Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Har du vurdert å tape fast smokken med gaffa? Jeg har tenkt tanken noen ganger selv nemlig, men er usikker på om det er innafor? 

Skjønner veldig godt at du blir irritert på mannen! Jeg har en ryddeglad mann nå - men den forrige jeg var sammen med var alt annet enn det, og jeg ble altså så sykt sliten og sur og grinebitersk av å mase på han. Voksne folk burde fader meg klare å se at det må ryddes uten å bli mast på!!! Og hadde jeg måtte gjort det nå, med liten baby, hadde jeg blitt rabiesaktig. 

Jeg har vurdert mange ganger å tape den fast ja :hoho: Nå blandt annet!! :P Han ligger i vugga og vræler med smokken dinglenes mens jeg vugger med beinet mitt. Tror jeg ender opp med skikkelig heftige leggmuskler i venstrefoten :hoho: 

 

3 minutter siden, Favole skrev:

Klag til svigermor? :nigo: Det har jeg gjort et par ganger disse hundre årene vi har vært sammen :ler: Husker hun kom innom like etter vi hadde flytta sammen og klagde på noe rot, jeg sa at hun fikk klage til sønnen sin eller kjefte på seg sjøl for dårlig oppdragelse, jeg hadde tatt min del og det var hans oppgaver som gjenstod - Favole, 16 år. Hun har ikke klaget siden, annet enn til sønnen når han er lat dust. ;) 

Å herre nei ikke svigermor.. Ho har jo skylda i at han er som han er. Mannen har jo aldri gjort en dritt av rydding og vasking. Aldri rydda rommet sitt.. Og da han var 18-20 og bodde på hybel kom ho bort hver søndag og tok oppvasken, rydda, vaska og vaska klærene hans :balltre: Ho oppdro verdens minst selvstendige gutter!!!
Og klager jeg til ho risikerer jeg at ho kommer hit og skal hjelpe :bond: Og ho er blandt de siste personene jeg takler at skal rote i mine ting :P Ho er så nysgjerrig at jeg har tidligere gjemt viktige papirer når de kommer på besøk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg ihvertfall klaga og bedt om tilskudd for å leie inn vaskehjelp :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: 

Det verste er at jeg hører om så mange slike tilfeller! Mannen til ei på jobben er også oppdratt sånn. Der sto svigermora og klagde på at hun ikke hadde stelt i stand hus og middag når hun satt med to bleiebarn, håret til alle kanter og gulp på tøyet. For han skulle ikke gjøre noe liksom :daane:Det må være det hersens bibelbeltet her nede og en særdeles konservativ fordeling av kjønnsroller. Nei, takke meg til en viss form for likestilling altså! :klappe: 

Vedrørende storebror, kan han sove med bleie eller er det no-go om dagen? Synes du takler det fint jeg, selv om det er kjipt å få tissa ut senga til stadig. Men skjønner han er stolt som har slutta med bleie. Det er jo en stor milepæl det :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Holy crap det har jo gått en hel måned siden sist jeg skrev her.. Eller vent, nesten to :bond: 

Jeg har virkelig ikke hatt overskudd i det siste.. Har i grunnen ikke hatt overskudd til en dam shit :ler: 

Lille bøllefrø er blitt 4 mnd nå. Han vokser kjempefort. Jeg føler jeg har og er inni den værste delen av babytiden nå. Det har vært mye hyling i hus. Både fra lille og fra meg :sjenert: Kveldene har bestått i hyling og overtrøtt baby som nekter å ammes. Jeg hadde faktisk aldri trodd jeg skulle si dette, men herreguuud jeg skulle ønske jeg hadde en baby som kunne ammes i søvn :hoho: For det skjer ikke her.. Han har ofte holdt det gående til kl 22-23 om kvelden og når han da sovner ligger jeg enten i senga med han eller sitter som en amøbe og ser på tv boksen uten å egentlig skjønne hva jeg ser på :hoho: 

Men nå fikk jeg faktisk nok. Ungen hyler uansett når han skal sove, så da får vi bare prøve å tvinge han inn i en time. Eller rettelse, JEG prøve.. For denne lille bølla lar seg ikke nødvendigvis roe av sin far. Så vi prøver oss på leggerutiner og prosjekt sove i egen seng. Bruker ca 2 timer på det hver kveld, men han må da gi seg en vakker dag :hoho: 
Humøret er der som regel til tross for slitsomme tider. Det er som at jeg glorer for meg selv over at jeg faktisk hadde rett :P Fikk jo høre under hele svangerskapet: åååå så koselig dere skal få det med baby.. Og jeg tenkte. Ja vi får nå se på det :overrasket: Forventa et lite helvette, og jeg fikk rett.. (det kommer skryt også altså, men sparer jo det beste til slutt :P
Jeg synes jo at storebror var en krevende baby, men han her har vært værre :P 

