Gå til innhold

Atziri har en tredje på vei


Atziri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fint å lese om UL og fortelling på jobb! Shit's getting real :strix:

Du skal nok også se at kvalmen snart slipper. Og ja, gravidbukser er seriøst den beste oppfinnelsen ever! Bor fortsatt i dem ettersom jeg ikke kommer inn i mine egne bukser enda :fnise: Første gang jeg fikk på meg et par tenkte jeg bare "hvorfor har jeg ikke begynt med disse deilige ikke-stramme-noe-sted-buksene før"?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gravidbukser. Kjøpte det lenge før jeg klarte å fylle ut den stoffdelen skikkelig, men det var så deilig at jeg måtte sende snapper og anbefale det til ALLE! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sjela skrev:

Så fint å lese om UL og fortelling på jobb! Shit's getting real :strix:

Du skal nok også se at kvalmen snart slipper. Og ja, gravidbukser er seriøst den beste oppfinnelsen ever! Bor fortsatt i dem ettersom jeg ikke kommer inn i mine egne bukser enda :fnise: Første gang jeg fikk på meg et par tenkte jeg bare "hvorfor har jeg ikke begynt med disse deilige ikke-stramme-noe-sted-buksene før"?! 

Ja, ikke sant :hoppendeglad: Når ble du kvitt kvalmen? Syns å huske at du også slet ganske mye med den... Jeg kommer til å bo i disse leeenge! Er jo så behagelig :biggrin:

6 timer siden, Weebs skrev:

Enig med gravidbukser. Kjøpte det lenge før jeg klarte å fylle ut den stoffdelen skikkelig, men det var så deilig at jeg måtte sende snapper og anbefale det til ALLE! :fnise:

Jeg fyller heller ikke ut stoffdelen, men det er behagelig likevel :) Glir litt ned, men det er så deilig, særlig når jeg ikke klarer å gå med noe som strammer i det hele tatt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen ble bedre etter uke 11, men jeg fikk først tilbake matlysten rundt uke 14 mener jeg å huske. Da ble jeg mer eller mindre meg selv igjen. Ikke moro når det står på. Følte jeg var fyllesyk 6 uker i strekk :bond: Frister lite å drikke seg full igjen etter den opplevelsen :ler:

Buksene er fantastiske, men jeg fikk ikke til å bruke dem siste del av svangerskapet. Da ble stoffenes rundt magen for stram, og ettersom magen var større strammet overdelen strategisk akkurat rundt navleområdet. Siste del av svangerskapet brukte jeg mer eller mindre 2 ribbestrikkjoler i stretch som var veldig behagelig å ha på. Så om du er et kjolemenneske anbefaler jeg å skaffe noen gode stretchkjoler eller skjørt etterhvert. Alt som strammet noe sted var for min del døden. Kjenner jeg blir klaustrofobisk bare av å se på fotballfrue sine outfits :fnise: comfy var mer mitt motto :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

Kvalmen ble bedre etter uke 11, men jeg fikk først tilbake matlysten rundt uke 14 mener jeg å huske. Da ble jeg mer eller mindre meg selv igjen. Ikke moro når det står på. Følte jeg var fyllesyk 6 uker i strekk :bond: Frister lite å drikke seg full igjen etter den opplevelsen :ler:

Buksene er fantastiske, men jeg fikk ikke til å bruke dem siste del av svangerskapet. Da ble stoffenes rundt magen for stram, og ettersom magen var større strammet overdelen strategisk akkurat rundt navleområdet. Siste del av svangerskapet brukte jeg mer eller mindre 2 ribbestrikkjoler i stretch som var veldig behagelig å ha på. Så om du er et kjolemenneske anbefaler jeg å skaffe noen gode stretchkjoler eller skjørt etterhvert. Alt som strammet noe sted var for min del døden. Kjenner jeg blir klaustrofobisk bare av å se på fotballfrue sine outfits :fnise: comfy var mer mitt motto :ler:

Åh, håper jeg også blir bedre snart! Var kvalm-fri i drømmen i natt, og det var så fantastisk. Har helt glemt hvordan det kjennes å ikke være kvalm 24/7. Men så kom det en drøm hvor alle kastet opp, og da våknet jeg og nesten kastet opp selv. Hodet og kroppen altså, rare greier! :vetikke:

Jeg elsker kjoler, så det skal jeg garantert investere i! Selv om det blir kaldt her jeg bor. Må bare kjøpe tykke strømpebukser og cardigans.

 

I dag når jeg kom hjem fra jobb spiste jeg det vanlige (knekkebrød ofc) før jeg stupte i senga. Sov til åtte, sto opp, spiste knekkebrød igken, og dusja, og nå ligger jeg klar til å sove igjen. 100 % jobb er tøft altså! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+3

Nå er jeg møkkalei av å kaste opp!! :bond: Ærlig talt kropp, dette kan da ikke være nødvendig...Når skal det gi seg? Jeg klarer ikke mer :grine:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Håper det gir seg snart! Føler med det. Det er utrolig utmattende, men heldigvis er det lys i enden av tunellen! Snart andre trimester og bedre tider. Jeg har trua :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje lykkeønskningene deres hjalp @Sjela og @LilleMy1989, for i dag har jeg vært mikroskopisk bedre. Altså, det er snakk om å gå fra å være dødssyk til å føle seg sånn dauer-nesten-syk, men jeg tar alt! Så en på et forum som sammenlignet effekten av kvalmedempende medisin med det å få en drink når du har amputert beinet. Litt sånn har jeg det i dag :fnise: Ikle dramaqueen i det hele tatt!

