Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Er mennene våre i slekt? For det hørtes sånn ut altså! Jeg har pakket og fått to barn klare, og han har ikke begynt med dusjing eller pakking! Grr...

Så kjipt å lese at dere har hatt litt heftige dager med syk storebror, og til slutt en syk lillebror! Håper virkelig du får slappet av litt innimellom slaga! 

Forresten, bildet av storebror som kysser lillebror var nydelig! Herlige gutter du har☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose:Dyp medfølelse for deg med treg gubbe. Kjenner det SÅ igjen 😅

 

Hvordan går det med lillebror? Greit at begge fikk det nå da, så er de ferdig med det liksom, selv om det er slitsomt med all sykdommen. 

Man kan altså bare reise på sykehuset og få innsyn i sin gen journal? Kan man få det tilsendt tro? Jeg er også nysgjerrig på slikt  😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er barnehagen åpen igjen :hoho: 

Og lillebror sover. Jeg sitter i sofan med en fot på bordet og den andre på vugga for å holde den i bevegelse. Denne ungen er virkelig en kopi av sin bror :bond: Da vi i fjor bestemte oss for å prøve tenkte jeg at det kan jo hende vi får en annen unge denne gangen. De fleste opplever å få to vidt forskjellige unger.. Men neeeeida. Tuller med puppen og har vanskelig for å sove på dagen. Dønn lik broren. Så da kan jeg bare belage meg på 2 år med trilling og vugging for å få en unge til å sove!!

Formen hans er fin. Om lørdag da vi stod opp hadde vannkoppene spred seg. Jeg tenkte at 1 vannkopp går jo fint. Men da var det plutselig blitt 20-30 stk på den lille kroppen :bond: Da kjente jeg at dette føltes ikke greit lenger. Så jeg ringte legevakta! Ho jeg snakket med sa at dette kunne hun alt for lite om, så legen måtte ringe meg opp igjen. Så da satt jeg der og beint negler i 2 timer (!) før legen ringte. Han hadde tydeligvis ikke snakket med sykepleieren, for han visste ikke hvorfor han skulle ringe meg. Klassisk :overrasket: Jeg forklarte, sa at storebror har hatt vannkopper 2 uker før, så jeg var sikker på at det var det. Virket ikke som han helt trodde på meg før jeg sa det :P 
Men han måtte også innrømme at dette var utenfor hans område, så han skulle ringe barnelegen og så ta kontakt igjen. Barnelegen sa at så lenge jeg har hatt vannkopper selv, ammer og han ikke har feber så var det ikke noe mer å gjøre enn å se det an. Men fikk han feber måtte vi komme ned med en gang :)  Så det var ikke stort de kunne gjøre, men det hjalp for hue mitt å få høre det av en lege.
Vannkoppene er der enda, og formen hans er fortsatt fin. Han bryr seg ikke, og null feber. Så vi får bare vente og være tålmodige. Noe jeg er dritgod på :skratte: NOT!!

