Gå til innhold

Hvem betaler på aller første date.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På første date så forventer jeg  svært lite, og ihvertfall ikke at andre skal betale for meg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utfra det som skrives her, så virker det rimelig bankers at man som mann tilbyr seg å betale alt. Og at man aksepterer damas eventuelle protest og lar henne betale sin del dersom det kommer til det. Da fanger man opp:

 

a) de damene som synes det er turn-off å dele regningen

b) de damene som ser det som naturlig å dele regningen, samtidig som man viser at man ikke er en "gjerrigknark".

 

Sånn for ordens skyld, jeg hevder ikke at menn som foreslår å dele regningen er gjerrige, men enkelte mennesker har en tendens til å overanalysere ting, og ved å tilby seg å betale så unngår man å havne i den fella mtp griskhet.



Anonymous poster hash: ef1be...f9e
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Nei, de vil ha likestilling der det passer seg.

 

Synes det er usakelig å mene daten er stusselig for å ikke spandere. KVINNEN er stusselig fordi hun er en golddigger som mener mannen skal betale for henne. Jobber du så kan du f... meg betale din egen mat. det får være grenser.

 

Ja jeg vet at mange kvinner vil ha likestillng der det passer seg. Det er derfor jeg ikke tar kvinner alvorlig

 

Nå skal det sies at jeg heller ikke tar menn alvorlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar ikke mannen betale med mindre han virkelig insisterer. Stort sett sier jeg "Kan vi dele?" til servitøren hvis vi da ikke har kjøpt øl i baren.



Anonymous poster hash: 05deb...081
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å ikke betale på første date når folk ute spanderer på drink i hytt og pine. Dette var underlig ja. 



Anonymous poster hash: 949e5...d00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler for seg selv. Hvis man blir invitert på restaurant og ikke kan betale for egen mat og drikke, så kan man si nei til restaurantbesøket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man betaler for seg selv. Hvis man blir invitert på restaurant og ikke kan betale for egen mat og drikke, så kan man si nei til restaurantbesøket.

Det handler som regel ikke om at man ikke kan betale for seg selv.  Jeg kan fint betale for meg selv,men på en date spesielt første date så burde mannen betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forventer at kvinnen skal betale, nå har vi kjempet lenge for at kvinner skal være brødvinnerne i samfunnet og jeg er klar for å bli oppvartet og være hjemme bare og ordne huset og dyrke hobbiene mine mens hun tar med baconet hjem.



Anonymous poster hash: 1ac9a...6e1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som inviterer på første date skal betale. Etter det kan man ta annenhver gang eller dele regning osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det.Synes egentlig det er ganske turn off. Liker ikke gjerrige menn. 

 

Tilbyr du å betale da? Om ikke, er det ok med gjerrige kvinner?

Anonymous poster hash: ba44d...1e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler som regel ikke om at man ikke kan betale for seg selv.  Jeg kan fint betale for meg selv,men på en date spesielt første date så burde mannen betale.

 

Sterkt uenig. Da kan jeg like gjerne si at kvinnen burde betale på alle første-date'er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spanderer gjerne iblant, men jeg tror rett og slett ikke jeg kunne vært sammen med en kvinne med et såpass reaksjonært syn på kjønn som det er å forvente at mannen spanderer fordi han er mann.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tilbyr du å betale da? Om ikke, er det ok med gjerrige kvinner?

Anonymous poster hash: ba44d...1e0

 

Jeg tilbyr ofte å betale. Mener fortsatt at menn skal betale første date. Ut over i forholdet blir det gjerne mer gjevt og jeg er generøs når det gjelder menn jeg dater/kjæreste/samboer. Vis en mann ikke gidder å bruke en 100 lapp på en drink til meg engang så er det ingen fremtid der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt uenig. Da kan jeg like gjerne si at kvinnen burde betale på alle første-date'er.

Det må du gjerne være. Og du kan godt si det. Du har friheten til å mene akkurat hva du vil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at det er den som inviterer som skal betale, hvor ofte er det kvinnen som inviterer? Er fordelingen 90-10, eller sniker dere dere opp til 15 %? At kvinnen betaler for begge skjer vel tilnærmet aldri.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener fortsatt at menn skal betale første date.

 

Men hvorfor?

Anonymous poster hash: ba44d...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvorfor?

Anonymous poster hash: ba44d...1e0

 

Det er en måte å vise at han er generøs og kan forsørge meg om nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en måte å vise at han er generøs og kan forsørge meg om nødvendig.

Jeg håper du er 70+...
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...