 Men nå har jeg tenkt, kanskje jeg og skal lage en tippeliste på kjønn?

Tippeliste

:babyjente:

@Marimba

@Leviora

@Weebs

@LilleMy1989

:babygutt:

Min egen magefølelse ;)

@Sjela

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste må til!

Jeg tipper jente :babyjente: 

 

Og så bra at du føler deg bedre, selv om det er mikroskopisk. Også blir det enda bedre i morgen, og vips føler du deg plutselig mye bedre :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.8.2016 at 22.12, Marimba skrev:

Tippeliste må til!

Jeg tipper jente :babyjente: 

 

Og så bra at du føler deg bedre, selv om det er mikroskopisk. Også blir det enda bedre i morgen, og vips føler du deg plutselig mye bedre :tommelsmil: 

 

Den 26.8.2016 at 22.26, Sjela skrev:

Jeg tipper Gutt! Godt å lese at du er bedre om det aldri så er snakk om mikrobedre ;)

I går kastet jeg opp igjen, så det gikk fort over for å si det sånn! La meg til å sove klokken 18.00 og sov helt til 9.30, kun med en spisepause på natta en gang. Sliten eller? Jupp!! :(

12 timer siden, Leviora skrev:

Jeg tipper jente! :babyjente: 

... hilsen snikleser som må slutte å sniklese :ph34r::biggrin:

Åh, så koselig med sniklesere som gjør seg til kjenne :) Jeg skal oppdatere tippeliste når jeg kommer til pc. 

13+0

I dag besvimte jeg på badet igjen. Noen som vet hvorfor det skjer? Hadde akkurat spist, og reiste meg ikke fort opp heller. Ikke kastet jeg opp heller, selv om jeg kjenner at det er på tur nå igjen... Sukk. Hadde så store forhåpninger om at det skulle gi seg i andre trimester :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg googlet og funnet ut at det var et blodtrykksfall som er vanlig å ha i svangerskapet. Det bare kjennes så ekkelt ut, men er visst nok ikke farlig. Så kanskje jeg skal være enda mer forsiktig med å reise meg opp og å stå lenge i dusjen (elsker å dusje lenge, som regel da det skjer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive at det er blodtrykksfall, men ser du allerede har funnet ut av det. Uansett er det utrolig ekkelt. Jeg hadde ikke mye av det i svangerskapet, men et par ganger ble jeg plutselig fryktelig svimmel, følte jeg mistet alle farge i ansiktet og fikk midlertidig tåkesyn. Så du kan være heldig at du ikke opplever det i andre og tredje trimester altså :jepp: vi får satse på det :) Men håper det gikk bra med  det?! Det er jo farlig å svime av. Kan jo plutselig slå hull i hodet om man er riktig så uheldig :bond:

Det med søvnen er også helt normalt. Jeg trodde aldri den ekstreme utmattelsen skulle gå over. Jeg sov og var uggen frem til det gradvis lettet i uke 14. Da var det veldig bra med noen små ettermiddagslurer før jeg hadde litt større behov for søvn igjen mot slutten. Det er så vanskelig å skulle tro at det blir noe bedre når det står på, men plutselig våkner du en dag og føler deg mer uthvilt og fin i formen enn på lenge og kan virkelig begynne å nyte graviditeten :) Håper du er der snart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jente :duskedame: 

Veldig ekkelt med den forma di nå altså :( Håper du er en av de som merker det bare et par uker ekstra :jepp: av de som det gir seg for i uke 14-15 eller hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 16.00, Sjela skrev:

Skulle til å skrive at det er blodtrykksfall, men ser du allerede har funnet ut av det. Uansett er det utrolig ekkelt. Jeg hadde ikke mye av det i svangerskapet, men et par ganger ble jeg plutselig fryktelig svimmel, følte jeg mistet alle farge i ansiktet og fikk midlertidig tåkesyn. Så du kan være heldig at du ikke opplever det i andre og tredje trimester altså :jepp: vi får satse på det :) Men håper det gikk bra med  det?! Det er jo farlig å svime av. Kan jo plutselig slå hull i hodet om man er riktig så uheldig :bond:

Det med søvnen er også helt normalt. Jeg trodde aldri den ekstreme utmattelsen skulle gå over. Jeg sov og var uggen frem til det gradvis lettet i uke 14. Da var det veldig bra med noen små ettermiddagslurer før jeg hadde litt større behov for søvn igjen mot slutten. Det er så vanskelig å skulle tro at det blir noe bedre når det står på, men plutselig våkner du en dag og føler deg mer uthvilt og fin i formen enn på lenge og kan virkelig begynne å nyte graviditeten :) Håper du er der snart. 

