Gå til innhold

Kjønnsbestemt assistert befruktning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg poster selvsagt denne anonym. Jeg har 3 av samme kjønn, og nettopp lagd avtale med en klinikk i Kypros for å få motsatt kjønn. Før dere går igang med at jeg er utakkknemlig og dum så vit at jeg elsker barna mine høyere enn livet. Det har seg slik at en av mine foreldre har gått bort og jeg har så lyst til å føre det navnet videre. Pluss at vi syns at det hadde vært kjempe koselig med enda en baby. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 1db6e...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du vil at navnet skal føres videre, så antar jeg du har tre jenter. Hva med å lære de at et etternavn ikke bare er noe man må gi fra seg. Jeg kommer aldri til å gi bort etternavnet mitt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit?Det er ditt valg.Tror dette er mye mer vanlig enn mange tror.Det er jo påfallende hvordan kjendiser og kongelige alltid får likt antall av hvert kjønn.



Anonymous poster hash: 1a8ae...c81
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vil at navnet skal føres videre, så antar jeg du har tre jenter. Hva med å lære de at et etternavn ikke bare er noe man må gi fra seg. Jeg kommer aldri til å gi bort etternavnet mitt.

Det kan jo være snakk om fornavn også.

Men hvordan får man til å bestemme kjønn egentlig? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Det er snakk om fornavn. Det kjønnet var ikke viktig for meg før jeg mistet denne forelderen. Dette gjøres vet at de skiller sæden til mannen. Altså setter inn det som skal være gutt/jente. De skiller, setter inn, vi venter så vipps gravid. Det er psykisk belastende om en ikke har tenkt seg godt om. Den klinikken vi skal på krever forresten at du har barn fra før i motsatt kjønn.

Anonymous poster hash: 1db6e...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette går litt for langt i retning av å designe baby, uansett hvor god grunn man mener man har.

Anonymous poster hash: 0597a...a9f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det snakk om inseminasjon med separert sæd? I så fall er suksessrate per omgang ca som for friske unge par som starter prøving. Er det ivf blir jo prosessen som vanlig for deres del. Det er veldig ulikt hvor belastende det er, fra lite bivirkninger til dem som har det veldig tungt og går sykemeldte. Den psykiske siden vil sikkert være lettere, siden dere ikke er ufrivillig barnløse. Vær litt obs på at vi en sjelden gang har alvorlige bivirkninger. Liten sjanse for det, men desto mer ille pm det skulle skje noe helsemessig og grunnen for ivf bare er å føre videre et fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster selvsagt denne anonym. Jeg har 3 av samme kjønn, og nettopp lagd avtale med en klinikk i Kypros for å få motsatt kjønn. Før dere går igang med at jeg er utakkknemlig og dum så vit at jeg elsker barna mine høyere enn livet. Det har seg slik at en av mine foreldre har gått bort og jeg har så lyst til å føre det navnet videre. Pluss at vi syns at det hadde vært kjempe koselig med enda en baby. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 1db6e...0fa

Hei, dette kunne være noe for meg også. Kunne du sendt meg en PM med navnet på den klinikken? Lover å holde alt privat mellom oss to. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette kunne være noe for meg også. Kunne du sendt meg en PM med navnet på den klinikken? Lover å holde alt privat mellom oss to.

Det er jo ikke en hemmelig klinikk. Finner den lett på Google. Vi skal dit selv av andre grunner, men vurderer å ta kjønnsvalg samtidig.

Anonymous poster hash: 93ef3...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Jeg sender gjerne info på pm hvis noen er seriøse. Et barn som er så ønsket er vel ikke feil. Gleder meg sinnsykt til å bære fram dette barnet. Det gjorde jeg også alle andre gangene 😊

Anonymous poster hash: 1db6e...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha gjort det samme om jeg var deg. 



