Gå til innhold

Hvordan finne igjen gammel MSN venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 28.7.2015 at 23.13, dillyduzit skrev:

send meg en pm TS. Om det er samme ulykke vi snakker om, så kan jeg være til hjelp.

Oi her er det lenge siden jeg har vært.. Kan det hende du vet hvilken ulykke jeg snakker om? Den jeg snakker om var i trøndelag, hvis personen ikke løy da.
På facebook i dag kom jeg over noe rart. Den der finn venner greia kom opp, og så sto det jeg kunne legge til hotmail kontaktene mine (koblet til messenger/msn som var), og da fikk jeg opp gamle msn kontakter sine facebooksider. Så kom jeg over en, og bildet var driit likt han jeg søker etter. Men han hadde ikke samme navn. Når jeg prøvde å søke opp profilen på facebook fant jeg ingenting. Fant ingenting i google heller. Jeg satt leeenge og vurderte om jeg bare skulle legge til for å se om personen godtar. Gjorde det nettopp.. Venter i spenning. Bildet var så sinnsykt likt! Men kan det være at facebookprofilen er slettet siden jeg ikke finner den når jeg søker? Eller kan det være at den er skjult for søking? Tenk om jeg har blitt lurt med navn også i alle disse årene :laugh: gurimalla.. Jeg er så sykt nysgjerrig!

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Håper du finner ham :)

Jeg har også mange MSN-venner jeg lurer på hvor ble av i årenes løp. Men jeg bruker ikke samme epostadresse på Facebook som jeg hadde på MSN, og jeg antar at det er mange andre også som har byttet, det gjør det nok vanskeligere å finne dem der. I tillegg ble det jo krøll da de gikk fra hotmail-adresser, til å kunne bruke andre adresser i tillegg, live-id eller hva de nå kalte det. Savner plutselig MSN litt nå, det var jo morsomme tider i internettets begynnelse :P

Godt mulig at han har sperret for søk på Facebook, er visst mange som gjør det. Litt dumt om han har gitt deg feil navn, men om han ikke ville gi deg etternavn var han vel kanskje litt nervøs til å begynne med.

Dette er så gøy når man elsker å grave opp informasjon! Når fyren det er snakk om er norsk må det jo være fullt mulig å finne ham. Du må oppdatere oss på hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, applestories skrev:

Spennende! Håper du finner ham :)

Jeg har også mange MSN-venner jeg lurer på hvor ble av i årenes løp. Men jeg bruker ikke samme epostadresse på Facebook som jeg hadde på MSN, og jeg antar at det er mange andre også som har byttet, det gjør det nok vanskeligere å finne dem der. I tillegg ble det jo krøll da de gikk fra hotmail-adresser, til å kunne bruke andre adresser i tillegg, live-id eller hva de nå kalte det. Savner plutselig MSN litt nå, det var jo morsomme tider i internettets begynnelse :P

Godt mulig at han har sperret for søk på Facebook, er visst mange som gjør det. Litt dumt om han har gitt deg feil navn, men om han ikke ville gi deg etternavn var han vel kanskje litt nervøs til å begynne med.

Dette er så gøy når man elsker å grave opp informasjon! Når fyren det er snakk om er norsk må det jo være fullt mulig å finne ham. Du må oppdatere oss på hva som skjer!

Ja ganske spennende! :) Ja jeg aner ikke hvem halvparten av msn vennene mine er! La bare til random folk man møtte på Habbo i tenårene! Haha jeg dævver av å tenke på det :laugh:
Han var veldig streng på å ikke utgi etternavn og tlf nummer så godt mulig han faktisk ikke het det han utga seg for. Dette var bare så sykt random, at jeg kom over den profilen på facebook. Håper personen godtar, og at det er han. Jeg lurer så fælt på hvordan han har det. Kan man søke opp folk i skattelistene forresten? Kanskje jeg skal prøve meg der.. Eller ble det stengt for noen år siden? Fyren er norsk :)

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ganske spennende! :) Ja jeg aner ikke hvem halvparten av msn vennene mine er! La bare til random folk man møtte på Habbo i tenårene! Haha jeg dævver av å tenke på det :laugh:
Han var veldig streng på å ikke utgi etternavn og tlf nummer så godt mulig han faktisk ikke het det han utga seg for. Dette var bare så sykt random, at jeg kom over den profilen på facebook. Håper personen godtar, og at det er han. Jeg lurer så fælt på hvordan han har det. Kan man søke opp folk i skattelistene forresten? Kanskje jeg skal prøve meg der.. Eller ble det stengt for noen år siden? Fyren er norsk :)

Anonymkode: 67c4e...735

Du kan søke ham opp, men da får han vite at du har sjekket ham ut.
Regner med du må ha både fornavn og etternavn, og ikke mer for å gjøre det. Men de gamle skattelistene ligger jo åpne på nett på enkelte nettsteder - men igjen: du må ha etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories skrev:

Du kan søke ham opp, men da får han vite at du har sjekket ham ut.
Regner med du må ha både fornavn og etternavn, og ikke mer for å gjøre det. Men de gamle skattelistene ligger jo åpne på nett på enkelte nettsteder - men igjen: du må ha etternavn.