Jeg fikk meg dog en "eyeopener" da en jeg kjenner mista babyen sin som er ca like gammel som min i krybbedød for et par uker siden. :grine: At man skal søren ikke ta ting for gitt, så det var på tide og slutte og sutre for sovenekt. Jeg har jo tross alt sønnen min i god behold ved siden av meg. :opplyser: 

Lyset i tunellen nærmer seg for bedre dager uansett. Lille bølle har fått seg et par runder hos kiropraktoren igjen og blitt litt bedre da. Har får stadig låsninger i nakken og blir så stiv. Hyler når han er trøtt og spenner seg som en liten banan. Kiro skjønner ikke helt hvor dette kommer fra, så jeg sitter jo og lurer på om det er noe jeg gjør galt med han :( 

Siden han nettopp ble 4 mnd så har vi nå startet med litt smaksprøver. Han har fått smake søtpotetmos og litt pæresaft (overskuddsvannet fra dampede pærer) og har slafser det i seg og er storfornøyd. Et av problemene med dagsovingen er at han sover 30-60 min max og våkner fordi det er tid for mat. Jeg får aldri matet han før han skal sove. Han vil ikke ha puppen, bare vrir seg bort og blir sint. Og etter 1 time våken er han trøtt igjen. Så det virker som at han trenger lengre sovinger og jeg håper det å gi han litt grønnsaksmos/frukt/grøt så vil han sove litt lenger i en lur og kanskje vi får mer rutiner :) Er optimist i kaoset serru :fnise:

Men.. Utenom kaoset så er lille en veldig blid og sjarmerende baby. Han har et smil til alle som vil ha og smelter hjertet mitt flere ganger om dagen :rodmer: Vi fikk han til å le så smått her om dagen også etter å ha vært ekstremt fjollete foran han :P Han ligger på matta si på gulvet og vrir seg etter tv :hoho: Vipper litt over på siden når han gidder og vil helst ligge på magen. Han var veldig nære å snu seg rundt, men sluttet brått med det. Derfor skjønte jeg at noe var galt og tok han til kiropraktor igjen. Nå er han litt tilbake på siden.

Vi har nå gjennomført et kurs med babysvømming og han koser seg veldig masse i vannet. Han har begynt å skjønne når han skal dykke for når jeg teller før dykket skal utføres begynner han å lukke øyene. Hadde helt glemt hvor facinerende det er å se på de små i vannet :)  Han er også blitt veldig sterk av det og nekter å ligge på fanget. Driver og tar situps for harde livet om jeg legger han bare litt bakover :P 

Ellers så går livet som det pleier her. Lille er helt slått ut etter dagens svømming og sover. Han har sovet nesten siden kl 18 men vært ekstremt urolig til tider så jeg har måtte gå rundt og bysse på han. Kunne ansett det som trening, meeeeen… fader jeg blir helt ødelagt i ryggen av det :opplyser: 
Så siden han sover kunne jeg enten ryddet og ordnet her eller sitter her nærmest toppløs og skrive på kg.. Jeg og lille har fått trøske, derav toppløs siden legen sa jeg måtte luft tørke mest mulig. Trøske er noe forbanna dritt gjør så vondt å amme at jeg vurderer å ha en tresleiv i kjeften å bite i når han tar tak :bond: 

Håper alle dere har det fint. Spørs hvor mye tid jeg får til å lese andre sine dagbøker :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg allerede gleder meg til å bli ferdig med babytiden :fnise: Når jeg leser andres dagbøker kommer minnene om et stk vanskelig jr tilbake liksom. Men er jo heldigvis mye kos da, og han ser virkelig ut som et lite sjarmtroll. Gøy at han synes mat er godt, da er det jo håp for litt bedre dagsoving om kanskje ikke altfor lenge også. Hadde jo en som ikke spiste noe annet enn mm før han var sju mnd. Hadde helt aversjon mot skjea, så måtte gå rett på brødskive (herregud, nå skriver jeg meg helt bort...). 

Stakkar lillebror som sliter med låsninger. Høres ikke noe særlig ut for noen av dere egentlig. Ikke trøske heller :( Men babysvømming er gøy! Tror vi må begynne på svømmekurs med jr til høsten, han elsker jo vannet og storkoste seg da vi gikk på babysvømming. Spesielt da vi begynte med sklie, tunnell og å hoppe fra kanten. Var vanskelig å få han med seg til slutt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21. juni 2016 at 21.46, A4-livet skrev:

Kjenner jeg allerede gleder meg til å bli ferdig med babytiden :fnise: Når jeg leser andres dagbøker kommer minnene om et stk vanskelig jr tilbake liksom. Men er jo heldigvis mye kos da, og han ser virkelig ut som et lite sjarmtroll. Gøy at han synes mat er godt, da er det jo håp for litt bedre dagsoving om kanskje ikke altfor lenge også. Hadde jo en som ikke spiste noe annet enn mm før han var sju mnd. Hadde helt aversjon mot skjea, så måtte gå rett på brødskive (herregud, nå skriver jeg meg helt bort...). 

