Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

For dere som har lyst til å bli med i april gruppe på Facebook, kan dere sende meg pm med navnet deres 😃😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg tar helt aaaaaav på Polarn o Pyret om dagen. Herregud  :overrasket:  Alt for mye fint! Også tilbud i tillegg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne influensavaksinen altså. Jeg har ikke noe lyst til å ta den, men blir anbefalt av både fastlege og helsedirektoratet (som alle andre gravide) å ta den. Fastlege sa at han ikke hadde noen som helst reservasjoner mot å anbefale meg å ta den, men jeg er ikke komfortabel med det likevel ... Samtidig kommer jeg til å synes det er veldig vanskelig hvis jeg faktisk får influensa og det skulle skje noe med barnet! Har dere andre tenkt noe mer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, denne influensavaksinen altså. Jeg har ikke noe lyst til å ta den, men blir anbefalt av både fastlege og helsedirektoratet (som alle andre gravide) å ta den. Fastlege sa at han ikke hadde noen som helst reservasjoner mot å anbefale meg å ta den, men jeg er ikke komfortabel med det likevel ... Samtidig kommer jeg til å synes det er veldig vanskelig hvis jeg faktisk får influensa og det skulle skje noe med barnet! Har dere andre tenkt noe mer på det?

 

Jeg er blitt veldig usikker selv altså :sjenert:

Har jo aldri hatt influensa i hele mitt liv :klo: Så jeg vet liksom ikke. Jeg kommer nok ikke til å jobbe noe særlig i vinter, så da er smittebærerene litt lenger unna.

Men samtidig så har jeg barnehagebarn.. Men hvor ofte får 3 åringer influensa? Jeg føler det er eldre barn og voksne som får det.

Kanskje jeg skal spørre de i bhgen om det er vanlig at de små får influensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel landet på at jeg kommer til å ta den, av samme grunner som Kaffemor. Det er vanskelig for meg å argumentere for noe annet når det a) er anbefalt av helsedirektoratet, b) er anbefalt av fastlegen min, og c) jeg har en jobb hvor jeg møter all slags mennesker hver eneste dag - stort smittepress med andre ord - uten å høres ut som en vaksinemotstander av den riktig sprø typen. Den skal jo være helt trygg, denne vaksinen, det er ikke rapportert om noen bivirkninger for baby. Men ja ... Det sitter sykt langt inne altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den og vil naturligvis også følge barnevaksinasjonsprogrammet. Antibiotika og vaksiner er to menneskehetens viktigste moderne fremskritt. Du får ikke vaksiner for kun å beskytte deg selv eller dine barn, men hele befolkningen. Beskyttelsen vaksinene gir er dog betinget og krever at nærmest samtlige i en befolkning mottar disse. Jeg har lest en del forskning på området og forsøkt å sette meg inn i problematikken, og jeg stoler på helsedirektoratet her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn, sent, men forhåpentligvis godt :fnise:

 

Har tre svangerskap bak meg, et normalt, en ex.u. og et tvillingsvangerskap, som til sammen har gitt meg to levende, friske, raske barn på 2 og 6 år.

 

Er i dag 19+4 på veg med lillebrøster, med estimert ankomst 21.03.

 

Lillebrøster er en vaskeekte overraskelse, men vi gleder oss ikke noe mindre av den grunn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen som vet om termingruppe for april på facebook? :)

Vært på oul i dag, termin flytta til 6. april, og ser ut som vi får ei jente denne gangen :danse: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om termingruppe for april på facebook? :)

Vært på oul i dag, termin flytta til 6. april, og ser ut som vi får ei jente denne gangen :danse: 

 

send meg en pm med navnet ditt på Facebook :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send meg en pm med navnet ditt på Facebook :-)

Det ordnet seg, men takk for tilbudet :) 

* * *

Hvordan går det med dere andre her inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om termingruppe for april på facebook? :)

Vært på oul i dag, termin flytta til 6. april, og ser ut som vi får ei jente denne gangen :danse: 

 

Da ligger vi jo både ganske likt i løypa og med mer - 2. april og jente her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ligger vi jo både ganske likt i løypa og med mer - 2. april og jente her også!