På søndag var vi hos svigers. Vi skulle egentlig til tanta til mannen, men ho hadde ikke hatt vannkopper, så de ville ikke ha besøk av oss. Nesten så jeg føler babyen min har pest :P:fnise: 
Så da ble det svigers istedenfor. Jeg har vel nevn tidligere at svigerfar har kreft, prostata, som han har hatt i 4-5 år nå. Jeg husker ikke helt. Men han har gått på medisiner som har funket bra. Helt til nå :( Han har fått beskjed om at han nå skal over på cellegift og stråling. Og det høres ikke helt bra ut. For kreften har allerede spred seg til skjelettet, så den er uhelbredlig. Veldig kjedelig beskjed å få, så vi får se hvor lenge han holder ut. Jeg kjenner at det er veldig trist.. Og at svigermor uten svigerfar blir et lite helvette :bond: 
Men vi dro dit for mannen ville ta litt bilder av han med ungene før han ble sykere. Noe som er veldig greit. Ikke koselig å ha bilder av syke besteforeldre.
Nå var plutselig navnet til lillebror veldig stas. Til og med svigermor dro frem slektstreet og svigerfar fortalte ting han aldri har gjort før. Mannen fikk litt sjokk av det :P Han har aldri hørt noe særlig om farfaren sin. Så vi er veldig glade vi valgte det navnet, for merker at svigerfar er veldig stolt over det :) 
Lillebror oppførte seg som lillebror og satte i å hyle.. ca hver gang svigermor holdt han :ler: Slem som jeg er så synes jeg det er litt morsomt at ho ikke klarer å roe han :plystre: 
Jeg har blitt mer kjent med hylingen hans siste ukene og klarer å forstå han litt bedre. Så han vræler fordi han er trøtt og svigermor tror han skriker fordi han har vondt i magen :P Jeg lar ho holde på litt før jeg tar han jeg :nigo: Tålegrensen min for gråten hans er blitt større. Og så lenge han ikke er sulten så lar jeg ho prøve seg, i håp om at ho ikke får det til :hoho: Vet jeg er slem.. Men må bare :lur: 

Storebror har vært helt i hundre i det siste og trasset som bare juling. I går var det planlegging i bhgen, og jeg trodde jeg skulle gå fra vettet her hjemme. Minste fikk ikke sove skikkelig og bare skrek, og eldste trasset og rotet masse. Man skulle ikke tro at det er så forbanna vanskelig å blande saft til han riktig, men HERREGUD!!!!
Så det er litt digg at han er i bhgen i dag. Det trengte han!! Og lillebror finner mye bedre roen til å sove når han ikke er hjemme. Han sovner av støy, men våkner at disse plutselige hylene eller bråkingene til storebror.

Planene i dag er ikke store. Jeg skal ut og gå en tur i hvertfall. Kanskje gå til legekontoret for å ta blodprøve, eller trille til bhgen for å hente storebror senere. Det kommer litt an på hvor lenge lille sover nå.

I morgen er han 6 uker allerede :bond: Jeg synes jeg nettopp lå der på føden og knasket igangsettingstabletter :P Men nå er jo den første barseltiden over allerede. Det har gått veldig fort!! Nå er jeg glad sykdom og påske er over slik at vi kan få litt mer rutine i hverdagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av deg og svigermor! Heia kakaoen☺ Fryktelig trist å høre om svigerfar, en vet liksom ikke helt hva en skal si, håper han får leve ei stund til, og at han har det bra! 

Det var fra lillebror var omtrent 1 mnd til 6 mnd jeg syns det var håpløst å ha de alene. Storebror bare trassa og pøbla, helt vilt! Det er forferdelig slitsomt, du har all min sympati! 

(Jeg var alene med de på mandagen, og hver gang jeg skulle legge lillebror skjedde det noe. Kom opp til et saftkaos uten like! Gutten skulle plutselig ha et glass saft, saft over hele kjøkkenbenken, nedover skapene, en saftmarinert tripptrapp-stol og en sti av saft ut i stua. Og en meget lykkelig mamma!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Susa skrev:

Jeg må le litt av deg og svigermor! Heia kakaoen☺ Fryktelig trist å høre om svigerfar, en vet liksom ikke helt hva en skal si, håper han får leve ei stund til, og at han har det bra! 

Det var fra lillebror var omtrent 1 mnd til 6 mnd jeg syns det var håpløst å ha de alene. Storebror bare trassa og pøbla, helt vilt! Det er forferdelig slitsomt, du har all min sympati! 

(Jeg var alene med de på mandagen, og hver gang jeg skulle legge lillebror skjedde det noe. Kom opp til et saftkaos uten like! Gutten skulle plutselig ha et glass saft, saft over hele kjøkkenbenken, nedover skapene, en saftmarinert tripptrapp-stol og en sti av saft ut i stua. Og en meget lykkelig mamma!)

