Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Carouselle skrev:

Huff nei det høres ut som et vanskelig tilfelle av separasjonsangst. Jeg vet ikke hva ekspertene anbefaler, så jeg sier bare "google it" :) Står sikkert noe vettugt på nett i forhold til hans situasjon og alder. Men har full forståelse for at det er krevende fysisk og psykisk! Vi har jo vært inne på det før, at jeg har minner som barn av å være veldig avhengig av mamma og pappa - og å bli oppriktig redd av å bli forlatt. Husker jo følelsen så godt selv om jeg også da kunne forstå at det var litt irrasjonelt. Så har ingen gode forklaringer på det.. utover at jeg forstår hva han føler også! 

Og senebetennelse er jo ingen hyggelig ting da.. Fikk også store plager i håndleddende i de verste trilleperiodene. Ofte fordi man styrer med én hånd for å ha den andre fri til andre ting (mobiler, kaffe latter, handleposer..) Så det blir mye belastning på den ene. Sykt vondt! Og man kommer jo ikke utenom å trille heller.. Stakkars deg! :kose:

Uff ja.. jeg er jo livredd for å ødelegge han for livet. Jeg var også litt slik som liten. Så ekstremt mammadalt.

Senebetennelse er noe dritt ja. Er den styringa med en hand som har ødelagt en del her og. Har gått med mini på søskenbrettet og jeg er jo ikke så høy, så er egentlig for kort i armene til å kunne gå normalt med han stående der :P Skal jeg ha begge hendene på vogna må jeg gå skikkelig breibeint :ler:  Så jeg har heller brukt en arm og så gått ved siden av :sjenert: 

Ser jo nå at det ikke var den beste ideen..

2 timer siden, miore skrev:

Det høres veldig krevende ut - synes synd på båe @Kakaoen og mini, jeg! 

:klemmer: Takk for sympatien.

1 time siden, ara skrev:

Så kjedelig med den separasjonsangsten :( Synes synd på både deg og mini. Håper virkelig dere kommer fort over dette. Tenkt på å snakke med noen om det? Helsesøster eller noe?

 

 

Dette med mannen som kommenterer at kjøkkenet var rotete : :balltre: Han tok tydeligvis hintet ettersom han ikke sa noe dagen etter :ler:

 

Mannen er og blir mannen :ler: Han har holdt kjeft i ettertid da :lur: 

Jeg tenkte å spør ped lederen hans i bhgen om ho har noen tips. Hun har selv 3 barn, hvor yngste går på samme avdeling som mini. Hs er jo helt på tryyyyyyne, så er ikke vits å spør en gang.
Har ikke prøvd dr. google enda da :P 

___

I går var jeg på foreldremøte og det var himmelsk med litt fri :nigo: Og den nye bhg avdelinga :strix: I´m in loooooove.. De har så sinnsykt mye bra opplegg. De driver med mye lesing, kor, vitenskap og matta, turer hvor de skal være borte hele dagen, leking i gymsalen og kjøkkentjeneste for å nevne noen. Fikk se bilder av mini som hadde hatt kjøkkentjeneste og stod der og raspa en gulrot :ler: 

Da jeg kom hjem hadde mannen fått begge ungene til å sove :nigo: Så han kan hvis han må!! 

I dag var jeg alene med begge ungene frem til kl 20. Og vet dere hva. For første gang i historien så har lillebror sovnet av seg selv :danse: Han styrte i 1 time.. Så begynte han å snu seg over på magen og ble kjempesur. Hver gang han gråt gikk jeg inn, tok han opp og la han på armen min, inn med smokken og holdt han til han roet seg. Da la jeg ha ned igjen. Og han hadde øyene åpne. Gjorde dette kanskje 5 ganger så vipps så sovna han :danse: Jeg er fortsatt i sjokk :ler: 

 

