Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Høres ut som dere har en fin ferie. Vi har også veldig lyst til å ta turen til Dyreparken i Kristiansand, men får vel vente noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er siste feriedagen til M. Da er permisjonen og ferien hans slutt. Disse to ukene har gått fort. Vi dro hjem fra Krsand allerede på mandag og har hatt noen fine dager hjemme. Selvom været har vært ustabilt. Vi har hatt besøk av moren til M og moren min. Pluss at vi fikk besøk av ei venninne som fikk en sønn for 3 mnd siden. Nydelig gutt. M spurte om jeg ble babysyk - nei! Er fornøyd med å nyte tiden sammen med E. Det er han og.

Nå skal jeg ja ferie i 3 uker alene med E. Neste uke har barnehagen fortsatt stengt så håper vi får vært litt sosiale med de vi kjenner som er hjemme. Og at det blir fint vær. Det hadde vært deilig å få dra på stranda en dag. 

Ha en fin søndag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. juli 2016 at 17.15, Nori skrev:

Du har ganske lang ferie i sommer? Håper du og E koser dere i finværet! :sol:

4 uker. Eller 5 uker fordi jeg tok en ekstra ferieuke. Pga at vi reiser bort på onsdag. En uke til varmere strøk. Kanskje ikke perfekt nå siden det er varmt her nå. Men det blir godt med en uke på skikkelig barnehotell med stor lekeplass og barnebasseng sammen med E og moren min. Det blir rart å reise uten M. Men han fikk ikke mer ferie nå i juli. Tror han kommer til å kose seg litt alene hjemme. Og savne oss. 

Idag og imorgen går E i barnehagen. Godt å få litt alenetid til å vaske klær, pakke og ordne de siste timene før vi reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sjekket inn på flyplasshotell siden flyet går så tidlig imorgen. E sover mens jeg og moren min slapper av. Håper egentlig at jeg sovner tidlig. Blir vel å stå opp rundt kl 4 imorgen. Gleder oss til en uke i Hellas. Men jeg er utrolig spent på flyturen. Første gang med E på fly. Satser på at der går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig hjemme! Vi kom hjem igår. 16 timer senere enn planlagt pga flyforsinkelse. Utrolig kjedelig med forsinkelse når man reiser med barn men E klarte seg bra. Litt utålmodig men hun var flink. Glad for at vi hadde med både trillevogn og bæresele. 

Men ellers har vi hatt en fin tur. Bodde på et skikkelig barnehotell. E har badet masse og kost seg. Moren min og jeg har solt oss og spist god mat. E har fått spise masse is. Lært mange nye ord. 

Nå er det bra å være hjemme igjen. E er i barnehagen idag sånn at jeg får vasket klær og slappet av litt. Det blir nok en rolig helg før hverdagen starter igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsuka etter ferien er snart over. Jeg er veldig klar for helg. Og forhåpentligvis også bedre vær. Regn, regn og mere regn er jeg sååå lei!!

Idag skulle jeg egentlig fått lønn men det virker som om sjefen har glemt det. Lite man får gjort med det når han har tatt seg fri og ikke er tilbake før tirsdag. Jeg klarer meg over helgen men på mandag er det en del trekk på kontoen som boliglån, studielån, forsikringer osv. - da hadde det vært greit med penger på kontoen. 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid første uka etter ferie er så tung! Håpløst at det har tulla seg til med lønna di da, man er jo liksom litt avhengig av disse pengene. 

Håper dere får en god helg alle tre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig at sjefen har glemt lønna di! Sånt er fryktelig uproft, altså. Folk er jo avhengig av forutsigbar lønnsutbetaling. 

Håper dere hadde en god helg og fikk litt sol. Her skal det bli fint i løpet av uka, kanskje det blir sånn hos dere også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna kom heldigvis idag. Etter å ha etterlyst den. 

Helgen har vært fin. På lørdag var E et par timer alene hos bestemoren sin. De storkoser seg alltid. Igår hadde vi besøk av et vennepar som fikk sitt første barn for snart et halvt år siden. Søt baby men nei, jeg ble ikke babysjuk. Vi er heldigvis enig om at vi har nok med E. Foreløpig. 