 

Får håpe at det ikke var et symptom jeg blir veldig plaget meg, er skikkelig ekkelt. Og som du sier, det kan jo være farlig hvis jeg ikke klarer å falle riktig. Men som regel så kjenner jeg det tidlig nok til at jeg klarer å ta et kontrollert fall da. Så det har gått helt fint begge gangene, annet enn at det er ubehagelig så klart :)

Her er det ikke snakk om små ettermiddagslurer akkurat :hoho:Jeg legger meg når jeg kommer hjem i fire-fem tiden. Sover til åtte-ni. Står opp, spiser, legger meg igjen og sover til vekkerklokka ringer kvart over seks. Men syns på en måte det er bedre å sove enn å være våken og være kvalm liksom. Håper også jeg er der snart. Nå for tiden er det bare mye dårlig samvittighet og lite gleding dessverre... :(

Den 28.8.2016 at 18.34, Weebs skrev:

Tipper jente! 

Og skummelt å besvime da! :ohmy: Jeg var en del svimmel i starten, men det har gått over. 

Så morsomt at så mange tipper jente! Satser på at det går over for meg også. 

Den 29.8.2016 at 18.32, LilleMy1989 skrev:

Jente :duskedame: 

Veldig ekkelt med den forma di nå altså :( Håper du er en av de som merker det bare et par uker ekstra :jepp: av de som det gir seg for i uke 14-15 eller hva det er. 

Jeg og... Håper og ber om at jeg ikke skal være sånn resten av svangerskapet. Har lest at mange var det til uke 14-16, så har enda ett håp om at det skal bli bedre!

 

13+3

I går var jeg hos legen etter å ha følt meg helt forjævlig over lang tid. Kom inn dit, så svigermor, og begynte å hylgråte. Seriøst, det var nesten flaut. Alt jeg har holdt inne, alt jeg har prøvd å gjemme bort kom bare fram. Og jeg innså hvor mye jeg hadde presset meg selv. Når jeg kom inn til legen begynte jeg å hulke før jeg i det hele tatt fikk forklart hvorfor jeg var der. Syns på et tidspunkt det var rimelig flaut, men samtidig fikk det meg til å skjønne alvoret. Jeg har presset meg til det ytterste, og det går ikke. Ikke med en liten Chewie i magen. Så etter å ha fått forklart at jeg var utslitt, at kvalmen bare ble verre, og at jobben tok på, fikk jeg full sykemelding. Med en gang hun sa det ble jeg litt sånn "nei, det går ikke", men hun mente vi burde prøve. Og jo mer jeg tenkte på det, jo mer føltes det ut som at jo, det var riktig å gjøre det sånn. Så når jeg fikk sagt i fra på jobben (ble ikke akkurat tatt godt i mot) så senket skuldrene seg, og jeg kjente at dette var helt rett avgjørelse.

Så nå håper jeg det gir utslag på kvalmen også, slik at jeg kan bli bedre og faktisk bli en person igjen. Jeg har vært helt på kanten, og det har ført til dårlig samvittighet hjemme, på jobb og ovenfor Chewie. Jeg har ikke gledet meg. Og det syns jeg er helt grusomt. Jeg som ønsket denne graviditeten så sterkt... Så har det gått så langt at jeg bare har stengt den ute fullstendig, og bare går rundt og venter på at neste dag skal komme så jeg kanskje føler meg bedre. Jeg vil ikke ha det sånn mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg innlegget ditt på mobilen, og da innså jeg at jeg rett og slett måtte hente pcen med en gang og gi deg et skikkelig :klem: innlegg!

Du aner ikke hvor irritert jeg blir når jeg hører om jobben din, og at slikt ikke blir tatt godt i mot. Jeg blir rett og slett kjempeprovosert! Sånt er ikke greit, og jammen skal du ha den sykemeldingen og du skal prøve å slappe av og bli deg selv igjen uten å gi jobben så mye som en tanke! Men jeg kjenner meg alt for godt igjen, for jeg sleit med akkurat samme når jeg holdt på med sykemeldinger for et år siden, og der og da gjorde det meg jo enda mer nedtrykt (jeg er sikker på at jeg hadde blitt mye fortere bedre om jeg hadde møtt tilrettelegging og åpne armer på jobb). I ettertid når jeg var bedre igjen tilslutt et varsel til kommunen jeg, sånn at de fikk vite hvordan sykemeldte ble behandlet, og i år er pipa ganske annerledes kan du si. 

Men nok om jobben. Ikke tenk mer på den! Slapp av og prøv å kose deg! Og ikke ha dårlig samvittighet!! Når legen sier at du skal ha 100% sykemelding er det helt riktig, og da skal du høre på det! De driver jo faktisk ikke og deler ut det i hytt og pine. Og nå som du endelig får senket skuldrene og slappet litt av skal du se at diverse annet løsner også :) 

Nok en skikkelig stor bjørne- :klem: til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...