Anonymous poster hash: 0ff37...9d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg å 😊 Vil gjerne høre mer om dette

Anonymous poster hash: 649a9...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send gjerne PM til meg og! Samboer har mast om noe slikt lenge, av tilnærmet samme årsak som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er problematisk ikke på individnivå, men på samfunnsnivå. Hvis det går i retning overvekt av et bestemt kjønn, som i Kina, kan det potensielt føre til store sosiale problemer. Jeg tror ikke det er spesielt lurt å tillate et slikt valg.



Anonymous poster hash: f1071...595
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er blitt mer vanlig enn vi hører om. Syns det er påfallende mange familier med tre sønner, og så kommer jenta.

Jeg ville vært litt kritisk til seriøsiteten til klinikken. Har dere vært i kontakt med andre som har vært der? Jeg tenker også litt sånn, at det kan være en grunn til at noen par kun får det ene kjønnet, at det motsatte ikke vil være levedyktig eller sykt feks. Ville også fått litt dårlig samvittighet for at jeg ikke ville ha flere av det kjønnet jeg hadde, at det liksom ikke er nok på en måte. Samt at vi brukte av familiens penger på dette.

Jeg kan absolutt forstå at man kan ønske seg det ene eller andre, men dette virker litt sykt i mine øyne. Også bare pga et navn?? Ofte kan man jo endre litt på navnet slik at det passer til motsatt kjønn, blir jo oppkalling det og:)

Anonymous poster hash: 4d906...3e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er problematisk ikke på individnivå, men på samfunnsnivå. Hvis det går i retning overvekt av et bestemt kjønn, som i Kina, kan det potensielt føre til store sosiale problemer. Jeg tror ikke det er spesielt lurt å tillate et slikt valg.

Anonymous poster hash: f1071...595

 

Jeg synes det er betenkelig at myndighetene skal legge seg oppi noe slikt så lenge de som ønsker dette betaler selv? Men jeg ser selvfølgelig de potensielle konsekvensene dette kan føre med seg.

 

I Kina har dette blitt et probem, men dette er da fa... meg en mye bedre løsning enn at jentebabyer blir satt ut i skogen, lagt på et fortau, eller abortert bort sent i svangerskapet fordi det har feil kjønn? :(

 

Jeg håper og tror at det vil skje endringer i de landene som ser på gutter som mere verdifulle enn jenter.

Uttdanning og opplysning, høyere levestandard og sekularisering vil på forskjellige måter kunne endre dette.

 

I vesten er vel uansett tendensene at familier ønsker jentebarn siden det av en eller annen grunn er så viktig for enkelte kvinner å få en jente..

 

Det vil med høy sannsynlighet aldri bli "normalen" å fikse kjønnet på et embryo, og å krisemaksimere om store sosiale problemer i vesten har jeg liten tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er betenkelig at myndighetene skal legge seg oppi noe slikt så lenge de som ønsker dette betaler selv? Men jeg ser selvfølgelig de potensielle konsekvensene dette kan føre med seg.

I Kina har dette blitt et probem, men dette er da fa... meg en mye bedre løsning enn at jentebabyer blir satt ut i skogen, lagt på et fortau, eller abortert bort sent i svangerskapet fordi det har feil kjønn? :(

Jeg håper og tror at det vil skje endringer i de landene som ser på gutter som mere verdifulle enn jenter.

Uttdanning og opplysning, høyere levestandard og sekularisering vil på forskjellige måter kunne endre dette.

I vesten er vel uansett tendensene at familier ønsker jentebarn siden det av en eller annen grunn er så viktig for enkelte kvinner å få en jente..

Det vil med høy sannsynlighet aldri bli "normalen" å fikse kjønnet på et embryo, og å krisemaksimere om store sosiale problemer i vesten har jeg liten tro på.

Statistikk viser faktisk at det er større andel menn som ønsker seg gutt, enn det er kvinner som ønsker seg jente. Så ikke skyld på kvinnfolkene! ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...