Tenkte å søke opp det navnet på den profilen jeg fant på facebook som lignet så. Men fant bare en person født i 1994. Han sa han va født i 1989. Tenkte at hvis jeg søkte på personen på skattelistene så kommer jo fødselsdato opp, tenkte å sjekke om det var en match, men nah... Haha

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å søke opp det navnet på den profilen jeg fant på facebook som lignet så. Men fant bare en person født i 1994. Han sa han va født i 1989. Tenkte at hvis jeg søkte på personen på skattelistene så kommer jo fødselsdato opp, tenkte å sjekke om det var en match, men nah... Haha

Anonymkode: 67c4e...735

Skattelistene er greie sånn sett - skulle ønske de bare kunne tatt bort det med inntekt og skatt, og la navn, kommune og årstall ligge ut.

Prøver forresten det søket på Facebook - fant noen på en konto, men fikk ikke logget meg skikkelig på. Den gamle kontoen husker jeg ikke passordet på, så må et par runder med passordhjelperen :P

- og der var jeg inne! Hjelpes! Der var det mange ukjente mennesker jeg ikke aner hvem er! Og noen jeg husker fra 15 år tilbake :D Morsomt! Dette visste jeg ikke gikk engang, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, applestories skrev:

Skattelistene er greie sånn sett - skulle ønske de bare kunne tatt bort det med inntekt og skatt, og la navn, kommune og årstall ligge ut.

Prøver forresten det søket på Facebook - fant noen på en konto, men fikk ikke logget meg skikkelig på. Den gamle kontoen husker jeg ikke passordet på, så må et par runder med passordhjelperen :P

- og der var jeg inne! Hjelpes! Der var det mange ukjente mennesker jeg ikke aner hvem er! Og noen jeg husker fra 15 år tilbake :D Morsomt! Dette visste jeg ikke gikk engang, takk for tips :)

Så gøy! :) Haha ja rart hvor mange ukjente det var gitt :fnise: 

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg har mine gamle msnkontakter på skype. Jeg bare synkroniserte de med skype så dukket alle opp der :)

Alle kontaktene ligger hos meg inne på outlock.com . Trykker bare på personer der og alle gamle msn kontakter er der :fnise:

Endret av Mysticgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god mulighet for at mannen er 5 år eldre enn du tror, og at det meste av det han har fortalt deg er oppspinn.

Kanskje var det en virklighetsflukt, å prate med deg. 

Vær litt forsiktig her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ts tenkt på at han kanskje ikke vil bli funnet? Han har kanskje startet et nytt liv og vil bort fra sitt gamle? 

Anonymkode: 5885c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv funnet igjen en sånn gammel chatte venn. Han var ikke fra det området han sa, helt motsatt og mye nærmere meg! Samme kommune til og med! 

Han var ærlig om yrket sitt og sin kjærlighet til båt og bil. Og via noen av de gamle bildene så kjente jeg han igjen på en konto jeg fant på Facebook. Da jeg prøvde å legge han til og han ikke ville godta så skjønte jeg det hvert fall. Eneste han løy om er navn og hvor han var fra. Han brukte kun å sende meg bilder som var fra en rar vinkel eller med solbriller. 

 

Men når det er sagt så er det lett å tulle til på Skype. Har tidligere blir lurt der på helt andre måter. Har blitt lurt trill rundt på telefon. Han jeg pratet med han sa han bodde hjemme, altså samme alder som jeg da var. Han faket at han ropte til moren sin ved flere anledninger. Egentlig var han over 10 år eldre og bare ropte ut i egen leilighet for at jeg skulle lures. 

 

Du vet ikke mer om den fyren enn han ville la deg vite. Han kan ha spilt rollen sin godt. 

Anonymkode: 69325...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja ganske spennende! :) Ja jeg aner ikke hvem halvparten av msn vennene mine er! La bare til random folk man møtte på Habbo i tenårene! Haha jeg dævver av å tenke på det :laugh:
Han var veldig streng på å ikke utgi etternavn og tlf nummer så godt mulig han faktisk ikke het det han utga seg for. Dette var bare så sykt random, at jeg kom over den profilen på facebook. Håper personen godtar, og at det er han. Jeg lurer så fælt på hvordan han har det. Kan man søke opp folk i skattelistene forresten? Kanskje jeg skal prøve meg der.. Eller ble det stengt for noen år siden? Fyren er norsk :)

Anonymkode: 67c4e...735

Jeg ga heller ikke etternavn og nummer til mine gamle MSN-venner, og etter å ha opplevd en alvorlig stalkeepisode ville jeg ha arkivert dem under "spenna gærne mennesker jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre" hvis de begynte å lete meg opp nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Juniper skrev:

Det er jo en god mulighet for at mannen er 5 år eldre enn du tror, og at det meste av det han har fortalt deg er oppspinn.

