Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Helt normalt det, når det er kort tid siden man sluttet på piller. Men trenger jo ikke være EL heller.

 

Hva annet tror du det kan være?

 

De gangene jeg har hatt EL-slim har jeg trodd det var noe sånt slim fra Donald eller noe :ler: Det er helt rart og annerledes enn vanlig utflod. Har du en EL-strips du kan teste på?

 

Haha! Jo, lignet kanskje litt på det. Var i alle fall sykt mye mer enn jeg har hatt før. Ropte på mannen med en gang jeg så det. Tror han lurte litt på hvorfor jeg var så hysterisk inne på badet :ler: Har dessverre ingen EL-strips... Jaja, vi har det i alle fall gøy med å legge inn aksjer igjen :fnise:

 

Vil gjerne følge med her jeg :)

 

:vinke: Så koselig å se deg her!

 

---------------------------

 

Jeg testet igjen i dag tidlig, negativt igjen  :vetikke: Så nå venter jeg bare pent og pyntelig på at noe skal skje. I går gikk jeg og dagdrømte om at jeg skulle være gravid i jula. Og hvis jeg blir gravid nå snart så hadde jeg vært omtrent tre måneder på vei i jula. Så da begynte jeg såklart å tenke på hvordan jeg skulle fortelle familien. Pakke inn søte små "verdens beste tante" osv i julekalenderen for eksempel  :rodmer:

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så frustrerende når man bare går og venter og ikke hverken får mensen eller positiv test! Brutalt, rett og slett  :hug: Håper det klaffer for dere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde EL på syklusdag 31 i den andre syklusen etter pille-slutt. Så det er jo ikke umulig at du hadde EL sent denne gangen! Håper egentlig på sen EL for deg, for da er det fortsatt håp  om positiv test, selv om du har fått negative tester frem til nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Hvordan oppfører tempen seg?? Temping er eneste sikre måte å stadfeste at EL har vært. For at det skal kunne sies å være et El-hopp i temp så må den være høyere enn de 6 siste tempene. Jeg tror (og krysser fingrer for) at du har hatt EL nå nettopp :):danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på tempen min Lillemy :vetikke: Kanskje noen kan hjelpe meg med å tolke charten min denne perioden? Jeg har tatt tempen til ca samme tid hver dag, bortsett fra dag 17, da ble den tatt to timer tidligere enn vanlig. 

post-94192-0-24691100-1441566736_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at den er tatt to timer for tidlig... Da må du forkaste den... Jeg tror du har hatt EL dag 18 eller senere (hopp nr 2) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vet at det er litt dumt, men jeg måtte stå opp supertidlig pga reise. Æsj, hvis det var på dag 18 er jeg nok ikke gravid. Men du tror i alle fall at EL har vært selv om tempen er hakkete? Takk for hjelp forresten :) Er så godt å ha dere KGere :hjerte:

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er nesten alle sirkler og ikke fylte prikker? Det indikerer at noe ikke stemmer, at det er mangelfulle opplysninger, eller at det har vært avvik i tidspunkt. Hvis du temper til eksakt samme tidspunkt hver dag skal alle prikkene være fylte. Jeg klarer ikke lese noen EL ut fra denne grafen, og det ser jo ut som FF heller ikke har klart det. Eller har du lagt inn dette i etterkant? :)

FF har en YouTube-side med ganske greie videoer, samt at jeg lærte endel på syklus.info som gjorde tempingen litt mer forståelig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er nesten alle sirkler og ikke fylte prikker? Det indikerer at noe ikke stemmer, at det er mangelfulle opplysninger, eller at det har vært avvik i tidspunkt. Hvis du temper til eksakt samme tidspunkt hver dag skal alle prikkene være fylte. Jeg klarer ikke lese noen EL ut fra denne grafen, og det ser jo ut som FF heller ikke har klart det. Eller har du lagt inn dette i etterkant? :)

FF har en YouTube-side med ganske greie videoer, samt at jeg lærte endel på syklus.info som gjorde tempingen litt mer forståelig for meg :)

 

Åh, er det det de betyr? Det har vært litt avvik i tidspunkt, men innenfor en time. Trodde kanskje det var nok :fnise: Nei, FF har ikke klart å finne noe (og det skjønner jeg godt). Jeg har lest omtrent all infoen fra FF, uten å bli stort klokere når det gjelder denne charten. Men jeg må kanskje bare bli enda flinkere til å tempe på nøyaktig samme tidspunkt for å få noe ute av det. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er det det de betyr? Det har vært litt avvik i tidspunkt, men innenfor en time. Trodde kanskje det var nok :fnise: Nei, FF har ikke klart å finne noe (og det skjønner jeg godt). Jeg har lest omtrent all infoen fra FF, uten å bli stort klokere når det gjelder denne charten. Men jeg må kanskje bare bli enda flinkere til å tempe på nøyaktig samme tidspunkt for å få noe ute av det. Takk for tips :)

