Gå til innhold

SkinPen/dermapen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har vært hos 3 hudleger (1 privat og 2 offentlige) i tillegg til 5-6 allmennleger angående huden min. Mange forskjellige mest pga student og flytting, men også pga å ikke bli tatt på alvor. De får meg til å føle meg dum som sliter med arr og da vil jeg ikke tilbake, for selvsagt forstår jeg at det for andre finnes "alvorligere" problem. Men likevel har faktisk hudlegene vært de med absolutt minst forståelse for det psykiske dette har medført. Og jeg fatter det virkelig ikke. 

Anonymkode: 417f6...7e9

Skjønner ikke hvorfor de tar så lett på det, og de jobber i hovedsak med hud og burde skjønne såpass.  Man må oppsøke de som jobber med kosmetisk pleie, fordi de stort sett skjønner at huden og velvære er viktig for mennesker flest. Hudleger er ikke så nøye på at huden skal være pen, men kan jo selvsagt hjelpe med behandling for kviser. Men så sitter man igjen med arr da. Fastlegen jeg gikk til før var også sånn at det er ikke så nøye bare du ikke har kviser. Takk og lov så fins det plastiske kirurger og kosmetiske sykepleiere som skjønner helheten. Det er mye bra på markedet om dagen, men det kan koste. Som sagt, så skulle de som slet med hudproblemer fått støtte og blitt tatt mer alvorlig, da hudproblemer faktisk går på psyken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, wintergirl skrev:

Det skal vist virke på alt. Men ja, skjønner at man er skeptisk. Jeg skal prøve den ut å sjekke om den virkelig hjelper noe, eller om den er overvurdert. Venter på kremen nå. Hvor i landet bor du, hvis jeg kan spørre? Vet om et par behandlere som ikke er så dyre i Østfold. 

Jeg bor i Oslo 😊

Anonymkode: b25bd...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Skjønner ikke hvorfor de tar så lett på det, og de jobber i hovedsak med hud og burde skjønne såpass.  Man må oppsøke de som jobber med kosmetisk pleie, fordi de stort sett skjønner at huden og velvære er viktig for mennesker flest. Hudleger er ikke så nøye på at huden skal være pen, men kan jo selvsagt hjelpe med behandling for kviser. Men så sitter man igjen med arr da. Fastlegen jeg gikk til før var også sånn at det er ikke så nøye bare du ikke har kviser. Takk og lov så fins det plastiske kirurger og kosmetiske sykepleiere som skjønner helheten. Det er mye bra på markedet om dagen, men det kan koste. Som sagt, så skulle de som slet med hudproblemer fått støtte og blitt tatt mer alvorlig, da hudproblemer faktisk går på psyken. 

Ja det du sier der er helt riktig!! Har tenkt mye på det samme etter erfaringen jeg sitter igjen med det siste året- jeg skal aldri igjen legge huden min i hendene på noen andre enn hos de som driver med kosmetisk pleie.  

Anonymkode: 417f6...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo 😊

Anonymkode: b25bd...57c

Da er ikke Rygge/Oslo så langt unna da 😊Sibyls helsesenter er der jeg går nå, og de virker seriøse og tar deg på alvor. Hun er ikke så skrekkelig dyr heller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Da er ikke Rygge/Oslo så langt unna da 😊Sibyls helsesenter er der jeg går nå, og de virker seriøse og tar deg på alvor. Hun er ikke så skrekkelig dyr heller 😉

Takk, skal sjekke det ut 😊

Anonymkode: b25bd...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 22. mai 2016 at 12.16, wintergirl skrev:

Nå som du går på en så sterk kur så er det vel ikke aktuelt, men har du prøvd co2 fraxel laser. Blue peeling? Når man lider av akn, arr, hudproblemer generelt, så burde det vært gratis hjelp å få, eller ihvertfall en liten egenandel på behandlinger. Har selv hatt mye kviser i yngre alder og som noen elsket å påpeke. Akkurat som om jeg ikke var klar over dem selv :(  Tok den tid ( 2002) green peeling og det hjalp på de få arrene jeg hadde da. Har ikke arr , kanskje en liten en på kinnet, men det plager meg ikke nevneverdig. også kommet over en gel som heter renu 28, som skal hjelpe mot utrolig mye. Har ikke begynt på den enda, men skal gå i gang nå. Verdt et forsøk. 

