Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Pyntestøv skrev:

Hahaha, jeg leste ikke posten godt nok forstår jeg. Selv kaldsvetter jeg ved tanken på en nestemann så her setter jeg snart inn hormonspiral :hoho:

 

Haha jeg og :ler: Har kobberspiral så den bør gjøre jobben sin :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kakaoen skrev:

Haha jeg og :ler: Har kobberspiral så den bør gjøre jobben sin :lur: 

Det hadde jeg sist og var fornøyd, men denne gangen vil jeg gjerne slippe mensen på noen år :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pyntestøv skrev:

Det hadde jeg sist og var fornøyd, men denne gangen vil jeg gjerne slippe mensen på noen år :fnise:

 

Det høres digg å være mensen vi. Ikke at jeg har fått min tilbake etter fødsel, og det er jaggu helt okai altså :P 
Jeg ble så hormontroll da jeg hadde den. Kan være litt fordi jeg psykisk hadde det tungt også, så det ballet på seg. Husker det føltes som en enorm lettelse da jeg tok den ut etter 6-7 mnd og satt inn kobber. Jeg vurderte å prøve den igjen, men tenkte at det var litt dyrt å bruke 1400 kr på noe som kaaaanskje funker :plystre: 

_____

Dagen nærmer seg over og her sitter jeg og ser på alt rotet. Skippertakryddingen må begynne. Jeg er slik at jeg takler en del rot til en viss grad. Men så sier det stopp og da MÅ jeg få ordna det :opplyser: Og den grensa er farlig nære nå kjenner jeg. Har en del shit som skal på loftet og ting må organiseres. Synes det egentlig er greit å pusle med når jeg har overskudd og tid. Noe jeg IKKE har nå :bond: Men først skal jeg spise kveldsmat :opplyser:

Har vært på svømming i dag med begge ungene. Mini var kjempeflink og fornøyd. Lillemann likte det også men var litt trøtt så han likte IKKE når jeg dykket han :opplyser: Vel.. Bedre lykke neste gang :P Elsker det uansett :danse: 

For 6 mnd siden i dag lå jeg på føden og forbannet disse modningspillene som ga NULL effekt :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillemann 6 mnd :strix::strix::strix::strix: 

Vet ikke hva det er, men det er liksom noe magisk med denne milepælen :klo: Jeg har sagt lenge at ting blir lettere etter han blir 6 mnd. Så nå venter vi bare på magien :ler: I forigårs og i går så sov han over 2 timer fra 1-3 på ettermiddagen. Fikk til og med amma han og han lå der og kosa seg og sovna videre. Jeg ble mest hææææ??? :klo::bond: Hva skjer… Er dette en ny hverdag?
Men i dag var alt samme gamle :ler: 
Håper det blir mer rutiner på sovingen hans etterhvert. Jeg gidder ikke prøve å tvinge han inn i noe annet enn kveldsrutinen. Så her er det soving når han er trøtt og spising når han er sulten. Om jeg klarer holde han våken litt ekstra så sover han faktisk lengre også. Så sant han ikke våkner fordi han er sulten.

Ellers så er han megablidfis når han er våken. Smiler mye og ler masse, i hvertfall av storebror. Mamma og pappa er definitivt ikke like morsomme :plystre: 

Han hater å ligge på ryggen på lekematta og er over på mager nesten før rumpa treffer lekematta :ler: Han roterer i ring og er blitt ganske rask på det også. Noen ganger dytter han ansiktet i matta og drar beina under seg. Men ingen tydeligere tegn enn det på at han prøver komme seg fremover.
På ene siden hadde det vært fint om han klarte å komme seg fremover, for da hadde han nok hatt mer tålmodighet på gulvet. Mens på den andre siden er det jo himla praktisk å bare kunne legge han fra seg og vite at han blir liggende der :nigo: 

Ellers så har han ingen tenner. Gnager som besatt på ting, men hver på 6 mnd gjør ikke det da :hoho: Og sikler som er tulling når han får noe å gnage på. 
Magen hans har definitivt blitt bedre etter oppstart med melkefri mme. Jeg føler han er mindre kavete når han skal sove. Men er ikke helt sikker :P Så skal snart til legen å få resept på melkefri mme. Håper det går knirkefritt.

