Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 gang i uka eller annenhver uke? Hva er mest vanlig?

Støvsuger dere oftere enn dere vasker? 



Anonymous poster hash: bab55...2ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. etasje (vindfang, gang, stue, kjøkken og bad): tørker støv en gang i uka, støvsuger 1-2 ganger i uka avhengig av hvor mye hunden røyter, vasker gang, stue og kjøkken med fuktmopp en gang i uka, på badet og i vindfanget bruker jeg dampmopp 1-2 ganger i uka etter behov.

2. etasje (gang og soverom): tørker støv og tørrmopper en gang i uka. Hunden er aldri i 2. etasje, så det er sjelden behov for å bruke fuktmopp der (kanskje til jul...).

Vasker vinduer når jeg ser at det er nødvendig, 1-3 ganger i året.

Før vi fikk hund var det stort sett bare kjøkken, bad og vindfang som ble vasket med fuktmopp hver uke, stua kanskje en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hele leiligheten skikkelig en gang i mnd og støvsuger annenhver uke omtrent :)

 

Men nå er vi bare 2 personer uten dyr også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hele leiligheten skikkelig en gang i mnd og støvsuger annenhver uke omtrent :)

 

Men nå er vi bare 2 personer uten dyr også da.

Ok, ja.

 

For vi er fire personer i ett hus med 3 etasjer (eller vi blir det om 1 uke) og lurte litt på om vi skal sette opp vasking 1 gang i uka.. Kanskje det som er best da, i alle fall at man støvsuger og drar over kjapt med moppen i tillegg. Vi har 1 katt. 

 

Vindu og slikt tenker jeg vi bare vasker ved behov. Siden vi er 4 personer er det vel ikke så ille at man vasker 1 gang i måneden per pers. Er vel ikke så mye å klage på det. Soverom vasker man naturlig nok selv da vi ikke er i familie og skal ha egne rom. Vi blir et slags kollektiv da, men ikke helt det heller.

 

-TS 

Anonymous poster hash: bab55...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt ja. Hvis det skjer en gang i uka så blir det ikke mye arbeid heller. Dere kan evt. ha vaskeuker, slik at en (eller to siden det er tre etasjer) tar alle fellesområder hver uke så får dere litt pause også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i uka tar jeg hele leiligheten :) Foretrekker å vaske foran å bruke støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støvsuger hele huset 1 g i uka.  Vasker ca 1 g i mnd. Bad, kjøkken og gang oftere enn stua og soverom.  2 voksne, en tenåring og en semilanghåret katt som røyter mest i sommerhalvåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt ja. Hvis det skjer en gang i uka så blir det ikke mye arbeid heller. Dere kan evt. ha vaskeuker, slik at en (eller to siden det er tre etasjer) tar alle fellesområder hver uke så får dere litt pause også. 

1 på 3 etasjer tenker jeg ikke er så mye. 1 etasje er bare en liten stue og et bad, 2 etasje er den største med kjøkken, stue, bad, gang osv mens 3 etasje bare er en gang siden man ikke skal vaske rommene. Tror det er overkommelig. 

 

-TS

Anonymous poster hash: bab55...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 på 3 etasjer tenker jeg ikke er så mye. 1 etasje er bare en liten stue og et bad, 2 etasje er den største med kjøkken, stue, bad, gang osv mens 3 etasje bare er en gang siden man ikke skal vaske rommene. Tror det er overkommelig. 

 

-TS

Anonymous poster hash: bab55...2ce

 

Ja da er det overkommelig :) Så da blir det vasking en gang i måneden for hver av dere. Flott det?  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tititt

Kjøkken/stue/gang: Støvsuger 3-4 dager i uken og vasker 1-2 dager.

Soverom/bad: støvsuger og vasker 1 gang i uken.

1 katt og 1 hund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

1 gang i uka og da tar jeg absolutt ALT  av gulv, pluss tørker støv, pusser vinduer , vasker doen, badet osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar husvasken en gang i uka. Støvsuging, gulvvask, støvtørking... Ellers ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i uka og da tar jeg absolutt ALT  av gulv, pluss tørker støv, pusser vinduer , vasker doen, badet osv..

 

Vinduspuss hver uke? :sjokkert:  .. Har du apekatter hjemme?

Anonymous poster hash: 765c8...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar absolutt alt av vask og støvsuging én gang i uka, helst fredagen da jeg har mest tid og liker å slappe av i ryddige og rene omgivelser i helgen  :fnise: Vasker og rydder ellers hver dag det jeg gidder, elsker å ha det rent og pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta hele huset en gang i uka, og støvsuger 2-3 ganger i uka. Støvsuger oftere enn jeg vasker, da jeg har hund som drar inn en del rusk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to som nylig har flyttet inn i leilighet. Rydder jevnt over litt hver dag, vasker over kjøkkenbenken og sånn, men sånn skikkelig støvsuging blir tatt når vi ser at det trengs, som var etter en måned sist. Men dog skal det nevnes at det er sommer da, og vi har ikke vært så mye hjemme, så da blir det sikkert noe mer á hver andre uke. Tok badet skikkelig i samme slengen.



Anonymous poster hash: 3baa1...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker over 1 etg ca 1-2 ganger i mnd. Vasker 2 etg mye sjeldnere. 2 ganger på 6 mnd nå, fordi vi fikk gjester. Støvsuger hele 1 etg minst et par ganger i uka og 2 etg blir støvsuget ved behov, et par ganger i mnd.

2 etg er bare soverom, og vi er i den etg stortsett bare når vi sover.

3 etg er råkjeller. Så den blir støvsugd og rydda til jul. Og når vi fyller fyrrommet med ved...

Anonymous poster hash: eaf73...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker over 1 etg ca 1-2 ganger i mnd. Vasker 2 etg mye sjeldnere. 2 ganger på 6 mnd nå, fordi vi fikk gjester. Støvsuger hele 1 etg minst et par ganger i uka og 2 etg blir støvsuget ved behov, et par ganger i mnd.

2 etg er bare soverom, og vi er i den etg stortsett bare når vi sover.

3 etg er råkjeller. Så den blir støvsugd og rydda til jul. Og når vi fyller fyrrommet med ved...

Anonymous poster hash: eaf73...d45

Og vi er to voksne som bor her, så det skal litt til å gjøre det skikkelig skittent her.

Anonymous poster hash: eaf73...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

 

Vinduspuss hver uke? :sjokkert:  .. Har du apekatter hjemme?

Anonymous poster hash: 765c8...c83

 

Nei, men er nok at noen bare ser i vinduet og legger håndflaten der, så er det et merke. Jeg bare drar over med sånn vinduskluter  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Cartina

Jeg støvsuger, vasker gulv og tørker støv én gang i uken. Vasket badet annenhver, men tørker da over med engangsservietter ved behov i mellomtiden. Tørker over salongbord og kjøkkenbenk stort sett daglig.

Bor alene i en veldig lite leilighet, med en katt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...