 

Å herre.. Saftsøling :P Jeg kjenner jeg virkelig har lagt mange sperrer vekk ang rot og søl fra ungen. Noen ganger orker jeg bare ikke. Vaske må man gjøre uansett. Men ser for meg saftblanding kunne gått helt likt her i huset :P 

____

 

Selvskryt.. I går gikk jeg min første lange trilletur. På 9.5 km sa endomondo appen :nigo: Trilla ned til butikken for å hente en pakke og så hjem igjen. Ganske så stolt ja :danse: Og ekstremt sliten da jeg kom hjem. Er støl som juling i dag!!

Veldig lite planer i dag. Skal til legen og ta noen blodprøver og deretter gjøre noen ærend tenker jeg. Hadde det ikke vært for de dumme blodprøvene hadde jeg tatt med meg junior og lagt meg. *trøtt i trynet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, synes du er sykt sprek! Det er jo nesten en hel mil! :nigo: Ikke verst altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukene flyr altså. I dag har jeg vært hos hs med lillebror på 6 ukers kontroll. Lille bolla har gått opp 1 kg på 3 uker :hakeslepp: Så jeg kan ikke klage på amminga nei. Amminga går for øvrig greit for tiden, men terskel for å suplere med mme om han trenger det er lav!
Vi fikk ikke vaksine i dag fordi lille har hatt så ekkel grønn bæsj siste dagene og nettopp blitt kvitt vannkoppene. Jeg er så redd han skal reagere på vaksinen, så jeg ville vente til neste uke. Og det var heldigvis helt greit. Legesjekken var ok, og det var min fastlege som var der og gjorde det :danse: 

Lillebror har nå startet med utviklingssprang og vært veldig missfornøyd de siste dagene. Han er litt dramaqueen og det skal ikke mye til før han klikker helt :plystre: Dagene går til amming, få han til å sove, amming, få han til å sove and so on :P Men det går helt greit. Jeg takler skrikingen hans mye bedre enn jeg gjorde med storebror. Og jeg begynner bli mye flinkere til å forstå hva han egentlig vil når han gråter :danse:

På vei til byen i dag hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse. Jeg har vel nevnt tidiligere at etter jeg fikk storebror har jeg kjent mye mer på dødsangst. Frykten min er at jeg skal kræsje i bil og omkomme slik at mannen sitter igjen med ungene alene. Tanken på å gjøre barna mine mammaløse får det til å vrænge seg i magen og tårer triller.
Så vel vitene kjører jeg til byen i dag. Og mens jeg kjører i 70 kmt på vei inn i en sving møter jeg en lastebil som er på vei over i mitt kjørefelt!! Og han som sitter og kjører sitter med mobilen :kjefte: Fy ffff jeg skvatt og høgg i bremsa.. Og han fikk hevet lastebilen tilbake dit han hører hjemme. Hadde jeg vært 2 sekunder tidligere ute så hadde han smelt rett i meg. Og i 70 kmt så hadde nok ikke det vært så lovende for meg. Jeg ble så sinna da jeg kjørte videre. Forbanna dust altså!! Er en melding på mobilen så viktig at man kan risikere livet mitt og min 7 uker gamle sønn?? :kjefte: Nei fy ffff.. Så jeg fikk grått fra meg og glemt det før jeg valset inn til hs.. Så nærme min største frykt har jeg aldri vært før!! :( 

Nå er det ikke lenge før han våkner og jeg er sulten. Men tenkte det var koselig med en kort update her. Blir sjeldent for tiden, men livet mitt er særdeles lite spennende for tiden :plystre: Men jeg har det nokså bra med mitt spenningsløse liv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, skjønner at det var en skikkelig ekkel opplevelse :( Håper lastebilsjåføren fikk seg en skikkelig støkk så han ikke er så idiotisk at han sitter med tlf en gang til!