I går satt jeg og leste gjennom litt i dagboka, samt og lagret hele greia som pdf filer på datan. Jeg er litt der nå at jeg vurderer å slette dagboka :sjenert: Mye fordi jeg skriver å sjeldent, og jeg har egentlig mer lyst til å skrive på bloggen. Men har ikke fått til så mye av det i det siste. Det blir rett og slett for mye i forhold til de få timene jeg har før leggetid :sjenert: 
Og jeg merker jo hvor mye mer liv det er i en dagbok når det er en graviditetsdagbok. Jeg er jo skikkelig gravid og føding junkie, så jeg henger lett mer i de dagbøkene jeg også :plystre: 
Lillemann er ikke nyfødt og jeg har ikke planer om å bli gravid igjen på noen år. Så tror kanskje dette blir et lukket kapittel videre. Til jeg får skrivetrangen tilbake og oppretter en ny dagbok :ler: Dette er vel dagbok nr 3 som jeg har hatt de siste 4 årene her.. Så jeg blir ikke overrasket om det kommer en ny etterhvert..

Nå har mannen ditcha meg og gått og lagt seg. Og etterlatt meg med den forbanna vondte hånda igjen til å ordne oppvaskamaskinen :kjefte: Greit at han dro på jobb kl 5 i dag.. men altså. Hvorfor er det sånn at når menn feiler noe syter de noe jævlig. Men nå vi (jeg) feiler noe gidder han ikke bry seg en ekstra gang :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så kjedelig om du ikke skal ha dagbok mer :icon_frown: Du er så flink til å skrive! Men du har jo bloggen da, så jeg håper vi får litt oppdateringer der. Skjønner deg godt da, og det må jo føles riktig for deg. Du kan jo alltids komme tilbake når du føler for det :)

Men alltid litt trist når noen vurderer å legge opp :tristbla: Heldigvis er min erfaring at man alltid kommer tilbake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. september 2016 at 9.35, Carouselle skrev:

Å nei, så kjedelig om du ikke skal ha dagbok mer :icon_frown: Du er så flink til å skrive! Men du har jo bloggen da, så jeg håper vi får litt oppdateringer der. Skjønner deg godt da, og det må jo føles riktig for deg. Du kan jo alltids komme tilbake når du føler for det :)

Men alltid litt trist når noen vurderer å legge opp :tristbla: Heldigvis er min erfaring at man alltid kommer tilbake :fnise:

Ja jeg har jo en plan med den bloggen :P haha.. Akkurat nå har jeg senebetennelse i hendene, så skriving er litt vondt. Men begynner bli bedre snart :nigo:

Kjenner jeg meg selv rett så tar det ikke sååå lang tid før jeg oppretter enda en dagbok her :P 

1 time siden, ara skrev:

Jeg ønsker å følge bloggen din. Er den her inne på KG eller sånn anna blogg? :) 

Det er sånn ordentlig blogg. Kanskje jeg blir rik og berømt? :ler: Vi tar det på pm ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke godt å lese om seperasjonsangst. Det er fæle greier :( Jeg slet mye med seperasjonsangst i barndommen uten at jeg helt vet hvorfor, men det har gått veldig greit i det voksne liv. Hadde noen år til psykolog da, men det var i bunn og grunn ikke for seperasjonsangsten. Husker at jeg faktisk klikket som 11 åring da mamma skulle på arbeidsreise. Var helt gal, og gråt meg gjennom to døgn. Stakkars mamma fikk ikke mye kjærlighet fra meg i ettertid, men angsten var forferdelig, og foreldrene mine snakket ikke med meg om angsten. Mamma lurte seg gjerne unna for å unngå gråting, og det tenker jeg i dag var veldig feil måte :dry: Håper det blir bedre for mini, og deg :hjerte: 

Så er det trist å lese at du kanskje slutter med dagboka di. Jeg har ikke vært så aktiv selv før nå nettopp igjen, men har jo oppdatert meg selv litt i å lese din og andres dagbøker :) Er jo så koselig å lese når det er søskenkjærleik mellom mini og lillemann :strix: Men skjønner deg også, spesielt om det er noen år til evt neste gang, og da kan du jo opprette enda en ny prøve/gravid-dagbok! 

Hadde vært gøy å følge deg på bloggen da, om det er lov? :rolleyes: Vil jo følge med. Og da lover jeg å kommentere med sign; BeKind dersom du har kommentarfelt :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...