første episoden godt. Litt langdryg på enkelte punkter, men gleder meg til neste uke! Flink skuespiller, den unge Johnny Depp-look-aliken. Spennende å se helt i starten av "epidemien", også. Tommelen opp fra meg så langt. :)

 

Nettopp det jeg synes også. En ung Johnny Depp eller storebroren i 7th heaven. (Altså en ung Barry Watson.) Noe overdrevent skuespill her og der men absolutt godt gjennomført pilot-episode. Spent på fortsettelsen. Og er veldig fornøyd med at det også er amc som produserer denne :)

Endret av siela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja han var sykt lik Johnny Depp :D :D

 

Gleder meg til fortsettelsen, synes kanskje det ble litt langdrygt her og der, men lover bra. Gode skuespillere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om den første episoden. Altså, første episode av TWD hadde mer action, denne epsioden var veldig langtekkelig for min del. 

 

Også var det jo det at jeg føler alt begynner på nytt igjen, altså repetering av ting jeg allerede har sett. TWD har jo nå begynt sin 6. sesong, og jeg har fulgt med fra starten. Jeg elsker virkelig TWD, for hver eneste episode er veldig spennende (i mine øyne).

 

Men jeg skal selvfølgelig gi serien en sjanse. Jeg håper bare ikke det blir som en repetering fra TWD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama Queen

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om den første episoden. Altså, første episode av TWD hadde mer action, denne epsioden var veldig langtekkelig for min del. 

 

Også var det jo det at jeg føler alt begynner på nytt igjen, altså repetering av ting jeg allerede har sett. TWD har jo nå begynt sin 6. sesong, og jeg har fulgt med fra starten. Jeg elsker virkelig TWD, for hver eneste episode er veldig spennende (i mine øyne).

 

Men jeg skal selvfølgelig gi serien en sjanse. Jeg håper bare ikke det blir som en repetering fra TWD.

Gurrl... sesong 6 av TWD begynner ikke før i oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurrl... sesong 6 av TWD begynner ikke før i oktober. 

 

JEG VET :( 

 

Blir så oppgitt over det, får nyte FearTWD først. 

Men det er noe med zombiefilmer/serier som virkelig fenger interessen min! Jeg er litt usikker på hvorfor, men har alltid vært fascinert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama Queen

JEG VET :(

 

Blir så oppgitt over det, får nyte FearTWD først. 

Men det er noe med zombiefilmer/serier som virkelig fenger interessen min! Jeg er litt usikker på hvorfor, men har alltid vært fascinert av det.

 Du skrev at det har allerede begynt, var bare det :)

FTWD virker lovende. Neste uke virker det som om vi får mer innblikk i hva som skjedde med hæren. Jeg håper bare at spin-off serien ikke ender opp med å ha en big bad i hver sesong. I tillegg synes jeg at de kan slutte å ta livet av hver eneste black guy - bare for å så introdusere en ny black guy - slik som de gjør i TWD.  It's not cute, sånn seriøst. Var det tilfeldig at den første karakteren som ble drept i FTWD var black

Apropos zombier. Det er en fransk serie som heter Les Revenants. Første sesongen ble sendt i 2012, men ble vist på NRK i fjor tror jeg. Nå kommer andre sesong og jeg gleder meg! Den er veeeeeldig treg for folk som elsker alt som er badass 24/7, men for dem av oss som liker dypere ting, så er den kjempebra! Veldig creepy og har en slags Twin Peaks feeling. Oooh Twin Peaks kommer jo også med en tredje sesong snart! Sorry! Avsporing, I know!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Apropos zombier. Det er en fransk serie som heter Les Revenants. Første sesongen ble sendt i 2012, men ble vist på NRK i fjor tror jeg. Nå kommer andre sesong og jeg gleder meg! Den er veeeeeldig treg for folk som elsker alt som er badass 24/7, men for dem av oss som liker dypere ting, så er den kjempebra! Veldig creepy og har en slags Twin Peaks feeling. Oooh Twin Peaks kommer jo også med en tredje sesong snart! Sorry! Avsporing, I know!

 

Åh, Gjengangere! Den var bra. Bare synd de fleste har blitt introdusert for den Hollywoodifiserte utgaven The returned på Netflix. Snakk om polert makkverk. Spent på hvordan de skal løse sesong to med tanke på at barna har vokst en del siden den gang :P

 

Og innsporing: Håper serien FTWD vil gi svar på flere av spørsmålene man sitter igjen med etter TWD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt naturlig at FTWD er tregere enn TWD, det skal jo handle om starten på utbruddet av epidemien og da hadde det vært lite sannsynlig om alt gikk kjempe fort med en gang :) Jeg likte det veldig godt! 



