Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Skal få lagt dere til i lista alle sammen :danse: Gøy med tippings. Aner ikke selv hvor stor babyen blir, men tror ikke den er så mye større enn det mini var. Mulig jeg er helt på bærtur da :P 

Vært sløvedag i dag. Måtte dra meg selv nokså motvillig ut av huset og til byen for antibiotika. Gud som jeg egentlig hater å gå på en slik kur :( En ting er jo at magen reagerer med å bli løs. Det gjør jo eeeeegentlig ikke noe siden jeg nå heller er hard i magen og det er jo greit å få rensket litt opp i systemet før fødselen :fnise: 
Men en annen ting er jo at jeg får superlett sopp av en sånn kur :bond: Og jeg vet ikke om jeg kan ta sånne vivag tabletter i høna nå som jeg er så nære fødsel. Jeg torde ikke spør apotekMANNEN i dag jeg :ler: Fader heller, men der pysa jeg litt ut. Skal spør JM i morgen heller. For jeg skal jo få faenskapet intravenøst under fødselen pga denne gbs møkka. Og hvordan blir det etterpå da? Sopp og renselse? Fy faen sier jeg bare.. DET gleder jeg meg ikke til :bond: 

I morgen er det siste kontroll på dia.pol. Håper så inderlig jeg kommer inn til ho fjollete og superpositive diasykepleieren. Ho irriterte meg i begynnelsen, men ho er sååå mye flinkere til å svare på spørsmål. Så jeg liker herved henne best :ler: 
Så er det jm kontroll med denne møkka ctg greia. Kommer sikkert til å duppe av denne gangen også. Ikke fordi det er komfertabelt, men fordi det er så fantastisk kjedelig å sitte der og høre hjerte slå og trykke på en knapp hver gang baby vrir på seg :plystre:

Ellers i dag så har jeg vært med og sett på mannen og mini svømme. Siste gang på en god stund at jeg kommer til å være med :sjenert: Like greit egentlig, for jeg blir bare så irritert av å sitte der og glo. Mannen er ikke den mest autoritære fyren for å si det sånn, og mini hører jo ikke på han en plass. Spesielt i bassenget. Og jeg blir irritert fordi jeg synes mannen kunne snakket litt strengere til ungen. Og vært mer konsekvent. Men neeeeeida..
Mini var f.eks kjempeflink til å bruke dykkerbrillene sine før jul da jeg var med han. Men etter mannen har tatt over vil han ikke ha de på. Fordi mannen har satt de på feil og de lekker inn vann. Da var det arbeidet ødelagt :kjefte: 

Har btw fått en ekstra dose hormoner denne uka. Mer sur, og griner minst 6 ganger hver dag over ting :hoho: Mini sov i senga vår på søndag, og da mannen kom for å legge seg ville han bære ungen inn i senga si igjen. Da hadde jeg ligget der og kost med en sovende og fredlig mini i 10 min. Og da mannen tok vekk "babyen" min bare spruta tårene :sjenert: 
Akkurat som at vi kunne kosesovet hele natta liksom. Det skjer jo ikke. Jeg må jo alltid sove med ryggen mot ungen for å unngå at han sparker meg i magen mens har sover :hoho: Totalt irrasjonell for tiden. Men vet dere hva. Det har jeg lov til. For snart skal jeg presse et lite menneske ut av et MYE mindre hull :opplyser: 

I kveld har jeg faktisk vært på babyshower for første gang i mitt liv. Jeg har alltid vært den som har synes det er så teit :P Men det har jo blitt ekstremt populært de siste par årene. Det var litt kleint med en gang fordi jeg kjente kun ho gravide der, mens de andre kjente hverandre. Men ho ble sååå overrasket da ho kom inn i stua og vi satt der. Kjempegøy. Og koselig med pakker, praten gikk løst og de gipset babymagen hennes. 
Fader heller.. Ble misunnelig jeg :sjenert: Ikke pga gavene.. Men pga oppmerksomheten og hvor heldig ho er som har flotte folk rundt seg som faktisk arrangerer noe sånt for henne.
Får meg til å tenke over at det aldri er noen som noen gang har arrangert noe for meg. Hverken sånn eller bursdagsfeiring. Untatt mamma da når jeg var ca 9 år eller noe :P 
Jeg har skikkelig mindreverdskomplekser rundt hele greia ettersom jeg har vokst opp med at folk ikke kunne komme i min bursdag. IKKE få barn i slutten av juni :opplyser:  Så jeg sluttet jo helt å feire noe som helst da jeg var 12 år. Mamma må jo invitere seg selv i bursdagen min fordi jeg gidder ikke gjøre noe ut av det lenger :plystre: 
Men det hadde jo vært koselig om noen en eller annen gang gadd å gjøre sånt da :sjenert: Jaja.. Da var i hvertfall dagens hodebry tømt ut i KG verden og jeg kan gå og legge meg. Er egentlig dautrøtt deluxe. Regner med jeg våkner når jeg legger meg. Så note to me.. SLUTT å drikk Pepsimax om kvelden :sjenert: Må være det som er synderen :plystre: 