Flink lillebror som har lagt på seg så mye da. Høres nesten ut som jr det, han gikk opp tre kilo de første seks ukene. Helt ekstremt  :fnise:  Utvklingssprang er no dritt, men man takler det vel bedre med andremann ja. Man vet jo at det går over snart liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en ekkel opplevelse :haar::( Håper han fikk seg en skikkelig støkk! En melding/samtale er virkelig ikke så viktig.

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, sånt er så grusomt!! Skjønner godt at det satt en støkk - håper det gjorde det for han også!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig opplevelse! Skjønner godt at det satte en støkk i deg! :(

Fikk du sett hvilket firma lastebilen var fra eller noe slikt? Synes sånt må rapporteres inn altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så skremmende. :( Det er det som er så skummelt i trafikken. Man kan kjøre så forsiktig som bare det, men vet aldri hvem man kan komme til å treffe på underveis. Mye gærninger der ute. Gudskjelov så gikk det bra! 

Håper dere har en fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så ekkelt!! Slikt setter virkelig en støkk!  

 

Forresten så har faren min også prostatakreft med spredning til skjelettet. Han er under femti, så ikke gamle mannen. Uansett, snart to år siden det ble oppdaget. Det var like før nakken hans hadde knekt fordi kreften hadde tært sånn på en ryggvirvel. Han gikk på cellegift i noen mnd. En stund etter avsluttet cellegift har han levd som normalt. :) Får bare håpe det varer. Idet medisinen slutter å virke så blir det stråling og cellegift helt til kreften tar han helt. Kjipe greier altså! Håper dere får ha svigerfar der lengst mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. Skal si dagboka har blitt nedprioritert i det siste. Jeg må rett og slett skylde på lillebror. Han har fått seg en ny hobby, nemmelig å grine mellom kl 19-22 hver kveld fordi han er trøtt. Men vil ikke sove i senga, i vugga, oppå meg, oppå mannen, ved puppen.. Eneste som kan funke er å bære og bysse på han dritlenge. Og det klarer ikke ryggen min. :sjenert: Han sovner også i bæreselen, men jeg får ikke flyttet han etterpå. Og han våkner når jeg setter meg ned. Så da blir det gåspor i parketten her i huset :hoho: Og når han endelig sovner så er jeg så sliten og trøtt at jeg må bare suge til med 1 time med egentid, og har da ikke orket å bruke den på KG.. sorry folkens :sjenert: 

Men i går så startet jeg prosjekt få lillebror til å sove i egen seng om kvelden. For han sover veldig godt der om natta og vil helst sove lenge om morgenen. Noe som ikke funker siden vi må opp og kjøre storebror i bhgen. I går brukte jeg 90 minutter før han omsider slokna.. Oppå meg.. Før han sovna så gråt han ca hele tiden. Jeg la han i senga og satt der og strøk på han, dytta inn smokken og holdt han i handa mens har gråt. Jeg hører at det er skikkelig klagegråting, så han har ikke vondt. Og han ligger ikke alene så da får han bare gråte. Hver gang det eskalerte så tok jeg han opp og holdt han til han roet seg skikkelig. Da la jeg han ned igjen. Til slutt så sovna han oppå meg og jeg fikk lagt han i min seng med dyna mi rundt han. Og da sov han i 3 timer før han våknet og ville ha mat :nigo: 
Håper på en kortere tid i kveld :ler: Flask, uflaks for han, at mora hans er så sinnsykt sta :fnise: 

