Gå til innhold

Hvordan finne igjen gammel MSN venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at når jeg var 14 år så ble jeg kjent med en gutt som var to år eldre enn meg over nettet. Vi møttes på et spill på internett, og så la vi til hverandre på Msn. Vi snakket sammen hver eneste dag og hadde på webcam (Så jeg vet det ikke er en creepy old guy). Nå har det gått 10 år siden vi møttes over nettet og begynte og snakke, og de siste årene har det blitt mindre og mindre. Nå har det gått over 1 år siden jeg snakket med han sist, og jeg lurer på hvordan det går med han osv. 

Msn ble jo nedlagt for 1 år siden og det var da vi mistet kontakten helt. Jeg har prøvd å sende han en mail med msn kontakten hans, men da får jeg bare opp at mailen ikke eksisterer :(  Jeg aner ikke hvordan jeg kan finne denne personen. Alt jeg vet er fornavnet og hvor han har sakt han bor. Han var veldig forsiktig med å dele tlf nummer og etternavn og si hvor han bodde. Fikk aldri visst tlf nummer eller etternavn. Og det er ikke før nå de siste årene han har sakt hvor han bodde. Men jeg begynner å lure om det kanskje var løgn? Jeg har søkt på fornavnet hans og stedet han sier han bor, men finner ingenting! Han sa han ikke hadde facebook, instagram eller snapchat. Men jeg vet jo ikke om det stemmer! Er bare så nysgjerrig på hvordan det går med han osv, og det var fint å ha noen å snakke med (har ikke så mange venner). Husker han hadde mye problemer med damer og han var deprimert til tider pga kjærester og faren hans, så det var og mange ganger han sa at han ikke ville leve mer osv. Så jeg tenker jo og, tenk om han ikke lever mer.. ?  Han fikk et barn også, og noen mnd senere døde barnemoren i en bilulykke. Så det er jo ikke rart jeg lurer på hvordan det går.

Men jeg aner ikke hvordan jeg kan finne denne personen. Han er som forduftet i vinden. Er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å finne denne personen? Alt jeg har er et fornavn og et stedsnavn, og en gammel epost adresse som ikke funker lenger.. Men både navn og stedsnavn kan jo være løgn.. 
Noen som har opplevd lignende? Dette er jo rene cathfish the tv show  :laugh:



Anonymous poster hash: 89c62...907
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nåja. Ikke helt som Catfish. Hvis han har sagt han ikke har noen sosiale medier eller gitt deg mer informasjon enn fornavn og sted han kommer fra så vil han mest sannsynlig ikke ha noe kontakt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Ikke helt som Catfish. Hvis han har sagt han ikke har noen sosiale medier eller gitt deg mer informasjon enn fornavn og sted han kommer fra så vil han mest sannsynlig ikke ha noe kontakt. 

Han sa fra tidlig i begynnelsen at han ikke hadde noen form for sosiale medier (det som var av sosiale medier den gang), og jeg snakket med han i flere år etter det, så tror ikke det at han ikke ville ha kontakt er grunnen.

Anonymous poster hash: 89c62...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han sa fra tidlig i begynnelsen at han ikke hadde noen form for sosiale medier (det som var av sosiale medier den gang), og jeg snakket med han i flere år etter det, så tror ikke det at han ikke ville ha kontakt er grunnen.

Anonymous poster hash: 89c62...907

 

Men hvis han sluttet å bruke e-postadressen da MSN ble borte og ikke ga deg noen ny så vil han ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han sluttet å bruke e-postadressen da MSN ble borte og ikke ga deg noen ny så vil han ikke det.

 

Vi snakket ganske sjeldent på msn frem til det ble borte, så jeg tror ikke han en gang rakk tenke på det. Men man vet jo aldri,

Anonymous poster hash: 89c62...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

(...)

Hvis du vil være en skikkelig stalker kan du jo søke i lokalavisa hans (på nett) etter den bilulykka og se om du finner frem til noe og eventuelt får noen flere ledetråder (gitt at den skjedde i området og ble skrevet om.) Eller se gjennom "nyfødte" i perioden etter han ble far. En mulighet er også å finne tilfeldige personer på facebook som har oppgitt at de har gått på en av de videregående skolene i byen han vokste opp/bodde i, se gjennom vennelista og klikke på alle med fornavn som han kompisen din for å se om du finner han, dersom han er på facebook nå.

(...)

 

Jeg synes sånne ting er dødsspennende, så hvis du sender meg en PM kan jeg gjerne hjelpe til  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du bursdagen hans da? Er det noe i den gamle mailadressa hans som kan gi flere hint? (Fødselsår, kallenavn, første forbokstav i etternavn osv.)  Hadde han et fast kallenavn han brukte da han spilte? Kanskje har han registrert seg på andre nettsider og bruker samme brukernavn.

