Gå til innhold

Veien til sunnere livsstil.. (Reflecting´s treningsdagbok)


Reflecting

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på gruppetrening igjen  :danse:

Jeg var med på Cardio Challenge. Kan kjenne i hele kroppen at jeg kommer til å bli sinnsykt støl de kommede dagene. Var helt utslitt etter økten. 

Jeg merker jeg blir mer og mer vant til å trene på gruppetrening, å trene alene frister ikke lenger. Det er litt dumt, da det blir en dårlig vane. Jeg vil jo gjerne kunne trene selvstendig også, da gruppetrening ikke alltid passer med min timeplan...  :vetikke:

 

Jeg skal finne minst en gruppetrening til denne uken, gleder meg til å trene. 

 

Jeg har ikke veiet meg, jeg tør ikke stelle meg på vekten. Har vært på bryllup 3 helger på rad, og det har vært en del bløtkaker og snacks. Da vil jeg heller vente med å veie meg til jeg har kommet meg litt i form. Tør ikke nærme meg noe som kan demotivere meg  :fnise:

 

Heia heia, trening er gøy  :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I går fikk jeg kommet meg på trening igjen. Tilsammen 1 time. 

30 min kardiotrening, inkludert 5 min oppvarming

Ulike øvelser på step-kasse.

 

30 min styrketrening:

Legger:

Omvendt knebøy: 10 repitisjoner x 3 (ene foten på step-kassen, mens man gjør knebøy)

 

Mage og rygg:

Planken: 30 sek x 3

Liggende sykling: 30 sek x 3

Båten: 30 sek x 1

 

Setemuskulatur:

Heising: 10 ganger x 3 (holde igjen i 10 sekunder ved siste repitisjon)

Løfte sideveis: 10 x 3

 

Arm (biceps og triceps)

Strikkøvelse: 10x3

Omvendt situps: 10x3 (denne øvelsen må jeg øve på. Har veldig svake håndledd og fikk store smerter i håndleddet. Kanskje denne ikke egner seg for meg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på gruppetrening igjen. Spennende kardiotrening (55min). Kjenner i kroppen i dag at jeg er støl....

Jeg føler jeg må lese meg opp på riktig kosthold. Målet er å gå ned i vekt,samt få finere kropp. Hva skal jeg spise før og etter trening? Hvor lenge før og etter trening kan jeg spise? Noen her inne som kan gi noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Louu

Jeg er dessverre ikke noen ekspert på det området jeg heller, ganske nybegynner på det med regelmessig trening, så driver å leser meg opp litt ang når man skal spise osv i forhold til tening,selv, men hatt lavkarbokosthold siden februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke noen ekspert på det området jeg heller, ganske nybegynner på det med regelmessig trening, så driver å leser meg opp litt ang når man skal spise osv i forhold til tening,selv, men hatt lavkarbokosthold siden februar :)

Velkommen hit Louu :)

Del gjerne dine tips hvis du kommer over noe interessant ang. kostholdet :) Jeg prøvde lavkarbo for 5 år tilbake, da gikk jeg ned en del i vekt. Men jeg klarte ikke å holde meg unna karbohydrater, så spiser jeg hva jeg vil når jeg vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Louu

Takk for det :) alltid kjekt å lese om andres mål, erfaringer og resultater, også :)

Åja, ja kan være vanskelig å holde seg unna karbohydratene, da feks brød og slikt er noe omtrent alle nordmenn vanligvis har i kostholdet sitt.

Prøvde lavkarbo selv for første gang for to år siden, men klarte bare å holde på i 2 mnd før jeg datt tilbake i normale dårlige spisevaner. Den gang hadde jeg ikke den samme motivasjonen husker jeg, jeg tenkte nok "jada,kan spise pizza og sjokolade i dag'' litt for ofte, og om man er i ketose så funker det ikke om man gjør det..

Mens nå så har jeg spist lavkarbo i 8 mnd og stortrives, har funnet ut at det er det rette for meg :) nå spiser jeg under 30 g karbo pr dag, men er ennå interessert i å gå ned litt til, men når jeg er der jeg vil så kommer jeg til å øke. Lavkarbo er alt fra 0 til 100 gram karbo hver dag :)

Men fordet om jeg trives med det så er det ikke sikkert alle gjør det, finnes nok noe for alle, heldigvis :D

Oi.. Nå skrev jeg mye her :fnise: haha

Endret av Louu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her skjer det ikke mye. Har tatt en pause fra treningen siden jeg har så mye å tenke på. Prøver å ordne meg psykisk sett før jeg jobber med det fysiske. Satser på å komme sterkere tilbake neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...