Så gøy! Det er deres første? Grattis med jente på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hallo alle sammen :)  Hvordan går det med dere? Gjør dere noe kjekt for å få dagene til å gå? :) Jeg strikker litt og shopper babyutstyr på nettet :fnise:  Nå har vi barnevogn, sprinkelseng og stellebord i hus! Og en del klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil denne uka har jeg jobbet 100%, og da flyr virkelig tiden. Særlig med en propell av en unge som skal ivaretas den resterende tiden :P Men nå går det nok mot mer redusert tid på jobb, så tida vil nok gå litt saktere da. Da slår vel shoppedillaen inn ;) Av det vi må kjøpe nytt har vi skaffet ei lue og et par votter :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei alle!

Melder meg inn litt sent her, jeg. Men bedre sent enn aldri!

Jeg er nå i uke 21 (20+0 så akkurat 20 fullgåtte uker)
Har termin 30 april, så rekker akkurat å bli med i denne gruppen! :) 

Frem til nå har det vært et helvete med hyperemesis og inn og ut av sykehus hele tiden :( Men nå har det gått bedre i noen små uker og håper det holder seg sånn!

  • Hvor langt er du på vei nå? 20+0
  • Var barnet planlagt? Nei
  • Hvem venter dere? Første barn, liten jente!
  • Har dere valgt navn? Nei, ikke helt :) 
  • Hvilke navnalternativer har dere? Alt for mange
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Ja, alle er glad og gleder seg! Har ikke delt noe på facebook da.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Ble lagt inn på sykehus fordi jeg besvimte på jobb og da tok de en rutinesjekk, som var positiv! Mamma fikk da selvfølgelig vite det med en gang, så hun slapp å bekymre seg for om det var noe annet. Ringte også pappa med en gang.
  • Hvordan er formen? MYE bedre enn hva det var, men fremdeles oppkast et par ganger om dagen. Og sover hele tiden.
  • Vektoppgang frem til nå? - 7 kg i dag, på det værste var det -15 så har begynt å gå oppover igjen!
  • Hvordan opplever du å være gravid? Forferdelig siden jeg var så dårlig, men begynner å bedre seg og jeg gleder meg masse! Selv om det allerede er slitsomt.
  • Hva savner du med å være gravid? Den "gnisten" alle snakker om!
  • Hvilke gravidapper bruker du? Gravid & baby
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? Nei, burde virkelig sette i gang, men ah..
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Mye større bryster, og fått mye mer timeglass fasong! Nå har jeg gått mye ned i vekt så så en periode veldig spinkel ut, men de siste to ukene så har jeg begynt å se tydelig mage!
  • Strekkmerker? Nei, ikke til nå
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? En krybbe, noen bodyer, et pledd, to bamser og et par med sokker.
  • Er barnerommet klart? Nei, langt ifra!
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Jeg vil ha mange barn, gjerne 5! Men samboeren syntes det holder med 3 etterhvert. Men vi begynner med nr 1 og ser hvordan det går først!
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Vi skal ha dåp. Bor på kristne sørlandet, så selv om jeg selv ikke vil si jeg  er kristen så er samboer og familien det. 
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? Tenker kanskje 80% for å kunne være med den mest mulig. Nå har samboer en såpass grei jobb at han tjener godt nok til at de 20% inntekt vi mister ikke blir krise.

Ble av en eller annen grunn mye uthevet i svarene, men får ikke til å endre på det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Melder meg inn litt sent her, jeg. Men bedre sent enn aldri!

Jeg er nå i uke 21 (20+0 så akkurat 20 fullgåtte uker)
Har termin 30 april, så rekker akkurat å bli med i denne gruppen! :) 

Frem til nå har det vært et helvete med hyperemesis og inn og ut av sykehus hele tiden :( Men nå har det gått bedre i noen små uker og håper det holder seg sånn!

