Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Hmm.. Ingen TR og negativ test :sad: Skal egentlig være 14 dpo etter hva gynekologen sa. Så da ser jeg for meg to muligheter: 
1. Jeg har hatt EL senere enn antatt.
2. Jeg har ikke hatt EL.
Uansett er det bare å vente og se. Kan EL være såpass forsinket at den brune spottingen jeg hadde var festeblødning? Bah, blir gal av å gjette :bond:Da er det egentlig bare bedre at TR kommer, slik at jeg får begynt på pergotime. Er på dag 38 nå, og syklusene mine har vært på 34, 39, 36 og 35 de fire siste gangene, så den blir uvanlig lang hvis ikke TR dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... så merkelig. Håper du får svar snart :) Det var jeg veldig lange sykluser og veldig rart at denne skal bli så mye lenger? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR enda, er på dag 39 i syklusen. Bestemte meg for å vente med å ta en test til i morgen. Jeg har lest meg fram til at den brune spottingen jeg hadde kan ha vært en festeblødning, but who knows :vetikke: Har også kjent på livmortappen min. Den er veldig høy, bakovervendt og hard, og når jeg venter TR pleier den å være lav og myk, så tror ikke TR kommer i dag i alle fall. Har aldri klart å kjenne om den er åpen eller lukka, så det gir meg ingen hint. Foreløpig ingen symptomer heller, hverken på det ene eller det andre. Eller jo, har forsåvidt ømme bryst, men det er vanlig for meg mellom EL og TR.

 

Nå angrer jeg så sykt på at jeg ikke har ført inn data denne måneden, slik at jeg hadde oversikt over temperaturen og når vi har lagt inn aksjer. Nå aner jeg jo ikke om vi har truffet hvis EL ble forsinket eller ikke, husker jo ingenting... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, krysser fingrene for testen i morra! Det er jo noen gode tegn der :) Jeg har lest noen historier om brun spotting som viste seg å være tegn på graviditet og ikke mensen, altså :) Det er ikke meningen å gi forhåpninger, så du blir mer lei deg hvis det ikke stemmer denne gangen. Men det hadde vært på sin plass at det var slik det hang sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser også fingrene for at spottingen er festebløding, og at HCG-stigningen din bare er litt treig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ test :( Så nå syns jeg bare TR kan komme så vi får startet en ny prøveperiode. Er på dag 40 nå, og det er en altfor lang syklus :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite syklus :( Har du noen tegn på TR i det hele tatt? Jeg har opplevd tidligere å rett og slett hoppe over et tantebesøk, uten forklaring. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men i så fall er du kanskje i gang med neste periode og på vei mot neste el alt? Håper du får et svar snarest mulig. Det er ikke noe greit å måtte vente slik. Og så kommer forhåpningene å blander seg inn i det hele. Da er det kanskje best at TR bare kommer, så man får startet på nytt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne stikke nesa innom her jeg! :)

kjipt med negativ test.. Ble veldig skuffet i går tidlig for jeg var sikker på at den var positiv. 

Jeg er ikke så dreven prøver, så skjønner ikke helt dag 40? Teller du feks. Mensen dag 1-7, fertil 8-11, EL 12-13,  vente tid 14-18, pms 19-28? Sånn røffelig altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Illy skrev:

Teite syklus :( Har du noen tegn på TR i det hele tatt? Jeg har opplevd tidligere å rett og slett hoppe over et tantebesøk, uten forklaring. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men i så fall er du kanskje i gang med neste periode og på vei mot neste el alt? Håper du får et svar snarest mulig. Det er ikke noe greit å måtte vente slik. Og så kommer forhåpningene å blander seg inn i det hele. Da er det kanskje best at TR bare kommer, så man får startet på nytt. :klem:

Nei, ikke egentlig. Har som regel aldri symptomer på TR, har aldri vært plaget med smerter eller noe, så er jo helt umulig å vite :( Har fremdeles ømme bryst da, så noe skjer i alle fall i kroppen. Men kanskje jeg også har hoppet over? Tror aldri det har skjedd med meg før, men hadde en syklus tidligere i høst som var på 49 dager liksom. Takk for klemmen Illy, du er god :hug:

2 timer siden, 2ne2 skrev:

Tenkte jeg kunne stikke nesa innom her jeg! :)

kjipt med negativ test.. Ble veldig skuffet i går tidlig for jeg var sikker på at den var positiv. 