 

Ps.. Dette skulle liksom bare være en kort update :hoho: Jeg er visst ikke laget for korte updates :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, skjønner deg godt jeg. Sa selv at jeg ikke ville ha babyshower, men da jeg var i ei venninne sitt i fjor angra jeg skikkelig. Har ingen veldig nære venninner, så føler at om noen skulle arrangert bursdag eller noe for meg hadde det vært mer fordi de følte de måtte enn at de vil. Vi får ha mindreverdighetskomplekser sammen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere i samme bås. Jeg har tre gode venninner. Og de bor i hver sin by. Det vil si 2 timer herfra og utover. Jeg ser på det derfor som svært lite sannsynlig at det blir noe babyshower her, med mindre mannen fikser noe alternativt for å være grei :fnise: Det er faktisk ikke så lett å skaffe seg venner! Og det er jo ikke hvem som helst man vil være venner med heller. Nå høres jeg kanskje litt kravstor ut men :sjenert: 

Skjønner godt hormonene raser. Jeg har begynt å merke dem selv til tider nå. Vi så på Shrödingers katt her om dagen og temaet var eneggede tvillinger. Og plutselig mens vi sitter der føler jeg meg bare så trist at jeg begynner å gråte sånn skikkelig. Mannen skjønte ingenting og det så vel heller relativt komisk ut der jeg grein og lo samtidig og satte nesten brødskiva i halsen :hoho: 

Lykke til med antibiotikakuren da :) Håper du slipper de verste plagene. Antibiotika-bivirkninger er noe herk! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 22.46, Kakaoen skrev:

Må bare legge til litt sykehusskryt.. Å føde på et sykehus som tidligere har hatt mye negativ omtale i media her i sør skaper jo litt fordommer. Men HERREGUD de er dødsflinke på oppfølging :nigo:  Jeg er så fornøyd med de. Helt utrolig. Gleder meg til å føde der jeg :) 
 

ENIG!!! Beste sykehuset altså - så kjempeglad for at jeg hører hjemme der jeg! (Lo så tårene sprutet av hønerøsking forresten)

Jeg tror du får en jente på 48 cm og 3287 gram!

Jeg skjønner deg forresten godt jeg, jeg har flyttet masse og kjenner meg veldig igjen i det med å ha venner spredt og ingen som tar initiativ til å arrangere sånt ... Det er ikke sånn for meg nå lenger, men nå har jeg jo bodd på denne bittelille plassen såpass lenge at jeg har kommet godt inn i miljøet her (heldigvis), men jeg husker jo følelsen! Skal feire deg litt på torsdag jeg, bare ikke fød før det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Kakaoen skrev:

IKKE få barn i slutten av juni :opplyser:  

Heiheihei! Termin 27. juni her og ønsker meg ikke en prematur baby heller så jeg må jo nesten bare håpe at vesla får en drittbursdag, stakkar. :fnise:  Når er bursdagen din? Mannen har 30. juni, må høre med han hvordan det var. 

Blir neppe noen babyshower her heller, mine venninner er spredt og kjenner gjerne ikke hverandre. Noen av de er nok generelt anti-babyshower også, og sånn er/var egentlig jeg også, men samtidig så ER det jo veldig hyggelig da. :P Så jeg skjønner godt at du kjente litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tippeliste

Lillesøster :babyjente:

Kakaofamilien.. Sånn ca alle sammen :sjenert:  

Favole - 50 cm, 3640 gr

Lille Frosk - 48 cm, 3287 gr

Kaffemor - 50cm, 3680 gr

La Traviata - 51 cm, 3350 gr

Ara - 52 cm, 3825 gr

Carouselle

Blomst12

Susa

Mazilla - 49 cm, 3420 gr

Sjela -49 cm, 3694 gr

Mirabella

Bekind - 50 cm, 3320 gr

Teriyaki - 52 cm, 3700 gr

 

