Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg er og i uke 32 nå. Og har nå fått dato til igangsetting. Så om 6 uker er nok babyen ute :bond: Synes det går i overkant fort jeg da :P

Merker nestinga virkelig har kicket inn nå. Rydde, vaske, omøblere, handle inn til baby osv osv :P Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaoen: Hurra for uke 32 og snart fødsel! Jeg ligger rett bak deg - uke 31!

Her nestes det hver dag, hehe. I dag skal jeg få rydda i klesskapet så jentungen har et sted å ha klærne sine. Nye sofaen vår har endelig kommet også, yaaay. Vi hadde en hvit fra før og det funker ikke med baby i hus. Er allerede ganske lei av at selv små flekker vises så tydelig.

Merker dere noe søvnmønster nå? Her virker det som jentungen sover når jeg sover, praktisk ;) Håper det holder seg når hun kommer ut også. Når jeg står opp og drikker litt juice eller kaffe våkner hun og begynner hikke :laugh:

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

34 uker i morgen. Jeg føler meg som en mellomting mellom en enebolig og en elefant. Jeg tar meg selv i å prise meg lykkelig mange ganger for dagen for at jeg ikke skal igjennom dette flere ganger ;) Jeg er faktisk så lei, at jeg har begynt å se FREM til fødsel :ler: Sist gang kom jeg ikke dit før en uke før fødsel. Tidligere har jeg født to uker før termin, så jeg håper jeg slipper å gå to uker over denne gangen.

Hjemme alene med barna akkurat nuh, og de er i hver sin sjarmerende trassfase. Vurderer daglig å sette de ut i skogen og teller til både 10 og 20 maaaange ganger for dagen :Knegg: 

Enn du @lille_frosk? Hvordan går det med deg? Syns å huske at du hadde noen komplikasjoner? Dårlig gjennomstrømning i navlestrengen eller noe sånt?

Endret av Synne-Marie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker på fredag! :O Grugleder meg til fødsel! Veldig spent på hvordan den opplevelsen blir. Ellers har jeg bare et par dager igjen på jobb før permisjon! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3 her, begynner å innse at termin faktisk nærmer seg. Sykemeldt frem til permisjon pga kranglete bekken, og det føles egentlig helt greit akkurat nå. Begynner å få det meste på plass til baby kommer, tenkte å handle inn det siste i dag og begynne vasking og sortering for fullt ;) Gleder meg veldig til fødselen og å få møte lille, men gruer meg litt til å dele henne med resten av verden :P Mest av alt er jeg spent på hvordan hverdagen blir med to barn og hvordan opplevelsen blir for den to år gamle storebroren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Synne-Marie skrev:

34 uker i morgen. Jeg føler meg som en mellomting mellom en enebolig og en elefant. Jeg tar meg selv i å prise meg lykkelig mange ganger for dagen for at jeg ikke skal igjennom dette flere ganger ;) Jeg er faktisk så lei, at jeg har begynt å se FREM til fødsel :ler: Sist gang kom jeg ikke dit før en uke før fødsel. Tidligere har jeg født to uker før termin, så jeg håper jeg slipper å gå to uker over denne gangen.

Hjemme alene med barna akkurat nuh, og de er i hver sin sjarmerende trassfase. Vurderer daglig å sette de ut i skogen og teller til både 10 og 20 maaaange ganger for dagen :Knegg: 

Enn du @lille_frosk? Hvordan går det med deg? Syns å huske at du hadde noen komplikasjoner? Dårlig gjennomstrømning i navlestrengen eller noe sånt?

Er det to du har fra før? Det skjønner jeg er slitsomt altså, man er jo gjerne ikke på sitt mest energiske og smidigste når man er 34 uker heller :fnise: Håper du slipper overtid! Dessuten må det jo være helt lov å sette ungene ut i skogen i perioder ... Vurdert hundegård? :P 

Takk som spør også, det var koselig. Det har vært en berg- og dalbane med plutselig vekststopp, innlegging på sykehus med lungemodningssprøyter og hele pakken, og masse masse kontroller. Men det ser virkelig ut til å gå mye bedre nå, de siste kontrollene har vært veldig veldig fine! Lille er litt liten enda, men har vokst masse de siste ukene, så er veldig lettet og fornøyd! 

