Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Hva med å ta kontakt med egen lege? Jeg hadde nok vurdert å kjøpe en boks melkefri mme og prøvd, og om dere merker endring til det positive bedt om resept pga forbedring og mtp storebrors historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått legetime til lillemann i morgen, så får høre hva legen sier. Om det er noe i det jeg mistenker, eller om jeg bare har kjørt meg fast i en tankegang :klo: Fullt mulig det er siste greia også gitt..

I går fikk lillemann smake litt most potet og det likte han veldig godt. Så håper det blir litt fremgang i maten hans snart. Siden jeg fortsatt tror at orden på maten er lik orden i søvnen :ler:  Han sover nå, så jeg prøver å skrive fort før han våkner eller mini vekker han ettersom han løper rundt og er bajas :bond: 

I dag er han blitt 5 måneder. Nesten på klokkeslettet 5 måneder siden fødselen :rodmer: Lå og snakket litt om det med mannen i går hva han hadde synes om det. Kom frem at han hadde synes det ble litt vel hektisk på slutten. Når jeg plutselig skulle presse og han følte jm ble litt tatt på senga. Og rett etter lillemann ble født og sjekket av nfi kom det en lege inn også for å se på han siden han hadde kommet i en veldig fart men stoppet litt opp med hodet halvveis ute. Jeg fikk seriøst ikke med meg at det var noen som kom inn :hoho: Jeg var jo totalt borte og i min egen boble. Ser på filmen at jeg er nokså sur også :ler:  Men jeg må innrømme jeg savner det litt. Å være på barsel helt alene med babyen min, alene på rommet og bare oss to :rodmer: 

I dag skal jeg ENDELIG til frisøren og få fikset på kråkereiret!!! Ser seriøst ikke ut på håret for tiden, det som har falt av begynner å gro ut igjen så jeg har en arfosky og minilugg :hoho: Skal bli godt å kunne tilbringe 1 time alene. Uten mas og kjas eller en baby som trenger noe :nigo: Sånne små egentider setter jeg enda mer pris på nå som jeg har to masekopper :ler: 

 

Smokkeslutten går fortsatt veldig bra. Hender mini spør etter den på kvelden, men ingen sutring heldigvis.

Det var da noe mer jeg tenkte jeg skulle skrive om men har totalt glemt det :klo:  Lillemann våkner snart så da er det mating og en etterlengtet dusj for ho mor :lur: 

 

Jeg prøvde meg jo på en kort periode som blogger i fjor.. Har lurt veldig på å ta det opp igjen nå. Jeg slutta med det da jeg ble gravid fordi jeg ikke helt visste hva jeg skulle skrive om og ikke hadde veldig lyst til å skrive om graviditeten der også :klo: Hvor spennende kan det være.. Men jeg koser meg jo veldig med å lese andre ærlighetsblogger om hvordan livet med små barn virkelig er :nigo: hmm...

Baby beveger seg.. Slutt på pausen min :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem måneder allerede :hjerte:

Kooooos deg med frisør :jepp: Himmelsk å få ordnet litt på sveisen! 

Blogg :nigo: Do it! Kunne nesten tenkt meg til å prøve sjøl, men jeg skriver ikke særlig bra og ikke har jeg mye å skrive om heller :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, jeg vil veldig gjerne lese bloggen din. Deler du link om du gjenopptar den? :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneder alt :bond: Grattis! :nigo: Herlighet som tiden flyr! Og så fin du ble på håret! Grattis med ny sveis :) Deilig å spandere litt egentid og egenpleie på en selv. Og det fortjener du! Jeg fikk femårsgave fra mannen har om dagen: en bukett dyp rosa roser og gavekort på rygg/nakkemassasje på hudpleien her i byen. "Den timen skal du ta etter fødselen. Det fortjener du" :rodmer: Han altså.

Håper dere får noen svar på legetimen i morgen. Du skal ikke se bort fra at du har rett altså. Er det ikke så at en mor kjenner sine barn best? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2016 at 8.57, Favole skrev:

Fem måneder allerede :hjerte:

Kooooos deg med frisør :jepp: Himmelsk å få ordnet litt på sveisen! 

Blogg :nigo: Do it! Kunne nesten tenkt meg til å prøve sjøl, men jeg skriver ikke særlig bra og ikke har jeg mye å skrive om heller :fnise: 

Favole. Du skriver bra. Ferdig prata.