Stakkar lillebror som sliter med låsninger. Høres ikke noe særlig ut for noen av dere egentlig. Ikke trøske heller :( Men babysvømming er gøy! Tror vi må begynne på svømmekurs med jr til høsten, han elsker jo vannet og storkoste seg da vi gikk på babysvømming. Spesielt da vi begynte med sklie, tunnell og å hoppe fra kanten. Var vanskelig å få han med seg til slutt :ler: 

Ja det er mange minner som har kommet flyvende tilbake. Det fryktelig mye man har glemt evt fortrengt merker jeg :ler: 

Du er jo søren mæ halveis i svangerskapet jo :rodmer: Og ei jente? Siden du har rosa ticker :)  Alt bra med deg?
Skulle selvsagt lest meg opp i dagboka di, meeeen… Vil heller strikke jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike ta som tiden flyr (klisje yes I know)

Men her om dagen feiret jo dagboka 1 års jubileum faktisk :nigo: Et år siden jeg fikk positiv test og sirkuset begynte. GAL som jeg er så savner jeg det tiden. Å gå gravid er fantastisk jævlig og bare fantastisk på en og samme gang. Jeg savner spenningen med testing og å brenne av 3 billige ebay tester om dagen, det plagsomme ventetiden frem mot 12 uker, første UL, ordinær UL, spenningen, livet man kjenner og magen som vokser og ikke bare er slapp fleskemage slik som nå :ler: 
Mon tro om jeg kommer til å savne dette den dagen vi har bestemt oss for at nå har vi nok barn :klo: Jeg savner jo til og med føding. FØDING.. Og jeg hadde en heftig opplevelse nå sist som satt i MYE lengre enn forrige gang. Alikavel savner jeg det. Tross for at jeg vandra gangene på sykehuset i et par dager og tårene spruta støtt og stadig.
Det må da være noe galt med hodet mit????
For lillemann er absolutt ingen enkel baby, men alikevel er jeg klar på at jeg kommer til å gjør dette en gang til. Men da er det nok siste gangen. Er ikke helt gira på å kjøre minibuss :ler:

Men det blir uansett ikke på en stund. Kanskje bli gravid igjen om 2 år, kanskje 3 år.. Vi får se :) Men godt å lufte hue.

I helga har vi hatt en enkel feiring av bursdagen til gamla aka meg :ler:  Mannen var på konsert i går og hadde tatt med seg mini til svigers. Men jeg var hjemme med lillemann.
Jeg har siden lillemann kom vært alene med de noen netter. Og jeg liker det dårlig.. Jeg har blitt skikkelig husredd i det siste. Må være alle de episodene av The Blacklist som har gjort det, for jeg får skikkelig noia for at noen skal bryte seg inn i huset vårt. Døra er alltid låst og vi har alarmen på skallsikring om natta. 
Men i går fikk jeg skikkelig hjertet i halsen. Var en tur nede i fryseboksen (for å finne noe is og stappe i meg). Vi har sånn fancy elektronisk dørlås med kode og greier. Jeg satt på alarmen, visste at mannen hadde låst da han gikk tidligere i dag, gikk inn i kjelleren og så gikk jeg opp trappa og da hører jeg lyden av at døra låser seg. Snur meg og ser på alarmpanelet at lampa for skallsikring lyser. Den lyser aldri ellers.. Jeg kjente hjertet hoppet og adrenalinet pumpet. Skynter meg opp trappa og finner frem alarm appen på mobilen. Og der står det at ytterdør ble låst for 1 min siden.
Men av hvem??? Fader heller… Jeg trodde jeg skulle daue. Måtte manne meg opp til å faktisk gå ned igjen og sjekke at døra faktisk var låst, og det var den.
Men herregud så ekkelt… :bond: Så jeg ble liggende våken i 1 time etter jeg hadde lagt meg og bare høre på lydene fra treverket, varmepumpa og utenfor. Hetta.. Og jeg har aldri vært sånn tidligere :sjenert: 
Sovna omsider og lillemann fant da ut at det var helt innafor å vekke meg 1 gang i timen bare fordi han måtte prompe :hoho: 

Men.. jeg har alikavel bakt og pynta kake, lagt deig til innbakte pølser, lagd pastasalat, rydda og vasket kjøkkenet og rydda stua før vi fikk gjester. Samt styra med lillemann som trenger mamman sin for å sovne. Når han da sovna kl 20 kunne jeg endelig sette meg ordentlig ned for første gang på 11 timer.. Pjuh..