Merker at magen også har vokst mye den siste uken, og bevegelsene hennes minner mer om alien'en fra alienfilmene enn sånne søte små spark som man ser på TV :ler: Surrealistisk, men fint, som de sier i Notting Hill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det ikke lenge igjen for mange av oss! Noen har kanskje allerede fått? :)

Hvordan går det med dere? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :)

Er 39 uker på fredag, grugleder meg til fødsel, det er omtrent det eneste jeg tenker på om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker i dag og mer eller mindre klar.

Har ikke handlet noe særlig denne gangen. En ny meitai, ny madrass til sprinkelsenga, et nytt sett med body og sparkebukse (fra nøstebarnsalget), og en pakke med bleier.

Mannen tok ned vugga og boksen med babytøy fra loftet i går, så jeg tenkte å vaske babytøy i dag :rodmer:

"Fødebaggen" består så langt av to ammetopper og et elastisk sjal som ligger på benken i yttergangen :Knegg:

Jeg er ubeslutsom om jeg skal ta ned vogna enda. Ser på en måte ikke for meg at det blir så innmari mye trilling første tiden.

Har vært litt ambivalent til fødsel. Primært fordi det gikk så fort sist (60 minutter), og fordi det er fem mil til føden. Men nå har vi kjøpt ny STOR bil (s-max), og den er så romslig at jeg tror det skal gå greit å føde i den i et knipetak. Vondt blir det jo uansett hvordan det blir, men det går jo over og det blir fantastisk å endelig få hilse på den lille vennen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har født før her, hadde dere noen spesielle forvarsler dagene før dere fødte? Og hvordan startet fødselen? :P Kjenner jeg er så spent på om jeg vil forstå tegnene hvis det skulle skje noe en stund før jeg får rier. Har hatt en del mensmurringer siste dagene, og mye kynnere, så har jo et lite håp:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første hadde jeg mye kynnere, maserier, nedpress osv i ukesvis før fødsel, så vil ikke påstå at jeg hadde noen sikre tegn før vannet gikk :) Dagen før fødsel var det faktisk ganske rolig. Spent på hvordan det blir denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i uke 39 og gleder meg til fødsel. Skal bli godt å bli kvitt bekkenløsningen. Ellers er jeg ikke så sliten av å gå gravid. Men sønnen på 1 år og 8 måneder uten barnehageplass kjeder seg nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kakaoen :hjertesmil: Gleder meg til det er vår tur :)

 

I går ut på dagen hadde jeg ganske vondt fremme på magen,en hard mensmurring. I går kveld startet det å ta seg opp med vondt og hard mage,litt hardere enn kynnererne jeg har hatt.  

I natt sov jeg dårlilg pga litt vond mage.....

Nå i dag har jeg hatt på og av med harde kynnere, fant deler av slimproppen nå for ca en time siden, bare blankt :)

Så noe skjer her da, magen har også falt en hel del mere,klarer liksom ikke å ha sammen låra :fnise:

Hvet ikke om jeg orker å si fra til mannen enda, for hvet jo at dette kan ta lang tid.

Skulle igrunn på hytta i dag som er tre kvarter herifra, og her hjemmen ifra er det 20 min til sjukehuset, så om jeg reiser så blir det litt over en time og kjøre..... 

Men man kan jo ikke sette livet på vent for det kan jo gå lenge enda. Hva hadde dere gjort?

Og hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om slimproppen har begynt å takke for seg, tror jeg faktisk at jeg hadde blitt hjemme. Det kan jo gå fort når det setter i gang, og da er det greit å være så nært sykehuset som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sjangsen og reiste jeg ;) Dette kan jo ta tid skjønner jeg, ikke noe stort mere som skjer her. Har en del mase rier eller noe sånt. Kommer og går litt. Litt vondt i magen.

Ellers lite som skjer.

I dag skal jeg på tannlegen kl 12.30 ,så rekker nokkd et også, selv om jeg kunne tenkt meg å avlyse den innerst inne :fnise:

Noen andre som har termin snart som kjenner noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...