Det gjør du og Kakaoen! Skriver alltid så ærlig og morsomt. Det gjør dere begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også egentlig på det at en mor kjenner sitt barn best. Skal bli spennende å høre hva legen sa.

Tenk at han er blitt 5 måneder allerede. Det er virkelig utrolig hvor fort tiden går altså!! Han er jo en skikkelig skjønnas, og lik sin bror synes jeg :rodmer:

Synes også at du skal begynne å blogge igjen :hoppe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime overstått.. Legen var litt skeptisk merket jeg men hun sa at hun kunne ikke nok om temaet. At det beste var å snakke med hs og finne ut hvilken melkefri mme jeg skulle prøve, og fant jeg en som virket så skulle hun selvsagt fikse resept. Den delen var ikke noe problem.
Skal til hs til torsdag på vaksinetime, så skal spør hva hun tenker. Hs vi har nå liker jeg bedre enn hs vi har til mini. Men jeg kjenner at jeg har ikke helt tiltroen til at hun kan slike ting. Da hun var på hjemmebesøk hadde jeg supernoia for at lillemann skulle bli syk og spurte henne om RS-viruset. Nei det vaksineres de jo for på 6 ukersen sa hun.. Jeg bare.. RS-viruset.. Ikke ROTA viruset :klo: Nei RS viruset kjente hun ikke til. Og dama må være i slutten av 50 årene :sjenert:

Om jeg ikke får de svarene jeg vil drar jeg rett på apoteket og spør de som jobber der heller. Evt min gode venn dr. Google :hoho:

Jeg sa til legen at jeg ville bare høre med henne før jeg begynner å utforske på egenhånd. Og det likte hun da :nigo:

Men lillemann er veldig urolig når han skal sove. Jeg trodde det ville hjelpe på sovelengden å få i han mat før han skal sove, men det har det ikke. Heller motsatt de siste to ukene. Kun 30 min sovinger. 4-5 dupper hver dag. Hvor jeg kan trille han i 10-20 min hver gang før han sovner. Jeg bruker styggelig mye tid på å trille han hver dag :bond: 
I tilleg bæsjer han 4-5 ganger om dagen og det lukter surt og fælt. Lukter blomster å tørke mini i rumpa etter han har gjort sitt fornødene i forhold!! Så vi får se. Hadde ikke gjort noe å få litt enklere dager.
Men samtidig synes jeg det er pyton at mine unger blir slik som jeg er selv. Ikke for at melkefri kost er så farlig her hjemme. Jeg har jo hatt det slik de siste 10 årene. Mannen er også vandt til det nå..
Men det er når vi skal spise ute eller besøke andre det byr på problemer. Jeg har hele mitt voksne liv følt meg som en byrde for andre fordi jeg ikke kan spise det de vil servere. Sittet og sett på at de har spist is mens jeg har fått et eple :sjenert: Jeg overlever jo helt fint. Men for et lite barn er jo ikke det OK i det hele tatt :opplyser:

 

Og bloggen kommer.. Jeg tenker å begynne med en bildecollage greier som update fra det siste året. Og jeg innser nå at jeg knipser jo MYE mer med moblien enn med speilrefleksen. Så jeg må få alle bildene fra dropbox og inn på iphoto. Så slette alle som er crap før jeg kan finne ut hva jeg vil ha.

 

Jeg må også få ferdig babyalbumet til mini(treg mamma ja :sjenert: ) Og lage et til lillemann.. Ergo fremkalle bilder.

Men hva gjøre med bildene etter de er baby? Hva synes dere? Lage fotobøker, eller gammeldagse album? Album er jo mest koselig da :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor er det sååå flott at vi lever i den tida vi lever i nå, for nå finnes det jo flust av melkefrie alternativer! Både melkefritt og laktosefritt :) Skjønner du synes det er kjipt, men folk er heldigvis også mer opplyste i dag. Og nå er det jo krav til merking når man er ute og spiser også, noe som forenkler det hele. Jeg synes i alle fall det er viktig å se muligheten og ikke ulempene. Ungene vil jo ikke vite om noe annet, så for dem er jo de fornøyde med de erstatningene som finnes :)

Jeg er veldig for fotobøker jeg da! Synes det er så greit med noe som ikke tar altfor stor plass i hylla, og så er det veldig greit at man kan sette sammen hele albumet på pc-en og plukke nøyaktig de bildene du vil ha med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sjela skrev:

Og derfor er det sååå flott at vi lever i den tida vi lever i nå, for nå finnes det jo flust av melkefrie alternativer! Både melkefritt og laktosefritt :) Skjønner du synes det er kjipt, men folk er heldigvis også mer opplyste i dag. Og nå er det jo krav til merking når man er ute og spiser også, noe som forenkler det hele. Jeg synes i alle fall det er viktig å se muligheten og ikke ulempene. Ungene vil jo ikke vite om noe annet, så for dem er jo de fornøyde med de erstatningene som finnes :)

Jeg er veldig for fotobøker jeg da! Synes det er så greit med noe som ikke tar altfor stor plass i hylla, og så er det veldig greit at man kan sette sammen hele albumet på pc-en og plukke nøyaktig de bildene du vil ha med :) 

Jeg tror nok den kjipe følelsen kommer av egen erfaring.. Og fordi ungene har ei håpløs farmor som hele tiden skal påpeke hvor synd det er på stakkars mini som ikke kan ha sjokolade eller is. Og hvor de har servert meg mat og jeg fikk vet ikke til svar når jeg spurte om det inneholdt melk. Stoler ikke så mye på de akkurat :kjefte: for det er som du sier at de vet ikke annet. Mini har ikke visst hva sjokolade er før nå. Og blir glad for å få druer han..

Men det er jo mye mer vanlig nå for tiden. Flere i bhgen med det samme. Jeg kan aldri huske noen i klassen min hadde noe slikt. Snodig utvikling egentlig :klo:

En stemme for fotobok er registrert ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer på album enn fotobok, men det er fordi jeg er gammaldags og elsker å bla i album :fnise: Har fortsatt ikke fått gjort ferdig noen av albumene til barna, men har begynt på begge for lenge siden, så du er ikke den eneste som er treig ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det melkeprotein du/dere ikke kan ha, eller er det laktose? R har jo melkeproteinallergi, og det er så tungvint.. Hun begynner å skjønne mer og mer av det selv også, og det er så sårt! Jeg med min cøliaki klarer meg jo om jeg ikke får mat en gang, men det er så kjipt for unger :( På vei til Danmark nå var det kun rekesmørbrød og pommes frites hun kunne ha, så på vei hjem ble det svindyr buffet gitt.. "Jeg tåler ikke melk jeg mamma. Bare min melk. Jeg koooser meg med min melk" sa hun mens jeg pratet med kokken med tårer i øynene.. :sjenert: På buffeten var det forresten knall! De hadde ingen melkefrie desserter, men skaffet ispinne kun til henne! :hoppe:

Utrolig så fort de vokser i starten, fantastisk morsomt med de to bildene av lillebror i newborn-setet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svigermor godt oppdatert heldigvis. Vi føler oss alle inkluderte når det er mat og dessert der 100 prosent gluten-og laktosefritt :nigo: Skjønner godt du blir skeptisk når de ikke vet hva som er i maten. Hadde jeg blitt også! Det er noe med det å kjenne på at maten er trygg. For mange tror liksom at jaja, du går vel kjapt på do, og så er det i orden igjen. Altså allergien blir ikke tatt på alvor og det er skummelt! Når jeg først blir dårlig kan jeg slite med ettervirkningene i mange dager/uker etterpå....

Jeg tror kombinasjonen overprosessert mat har gjort oss mer sensitive nå enn før, samt at mange levde med store plager og smerter uten selv å være klar over hva det var før i tiden. Jeg er glad vi lever nå tross alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, ara skrev:

Jeg er mer på album enn fotobok, men det er fordi jeg er gammaldags og elsker å bla i album :fnise: Har fortsatt ikke fått gjort ferdig noen av albumene til barna, men har begynt på begge for lenge siden, så du er ikke den eneste som er treig ;)

 

Jeg er litt der at jeg vurderer album til guttene og fotobøker til oss. For jeg vil jo at gutta skal ta med seg albumene sine når de flytter ut om lenge til :ler:
Jeg elsker egentlig å dille med album og slikt. Men det har virkelig stoppet opp her. Er jo så ekstremt tidkrevende :bond: 

13 timer siden, Mazilla skrev:

Er det melkeprotein du/dere ikke kan ha, eller er det laktose? R har jo melkeproteinallergi, og det er så tungvint.. Hun begynner å skjønne mer og mer av det selv også, og det er så sårt! Jeg med min cøliaki klarer meg jo om jeg ikke får mat en gang, men det er så kjipt for unger :( På vei til Danmark nå var det kun rekesmørbrød og pommes frites hun kunne ha, så på vei hjem ble det svindyr buffet gitt.. "Jeg tåler ikke melk jeg mamma. Bare min melk. Jeg koooser meg med min melk" sa hun mens jeg pratet med kokken med tårer i øynene.. :sjenert: På buffeten var det forresten knall! De hadde ingen melkefrie desserter, men skaffet ispinne kun til henne! :hoppe:

Utrolig så fort de vokser i starten, fantastisk morsomt med de to bildene av lillebror i newborn-setet! :ler:

Ja takk begge deler :ler: Jeg tåler ikke laktose. Mini tåler dårlig laktose og melkeprotein. Men merker han tåler mer og mer, så har et håp. Men da han var bitteliten var det null melk for at han skulle bli god i magen igjen. For jeg serverte han veldig mye laktosefritt siden det er det det går i her i huset.

Hvordan fant dere ut at R har melkeproteinallergi?
Har hørt om flere som sier at cøliaki er lettere å skaffe erstatning til i forhold til melkeallergi. Så bra de var service innstilte på båten da :tommel: Hvordan reagerer R når hun ikke kan spise samme som S og dere andre?

Hehe ja :ler: Fikk helt sjokk da jeg så hvor stor han var blitt :P 

10 timer siden, Sjela skrev:

Her er svigermor godt oppdatert heldigvis. Vi føler oss alle inkluderte når det er mat og dessert der 100 prosent gluten-og laktosefritt :nigo: Skjønner godt du blir skeptisk når de ikke vet hva som er i maten. Hadde jeg blitt også! Det er noe med det å kjenne på at maten er trygg. For mange tror liksom at jaja, du går vel kjapt på do, og så er det i orden igjen. Altså allergien blir ikke tatt på alvor og det er skummelt! Når jeg først blir dårlig kan jeg slite med ettervirkningene i mange dager/uker etterpå....

Jeg tror kombinasjonen overprosessert mat har gjort oss mer sensitive nå enn før, samt at mange levde med store plager og smerter uten selv å være klar over hva det var før i tiden. Jeg er glad vi lever nå tross alt :) 

Så herlig med en oppdatert svigermor da.

Jeg tror også dette med den moderne maten har gjort at mange reagerer. Jeg merket da lillemann var nyfødt at det ble mye diskutert på termingruppa hva babyen ikke tålte at man spiste når man ammet. Og i forhold til at det er forsket på at det er sjelden babyen reagerer på en viss matvare. Men disse nyfødte er jo laget for ren mat slik som vi spise i gamle dager. Så med alt vi propper i oss nå er det ikke rart babyene får en del magevondt. Jeg merket lillemann ble ekstra urolig dersom jeg trøkka trynet fullt av smågodt :plystre: Dumme smågodtpriskrigen :sjenert: Og det er jo masse rare stoffer i godteri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cøliaki er ihvertfall enklere i den forstand at de fleste etterhvert forstår hva glutenfritt vil si. Mange tror R kan ha laktosefritt, så må alltid være ekstra påpasselig når vi spiser ute/hos andre. Fant det ut etter utvida blodprøver etc blant annet fordi hun hadde konstant diaré. Vi gikk egentlig til legen fordi vi mistenkte cøliaki, men det var det heldigvis ikke. Heldigvis fordi det tross alt er livsvarig, mens det er gode sjanser for at hun vokser av seg melkeallergien :) Hun takler egentlig fint å ikke spise samme mat bestandig. Hun er i grunnen et vanedyr, og mer enn fornøyd med lik yoghurt dag ut og dag inn, og samme triste leverposteien på skiva.. Jeg hadde blitt dritt lei, men hun er heldigvis ikke der. Tror dessuten det hjelper at ikke jeg heller kan spise hva jeg vil. Men at vi er en vanskelig gjeng å invitere på middag, det skjønner jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, July 19, 2016 at 22.37, Kakaoen skrev:

Legetime overstått.. Legen var litt skeptisk merket jeg men hun sa at hun kunne ikke nok om temaet. At det beste var å snakke med hs og finne ut hvilken melkefri mme jeg skulle prøve, og fant jeg en som virket så skulle hun selvsagt fikse resept. Den delen var ikke noe problem.
Skal til hs til torsdag på vaksinetime, så skal spør hva hun tenker. Hs vi har nå liker jeg bedre enn hs vi har til mini. Men jeg kjenner at jeg har ikke helt tiltroen til at hun kan slike ting. Da hun var på hjemmebesøk hadde jeg supernoia for at lillemann skulle bli syk og spurte henne om RS-viruset. Nei det vaksineres de jo for på 6 ukersen sa hun.. Jeg bare.. RS-viruset.. Ikke ROTA viruset :klo: Nei RS viruset kjente hun ikke til. Og dama må være i slutten av 50 årene :sjenert:

Om jeg ikke får de svarene jeg vil drar jeg rett på apoteket og spør de som jobber der heller. Evt min gode venn dr. Google :hoho:

Jeg sa til legen at jeg ville bare høre med henne før jeg begynner å utforske på egenhånd. Og det likte hun da :nigo:

Men lillemann er veldig urolig når han skal sove. Jeg trodde det ville hjelpe på sovelengden å få i han mat før han skal sove, men det har det ikke. Heller motsatt de siste to ukene. Kun 30 min sovinger. 4-5 dupper hver dag. Hvor jeg kan trille han i 10-20 min hver gang før han sovner. Jeg bruker styggelig mye tid på å trille han hver dag :bond: 
I tilleg bæsjer han 4-5 ganger om dagen og det lukter surt og fælt. Lukter blomster å tørke mini i rumpa etter han har gjort sitt fornødene i forhold!! Så vi får se. Hadde ikke gjort noe å få litt enklere dager.
Men samtidig synes jeg det er pyton at mine unger blir slik som jeg er selv. Ikke for at melkefri kost er så farlig her hjemme. Jeg har jo hatt det slik de siste 10 årene. Mannen er også vandt til det nå..
Men det er når vi skal spise ute eller besøke andre det byr på problemer. Jeg har hele mitt voksne liv følt meg som en byrde for andre fordi jeg ikke kan spise det de vil servere. Sittet og sett på at de har spist is mens jeg har fått et eple :sjenert: Jeg overlever jo helt fint. Men for et lite barn er jo ikke det OK i det hele tatt :opplyser:

 

Og bloggen kommer.. Jeg tenker å begynne med en bildecollage greier som update fra det siste året. Og jeg innser nå at jeg knipser jo MYE mer med moblien enn med speilrefleksen. Så jeg må få alle bildene fra dropbox og inn på iphoto. Så slette alle som er crap før jeg kan finne ut hva jeg vil ha.

 

Jeg må også få ferdig babyalbumet til mini(treg mamma ja :sjenert: ) Og lage et til lillemann.. Ergo fremkalle bilder.

Men hva gjøre med bildene etter de er baby? Hva synes dere? Lage fotobøker, eller gammeldagse album? Album er jo mest koselig da :sjenert: 

Høres ut som vår helsesøster! Helt håpløs, veldig glad det er nr 2 jeg har hos henne, slik at jeg ikke blir så lett skremt. Tror apoteket kan dette mye bedre, hør med de du. Og supert at du har en lege som vil skrive ut resept!

Jeg syns det er så mye allergier idag jeg, så jeg hadde ikke løfta et øyelokk engang om du kom hit og skulle spise. Da vi har selskap på nyttårsaften lager jeg 3 forskjellige waldorfsalater til gjestene.  Men det r forferdelig dumt å svigrmora di å drite en lang marsj i dere! Tenk å oppføre seg sånn! Kjenner desverre så alt for godt til svigermorproblemet. Har nekta å prate med ho siden hun var her i påska. Får bare høre dritt og pirk hele tida. Fikk til og med høre at jeg hadde for reine klær på ungene. Gjorde da ingenting om de gikk med flekkete klær fra dagen før i barnehagen. Og hvis eldste ikke rakk doen/tissa på klærne så kunne jeg jo bare tørke de! 