Nå skal jeg glo på idiotboksen (tv :P) og strikke litt på jakka til lillemann. Og jeg fikk en ny strikkebok i bursdagsgave, så nå kan strikkelista mi bli enda lenger :danse::P 

Håper alle har en fin uke. I morgen skal jeg våge meg på bæretreff sammen med frosken :danse: Har kjøpt meg et vevd sjal som jeg er veldig gira på å lære meg og bruke :nigo: Passer bra siden lillemann trives som klistremerke.

Og ja.. I dag, etter dager med ekstrem frustrasjon, klarte lillemann å snu seg fra rygg til mage :danse: Foran hele familien. Da har jeg skrevet det her slik at jeg kan gå tilbake og finne det når jeg senere har glemt det :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempetøff jeg! Det er ingen enkel sak å ha unger som tuller med søvn :klemmer: Og hello så flink du er som steller i stand til feiring :tommel: 

Jeg savner ikke graviditet! Eller, kanskje bittelitt hvordan den var med Ellie, den var jo ganske enkel sammenlignet med den første. Men føding! Det gjør jeg gjerne mange ganger til :nigo: 

Uff så ekkelt å være husredd! Og så creepy med alarmen :haar: Da hadde jeg fått skikkelig noia!

Kos dere på treff, håper dere får dreisen på bæringa :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kakaoen skrev:

Ja det er mange minner som har kommet flyvende tilbake. Det fryktelig mye man har glemt evt fortrengt merker jeg :ler: 

Du er jo søren mæ halveis i svangerskapet jo :rodmer: Og ei jente? Siden du har rosa ticker :)  Alt bra med deg?
Skulle selvsagt lest meg opp i dagboka di, meeeen… Vil heller strikke jeg :P 

Her blir det en jente ja. Kjempeskummelt! :fnise: Alt fint, formen er tipp topp selv om jeg merker at jeg blir mer sliten og at humøret svinger litt mer enn ellers...

 

Gratulerer med dagen på forskudd/etterskudd/riktig dag (stryk det som ikke passer)! Utrolig at du har klart å stelle i stand alt sammen, du fortjener litt tid foran idiotboksen da :Nikke: skjønner godt du ikke fikk sove i går da, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Og jeg er ikke husredd engang....

Hehe, jeg husker heller aldri når jr gjorde noe første gangen, takk gud for dagbøker på KG :ler: Husker første gang han gikk da, men det er liksom det. Alt annet er bare en stor grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering! Og gratulerer så mye med dagen. Moro å feire litt :) Og så flink du er med strikkingen altså! Den jakka var jo bare supersøt :rodmer: Lurer på om jeg tenker det samme når jeg har hatt baby litt. At jeg snart har lyst til å være gravid igjen. For akkurat nå kjenner jeg ikke på den følelsen over hodet! :fnise: Gleder meg til å få kroppen min tilbake, og ikke minst normale ankler og føtter igjen slik at jeg kan ha på meg alle de fine skoene mine :ler: 

Isj, det der var ekle greier med den døra! :sjokk:  Er det alarmen som har tulla helt eller kanskje det spøker der?! :overrasket: Om det spøker kan det jo fort bli ganske så interessant fremover. Kanskje vi snart ser deg på Åndenes makt? ;):ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei!

Fint å få en oppdatering fra deg! Godt å lese at alt står bra til (selv om yngste bøllefrø er en håndfull om dagen)! :klemmer:

Godt å se at du ikke har blitt avskrekket fra graviditet og fødsel også, selv om det har vært tøffe tak. Jeg også kjenner på den at det blir rart/trist å bare skulle gå gravid max to ganger til. Men, det blir for mye logistikk med den fjerde, altså, så nei takk :hoho: (Vet ikke om du har fått med deg det, men vi er blitt prøvere igjen :ninja: )

 

Håper du får ei flotters helg! :klemmer: Ikke la det gå sååå lang tid mellom oppdateringene igjen, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26. juni 2016 at 21.29, Favole skrev:

Synes du er kjempetøff jeg! Det er ingen enkel sak å ha unger som tuller med søvn :klemmer: Og hello så flink du er som steller i stand til feiring :tommel: 

Jeg savner ikke graviditet! Eller, kanskje bittelitt hvordan den var med Ellie, den var jo ganske enkel sammenlignet med den første. Men føding! Det gjør jeg gjerne mange ganger til :nigo: 

Uff så ekkelt å være husredd! Og så creepy med alarmen :haar: Da hadde jeg fått skikkelig noia!

Kos dere på treff, håper dere får dreisen på bæringa :jepp: 

Jeg fikk litt dreisen på bæringa ja. Men det vet du siden jeg nærmest plager deg daglig med klaging :ler: 

Jeg er sjokkert over at jeg savner å føde! For følelsen etter denne fødselen var en helt annen enn første. Alt jeg kan si som beskriver den opplevelsen er en haug med banneord som egentlig ikke egner seg langs bibelbeltet.