 

Ellers er jeg dritsliten for tiden. Er flink og trener og går turer. Men jeg blir jo helt skutt av det :hoho: Sitter på kveldene og føler meg skikkelig zoombie og har mest lyst til å sluke noe som inneholder sjokolade :ler: 
Hjelper ikke at mannen har jobbet overtid og såvidt rukket leggetiden til mini. Jeg har da fiksa unger og middag. Så da går det i ett fra 15 tiden til leggetid. I går kom han da hjem og fant på å klage over at kjøkkenet var bomba.. Og det til tross for at jeg hadde ferdig mat til han. Gjett om jeg var blid :kjefte: Utslitt også begynner han å gnåle.. Lira av meg at det er faen ikke så lett å lage middag samtidig som man må underholde baby eller få han til å sove, og storebror er sulten, tørst, må tisse, må bæsje og maser etter mamma hele tiden.
Var like bomba da han kom hjem i dag og da sa han ingenting :hoho: 

Nå har jeg sittet i en time og vurdert frem og tilbake om jeg skal dra på butikken og kjøpe iskrem :sikle: Men kommet frem til at jeg får spare lommeboka og heller raide skapene. Mulig jeg trøkker i meg mini sine Pez :ler: *despo etter sukker* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et halvt år :hjerte: Men det er jo stort! Og fyren er nydelig :rodmer: 

Og mannfolk... De gjør best i å holde stilt :fnise: 

Jeg MÅ ha is til helga, skylder på deg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Pez! DET er det lenge siden jeg har smakt! 

Mr. Miore hadde virkelig fått høre det om han hadde kommet med en sånn kommentar :opplyser:

Jeg synes det er herlig når de begynner å bevege seg, jeg :) Mye mer stress for foreldrene, men mi ble i alle fall veldig mye mer fornøyd med tilværelsen da hun endelig kunne dra dit hun ville! 100 % happy ble hun ikke før hun kunne gå (løpe), da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din liker å leve farlig skjønner jeg. Hadde blitt greit dårlig stemning om mannen hadde kommet med den kommentaren her....

Koselig å lese om lillebror da. De er så søte når de prøver å bevege seg, plutselig kjente jeg at jeg gleder meg til å få baby igjen :rodmer: Og han er en veldig søt fyr da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. august 2016 at 23.30, Favole skrev:

Et halvt år :hjerte: Men det er jo stort! Og fyren er nydelig :rodmer: 

Og mannfolk... De gjør best i å holde stilt :fnise: 

Jeg MÅ ha is til helga, skylder på deg :ler: 

Ble det is?? :nigo: 

Den 19. august 2016 at 7.49, miore skrev:

Mmmm... Pez! DET er det lenge siden jeg har smakt! 

Mr. Miore hadde virkelig fått høre det om han hadde kommet med en sånn kommentar :opplyser:

Jeg synes det er herlig når de begynner å bevege seg, jeg :) Mye mer stress for foreldrene, men mi ble i alle fall veldig mye mer fornøyd med tilværelsen da hun endelig kunne dra dit hun ville! 100 % happy ble hun ikke før hun kunne gå (løpe), da :fnise:

Ja han lærte vel for et par uker når han skal holde kjeft tenker jeg :ler: 
Forløpig null fremskritt på komme seg frem fronten, men men.. Om noen måneder savner jeg tiden hvor han bare ligger der :P 

Den 19. august 2016 at 16.35, A4-livet skrev:

Mannen din liker å leve farlig skjønner jeg. Hadde blitt greit dårlig stemning om mannen hadde kommet med den kommentaren her....