Har du fått testet den renu 28 gelen? Hvordan er den? :)

Anonymkode: b25bd...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått testet den renu 28 gelen? Hvordan er den? :)

Anonymkode: b25bd...57c

Jeg og en venninne har brukt den i en måned  nå og er faktisk fornøyde begge to :) Den har gitt en litt glattere overflate og litt mer glød i huden. Tatt litt på cellulittene mine også og det har gitt litt resultar, men ikke noe wow akkurat der enda. Skal hente pakken nummer to i kveld, så får jeg se hvordan det blir etter to måneder.  Men ser at den virker. Tok også litt på midten  av armen, der huden er tynnest, hatt litt skrukker akkurat der, og det har faktisk blitt en del bedre ;)  I dag har jeg tatt microneedling  (dermarulling ) Skal ta to til, men den neste blir ikke før ute i august pga ferie. Må teste ut litt vet du ;)

En venninne av meg har tatt fraxel laser på noen arr hun hadde, og etter to behandlinger så har også det glattet bra seg bra ut. Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Jeg og en venninne har brukt den i en måned  nå og er faktisk fornøyde begge to :) Den har gitt en litt glattere overflate og litt mer glød i huden. Tatt litt på cellulittene mine også og det har gitt litt resultar, men ikke noe wow akkurat der enda. Skal hente pakken nummer to i kveld, så får jeg se hvordan det blir etter to måneder.  Men ser at den virker. Tok også litt på midten  av armen, der huden er tynnest, hatt litt skrukker akkurat der, og det har faktisk blitt en del bedre ;)  I dag har jeg tatt microneedling  (dermarulling ) Skal ta to til, men den neste blir ikke før ute i august pga ferie. Må teste ut litt vet du ;)

En venninne av meg har tatt fraxel laser på noen arr hun hadde, og etter to behandlinger så har også det glattet bra seg bra ut. Hvordan går det med deg? :)

Så bra:) Har den hatt noen effekt på bleking av arr? 

Åh, så spennende. Håper microneedling hjelper for deg. :) 

Jeg går fremdeles på Isotretinoin. Hater det. Huden er helt rød på kinn og mellom brynene. Kan ikke huske at jeg ble så rød forrige gang. Huden føles også utrolig ømfintlig. Pøser på med fuktighet og høy solfaktor. Tåler ikke noe annet nå. Kunne ønske man kunne fått tildelt en ny hud. Så ubeskrivelig dritt lei nå😖

Anonymkode: b25bd...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra:) Har den hatt noen effekt på bleking av arr? 

Åh, så spennende. Håper microneedling hjelper for deg. :) 

Jeg går fremdeles på Isotretinoin. Hater det. Huden er helt rød på kinn og mellom brynene. Kan ikke huske at jeg ble så rød forrige gang. Huden føles også utrolig ømfintlig. Pøser på med fuktighet og høy solfaktor. Tåler ikke noe annet nå. Kunne ønske man kunne fått tildelt en ny hud. Så ubeskrivelig dritt lei nå😖

Anonymkode: b25bd...57c

Jeg har bare et lite et på det ene kinnet, og den er blitt bedre.  Venninna mi har en del. Hun mener at renu fungerer på henne, men hun har også tatt tre omganger med fraxel laser. Men det tar jo opp til 6 måneder før man får endelige resultater der. Hun har brukt renu i 3 uker og jeg ser at huden er mer jevn. Og de dagene jeg har kviser så blir ikke huden min så ruglete som den ble før. Har også smurt litt på sprengte blodkar, også der ser jeg at de har begynt å blekne :)

Hun jeg går til for behandling, fortalte at hun skal hjelpe en ung jente som sliter meg skikkelig kviser og arr.  Hun skal bruke renu hun også + noen behandlinger med microneedling.  Så skal bli spent å høre hvordan det går med henne. 