Bare hyggelig :) jeg har et ambivalent forhold til tempingen selv, jeg syns det er vanskelig, og i denne syklusen har den gitt meg utrolig mange gale indikasjoner, helt frem til EL faktisk fant sted. Jeg har satt mobilen på kl 7 og temper hver dag til det tidspunktet, da er det ca kun 5 min avvik i tiden. I tillegg står jeg aldri opp før jeg temper, ikke engang for å gå på do. Fra neste syklus skal jeg tempe under tunga også, selv om jeg egentlig syns det er pyton å ha termometeret i munnen ;)

FF er forresten helt forvirret mtp den lange syklusen min, den tror jeg har hatt mensen selv om jeg ikke har registrert det. Er på dag 36 nå tror jeg ;)

Håper du får litt mer kontroll fremover, så slipper du å bli så forvirret som jeg skjønner at du er nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) jeg har et ambivalent forhold til tempingen selv, jeg syns det er vanskelig, og i denne syklusen har den gitt meg utrolig mange gale indikasjoner, helt frem til EL faktisk fant sted. Jeg har satt mobilen på kl 7 og temper hver dag til det tidspunktet, da er det ca kun 5 min avvik i tiden. I tillegg står jeg aldri opp før jeg temper, ikke engang for å gå på do. Fra neste syklus skal jeg tempe under tunga også, selv om jeg egentlig syns det er pyton å ha termometeret i munnen ;)

FF er forresten helt forvirret mtp den lange syklusen min, den tror jeg har hatt mensen selv om jeg ikke har registrert det. Er på dag 36 nå tror jeg ;)

Håper du får litt mer kontroll fremover, så slipper du å bli så forvirret som jeg skjønner at du er nå :klem:

Jeg har hatt klokka på 9 og tempet under tunga. Men av og til våkner jeg ikke, spesielt ikke i det siste. Har slitt sånn med å få sove... Aner ikke hva som er galt. Får ikke sove på natta og klarer ikke våkne på morgenen igjen. Begynner å bli ganske sliten av det :( FF er heeeelt forvirret hos meg også. Forventer ny EL om tre dager ifølge den ;) 

Takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sovemønsteret ditt har påvirket både EL og tempen? Det høres ikke godt ut å ha det sånn, håper det blir bedre for deg fremover :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Det tar tid for å bruke temping som pålitelig metode, så man kan dessverre ikke forvente at verken du selv eller FF skal greie å "tolke" når du har EL allerede første syklus du bruker den. Utifra grafen din er det vanskelig å si om du har hatt EL - kan godt hende du ikke har hatt det. Det tar også litt tid for deg å bli vant med tempingen så du får "stabile" grafer - min graf fra første tempesyklus hopper opp og ned, mens de neste syklusene er mer stabile, fordi jeg da har lært meg å tempe uten å våkne skikkelig/bevege meg for mye.

 

Sovemønster påvirker også tempen MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er nesten alle sirkler og ikke fylte prikker? Det indikerer at noe ikke stemmer, at det er mangelfulle opplysninger, eller at det har vært avvik i tidspunkt. Hvis du temper til eksakt samme tidspunkt hver dag skal alle prikkene være fylte. Jeg klarer ikke lese noen EL ut fra denne grafen, og det ser jo ut som FF heller ikke har klart det. Eller har du lagt inn dette i etterkant? :)

FF har en YouTube-side med ganske greie videoer, samt at jeg lærte endel på syklus.info som gjorde tempingen litt mer forståelig for meg :)

 

Dette visste jeg ikke. Aldri brukt FF men Kindara. hmmm. Så faktisk ikke noe klar EL men tenkte at det måtte ha vært da hvis det hadde vært :) Jeg ville tempet til samme tid hver dag, sett på alarm og ha termometeret liggende tilgjengelig slik at du temper med en gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sovemønsteret ditt har påvirket både EL og tempen? Det høres ikke godt ut å ha det sånn, håper det blir bedre for deg fremover :) :)

 

Ja, det kan godt hende. Takk! Har heldigvis blitt bedre de siste dagene :)

 

Det tar tid for å bruke temping som pålitelig metode, så man kan dessverre ikke forvente at verken du selv eller FF skal greie å "tolke" når du har EL allerede første syklus du bruker den. Utifra grafen din er det vanskelig å si om du har hatt EL - kan godt hende du ikke har hatt det. Det tar også litt tid for deg å bli vant med tempingen så du får "stabile" grafer - min graf fra første tempesyklus hopper opp og ned, mens de neste syklusene er mer stabile, fordi jeg da har lært meg å tempe uten å våkne skikkelig/bevege meg for mye.