Idag og imorgen er det planleggingsdag i barnehagen. Idag er hjemme mens imorgen er han hjemme. Fint vær nå så da får man vært litt ute med E og det er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at lønna dukket opp, men kjedelig at det ikke bare går av seg selv. Deilig med babykos da. Synes det er så rart å tenkte på at trollet har vært så liten, når vi er sammen med mindre barn. 

Håper dere koste dere på fridagen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E og jeg koste oss igår. Selvom det ble litt lite søvn på dagen. Hun sovnet fort på kvelden men ved midnatt var det slutt. Hun våknet med tett nese. :icon_frown: Så det ble litt mindre søvn inatt men M er hjemme med henne idag og hun virker i fin form selvom det renner fra nesa. 

Jeg sitter på jobb uten mail. Kjedelig å ikke få gjort så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å kjenne at du ikke er babysjuk igjen ennå? :) Fint at du er tilfreds der du er! Er ikke klar for en til, jeg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag trodde jeg at jeg aldri skulle komme meg ut døra. E var vrang og sutrete. Tårene rant til og med. Da ville jeg helst bare være hjemme med henne. Men men.. Når jeg endelig fikk kledd på oss begge og satt i gangen for å ta på henne skoene, så ser jeg at hun har tisset gjennom buksa si og buksa mi. :grine: Da visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Jaja, da var det bare å finne en ny bukse til seg selv og henne. Når vi endelig kom til barnehagen, så satt hun på fanget mitt og spiste. Og etter en liten stund var det greit å gå og leke litt. Da var det trygt for meg å gå. Vinket til henne i vinduet og hun smilte. :) Jeg hadde nok ikke gått derfra før alt var greit. 

Men men.. Av og til har hun også en sånn dag. Heldigvis snart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble resten av dagen til E? Krysser fingrene for at det gikk bedre etter hvert. :) Hvordan i alle dager klarte hun å tisse gjennom buksa og på deg, forresten? Det er jo fryktelig godt gjort uansett hvor på skeiva bleia sitter. :fnise: Jeg hadde S på fanget uten bleie her om dagen (nytter ikke å skifte på stellematta lenger, så jeg skulle ta på buksebleie mens hun satt på fanget), og vips tisset hun så jeg ble klissvåt og det ble en skikkelig dam på gulvet. :hoho: 

Ikke lønn og ikke mail? Høres ut som det er noen utfordringer på jobb for tiden. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, juliane skrev:

Hvordan ble resten av dagen til E? Krysser fingrene for at det gikk bedre etter hvert. :) Hvordan i alle dager klarte hun å tisse gjennom buksa og på deg, forresten? Det er jo fryktelig godt gjort uansett hvor på skeiva bleia sitter. :fnise: Jeg hadde S på fanget uten bleie her om dagen (nytter ikke å skifte på stellematta lenger, så jeg skulle ta på buksebleie mens hun satt på fanget), og vips tisset hun så jeg ble klissvåt og det ble en skikkelig dam på gulvet. :hoho: 

I følge faren hennes hadde de sagt i barnehagen at hun hadde hatt en fin dag. Vært mye ute og lekt. Hun sover tydeligvis godt der og, for tiden. Nå krysser vi bare fingerne for at forkjølelsen forsvinner i løpet av helgen.

Bleien satt ikke godt nok på så da tisset hun gjennom på siden. Typisk meg å stresse med å få på henne bleia om morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg trøtt. Og for en gangs skyld er det min egen feil. Var på et jobbarrangement igår. Masse god mat, vin og drinker. Ikke bra på en torsdag. Men veldig hyggelig. Møtte en haug med gamle kolleger og det var gøy. Selvom det var hyggelig, var jeg flink og tok toget hjem kl 22. Og drakk ikke mer enn 3 glass. 

Godt det er fredag idag. Imorgen skal vi på festival med jobben. Så blir det barnevakt på E og sove på hotell (kanskje til og med sove lenge?!?). Ikke minst spise en god og lang frokost!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...