Koselig å lese om lillebror da. De er så søte når de prøver å bevege seg, plutselig kjente jeg at jeg gleder meg til å få baby igjen :rodmer: Og han er en veldig søt fyr da :Nikke:

Takk :rodmer: Så bra jeg kan dra frem litt babyglede. Jeg kjenner jeg liker størrelsen han er nå enn nyfødt plus altså :sjenert: Kan ta tak i han uten å være redd for det teite hodet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg overstått og vi har unnagjort litt familiebesøk. Gøy å se mini kose seg så med familien. Men det er litt tricky å time hjemkjøringen med leggetid og alt slik kjenner jeg. Vi kom avgårde litt for sent i går og 30 min unna fikk lillemann nok og begynte hylingen igjen. Skrek i 20-25 min ca før han faktisk sovna i bilen :hakeslepp: Men da var vi bare 5-10 min hjemmenfra :P 

I dag har jeg vært på trening og er helt skutt i kroppen. Jeg har jogga.. JEG har JOGGA!!! Hvor ofte ser man er flodhest jogge? Den vil jo helst ligge der og kose seg i søla. Leggene mine dundrer skikkelig nå. Hva pokker har du gjort :ler:

I morgen skal jeg endelig treffe frosken igjen :strix: Gleder meg til skravlings og shopping :danse: 
Onsdag blir det trening igjen og pakking. For til torsdag drar vi til Danmark med hele familien. Utenom kakaomannen, han må jobbe om han ikke mirakuløst får fri :sjenert: 

Jeg driver da og planlegger ting i hodet mitt allerede. Hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal kjøre ombord i båten alene med to barn i bilen. Hvem unge tar jeg ut først.. Lurt å bare ta ut mini, for han blir så sur om han må vente. Kommandere han til å stå helt stille mens jeg finner frem vogna og sekken. Ta bæreselen på og putte lillemann oppi den. Bære alt til heisen, slå opp vogna og enten legge sekken eller plassere mini der :P 
Er det bare meg som er sånn skrudd sammen som sitter og planlegger slike ting ca 1 lysår frem i tid? Jeg må gjøre det jeg… blir helt tullerusk av å gjøre sånt på sparket. 
Min bror sa at han eller dama hans kunne jo sitte på i min bil og hjelpe meg med ungene. Så det trenger jo ikke bli så vanskelig. Jeg er så stabeist som vil klare ting selv :ler: 
Tror det blir kos da. Vi er en del som reiser, så får nok av barnevakter til ungene. Mamma har sagt de kan ta lillemann sånn at jeg kan ta med mini i badeland. Gleder meg til å kunne være alene med han også.Merker på han hvor gøy han synes det er å få mamma helt for seg selv :rodmer: 

Vaskemaskinen har gått for fullt de siste to dagene og jeg har bretta så mye klær at jeg snart spyr :P I morgen begynner pakkingen slik at jeg får med alt jeg trenger. Pakker jo garantert alt for mye også :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med Danmarkstur! Det vil vi også få til en gang. Og det er så rart å være der at man drar frivillig på tur med familien. Jeg får jo nå panikk av å tenke på ferie uten "modern og søstern", hvem ville trodd.. Ikke mange årene siden det var omvendt :fnise:

Jeg sier "Ja" til at du bør ta i mot hjelp, ingen vits å være stabeist :) Selv om det kan være gøy å ha gjort det alene hvis det er skikkelig smooth sailing :) Men sjansen for at noe skjærer seg og at det blir dårlig stemning er jo også der, og da er det jo godt med en hjelpende hånd! Tenker jeg da :) Flink er du jo uansett, så om du tar i mot litt støtte eller ikke så er du fortsatt Super Woman Super Mom! 