Den 26. juni 2016 at 21.39, A4-livet skrev:

Her blir det en jente ja. Kjempeskummelt! :fnise: Alt fint, formen er tipp topp selv om jeg merker at jeg blir mer sliten og at humøret svinger litt mer enn ellers...

 

Gratulerer med dagen på forskudd/etterskudd/riktig dag (stryk det som ikke passer)! Utrolig at du har klart å stelle i stand alt sammen, du fortjener litt tid foran idiotboksen da :Nikke: skjønner godt du ikke fikk sove i går da, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Og jeg er ikke husredd engang....

Hehe, jeg husker heller aldri når jr gjorde noe første gangen, takk gud for dagbøker på KG :ler: Husker første gang han gikk da, men det er liksom det. Alt annet er bare en stor grøt...

Hehe ser den at jente kan være litt skummelt. Jeg bare: hvordan vaske ei jente når man skifter bleie?? :klo::P 

Takk for det, det var absolutt på etterskudd ;)
Her må jeg ha babyboka litt nærmere sofan for å få oppdatert på slikt, ellers blir alt glemt gitt :hoho: Ei jeg møtte hos hs bare: Når begynner de egentlig å ta tak i sutten og putte den inn selv? Jeg bare: :klo: Jeg husker ikke helt når storebror gjorde det, men jeg husker jeg irriterte meg over at han ikke fikk det til ganske lenge :ler: 

Den 28. juni 2016 at 14.40, Sjela skrev:

Så koselig med oppdatering! Og gratulerer så mye med dagen. Moro å feire litt :) Og så flink du er med strikkingen altså! Den jakka var jo bare supersøt :rodmer: Lurer på om jeg tenker det samme når jeg har hatt baby litt. At jeg snart har lyst til å være gravid igjen. For akkurat nå kjenner jeg ikke på den følelsen over hodet! :fnise: Gleder meg til å få kroppen min tilbake, og ikke minst normale ankler og føtter igjen slik at jeg kan ha på meg alle de fine skoene mine :ler: 

Isj, det der var ekle greier med den døra! :sjokk:  Er det alarmen som har tulla helt eller kanskje det spøker der?! :overrasket: Om det spøker kan det jo fort bli ganske så interessant fremover. Kanskje vi snart ser deg på Åndenes makt? ;):ler:

 

Takk :nigo: Jeg må ha noe å strikke på.. Du, bare vent til det nærmer seg jul. Da har du glemt alt dette og bare Ååååååå, jeg savner magen... hver gang du ser en som er gravid. :P 

Spøker ja.. Jeg tror faktisk at det er noen som våker over oss her. Men på en god måte. Som at døra ble låst, en som passer på oss.. Nå med lille og da storebror var baby så merket jeg mange ganger at de ser ut i lufta og smiler som bare det til noe.. Noen påstår jo at babyer og små barn kan se gjenferd. Så jeg har lurt på det :klo:  Jeg sier til meg selv at det sikkert bare er en av besteforeldrene mine som stikker innom for å si hei til oss :rodmer: På en måte så håper jeg det er litt sant.. For det er litt trist at jeg aldri får vist bestemor de flotte guttene mine :sjenert: 

Den 1. juli 2016 at 22.16, Leopanter skrev:

:vinke:

Hei!

Fint å få en oppdatering fra deg! Godt å lese at alt står bra til (selv om yngste bøllefrø er en håndfull om dagen)! :klemmer:

Godt å se at du ikke har blitt avskrekket fra graviditet og fødsel også, selv om det har vært tøffe tak. Jeg også kjenner på den at det blir rart/trist å bare skulle gå gravid max to ganger til. Men, det blir for mye logistikk med den fjerde, altså, så nei takk :hoho: (Vet ikke om du har fått med deg det, men vi er blitt prøvere igjen :ninja: )

 

Håper du får ei flotters helg! :klemmer: Ikke la det gå sååå lang tid mellom oppdateringene igjen, da :P

Så enig at nr 4 velter bil lasset!! Vil da for søren ikke kjøre minibuss :hoho:  Jeg har vært og snoka litt i dagboken din innimellom, så har fått med meg hva dere pønsker på :nigo: Men har vært så mye på mobilen når jeg leser, og jeg får litt spasmer av å skrive på den inne på kg :fnise: 

Jeg oppdaterer jo faktisk nå.. Oh my god.. Det betyr bare en ting: BABYEN SOVER :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med puppen ute og tenkte jeg skulle oppdatere litt fra uken som har gått.