Kanskje var det en virklighetsflukt, å prate med deg. 

Vær litt forsiktig her! 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv funnet igjen en sånn gammel chatte venn. Han var ikke fra det området han sa, helt motsatt og mye nærmere meg! Samme kommune til og med! 

Han var ærlig om yrket sitt og sin kjærlighet til båt og bil. Og via noen av de gamle bildene så kjente jeg han igjen på en konto jeg fant på Facebook. Da jeg prøvde å legge han til og han ikke ville godta så skjønte jeg det hvert fall. Eneste han løy om er navn og hvor han var fra. Han brukte kun å sende meg bilder som var fra en rar vinkel eller med solbriller. 

 

Men når det er sagt så er det lett å tulle til på Skype. Har tidligere blir lurt der på helt andre måter. Har blitt lurt trill rundt på telefon. Han jeg pratet med han sa han bodde hjemme, altså samme alder som jeg da var. Han faket at han ropte til moren sin ved flere anledninger. Egentlig var han over 10 år eldre og bare ropte ut i egen leilighet for at jeg skulle lures. 

 

Du vet ikke mer om den fyren enn han ville la deg vite. Han kan ha spilt rollen sin godt. 

Anonymkode: 69325...ef2

Ikke godt å si om fyren er i den alderen han sa han var, eller om han bodde der han sa, eller om navnet var det han oppga. Men vi så hverandre på webcam hver dag i flere år på msn, så jeg vet ihvertfall hvordan han ser ut, og han ser ikke eldre ut enn han sier, eller yngre. Det var også flere personer involvert, noen jenter som han også var venn med, så ble han sammen med hun ene, og disse to jentene hatet meg så intenst fordi jeg snakka med han fyren.  Det var et fjortis drama uten like. Men hun som var sammen med fyren hadde tlf nummeret hans. Men jeg kan ikke gå å spørre henne om info om han nå, fordi vi var virkelig uvenner, og hun går det neppe ann å snakke rolig med. Jeg vet at disse personene er virkelige da jeg har sett profilene deres på både facebook og instagram. Følger faktisk hun ene på instagram enda også. Så det er ikke noe lureri her ihvertfall. Men kan godt hende han fyren lurte hun jenta med navnet og, ikke vet jeg. Men den profilen på facebook var bare så lik han. Bildet var så likt, akkurat slik han tok bilder, håret ligner, alt. Jeg sendte venneforespørsel i går, men har ikke blitt godtatt. Så hvis det er han, så vil han neppe ha kontakt. Det var bare så random at jeg kom over den profilen og at jeg begynte å tenke på dette igjen :P  Haha..  Ble ihvertfall fryktelig nysgjerrig.

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Oii, så merkelig å lese dette her igjen! Begynte faktisk å tenke på hele denne saken igjen, at jeg lette etter fyren osv. Tenker jo på han nå og da og lurer fortsatt på hvordan han har det i dag. Det var så gøy å ha en venn å snakke med over nett slik. Tenk at det er 4 år siden jeg snakket med han sist. Jeg skrev dette innlegget for 3 år siden og da var det 1 år siden jeg snakka med han. Og nå er det 4 år siden. Herregud, så surrealistisk å tenke på. Jeg fant aldri igjen den profilen på facebook som lignet på han fyren etter jeg sendte venneforespørsel. For alt jeg vet kan det jo ha vært han, og at han sperret seg for søk. Aner ikke. Det var bare så weird. Er så rart å tenke på at det er SÅ mange år siden jeg snakka med han på msn for første gang osv. Jeg var jo bare 14. Og nå er jeg 27.

Jeg husker ikke om jeg fulgte opp det ene svaret jeg fikk her inne om den bilulykken. Om at noen kanskje visste hvilken bilulykke det var jeg snakket om..  @dillyduzit jeg så det var du som kommenterte om det. Haha sorry for å bringe det hele opp igjen. Men nå kom den nysgjerrigheten igjen!

Anonymkode: 67c4e...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Jeg husker ikke om jeg fulgte opp det ene svaret jeg fikk her inne om den bilulykken. Om at noen kanskje visste hvilken bilulykke det var jeg snakket om..  @dillyduzit jeg så det var du som kommenterte om det. Haha sorry for å bringe det hele opp igjen. Men nå kom den nysgjerrigheten igjen!

Anonymkode: 67c4e...735

 

Historiene var veldig like, men bilulykken jeg tenkte på skjedde i Oslo. Beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Historiene var veldig like, men bilulykken jeg tenkte på skjedde i Oslo. Beklager. 

Ok, Takk for svar selv etter alle disse årene :)

Anonymkode: 67c4e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende historie! Ser ut som det kan bli vanskelig å finne personen desverre :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er skrekk eksempel på nordmenns vaner og holdninger ved og kun skrive med nett venner, uten å treffes. Det blir så dumt, og veldig umodent. 

Anonymkode: b5fb6...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...