Har glemt alt hvordan det er å ha baby i bil! Jeg har en (meget urealistisk) forventning om at jeg skal være så "Zen" og avslappet til lillebror, selv om han skriker til han blir blå.. Så skal jeg ikke la meg påvirke. Hvor kommer disse tankene og den selvtilliten fra?! :laugh: Skjønner ikke hvorfor jeg tror alt skal bli så annerledes denne gangen, jeg er jo fremdeles den småstressa, halvnevrotiske engstelige mammaen jeg alltid har vært! Nothing new there.. Men lov å håpe ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, taxfreeshopping! Nice :laugh: Skjønner absolutt den planleggingen! Jeg blir også superstressa om jeg skal gjøre noe for første gang. Prøver å late som det er ok, men :plystre: 

Jeg holder også pusten når jeg har med A i bil. Foreløpig har i ikke kjørt lenger enn til nabobyen, men jeg blir like stressa over om han kommer til å våkne eller hyle både i bilen og blant folk. Flaut :daane:Best å legge det inn i et sovevindu, men det er jo ikke alltid så lett å beregne :P Den dagen på IKEA for eksempel. Har aldri sett han så eksemplarisk. Sov fra vi reiste hjemmefra til i kom hjem igjen :nigo: Mens jeg satt i restauranten og scoutet ut steder jeg eventuelt kunne ha ammet han diskret (eller gjemt meg bort om han hadde blitt krakilsk) :fnise: Slik oppmerksomhet liker jeg ikke!

Shoppa du noe spennende med Frosken i dag? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogg?? Jeg vil ha PM :sjenert: 

Hørtes kos og litt slitsomt ut med danmarkstur. Mest kos!

De gutta dine er så søte!! Skjønner godt at det er fint for storebror og være litt alene med mammaen sin. En stor overgang å gå fra å ha mamma for seg selv, til å måtte dele med en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig pakket.. totalt utslitt!! Og sulten :P 

Jeg skal svare dere alle ved en senere annledning. Blir nok ikke så mye internett i helga vil jeg tro :P 

Nå skal jeg spise, printe ut bookingbekreftelsen og huske å endre regionsperra på kortet sånn at jeg kan shoppe i DK :nigo: 

God helg alle dere fine :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hjemme igjen fra ferie. Og vel så det :ler: 

Vi hadde en veldig koselig og veldig slitsom tur. Mini koste seg kjempemasse. Vi hadde leid hytter rett ved siden av hverandre, noe som var genialt. For mini løp over til mormor og morfar uten at vi måtte være med. Veldig digg for a mor når han ellers har fått skikkelig seprasjonsangst. 
Seriøst.. Det er blitt så ille at han nesten ikke vil sitte på do alene en gang :sjenert: 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med han. Noen forslag?
Jeg har prøvd å spør han hva som er galt osv. Jeg vil bare være med deg mamma. Har sagt at selv om han ble sittende alene i bilen den ene gangen kommer det aldri til å skje igjen så lenge han ikke ber om det. For han nekta jo bli med oss inn på butikken den gangen vi lot han vente i bilen. Jeg har sagt at jeg lovet at mamma og pappa kommer ALLTID og henter han. Men alikevel.. Han vil ikke sovne alene, sove alene om natta, være på do alene, gud forby om han må stå i dusjen alene, spise alene, være i stua alene… Går jeg på badet for å skifte på lillebror roper han etter meg. Mamma hvor er du? Så kommer han løpende.
Ene dagen hadde jeg festet lillebror og han i bilen så kom jeg på at jeg glemte noe. Støvler eller noe. Sa at han måtte vente, mamma skulle bare hente støvlene. NEI.. jeg vil være med deg. Nei sier jeg, du kan vente her, jeg kommer kjemperaskt tilbake. Det tok ca 20 sek frem og tilbake. Og da jeg kom tilbake hadde han brudd seg ut av setebeltet og krabbet foran og satt der og gråt. :sjenert: 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Hvordan få han til å stole på meg når jeg sier at jeg kommer raskt tilbake. Og at han aldri skal bli forlatt alene igjen. Kjenner dette er utrolig slitsomt. Og det er veldig vanskelig å ikke bli irritert fordi i mine øyne er det totalt irrasjonelt at han ikke kan stå i dusjen alene mens jeg står på utsiden og tørker og kler meg (etter vi har dusja sammen).