Lillebror :babygutt:

Kakaovenninne

Mini sier plutselig at babyen er en gutt. Han innså at jenter ikke har tissefanter, så da måtte jo babyen ha tissefant :hoho: 

Frøkenstrøken

Kokos -48 cm, 3290 gr

*bakepulver*

miore - 49 cm, 3120 gr

A4-livet - 48 cm, 3020 gr

Poppsilopp

Supra

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 10.24, Kokos skrev:

Heiheihei! Termin 27. juni her og ønsker meg ikke en prematur baby heller så jeg må jo nesten bare håpe at vesla får en drittbursdag, stakkar. :fnise:  Når er bursdagen din? Mannen har 30. juni, må høre med han hvordan det var. 

Blir neppe noen babyshower her heller, mine venninner er spredt og kjenner gjerne ikke hverandre. Noen av de er nok generelt anti-babyshower også, og sånn er/var egentlig jeg også, men samtidig så ER det jo veldig hyggelig da. :P Så jeg skjønner godt at du kjente litt på det.

Jeg har bursdag noen dager før du har termin ;) Spent på hva mannen din svarer på den :P 
Tidene endrer seg jo. Men da jeg gikk på barneskolen var det mange som reiste på ferie med en gang skolen var slutt. Så var ikke mye folk hjemme. Jeg har aldri blitt sunget for på skolen heller. Vi sang vel heller "gratulerer til alle dere som har bursdag i sommer" eller noe i den duren :ler: 
Så om noen synger nå så har jeg mest lyst til å rømme :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fræddan er her.. Og denne helgen her blir min sist som et barns mor :bond: 

Vi skal bruke helgen til litt siste rydding og stelle istand. Svigers må komme en tur sånn at mannen får vist de hvor de skal hente mini.
Så er det snart showtime :bond: 

 

Jeg hadde ny kontroll hos jm på sykehuset om onsdagen. Og hvem dukket opp med ho? Joda.. Den stakkars jm studenten som sikkert ble traumatisert av mine hårete bein og ekle tå :hoho: Nå fikk ho i tillegg lov til å kjenne på strekkmerkemagen min :ler: Som faktisk ikke er så ille :danse: Alle strekkmerkene er fra da jeg var gravid med mini. De er lyse og bare et par av de har fått litt mørkere farge dette svangerskapet. Ingen nye. Det er verdt å feires gitt ;) Ikke at det hadde brydd meg så mye det kom flere men jeg så seriøst IKKE ut i månelys en gang forrige gang. Kunne kamulert meg blandt zebraer :hoho:

I går var jeg også på sykehuset for enda en runde modningsakupunktur. Deretter lunsj med Frosken :danse: Kjempekoselig. Da jeg kjørte hjem tror jeg den ene aku nåla som jeg fikk oppi hodet virkelig funka for jeg ble så trøtt at jeg kunne sovnet bak rattet. Sånn trøtt som er ren tortur å holde seg våken med. Og da jeg kom hjem ble det litt sofa før jeg måtte legge meg og sove.
Etter det var matlysten totalt ødelagt og jeg ganske gåen.
Og ja.. gjett hvem som var med på akupunkturen denne gangen også :ler: Stakkars studenten som har drevet og stalket meg hele uka :hoho: Men denne gangen hadde jeg gjort meg mer klar. Barberte beina mine med hårklipperen av alle ting :hoho: Gikk fort nok til at jeg ikke svimte av av å stå slik. så nå ser ikke mine bein så fæle ut. De bare føles som nytrimmede kaktuser på 3 mm :plystre: 

 

I går kveld var jeg faktisk 5 min unna å ringe føden.. Lille knøttet hadde vært stille en stund. Jeg merker jeg noen ganger sliter med å huske sist jeg kjente liv. For jeg registrerer det ikke på samme måten. Kjenner at noe er der, men tenker ikke over det. Så jeg satt og lurte på når jeg kjente liv sist. Dytta i magen og fikk bare noen svake svar. Fant frem hekletøy, som pleier å vekke knøttet. Null reaksjon. Dytta mer, lite tilbakemelding. Så drakk jeg kald saft.. Som seff er sukkerfri :hoho: Hjelper jo ikke så mye da.. Spiste mer mat.. La meg ned. Null reaksjon. Er jo disse rådene jeg har lest, men som når jeg tenker meg om aldri har skapt noen reaksjoner på min lille bølle. Så jeg gikk og la telefonen på lading i tilfelle jeg måtte reise inn til sykehuset, satte meg på sofan, tok ipaden på magen og begynte å klage til ei venninne. Og vips.. Da våkna knøttet.. Og ikke bare litt, men noe veldig.
Den vonde magefølelsen forsvant gradvis mer og mer. Jeg satt og tenkte på hvor mye jeg må kjenne før jeg føler meg trygg til og legge meg. Men da knøttet hadde styrt på i over 1 time følte jeg at det var tid for senga ;) 