Jeg er ikke så dreven prøver, så skjønner ikke helt dag 40? Teller du feks. Mensen dag 1-7, fertil 8-11, EL 12-13,  vente tid 14-18, pms 19-28? Sånn røffelig altså

Så koselig at du ville legge igjen en hilsen :vinke: Ja, kjenner til skuffelsen :( Jeg har ikke jevne sykluser, de varierer fra 34-39 dager (som regel). Dag 1 er første dag av ny mens. Fasen mellom eggløsning og mens kalles for lutealfasen, og er som regel mellom 10-14 dager. Min er på 11 dager. Så hvis syklusen min er på 36 dager har jeg eggløsning på den 25. dagen. Det at jeg nå er på dag 40 uten mens kan bety at eggløsninga var forsinket, eller at kroppen ikke har sluppet ett egg denne syklusen (noe som kan skje). Håper det gjorde deg litt klokere :)

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde meg klokere, så takk for det! :) 

Fortsatt ikke tegn til TR? Leste kjapt i mellom boka de i går, og håper det klaffer denne gangen for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen TR i dag heller. Tusen takk, det håper såklart jeg også :)

 

Vi er på besøk denne helga, og var på et kjøpesenter i dag. Skulle prøve klær, men det var så trasig... Må bare innrømme at jeg veier et par kg mer enn jeg ønsker, og hater å prøve klær når jeg føler meg så fæl. Gikk bare ut av prøverommet og følte meg deppa. Pms har også slått til i dag, og jeg har både vært gretten og lei meg :( Men det ble bedre når jeg kom hjem og fikk leke litt med tantebarnet :hjerte:

Av symptomer kan jeg ellers nevne hodepine, høy livmortapp og litt støl i korsryggen (det kan også ha vært på grunn av reise). I og med at vi er på besøk får jeg ikke testet før mandag, men er den enda negativ da så gir jeg opp denne syklusen :bold: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG på mobilen kan ta seg en bolle.. Skulle være denne smileyen :bond:, men jeg har visst glemt koden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøverom, det liker ikke jeg heller! Men man ser ikke ut som i virkeligheten i speilene i prøverommet. Der er det rare vinkler og overdreven belysning, og dessuten er man svett og stressa. Og ser man det hele gjennom pms-briller i tillegg, da blir det virkelig kjipt (de viser heller ikke virkeligheten). 

Godt at du fikk kost med tantebarnet, og at det ble bedre! :) Og at du har noen symptomer som kan holde håpet oppe til tross for en teit syklus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, du har sikkert rett angående prøverom :) Jeg tenker jeg bare unngår dem til jeg har nådd idealvekta. Det er bare så vanskelig, har ingen motivasjon. Veier ikke så mye heller, så er ingen helsemessige årsaker. Er rett og slett bare for å se litt bedre ut. Overfladisk much? Vil jo også bli sunnere da, for å få en bedre hverdag generelt. Men det kommer litt i andre rekke :fnise:

 

Ingen TR i dag heller. Har fremdeles ømme bryst, men ellers er det lite å melde om. Vi lever i spenning, selv om jeg forestiller meg negative tester før jeg legger meg, så skuffelsen ikke skal bli så stor på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å tenke litt sånn som du gjør ja, innstille seg på negativ test. Skuffelsen blir jo stor nok alikevel den hvis TR kommer, men det hjelper jo hvertfall litt. Også kan vi heller hoppe av glede i taket, dersom det blir to streker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da slapp jeg å kaste bort en test i morgen, TR kom i dag :( Må finne meg en søndagsåpen butikk som selger sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite TR!:icon_frown: Håper du finner en veldig god sjokolade, og nyter den. Man blir lei av å tenke neste gang går det etter hvert. Og ekstra kjipt når syklusen har vært dum, og man har håpt litt ekstra. Men det er sommer og lyse måneder framover, og det kan godt hende at neste gang går det. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode klemmer! Man blir faktisk drittlei, så ærlig må jeg være. Men sjokolade er grei trøst, i tillegg vet jeg jo at jeg får prøve pergotime, så i morgen ringer jeg gynekologen :) Kanskje det er det som skal til. I det minste bør det gjøre sånn at jeg får en normal syklus, og det er jo også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...