Jeg merker også en ekstrem irritasjon på mannen for tiden. For han tar ikke grep om legginga og styret hans om natta. Jeg har nok med lillebror, men vet at skal det bli bedring med mini er det nok jeg som må ta grepet og bruke halve natta på det. Samt den dagen vi forlot han i bilen var mannens forslag og jeg gikk med på det selv om jeg følte det var feil. Fordi han var så tydelig på det og jeg synes det er teit at vi er uenige foran mini. Så da må jeg inni mellom gi litt slipp. Og jeg blir sur på meg selv for at jeg gjorde det. Skikkelig teit, for gjort er gjort. Men jeg ante ikke at det kom til å få så ekstreme konsekvenser :sjenert: 

Det henger nok litt sammen med at jeg begynner bli veldig sliten nå. Av avbrutt søvn, trøblete legging, bruke halve dagen på å styre med legging og mating.
Etter helgens kakebaking og marsipanknaing har jeg fått senebetennelse igjen. Hatt småvondt en stund etter all trilling og humping med vogna. Men nå funker det ikke lenger. Høyre hand er i banasje og venstre burde nok vært det den og. Men seriøst.. Jeg kan jo ikke overleve uten to hender :ler:  Bah.. Ting bare topper seg.
Har prøvd å legge lillebror i egen seng om kvelden. I går styra han på i 2 timer før småhyling ble til storhyling og han sovnet klin inntil meg. Og da ble natten også bedriten gitt.

Jeg har virkelig ikke overskudd til å ta den kampen nå. Men jeg er så dritt lei den trillinga. Og ikke minst at jeg blir så låst. Er vanskelig for mannen å legge begge umulige ungene. Og jeg sliter med å la han gjøre det fordi jeg vet selv at det er et helvette de gangene jeg har gjort det. Så jeg føler meg nesten litt fanget hjemme.. Ikke at jeg har så mange å henge med om kvelden. Men bare det å ha muligheten.. F.eks til tirsdag skal jeg på foreldremøte og mannen må  kanskje jobbe. Så da må jeg få mamma hit fordi jeg klarer ikke lempe begge sære ungene mine på nabojenta midt i legging.
Syt og klag :ler: nå har jeg i grunnen skrevet nok til at folk gidder lese det, plus at handa gjør nokså vondt :plystre: 

Ny uke i morgen….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei det høres ut som et vanskelig tilfelle av separasjonsangst. Jeg vet ikke hva ekspertene anbefaler, så jeg sier bare "google it" :) Står sikkert noe vettugt på nett i forhold til hans situasjon og alder. Men har full forståelse for at det er krevende fysisk og psykisk! Vi har jo vært inne på det før, at jeg har minner som barn av å være veldig avhengig av mamma og pappa - og å bli oppriktig redd av å bli forlatt. Husker jo følelsen så godt selv om jeg også da kunne forstå at det var litt irrasjonelt. Så har ingen gode forklaringer på det.. utover at jeg forstår hva han føler også! 

Og senebetennelse er jo ingen hyggelig ting da.. Fikk også store plager i håndleddende i de verste trilleperiodene. Ofte fordi man styrer med én hånd for å ha den andre fri til andre ting (mobiler, kaffe latter, handleposer..) Så det blir mye belastning på den ene. Sykt vondt! Og man kommer jo ikke utenom å trille heller.. Stakkars deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med den separasjonsangsten :( Synes synd på både deg og mini. Håper virkelig dere kommer fort over dette. Tenkt på å snakke med noen om det? Helsesøster eller noe?

 

 

Dette med mannen som kommenterer at kjøkkenet var rotete : :balltre: Han tok tydeligvis hintet ettersom han ikke sa noe dagen etter :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...