Ellers så er han er baby med skikkelig temperament. Er ikke snakk om å komme med tegn på sult og ha godt tid. Nei her er det hylskriking innen 1 minutt etter han viser første tegn. Så puppen må ut ASAP. Skal høre han når jeg har tatt han opp og legger han på puta mens jeg finner frem puppen. Han får skikkelig furteleppe og man hører at det er verdenskrise i gråten hans fordi han ikke fikk puppen som han trodde. Kan ikke annet enn å le av han :hoho:
Han sover greit om natta, med x antall spisepauser. Men så lenge han sover mellom matingene er det helt greit for meg. På dagtid er det en annen historie. Han kaver og skriker når han blir lagt ned, og må vugges til lenge etter han har sovnet. Og etter 30 min våkner han :bond: Han sover bedre i vogna. Så lenge jeg triller tur kan han ligge der lenge. Vi var i dyreparken for en uke siden og da sov han fra kl 11-16 i vogna mens vi gikk rundt. Med unntak at to spisepauser da. Så han kan om han får det slik han vil :P

Når han er våken kan han ligge og plundre litt under babygymmen eller på fanget. Han er seriøst verdens blideste baby når han er våken :nigo: Veldig flink til å få mamman til å glemme alle umulighetene :lur: Men ja, han er veldig enkel å få smil av. Bare jeg får øyekontakt med han og smiler til han gliser han masse tilbake.
Han får meg til å smelte gang på gang den lille luringen :P  Og han kommer stadig med en rar lyd når han gliser som jeg lurer på om han prøver å le :hoho: Tiden vil vise.
For ikke lenge siden fikk han meg til å smelte skikkelig. Han satt i vippestolen på badet mens jeg drev og stelte storebror. Store satt ved siden av han og så fester han blikket på han. Så sier jeg til storebror at nå ser lillebror på deg, så du må snu deg og smile til han. Storebror gjør som jeg sier og lillebror kommer med verdens største gliiiis :rodmer: Mamman bare åååååå… snufs :ler: Etter den episoden har han gjort det flere ganger bare han får blikkontakt med broren lenge nok. Som er et problem da storebror er skikkelig utålmodig.

I helgen som var så hadde vi barnedåp. Jeg synes det var så greit å få det unnagjort mens lillebror enda er liten. Og det gikk veldig bra. Min søster bar han til dåpen og storebror fikk hjelpe presten og tørke hodet hans etter han hadde fått vann på det :rodmer: Så hadde vi festen her hjemme. Vi var bare nærmeste familie og ikke alle kunne komme, så vi var ikke så mange. Helt greit i grunnen. Mini koste seg masse med alt av kaker og å leke med fetterene sine. De har nå blitt så store at de kan leke sammen uten at vi trenger være med. Og mini synes det er sååå gøy å leke med de på rommet sitt. Så de var der hele tiden og kom innimellom løpende inn i stua til oss. Gull å ha et rom med masse leker rett ved stua :tommel: 

Han fikk masse fint. Servise og bestikk som kan brukes, altså ikke i sølv som bare er til pynt. Tursekk med masse stæsj, kniv gravert med navnet hans og en sparegris i tinn som jeg kjøpte fra storebror. Svigers kjøpte også en slik tallerken til han. Og den var faktisk fin :hakeslepp: Var slik til å ha bilde i midten. Noe som egentlig er litt trist, for storebror sin tallerken er ikke fin i det hele tatt :sjenert: Og svigermor er jo seff så oppegående at ho graverer gaven før vi får den slik at den ikke kan byttes. Vurderer å bruke egne penger på en ny tallerken til storebror som er fin :hoho: Mannen husker jo ikke hvordan den andre så ut. Tviler på at svigermor husker det også. :plystre: 

Jeg skal prøve å bli litt flnkere til å skrive her inne. For jeg har masse på hjertet. Vurderer og starte opp med bloggen min igjen også når jeg bare får tid til det. Altså når vi får lillebror til å sove i egen seng på rommet vårt :P 

Har startet å legge om livstilen min nå så det hadde vært gøy og motiverende og dokumentere det. Da må jeg jo holde meg til planen også :P Men det har i hvertfal resultert i at jeg veier 5 kg mindre enn for 3 uker siden :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Koselig med innlegg fra deg igjen - men synes du har fornuftige prioriteringer når L først har sovnet altså! Og jeg kjenner igjen utålmodig baby syndromet - her går det også fra tung søvn til full sirene hvis ikke puppen er fremme i samme øyeblikk som hun våkner. Umulige unger :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering og gratulerer med vel overstått dåp :nigo:Godt dere slapp unna med en del praktiske gaver. Synes dåpsgaver ofte er mye upraktisk ræl :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om du er savnet her inne tenker jeg at prioriteringene dine er helt på sin plass :Nikke: KG drar ikke noe sted!