 

Hvis du vil være en skikkelig stalker kan du jo søke i lokalavisa hans (på nett) etter den bilulykka og se om du finner frem til noe og eventuelt får noen flere ledetråder (gitt at den skjedde i området og ble skrevet om.) Eller se gjennom "nyfødte" i perioden etter han ble far. En mulighet er også å finne tilfeldige personer på facebook som har oppgitt at de har gått på en av de videregående skolene i byen han vokste opp/bodde i, se gjennom vennelista og klikke på alle med fornavn som han kompisen din for å se om du finner han, dersom han er på facebook nå.

 

Men egentlig høres det ut som om han ikke vil bli kontaktet.

Ja, fant bursdagen hans igjen nå (ser igjennom gamle msn samtaler som har blitt lagret på gammel pc) Den gamle mailadressen gir ikke noe hint desverre, har søkt med navnet på google, men kommer ikke opp noe. Finner ikke noe lokalavis heller, mulig de ikke har det siden det ligger like ved byen. Har også søkt på den bilulykken, og fant noe fra Juni 2013, mulig det kan være den. Men står ikke noe navn.  Finner ikke noe når jeg søker etter nyfødte, det er vel for gammelt.

Jeg fant faktisk igjen en gammel msn samtale med en av kompisene til han jeg leter etter. For han havnet på sykehuset en gang, så la han kompisen meg til på msn, og fortalte hva som hadde skjedd. Men jeg finner ikke igjen den msn kontoen, så tror kanskje den er slettet. Det står ikke noen epost adresse på msn samtalen. Bare navnet og mange rare tall. Men han skrev i samtalen at hvis jeg lurte på noe kunne jeg kontakte kjæresten til han (kjæresten til han jeg leter etter altså) Og la ved en e-post adresse.. Lurer på om den eksisterer i dag..? Hm, vet ikke om jeg tørr ta kontakt å se?!

 

Anonymous poster hash: 89c62...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv inn epost adressen hans i søkefeltet på Facebook!

Anonymous poster hash: 463d1...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv inn epost adressen hans i søkefeltet på Facebook!

Anonymous poster hash: 463d1...b54

Gjort, ingen funn

Anonymous poster hash: 89c62...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca alle jg snakket med på msn hadde også personlige problemer og ville dø osv. Var det ikke mest sånn man snakket om på msn da? fjortissproblemer i mindre og større grad? Han er nok ikke dø på ekte i dag ;) Han har sikkert som de fleste av oss vokst opp og fått seg flere IRL venner enn nettvenner og lært seg å takle følelsene sine bedre eller bli moden nok til å snakke med venner om de, enn å måtte gjøre det på internett. jeg savner msn vennene mine masse. skulle ønske det gikk an å gjenopprette msn brukerene .



Anonymous poster hash: 2fdbf...77c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jippi.no? 😜

Anonymous poster hash: 806e1...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jippi.no? Anonymous poster hash: 806e1...ac8

jippii med to i'er! :P

Ts du kan sende meg info på pm for jeg har lite å gjøre og er god på lete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jippii med to i'er! :P

Ts du kan sende meg info på pm for jeg har lite å gjøre og er god på lete

Ja sånn var det:P ah good old days haha!

Du kan gjerne legge ut info her så kan vi alle leke direktiver (forstår hvis du ikke vil :) )

Anonymous poster hash: 806e1...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn var det:P ah good old days haha!

Du kan gjerne legge ut info her så kan vi alle leke direktiver (forstår hvis du ikke vil :) )Anonymous poster hash: 806e1...ac8

jeg er ikke ts :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ts :)

Ja jeg vet! Glemte å skrive TS i setningen hehe. :)

Anonymous poster hash: 806e1...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Catfish er da vel bare hvis du blir lurt til å sende penger/gaver til en bedrager som utgir seg for å være noen andre?

 

Men helt ærlig, i disse facebook/google tidene så ville han funnet deg hvis han var interessert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH JIPPII. NO <3333333333333333333333



Anonymous poster hash: 2fdbf...77c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catfish er da vel bare hvis du blir lurt til å sende penger/gaver til en bedrager som utgir seg for å være noen andre?

Men helt ærlig, i disse facebook/google tidene så ville han funnet deg hvis han var interessert.

Du trenger ikke ha blitt lurt til å sende ting til personen, det vil jeg heller kalle en svindler. en catfish er bare en person som ikke er den de utgir seg for å være på en eller annen måte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg en pm TS. Om det er samme ulykke vi snakker om, så kan jeg være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...