Anonymous poster hash: 49958...08a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker at det er helt naturlig at FTWD er tregere enn TWD, det skal jo handle om starten på utbruddet av epidemien og da hadde det vært lite sannsynlig om alt gikk kjempe fort med en gang :) Jeg likte det veldig godt! 

Anonymous poster hash: 49958...08a

 

Det var vel akkurat det som skjedde. Det gikk kjempefort.

Det ble gjort en simulering for noen år siden av hva som ville skje dersom noe lignende som et zombie-utbrudd skulle hende. Og den viste at med mindre myndighetene reagerer omgående og slår knallhardt ned på den, med maksimal effektivitet og fortsetter å presse til den er utryddet, så vil hele planeten omfattes av epidemien på bare noen måneder. Lokalsamfunn vil kunne smittes totalt i løpet av dager, og nasjoner vil bukke under på et par uker.

Det største problemet er at alle som dør, gjenoppstår som zombier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg synes den virker lovende,og har egentlig lurt litt på hvordan det var når det begynte.

 

Men jeg tenker at det er naturlig at den er litt mer langtekkelig enn TWD siden TWD generelt handler om å overleve. FTWD har jo ikke kommet til det enda,og folk tar jo ting for gitt slik vi også gjør. Spørs hvordan det utvikler seg,men ser for meg at det blir mer kaotisk etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at spin-off serien ikke ender opp med å ha en big bad i hver sesong. I tillegg synes jeg at de kan slutte å ta livet av hver eneste black guy - bare for å så introdusere en ny black guy - slik som de gjør i TWD.  It's not cute, sånn seriøst. Var det tilfeldig at den første karakteren som ble drept i FTWD var black

Dette^ Kunne ikke vært mer enig.

Hvor mange episoder er det i første sesong forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama Queen

Dette^ Kunne ikke vært mer enig.

Hvor mange episoder er det i første sesong forresten?

6 episoder! Det skal visstnok også lages en spesial episode som skjer på et fly og som skal introdusere en ny karakter som skal være med sesong to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han var sykt lik Johnny Depp :D :D

 

Gleder meg til fortsettelsen, synes kanskje det ble litt langdrygt her og der, men lover bra. Gode skuespillere!

 

 

Jeg synes ikke han var halvparten så kjekk som johnny depp engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 episoder! Det skal visstnok også lages en spesial episode som skjer på et fly og som skal introdusere en ny karakter som skal være med sesong to.

:blomst:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skuffet over episode 2. Synes folk oppfører seg så rart! Mange logiske brister, tar merkelige valg, spesielt mor (den blonde dama). Vil ikke spoile, så skal ikke gå i detaljer. Men jeg merker at for min del kunne hun godt bli bitt, altså. (Nesten så jeg heller ville hatt Lori der.)

Anonymous poster hash: c5822...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel akkurat det som skjedde. Det gikk kjempefort.

Det ble gjort en simulering for noen år siden av hva som ville skje dersom noe lignende som et zombie-utbrudd skulle hende. Og den viste at med mindre myndighetene reagerer omgående og slår knallhardt ned på den, med maksimal effektivitet og fortsetter å presse til den er utryddet, så vil hele planeten omfattes av epidemien på bare noen måneder. Lokalsamfunn vil kunne smittes totalt i løpet av dager, og nasjoner vil bukke under på et par uker.

Det største problemet er at alle som dør, gjenoppstår som zombier.

Ja, det er sykt hvor fort det vil spre seg. Der finnes et spill i app store som simulerer hvor fort sykdommer spres i ulike land ut i fra hvordan det smittes. Veldig interessant. Tror det het Plague Inc.

Jeg synes at serien er litt treg jeg, men samtidig så må man ikke nødvendigvis sammenligne det med orginalen. Det vil aldri bli det samme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var vel akkurat det som skjedde. Det gikk kjempefort.

Det ble gjort en simulering for noen år siden av hva som ville skje dersom noe lignende som et zombie-utbrudd skulle hende. Og den viste at med mindre myndighetene reagerer omgående og slår knallhardt ned på den, med maksimal effektivitet og fortsetter å presse til den er utryddet, så vil hele planeten omfattes av epidemien på bare noen måneder. Lokalsamfunn vil kunne smittes totalt i løpet av dager, og nasjoner vil bukke under på et par uker.

Det største problemet er at alle som dør, gjenoppstår som zombier.

Episode 1 skildret vel en dag. Er jo klart den oppleves som litt tregere. Smitten må jo begynne å spre seg først.

Anonymous poster hash: 1823b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 1 skildret vel en dag. Er jo klart den oppleves som litt tregere. Smitten må jo begynne å spre seg først.

Anonymous poster hash: 1823b...cd6

Rettelse et par dager, tar seg ganske opp i episode 2.

Anonymous poster hash: 1823b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...