 

Sovemønster påvirker også tempen MYE.

 

Det er andre syklus jeg bruker FF. Det som forvirrer meg ekstra mye er at jeg hadde veldig tydelig EL og temperaturstigning i første syklus. Men på den samme tiden som jeg tror jeg hadde EL fikk jeg også feber på ettermiddagen, så kan jo ikke helt stole på tempingen da heller. Men ja, får bare bruke tiden til hjelp å bli flinkere til å tempe på nøyaktig samme tidspunkt. 

Dette visste jeg ikke. Aldri brukt FF men Kindara. hmmm. Så faktisk ikke noe klar EL men tenkte at det måtte ha vært da hvis det hadde vært :) Jeg ville tempet til samme tid hver dag, sett på alarm og ha termometeret liggende tilgjengelig slik at du temper med en gang :)

 

Ja, er det jeg gjør, men ikke alltid like lett å våkne når jeg har sovet dårlig. Men heldigvis har sovingen bedret seg de siste dagene, så håper det holder seg sånn :)

 

Nå er jeg på dag 38 i syklusen. De siste dagene har jeg vært veldig oppblåst og hatt smerter i korsryggen og magen, så regner med TR er rett rundt hjørnet. Så nå håper jeg egentlig bare at TR kommer sånn at vi kan få en ny PP og blanke ark. Kan jo kanskje ha hatt EL på dag 25, så det er jo enda et håp, men jeg tviler sterkt. Bortsett fra det er det ikke mye nytt å melde :( Frustrerende syklus  :bond:

 

Edit: Renner forresten ofte på do nå for å sjekke om TR har kommet. Har gått så lenge på p-piller at jeg hadde glemt hvor stressende og usikker tiden før TR var :fnise: Føler meg tilbake på ungdomsskolen igjen, med en redsel for at det plutselig skal være en flekk på stolen xD

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen tegn til TR, ingen positiv test... Jeg holder på å bli helt gal her :bond:  Nei, stryk det, jeg har allerede blitt gal :(:bond: Aner ikke hva jeg skal gjøre, er på dag 39 i syklusen og ingenting har skjedd. Trenger råd jenter. Hva skal jeg finne på for å ikke gå helt på veggen?

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en kjedelig greie denne PP har blitt for deg. Det er nok lurt å se om du får tankene over på noe annet. Men, jeg testet jo søndag (syklusdag 35), og da var den negativ. I dag, syklusdag 39, positiv! Så det som viser noe den ene dagen kan jo være noe helt annet den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en kjedelig greie denne PP har blitt for deg. Det er nok lurt å se om du får tankene over på noe annet. Men, jeg testet jo søndag (syklusdag 35), og da var den negativ. I dag, syklusdag 39, positiv! Så det som viser noe den ene dagen kan jo være noe helt annet den andre :)

Takk som gir meg håp :) Men jeg bli bare mer og mer negativ jo lengre ut i syklusen jeg kommer.

 

Hvordan går det, Atziri? :hug:

 

Det går greit, takk som spør :klem: Er så godt at noen enda følger med her selv om jeg har vært fraværende. Har hatt så ekstremt lite overskudd :( Jeg har lest alt som har skjedd på forumet, men ikke fått meg til å kommentere i det siste. Men dere skal vite at jeg har lest det dere har skrevet, ledd og grått med dere :hjerte:

I dag er jeg på syklus dag 45, og testet negativt. Jeg fikk ømme nipler på lørdag, og det fikk jeg også etter EL sist periode. I tillegg har jeg hatt en stødig temperaturøkning som startet onsdag 9.september, så det virker som om jeg hadde EL 8. eller 9.september. Dessverre la vi ikke inn så mye aksjer på det tidspunktet, ante jo ikke at jeg hadde EL :( Men vi hadde sex på mandagen, to dager før, så det er jo en liten sjanse, selv om jeg ikke har noe særlig med håp akkurat nå. Så hvis jeg hadde EL 8.-9.sept så er jeg 7 dpo nå. 

Har hatt besøk av mamma siden fredag, så tiden har heldigvis gått relativt fort. Jeg har tenkt ganske lite på prøvingen, men i dag når hun reiste var jeg nødt til å ta en test, og jeg ble så ekstremt skuffet. Kanskje mest fordi jeg har hatt ømme bryst, stikninger i korsryggen og magen og generelt blitt mer sliten når vi har vært ute og gått. Så jeg trodde virkelig at det hadde gått. Men hvis EL var forrige onsdag var det jo altfor tidlig å merke symptomer allerede fredag/lørdag, så nå er jeg bare lei og veldig skuffet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...