Og i dag har jeg kjent masse liv..

Men man blir bare ekstra usikker når det er så nærme termin. Sykehuset sier jeg må ha lav terskel for kontakt. Jeg kommer stadig over artikler om barnedød :bond: Og i termingruppa er det små som har dødd etter mødrene har kjent lite liv. :sjenert: 
I tillegg så hadde knøttet lavere puls enn vanlig på ctg on onsdag. Jm sa det var kjempefin puls, den lå på 130. Som er helt normalt, men knøttet pleier å ha 150.
Så ja. Det var gårsdagen min. 5 min til med stillhet fra lille og jeg hadde ringt :opplyser: 

Det fikk meg til å kjenne på at det er helt ok at det bare er noen dager igjen til knøttet skal ut :nigo:

Nå skinner sola masse og jeg orker ikke gå ut :ler: Så får gjøre noe hjemme. Orker ikke halvspydige kommentarer fra svigermor om hvordan det ser ut her :opplyser: Er ille nok for meg at de skal være her og passe mini.. Jeg er skikkelig rar som går og ønsker at fødselen skal gå fort sånn at mannen kan dra hjem til mini :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først... Om svigermor synes det er rotete kan hun bare ordne opp mens du er på sykehuset :nigo: Det er fordelen med at svigermor her skal ha J mens jeg presser ut en ny unge, mest sannsynlig kommer vi hjem til strøken leilighet :ler:

Det med lite liv er skikkelig ekkelt. Og jeg forstår bare ikke hvordan så mange kan bagatellisere det :sukk: Har vært inne for sjekk en gang dette svangerskapet, to ganger med J. Tør ikke ta sjansen i tilfelle det skulle være noe. Håper på masse liv og røre fra lillekid inntil fødselen er overstått :jepp: Tenk at du får baby i neste uke :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi tenk at du er tobarnsmor om bare kort tid :danse: Dette blir gøy! Og håper jeg har tippa riktig :) Jeg får vel legge til 49 cm og 3694 g også da :fnise: Men jeg har liksom ingen preferanser så vet ikke om det er mye eller lite :P 

Bra du tar følelsen av lite liv på alvor! Skjønner ikke at det er så mange som er så rolige når det kommer til det. Jeg har en veldig høy terskel for å reise til legen vanligvis, men vi har bestemt oss for at den skal få lov til å ligge lavt gjennom hele svangerskapet :fnise: 

Håper svigermor oppfører seg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Favole skrev:

Først... Om svigermor synes det er rotete kan hun bare ordne opp mens du er på sykehuset :nigo: Det er fordelen med at svigermor her skal ha J mens jeg presser ut en ny unge, mest sannsynlig kommer vi hjem til strøken leilighet :ler:

Det med lite liv er skikkelig ekkelt. Og jeg forstår bare ikke hvordan så mange kan bagatellisere det :sukk: Har vært inne for sjekk en gang dette svangerskapet, to ganger med J. Tør ikke ta sjansen i tilfelle det skulle være noe. Håper på masse liv og røre fra lillekid inntil fødselen er overstått :jepp: Tenk at du får baby i neste uke :bond:

Huff jeg er så ukomfertabel med at ho skal styre rundt her. En ting er om ho vil vaske. Kjør på. Men jeg takler ikke at andre skal rydde i mine ting :bond: Samme med å brette klær.. Men kan godt sette støvsugeren, jif moppen, vaskeklut, vaskebøtte og kluter klart :ler:

Jeg er der at jeg tenker at dersom du kjenner lite liv og får en dårlig magefølelse så skal det sjekkes opp. Og den magefølelsen kom i går. Helt til knøttet plutselig skjønte alvoret når jeg truet med ctg beltene :P 
Det tåpeligste er jo de som da skriver om det på termingruppa.. Hva slags svar forventer de å få egentlig. Seff vil folk be de ringe føden. Så hvorfor ikke bare ringe? Det tenkte jeg i hvertfall i går. At jeg gidder IKKE å ringe..
Har vært full rulle i dag da. Kjennes ut som h*n omøblerer inni der :klo:  Så da regner jeg med det blir mer stille til kvelden.
Ja herregud.. Baby neste uke.. Kanskje jeg er hjemme igjen på denne tid neste uke :bond: Håper i grunnen det :lur: 

16 minutter siden, Sjela skrev:

Oi tenk at du er tobarnsmor om bare kort tid :danse: Dette blir gøy! Og håper jeg har tippa riktig :) Jeg får vel legge til 49 cm og 3694 g også da :fnise: Men jeg har liksom ingen preferanser så vet ikke om det er mye eller lite :P 

Bra du tar følelsen av lite liv på alvor! Skjønner ikke at det er så mange som er så rolige når det kommer til det. Jeg har en veldig høy terskel for å reise til legen vanligvis, men vi har bestemt oss for at den skal få lov til å ligge lavt gjennom hele svangerskapet :fnise: 

Håper svigermor oppfører seg! :) 

Jeg synes du tipper fine tall jeg :jepp: Mange av de andre her tror jeg har tippet for lite :fnise: Jeg ser bare for meg at denne ungen blir større enn mini var. Vet ikke hvorfor :P Må få mannen til å dokumentere vekta denne gangen også. Vi har bilde av mini som ligger på vekta hvor tallet er synlig. De veide han mens jeg var i dusjen, så da torde ikke mannen noe annet enn å ta bilde av det :ler:

Du den høye terskelen er noe møkk. Min er også superhøy. Sånn at jeg blir irritert av meg selv til tider :ler:

Svigermor oppfører seg nok aldri. Er snakk om å heller bare lukke ørene for min del :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæh, siste helg med enebarn! Så innmari spennende :nigo: Har dere navn klart enda?

Jeg spurte mannen om det var kjipt å ha bursdag i slutten av juni da han var liten og ja, det var det. Enkelt og greit. :P Mitt første feiltrinn som forelder der altså, dårlig planlegging! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg! Så spennende å ikke vite hva det er!

Du skulle sett meg for omtrent et år sida, det var så lite liv i magen, og med en litt dårlig fungerende morkake, så var jeg ekstra nervøs. Aner ikke hva jeg tenkte, men la meg på magen på gulvet, med kula! Så vel passe dum ut der jeg lå og vippa og skvisa babyen:rulle:  Men det er en ekkel følelse, skjønner godt at du var nervøs! 

Hvordan gikk fødselen med storebror? De tok vannet, og så gikk det sånn høvelig greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er 2 barnsmor :grine::rodmer::hjerte:

Flott at du tar lite liv på alvor. Nøl ALDRI med å ringe. Det kan være forskjellen på liv og død! 

Hvordan er formen din da? Du er jo skikkelig  høygravid nå! ! :kose:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, tenkt at tiden snart er inne :strix: 

Godt å høre at lillebønna lagde mye liv igjen! Skjønner at det å ikke kjenne bevegelser gjør folk kjemperedd, og er glad for at jormødre ber gravide ha lav terskl for å ringe! Det å ikke lære seg å kjenne bevegelsene til baby er mitt største mareritt! Kommer til å ha helt noia den gangen jeg blir gravid :bond: Håper alt står bra til med deg mot den siste tiden nå :hjerte: Snart to bønner i hus :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helgen ettbarnsmor :bond::strix: 

Viktig å ta lite liv på alvor ja, skummelt det der. Godt baby kompenserer med å være ekstra aktiv i dag :hoho: Synes ofte det er sånn her også :fnise: 

Jeg tipper fortsatt jente. Og at hun er... 50 cm og 3680. Så det var veldig likt som Sjelas tipping, men det var de tallene som falt ned i hodet mitt, så det får bare være :ler: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kakaoen skrev:

Fræddan er her.. Og denne helgen her blir min sist som et barns mor :bond: 

 

Håper du mener siste helgen som ettbarnsmor, og ikke som et barns mor - du har vel forhåpeligvis tenkt å være mamma neste helg og :fnise:

Sorry, kunne ikke dy meg! Masse lykke til med den forestående begivenheten!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå nærmer det seg skikkelig!  

Jeg tror hun ( ;) ) veier 3700 g og er 52 cm. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...