Jeg føler med deg. Har som sagt slitt veldig selv for en stund tilbake. Jeg begynte faktisk med p piller pga kviser, for jeg hadde en del :/ p pillene hjalp, men  har behandlet huden fra før pga arr og småting. Det har også hjulpet. Så vidt et lite arr på den venstre siden, men  den syns jeg er blitt bedre. Håper det er renu da :) Nå vil jeg ha litt mer spenstig og glatt hud. Microneedling skal visst hjelpe. Får se. Om en måned skal huden ha leget seg og fått dannet mer kollagen og ny hud. Men de anbefaler minst tre behandlinger.  Du kan ta microneedling selv om du går på Isotretinoin, tror jeg. Det er ikke verre enn å høre.  Renu kan du også bruke. Kviser og arr er overhodet ikke noe gøy å ha. Det er hjelp å få, og hun jeg går til er slettes ikke dyr. Kun 1200,- for en microneedling behandling. Hos andre steder så tar de nesten 9000-10 000,- for tre behandlinger.  Det er dyrt det! Skulle som sagt vært hjelp å få til de som trenger det. Syns de som mener at sånt ikke er viktig, er trangsynte . Håper kuren din hjelper deg nå :) Hvordan lenge skal du gå på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. juni 2016 at 16.18, wintergirl skrev:

Jeg har bare et lite et på det ene kinnet, og den er blitt bedre.  Venninna mi har en del. Hun mener at renu fungerer på henne, men hun har også tatt tre omganger med fraxel laser. Men det tar jo opp til 6 måneder før man får endelige resultater der. Hun har brukt renu i 3 uker og jeg ser at huden er mer jevn. Og de dagene jeg har kviser så blir ikke huden min så ruglete som den ble før. Har også smurt litt på sprengte blodkar, også der ser jeg at de har begynt å blekne :)

Hun jeg går til for behandling, fortalte at hun skal hjelpe en ung jente som sliter meg skikkelig kviser og arr.  Hun skal bruke renu hun også + noen behandlinger med microneedling.  Så skal bli spent å høre hvordan det går med henne. 

Jeg føler med deg. Har som sagt slitt veldig selv for en stund tilbake. Jeg begynte faktisk med p piller pga kviser, for jeg hadde en del :/ p pillene hjalp, men  har behandlet huden fra før pga arr og småting. Det har også hjulpet. Så vidt et lite arr på den venstre siden, men  den syns jeg er blitt bedre. Håper det er renu da :) Nå vil jeg ha litt mer spenstig og glatt hud. Microneedling skal visst hjelpe. Får se. Om en måned skal huden ha leget seg og fått dannet mer kollagen og ny hud. Men de anbefaler minst tre behandlinger.  Du kan ta microneedling selv om du går på Isotretinoin, tror jeg. Det er ikke verre enn å høre.  Renu kan du også bruke. Kviser og arr er overhodet ikke noe gøy å ha. Det er hjelp å få, og hun jeg går til er slettes ikke dyr. Kun 1200,- for en microneedling behandling. Hos andre steder så tar de nesten 9000-10 000,- for tre behandlinger.  Det er dyrt det! Skulle som sagt vært hjelp å få til de som trenger det. Syns de som mener at sånt ikke er viktig, er trangsynte . Håper kuren din hjelper deg nå :) Hvordan lenge skal du gå på den?

Så bra at renu virker😊👍🏻

Så spennende. Fortell gjerne hvordan det går med hun unge jenta.

Ja, jeg har også prøvd p-piller, men uten effekt. 

Jeg har allerede tatt kur på fire skinpen behandlinger hos hudpleier. Tror det er det samme? Men skal sjekke det ut😊

Nei, det er ikke gøy. Også er det de som sier ar jeg har fått så mye bedre hud da, men når ejg sier det er flere lag med sminke så bare avfeier de det. Skjønner at de mener det godt, men er så lei av å prøve å forklare hvor mye sminke kan dekke. Selvom jeg ikke har kviser, så er hele huden fremdeles full av akne arr og masse arrdannelser. De er så irriterende:dry: Uff :fnise: 

Håper du får god effekt av microneedling behandlingene:) Jeg skal gå på den i 9mnd, siden jeg bare tar en tablett.  

Anonymkode: b25bd...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...