Gå til innhold

"Fettoter"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ok, får begynne selv da.. Hørte uttrykket her en dag, da en mann jeg traff ble beskrevet av en annen mann. Han kalte ham en fett-oter... forferdelig vakkert beskrevet.. Det er ikke et uttrykk jeg bruker selv. Derfor lurer jeg egentlig på om det er veldig vanlig, eller om det er et helt lokalt uttrykk et lite sted i Nordland.

Mitt inntrykk av en fett-oter er altså en type mannfolk som vet at han er rimelig kjekk, og som kun ser seg om etter kvinnfolk å ha seg med - åkke som. Han er forholdsvis ung, spenstig og slank, og med en selvsikker kroppsopptreden som bare sier: I`M SOOOOO GOOOD!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke hørt uttrykket før, men jeg er fra Troms og ville tolket ordet Fettoter som f.eks. Musoter. En fyr som går etter damene for å få seg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av en fett-oter er altså en type mannfolk som vet at han er rimelig kjekk' date=' og som kun ser seg om etter kvinnfolk å ha seg med - åkke som. Han er forholdsvis ung, spenstig og slank, og med en selvsikker kroppsopptreden som bare sier: I`M SOOOOO GOOOD!!!![/quote']

Jepp, det er en ganske god definisjon av fett-oter. :ler:

(Et uttrykk jeg for ordens skyld aldri bruker selv, synes det er i kvalmeste laget.)

Nilma - fra lite sted i Nordland :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Lenge siden jeg har hørt noen bruke det ordet! Kommer selv fra nord-norge. Der brukte folk (som regel gutter) ordet oter for å beskrive gutter som bare var ute etter en ting. Fett-oter er vel bare litt annen versjon. Altså ikke noe man vil ha kjæresten/daten kalt av andre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oppklaring til dere som ikke er nordlendinger:

Fett i ordet fett-oter står for ordet f*tte (uttalt fetta på nordlandsk, satt sammen med et annet ord som begynner med vokal blir det da "fett") Fett-oter blir da en som er ute etter f*tte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Lenge siden jeg har hørt noen bruke det ordet! Kommer selv fra nord-norge. Der brukte folk (som regel gutter) ordet oter for å beskrive gutter som bare var ute etter en ting. Fett-oter er vel bare litt annen versjon. Altså ikke noe man vil ha kjæresten/daten kalt av andre!

Nøyaktig det jeg hadde tenkt å si ;)

Din Fettoter.. hehe... bra ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, trodde det hadde noe med fett å gjøre jeg. Forstod liksom ikke helt sammehengen :oops: Nå er jeg med.

Hm, fitte-oter?? :roll: Merkelig uttrykk.

Blir det det samme som en Gra-bukk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra faktaark om oteren:

Oteren forekommer i alle former for våte miljøer, fra kystområder, elver, bekker, innsjøer og dammer til sump- og våtmarksområder.Bestandene i Nord-Norge, i Trøndelag og på Nordvestlandet er i øyeblikket ikke truet.

Forvaltningstiltak:

motvirke forsuring av vassdrag og forsterke fiskebestandene i disse;

forhindre lekkasjer fra lokale miljøgiftkilder;

overvåke miljøgiftsituasjonen i oterhabitater;

ta mer hensyn til oter i vurdering og gjennomføring av utbyggingssaker og oljevernplaner;

opprette verneområder i Sør-Norge;

innføre forbud mot bruk av beverfeller (fanger også oter);

påby bruk av stopprammer i fiskeruseåpninger for å avverge drukning;

lage faunapassasjer for oter ved (for oteren) uoverkommelig veiutbygging og -vedlikehold;

utvikle tekniske løsninger som forhindrer oterskader på fiskeoppdrettsanlegg (uten å skade oteren), og gi pålegg om bruk av slike tekniske løsninger;

overvåke oterens bestandsutvikling som grunnlag for en regionalt tilpasset forvaltning.

:hoho: Dette er altså en oter!

Så husk jenter:motvirk forsurning av vassdrag, og unngå lekkasje så får du kanskje møte en oter du og!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hehe, utrykket "blodharry" har jeg heller ikke hørt. lokalt det også? (ikke sexrelatert da, forstår jeg jo).

Nope, det har jeg nettopp funnet opp. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Lenge siden jeg har hørt noen bruke det ordet! Kommer selv fra nord-norge. Der brukte folk (som regel gutter) ordet oter for å beskrive gutter som bare var ute etter en ting. Fett-oter er vel bare litt annen versjon. Altså ikke noe man vil ha kjæresten/daten kalt av andre!

Hæhæhæ!

Samme her!

Stemmer med det jeg husker fra det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe' date=' utrykket "blodharry" har jeg heller ikke hørt. lokalt det også? (ikke sexrelatert da, forstår jeg jo).[/quote']

De ordet brukes ofte hjemme,....da helst av ikke-rånerne,...

Fettoter har jeg aldri hørt,....men morsomt var det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...