Jeg var på bæretreff på mandag. Er igrunnen ganske stolt over meg selv som ble med på det. Men fikk lært litt. Ofte ender det opp som det gjerne gjør.. Jeg blir stående ute, denne gangen i regnet, og trille på en trøtt baby :ler: 
Og på tirsdag så gikk jeg til bhgen for å hente mini, og da satt lille i sjalet hele veien dit (20 min).. Hadde det ikke vært for at han da ble trøtt og jeg skulle trille hjem igjen med storebror på søskenbrettet så kunne har godt sittet der lengre. For jeg hadde ikke vondt i ryggen :danse:

Den uka som kommer nå er mini sin siste i den bhge avdelinga han går på nå. Og jeg gruer meg skikkelig til å hente han til fredag, pakke med alle tingene og si hade til de ansatte :trist: De er bare så utrolig flinke og herlige, og jeg kommer til å savne de veldig. Og jeg synes det er trist at mini ikke skal få se de noe mer, og han skjønner det ikke. Kanskje heldigvis. Han skal nå over på storbarn, og den avdelingen ligger i et annet bygg ikke alt for langt unna, men langt nok til at han ikke vil treffe på de andre. Heldigvis skal hele avdelinga hans over dit, så han får med alle vennene sine. Bare ikke de herlige ansatte :grine: De er sikkert supre de som jobber der han skal begynne, er bare jeg som alltid er så sippe tryne når det kommer til avskjeder :sjenert: 

Og mini er blitt sånn en stor og herlig gutt, til tross for visse trasseanfall :nigo: Nå til uken skal han i sin første barnebursdag til en i bhgen. Og jeg bare :grine: når han fikk innbydelsen. Er seriøst ikke noe som rører meg mer ann å se at han har venner..
Han er som regel veldig snill med lillebror også. Om morgenen vekker han (mor er ikke alltid like happy da altså) lillebror med å komme opp i senga vår og skal kose med han. Koser og kysser på han. Og så sier han: Mamma.. jeg EEEELSKER lillebror :rodmer:  Igjen, jeg bare :grine:  :ler: Skikkelig søskenspam på insta de siste to gangene om dere vil se :lur: 

 

Men ja.. Puppen ute. Kanskje jeg skulle forklare den :ler: Denne forbanna trøsken altså. Jeg forbanner trøske over mye for tiden :ph34r: Selve trøskeangrepet gikk fort over hos lillemann, men meg derimot!! Jeg ble bare sår og fikk mer og mer vondt i venstre bryst. Så en dag kikket jeg på den og så at jeg hadde fått en sprekk akkurat i rota på nippelen. Jeg smurte og luftørka om hverandre. Og det gjorde bare mer og mer vondt. Så fikk jeg enda en sprekk.. Og så merket jeg at den første sprekken ble bare større og større, og dypere. Jeg så ingen annen utvei en å la være å amme på det brystet. Men å ta det valget var like forbanna vanskelig denne gangen som da jeg slutta å amme mini :sur: Jeg fikk komme inn til hs for en sjekk før jeg valgte å avslutte. Lillemann legger godt på seg og hun synes han var veldig kvikk og sterk. Fikk anbefalt å prøve skjold. Jeg prøvde det 3 ganger. Og lillemann ble bare mer og mer forbanna. Han slapp taket å gråt skikkelig sårt. For med det skjoldet på fikk han ikke utdrivningsrefleksen like fort i gang som vanlig. Og slik har ikke han tålmodighet til. Jeg så også at skjoldet ikke hjalp på såret selv om det ikke var like vondt. Før amming kunne det være lukket, og etter amming så hadde det åpnet seg skikelig igjen :grine: 

Så fra i går fikk han flaske, pupp, flaske, pupp osv. For høyre pupp funker som det skal. Og OH MY GAD så inni :sur: å vondt det gjør å gå rundt med sprengt bryst. Jeg håndmelka ut 50 ml.. Og det er mye til å være meg med mine pumpefiendlige pupper.. Hs hadde også sagt at jeg godt kunne prøve å pumpe fremfor å amme. Siden jeg var så sprengt prøvde jeg. Var bare bittegrann vondt, men mest deilig å få bort mursteinpuppen!!! Men herregud.. jeg skulle jo aldri gjort det :bond: For da ble området rundt sprekken BLÅTT.. og såret blodig :overrasket: og nå var hele greia blitt nesten 1 cm langt, heldigvis ikke like dypt over alt da. Da bare, nei ikke mer.. Så har heller bare håndmelket litt i dag.
Siden lillemann var så urolig i kveld prøvde jeg puppe han i søvn fra høyre bryst (ja.. jeg er despo), men der var det for tomt til at han gadd henge der. Så jeg kjente på venstre og såret kjentes ikke like vondt ut lenger, men mursteinspuppen derimot AUUU.. Så da tenkte jeg dritt heller, jeg må bare få tømt den. Vil ikke ha betennelse :opplyser:  Og det gikk ganske greit. Såret har grodd en del, men ikke helt. Så jeg håper natten og morgendagen gjør underverker for det.