Så skjønne gutta er sammen, de er bare superfine begge to :rodmer: Og gratulerer med vel overstått dåp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor i et par dager nå. Mannen er igjen avgårde på noe jobbmøter igjen. I går var jeg ekstremt supereffektiv altså. Fikk rydda, støvsugd, vasket litt bad og kjøkken før lille våknet. Han sovna av støvsugeren, så når den ble slått av våknet han. Men fikk redda det inn igjen med white noise appen med støvsugerlyd :danse: 

Fikk lagt store og så sovnet lille i vugga før han ble ammet og lagt i senga og sov som en sten :overrasket:   Veeeeldig deilig altså. Jeg merker at jeg er mer motivert til å rydde når mannen ikke er her. For er han her irriterer han meg med sitt nærver fordi han ikke hjelper til uten at jeg må mase på han. Noen ganger føler jeg meg som en 3 barnsmor :opplyser:

Store vekte meg i natt fordi han var lei seg sa han. Så han fikk komme inn i dobbeltsenga med meg og lille. Men det endte i at han kl 5.30 tissa ut senga vår :sur: han har gjort det såååå mye i det siste. Og hvis vi tar han opp om natta og prøver å få han på do klikker han. Står på badet og hyler at han ikke vil tisse. Og da tar det også tid før han sovner igjen. Så jeg vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. Har bare tenkt at det går vel over, så vi får bare vaske sengetøy og tisselaken ofte. Og heller være streng på at han må tisse før han legger seg i senga vår. Har heldigvis tisselaken der også. Brukte en formue på det :ler: 

I dag regner det her, men jeg må nok ut og gå en tur med lille. Han sover så godt i vogna. Også skal han på svømming etterpå. ungen er totalt annerledes enn broren altså. Store sovnet som en sten bare han ble satt i bilstolen etter svømminga. Lille gråter ca hele veien hjem fordi han er overtrøtt, vil ha smokken, men spytter den ut etter 10 sek. Like før jeg fester smokken med en strikk :hoho: 
Også må jeg innom og hente han store i bhgen. Jeg synes det er skikkelig pes for tiden med baby. For alle ungene kaster seg over lille og vil se på og ikke minst ta på han. Så jeg må holde de unna og be de la være å ta på han. Lurer på om jeg skal ta med bæreselen og putte han oppi der istedenfor så slipper jeg det styret.

Og alle.. Godtefri mai er igang. Dag 2 nå og jeg sliter max :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å tape fast smokken med gaffa? Jeg har tenkt tanken noen ganger selv nemlig, men er usikker på om det er innafor? 

Skjønner veldig godt at du blir irritert på mannen! Jeg har en ryddeglad mann nå - men den forrige jeg var sammen med var alt annet enn det, og jeg ble altså så sykt sliten og sur og grinebitersk av å mase på han. Voksne folk burde fader meg klare å se at det må ryddes uten å bli mast på!!! Og hadde jeg måtte gjort det nå, med liten baby, hadde jeg blitt rabiesaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til svigermor? :nigo: Det har jeg gjort et par ganger disse hundre årene vi har vært sammen :ler: Husker hun kom innom like etter vi hadde flytta sammen og klagde på noe rot, jeg sa at hun fikk klage til sønnen sin eller kjefte på seg sjøl for dårlig oppdragelse, jeg hadde tatt min del og det var hans oppgaver som gjenstod - Favole, 16 år. Hun har ikke klaget siden, annet enn til sønnen når han er lat dust. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...