Ja til blogg, og flere bilder! Jeg har album til mine. Eier ikke scrappegenet...største elsker å bla i albuma sine. (men du minte meg på at det er et år sia sist jeg fremkalte bilder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steike ta dagene løper fra meg :bond:  Men ja.. HS hadde ikke peiling på melkefri mme. SJOKK :ler: Så jeg spurte på apoteket.. Som heller ikke hadde veldig peiling :sur:  Men jeg hadde forhørt meg litt på facebook så hadde litt aning. Ente med å kjøpe pepticate som kosta 220 kr boksen. Ville helst ha Neocate, men den kosta 600 kr :hakeslepp: Så da prøver jeg den andre først.. Smaken var ikke lillemann så veldig imponert over, så jeg har drevet å blandet den med vanlig mme for å venne han til det. I dag har han drukket mme med 3 skjeer melkefri og 1 skje Allomin, så det går fremover :danse: Så gjenstår det og se om det gjør noe utslag da :sjenert: Vi har hatt litt mer fremgang med matintroduksjonen også. Han spiser litt moste grønnsaker og i kveld fikk mannen i han 4-5 ts grøt. 1 stk fornøyd pappa :nigo: 

Men.. og dette hadde jeg ikke trodd jeg skulle si, jeg kommer nok til å savne å amme han :bond:  I hvertfall kvelds og nattammingen. Merker jeg har fått en del mindre melk, så er nok ikke så lenge før det er helt tomt. Men de 10-15 minuttene i 21-22 tiden hvor jeg ammer han i senga er faktisk skikkelig kos. Han er helt rolig, spiser sakte og tydelig koser seg mens han sover. Holder meg i handa. Det er ingen mobil som prøver stjele oppmerksomheten min. Det er bare oss to. Lillebror og mamma :rodmer:  Tanken på at den tiden tar slutt får meg til å :grine:
Jeg tok også å byttet til sportsdelen her om dagen også da lillemann ikke er spes fornøyd med å ligge i bagen når han er våken. Dog noe motvillig for jeg liker ikke vogna med sportsdelen på. Og det er jo noe helt eget og spesielt med babybagen :rodmer:  Jeg blir litt småtrist for lille babyen begynner bli stor.

 

Men så kommer det rare.. For jeg har innsett, og det er vondt å innrømme det!! Jeg virkelig hater babytiden :hoho: Denne lille bylten tester meg så enormt. Jeg er så sliten at jeg kunne sovnet stående og så drittlei av at døgnet mitt dreier seg om å få sir poops a lot til å sove, spise og komme seg vellykket gjennom en kjøretur uten å ønske at man var døv :plystre: Jeg ser andre legger ut bilder på face av sovende babyer og bøker de leser mens de slurper i seg te.. Mens jeg har snart trillet på meg senebetennelse, stått der i halvsvima og trilla i 20 min, ungen har nesten sovnet og så kommer storebror og sier han må på do. Stoppe vogna, hjelpe ungen på do, og vips.. Der var lillebror våkna til igjen. 15 min til med trilling mens man holder på å shite i buksa og ønsker man hadde en bærbar dørstokk slik at man kunne hatt noe å humpet vogna over mens man sitter på ramma og dytter på vogna med den ene foten :hoho: 

Jeg elsker denne lille bylten min. Og han er verdens blideste lille baby når han er våken, men herreguuuud gidder noen å skru tiden frem 1 år? :ler: 
Jeg trodde med mini at grunnen til at jeg ikke likte babytiden var fordi jeg var uheldig med en slitsom baby og en fødselsdepresjon. Men neida.. Babytiden er ikke noe spes gøy denne gangen heller :plystre: Sånn… Da var det sagt :sjenert:  Sitter her og drømmer om en stor sjokoladeplate :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med du. Første spedbarnsperiode med Kasper syns jeg var ålreit da, men jeg hadde en mann hjemme på lærerferie de ti første ukene og en baby som likte å sove hele natta igjennom. Jeg var uthvilt og jeg fikk masse avlastning, så spesielt sliten var jeg ikke (det kom senere). Denne gangen deler vi ikke byrden, vi tar hver vår unge, og Sigrid er mye mer ustabil i søvnen enn hva broren var. Dagdrømmer med stadig frem i tid og ser veldig frem til neste sommer (og spesielt sommeren om to år, når de faktisk leker sammen).

Søvnjaget - jeg blir mentalt, og fysisk, utslitt. Jeg har bare innfunnet meg med at søvn er uforutsigbart og jeg gjør det jeg kan for å få henne til å sove. Skittau, jeg får heller ta kampen med avvenning senere. Så jepp, jeg tuller ikke, men denne kjøpte jeg meg på finn i går:

 

Det er altså en plate som rugger vogna :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...