Så får vi se om jeg mister melka der eller ikke. Det kan bli vanskelig å få opp produksjonen igjen, for lillemann vil ikke ligge og amme bare for gøy :P Kun når han er sulten.
Det er nokså vemodig og veldig irriterende dette. For jeg følte det gikk så mye bedre med han her enn da mini var baby. Så blir alt ødelagt av den helvettes trøsken :sinna:  Største grunnen til at jeg vil fortsette amminga er fordi det er så sinnsykt greit om natta. Sleng ut pupp og sov videre :P Slipper sette meg opp i senga. *latskapen* 
Men vi får se. Det er jo ikke noe jeg kunne gjort annereldes og heller ingens skyld. Han skal jo få i seg mer og mer fast føde uansett nå.
Jobber med å få i han grøt, men han driver bare å lager duckface fremfor å åpne munnen når jeg kommer med skjea :hoho: Og skjønner det litt, for den hirsegrøten smaker jo PAPP :ler: 

Så her sitter jeg med puppen ute, for å lufttørke såret på den. Kunne lett vist dere bilde, for jeg har tatt noen fæle noen av den, men mulig jeg da blir rapportert :ler: Da jeg var liten lærte jeg at skrubbsårene på knærene mine grodde fortere om de fikk luft. Så da tenker jeg at samme gjelder for puppen :P
Håper alle har en fin lørdagskveld. Her har jeg fått rablet fra meg og er snart klar for soving :nigo: Inntil min lille fine baby fordi jeg ikke alltid har hjerte til å la han ligge i senga si.. Hilsen ho som en gang for lenge siden som barnløs sa: Jeg skal aldri samsove med mine barn…… *kremt* :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååååh søskenkjærlighet :grine::rodmer:

Skjønner at det ikke bare er fryd og gammen med denne ammingen altså. Håper det ordner seg, og om det ikke gjør det så er du ikke noe dårligere mor av den grunn. Ikke bare bare :P Men jeg kan faktisk skjønne hvorfor babyer spytter ut enkelte matvarer igjen altså. Ikke alt smaker særlig godt :hoho: Og jeg hører det bare er å glede seg til å måtte smake på det selv etterhvert for å gjøre barnet mindre skeptisk. Ei på jobb sa hun måtte ta alt fra medisin til svisker og si "nam nam, dette er godt". Og så blir jeg litt sånn når jeg hører at det smakes på morsmelka for å sjekke om den ikke er sur/for varm :overrasket: Akkurat nå kjenner jeg at jeg kommer til å slite skikkelig med det der. Spør meg igjen om noen måneder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk er bakteriedrepende. Hva med å la brystvorten bade i morsmelk ved hjelp av albueskjell eller slike silikonformer fra medela? Jeg gjorde det da brystvortene mine sprakk opp av hard sugebaby og det gjorde underverker. 

Tror vi har fått samme baby forresten. Startet så fint i fire uker og en fin, liten sovebaby, som sovnet hvorsomhelst og nårsomhelst. Klappet meg på skulderen over å ha gjort alt rett denne gangen. Haha. Vel, nå er dagsøvn plutselig en kamp. Helt ut av det blå (tror det henger sammen med at hun er mer våken og tilstede). Enten må det trilles, bæres eller jeg må være en hauk og passe på å hjelpe henne over fra en søvnsyklus til en annen (rugge vogna på riktig tid). Nå har hun, overraskende nok, sovnet av seg selv på sofaen og sover fortsatt (75 min, bank i bordet), så vurderer dagdupper inne fremover. Kanskje hun liker lydene i huset? :vetikke: Natta er bra da, men hun har med å bråkesove fra andre amming og til hun står opp så nå innfører jeg ørepropper ass. Uansett, felles skjebne, felles trøst.

Trodde at baby nummer to ble automatisk en sovebaby siden man ikke har kapasitet til å løpe til dem så fort de knirker, men har innsett at baby styrer showet. Alltid. Lite man får gjort enn å følge med på lasset og håpe på det beste, i hvert fall de første månedene (halve året, i hvert fall).

Hvordan er dagsovinga for dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så søte gutter! 

Litt dårlig tid, men måtte bare kommentere puppesåra. Jeg sleit litt med sprekker rundt brystvorta. Det hjalp ikke å smøre, for da ble det holdt fuktig. Så jeg slutta å ligge med ammebh på natta, lakk hrldigvis ikke lengre, og da gikk det seg fort til. Så, som du sier, luft er nok viktig. For øvrig merka samme tendensen på minsten. Har hatt hatt sår rumpe, så hjelper det ikke å smøre, jeg har brukt potetmel. Det er helt supert på rumper. (Trur forresten jeg brukte det på puppen og.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sjela skrev:

Ååååh søskenkjærlighet :grine::rodmer:

Skjønner at det ikke bare er fryd og gammen med denne ammingen altså. Håper det ordner seg, og om det ikke gjør det så er du ikke noe dårligere mor av den grunn. Ikke bare bare :P Men jeg kan faktisk skjønne hvorfor babyer spytter ut enkelte matvarer igjen altså. Ikke alt smaker særlig godt :hoho: Og jeg hører det bare er å glede seg til å måtte smake på det selv etterhvert for å gjøre barnet mindre skeptisk. Ei på jobb sa hun måtte ta alt fra medisin til svisker og si "nam nam, dette er godt". Og så blir jeg litt sånn når jeg hører at det smakes på morsmelka for å sjekke om den ikke er sur/for varm :overrasket: Akkurat nå kjenner jeg at jeg kommer til å slite skikkelig med det der. Spør meg igjen om noen måneder :fnise:

Søskenkjærligheten gjør virkelig alt verdt det :rodmer: Utspekulerte unger :P 

Er ikke bare bare med den maten nei. Jeg smaker på det selv med et meget fake smil innimellom ja :P Grønnsaker og fruktmos smaker helt greit. Er noe annet med grøten. Jeg smaker ofte på nan før han får ei flaske. Man skal det for å sjekke at den er grei. Og den smaker helt grusomt :overrasket: Morsmelk smaker bare sukker :P Er ikke mye jeg har smakt på den.. Heldigvis så kan man lukte om den er sur. Jeg har smakt sur morsmelk og det var ikke mye pent :ler: Det lukta rart, så jeg måtte sjekke. Fyttikatta (jeg grøsser når jeg skriver dette :ler: )

7 timer siden, Pyntestøv skrev:

Morsmelk er bakteriedrepende. Hva med å la brystvorten bade i morsmelk ved hjelp av albueskjell eller slike silikonformer fra medela? Jeg gjorde det da brystvortene mine sprakk opp av hard sugebaby og det gjorde underverker. 

Tror vi har fått samme baby forresten. Startet så fint i fire uker og en fin, liten sovebaby, som sovnet hvorsomhelst og nårsomhelst. Klappet meg på skulderen over å ha gjort alt rett denne gangen. Haha. Vel, nå er dagsøvn plutselig en kamp. Helt ut av det blå (tror det henger sammen med at hun er mer våken og tilstede). Enten må det trilles, bæres eller jeg må være en hauk og passe på å hjelpe henne over fra en søvnsyklus til en annen (rugge vogna på riktig tid). Nå har hun, overraskende nok, sovnet av seg selv på sofaen og sover fortsatt (75 min, bank i bordet), så vurderer dagdupper inne fremover. Kanskje hun liker lydene i huset? :vetikke: Natta er bra da, men hun har med å bråkesove fra andre amming og til hun står opp så nå innfører jeg ørepropper ass. Uansett, felles skjebne, felles trøst.

Trodde at baby nummer to ble automatisk en sovebaby siden man ikke har kapasitet til å løpe til dem så fort de knirker, men har innsett at baby styrer showet. Alltid. Lite man får gjort enn å følge med på lasset og håpe på det beste, i hvert fall de første månedene (halve året, i hvert fall).

Hvordan er dagsovinga for dere nå?

 

Albueskjell ja.. Var det legen anbefalte meg :ler: Har jo fått inn 30 forskjellige råd i det siste, så jeg husker jo ikke alt. Heldigvis har brystet blitt litt bedre og hode forsonet seg med flaska. Fordelen er jo at jeg kan sitte og kose og kysse på han mens jeg mater han :rodmer: 

Haha jeg skulle også gjøre alt rett denne gangen. Ikke få en unge som måtte bysses eller trilles. Men neeeeeida.. Men kanskje 3. mann? :hoho: 

Veldig med på tanken om felles skjebne, felles trøst ja :lur: Hvor gammel er jenta di blitt?

Dagsovinga her er ikke noe å skryte av. Null rutiner.. Han kan en sjeldent gang sove 1-2 timer i strekk. Men da må jeg ha fått i han mat og vogna må beveges nokså ofte. De siste to dagene har han sovet 30 min av gangen bare. Bruker 20 min med trilling for å få 30 min med soving :P 
Det blir vel bedre når han vil ha litt mer mat..

6 timer siden, Susa skrev:

Du har så søte gutter! 

Litt dårlig tid, men måtte bare kommentere puppesåra. Jeg sleit litt med sprekker rundt brystvorta. Det hjalp ikke å smøre, for da ble det holdt fuktig. Så jeg slutta å ligge med ammebh på natta, lakk hrldigvis ikke lengre, og da gikk det seg fort til. Så, som du sier, luft er nok viktig. For øvrig merka samme tendensen på minsten. Har hatt hatt sår rumpe, så hjelper det ikke å smøre, jeg har brukt potetmel. Det er helt supert på rumper. (Trur forresten jeg brukte det på puppen og.)

Takk :klemmer: 

Dynke puppen i potetmel burde vel kunne gå :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...