  • Hvor langt er du på vei nå? 20+0
  • Var barnet planlagt? Nei
  • Hvem venter dere? Første barn, liten jente!
  • Har dere valgt navn? Nei, ikke helt :) 
  • Hvilke navnalternativer har dere? Alt for mange
  • Når fortalte dere familien og bekjente? Ja, alle er glad og gleder seg! Har ikke delt noe på facebook da.
  • Hvordan fortalte du foreldrene dine at du var gravid? Ble lagt inn på sykehus fordi jeg besvimte på jobb og da tok de en rutinesjekk, som var positiv! Mamma fikk da selvfølgelig vite det med en gang, så hun slapp å bekymre seg for om det var noe annet. Ringte også pappa med en gang.
  • Hvordan er formen? MYE bedre enn hva det var, men fremdeles oppkast et par ganger om dagen. Og sover hele tiden.
  • Vektoppgang frem til nå? - 7 kg i dag, på det værste var det -15 så har begynt å gå oppover igjen!
  • Hvordan opplever du å være gravid? Forferdelig siden jeg var så dårlig, men begynner å bedre seg og jeg gleder meg masse! Selv om det allerede er slitsomt.
  • Hva savner du med å være gravid? Den "gnisten" alle snakker om!
  • Hvilke gravidapper bruker du? Gravid & baby
  • Trente du før/trener du under svangerskapet? Nei, burde virkelig sette i gang, men ah..
  • Hvordan har kroppen forandret seg? Mye større bryster, og fått mye mer timeglass fasong! Nå har jeg gått mye ned i vekt så så en periode veldig spinkel ut, men de siste to ukene så har jeg begynt å se tydelig mage!
  • Strekkmerker? Nei, ikke til nå
  • Hva har dere kjøpt til babyen per i dag? En krybbe, noen bodyer, et pledd, to bamser og et par med sokker.
  • Er barnerommet klart? Nei, langt ifra!
  • Har du lyst på flere barn og i såfall når? Hvor mange? Jeg vil ha mange barn, gjerne 5! Men samboeren syntes det holder med 3 etterhvert. Men vi begynner med nr 1 og ser hvordan det går først!
  • Skal dere ha dåp/navnefest? Når? Vi skal ha dåp. Bor på kristne sørlandet, så selv om jeg selv ikke vil si jeg  er kristen så er samboer og familien det. 
  • Velger du 80% eller 100% permisjon? Hvor lang permisjon skal du ha? Tenker kanskje 80% for å kunne være med den mest mulig. Nå har samboer en såpass grei jobb at han tjener godt nok til at de 20% inntekt vi mister ikke blir krise.

Ble av en eller annen grunn mye uthevet i svarene, men får ikke til å endre på det!

 

Hei og velkommen! Så leit å høre at du har hatt det så tøft hittil, jeg har kastet opp mye selv (og fremdeles, hvis jeg stresser), men det har vært laangt fra hyperemesis, og du har min fulle sympati. Det må være helvete på jord!! Koselig at du også er fra sørlandet, vi begynner å bli en fin gjeng her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! Så leit å høre at du har hatt det så tøft hittil, jeg har kastet opp mye selv (og fremdeles, hvis jeg stresser), men det har vært laangt fra hyperemesis, og du har min fulle sympati. Det må være helvete på jord!! Koselig at du også er fra sørlandet, vi begynner å bli en fin gjeng her!

Takk for det! 

Ja, har vært tøft, men har en sterk følelse om at det hele blir verdt det! Og nå er jeg halvveis så da virker plutselig målstreken mye mer oppnåelig enn hvordan det føltes i september!

Utrolig koselig med termingrupper! Jeg visste ikke at det fantes på KG, så her har jeg nok gått glipp av noe! Så skal lese hele tråden fra starten av, for det er jo så koselig.

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, og velkommen hit Mjauritz! :hoppe: Uff så kjedelig at du har vært, og er, så dårlig :( Du har min fulle medfølelse! Man blir så veldig handikappa av å spy hele tiden :( Håper det blir bedre! Og ja.. Jeg er enig; jeg tror det er verdt det ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...