Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Spesielt! :fnise: Neida, men så bra da! Det er jo bare å nyte tenker jeg :) Har dere fortalt det til folk enda?

 

Er kun et par venninner og søster som vet noe. Resten får beskjed etter UL. Gleder meg til å fortelle det. Tror mamma og pappa trenger noe positivt snart. Har vært mange som har dødd og blitt syke siste halvåret i omgangskretsen deres :(

Derfor vil jeg heller ikke si noe før jeg er helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kun et par venninner og søster som vet noe. Resten får beskjed etter UL. Gleder meg til å fortelle det. Tror mamma og pappa trenger noe positivt snart. Har vært mange som har dødd og blitt syke siste halvåret i omgangskretsen deres :(

Derfor vil jeg heller ikke si noe før jeg er helt sikker :)

Det skjønner jeg! Jeg har litt manglende sperrer på å fortelle om ting selv, og det kommer garantert til å bite meg i halen. Jeg har liksom ikke det privatliv-genet, så her er det ganske mange som vet at vi begynner med prøving nå (mest fordi jeg har så mange venninner som også begynner nå), og sikkert mange som aner. Men, mine venninner og jeg har en deal om at vi ikke skal spørre hverandre - men at det er opp til hver enkelt å dele det man ønsker når man ønsker. Det er fint å slippe drøssevis med spørsmål underveis! Tenk så fint det blir når du kan fortelle åpent etter UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Jeg har litt manglende sperrer på å fortelle om ting selv, og det kommer garantert til å bite meg i halen. Jeg har liksom ikke det privatliv-genet, så her er det ganske mange som vet at vi begynner med prøving nå (mest fordi jeg har så mange venninner som også begynner nå), og sikkert mange som aner. Men, mine venninner og jeg har en deal om at vi ikke skal spørre hverandre - men at det er opp til hver enkelt å dele det man ønsker når man ønsker. Det er fint å slippe drøssevis med spørsmål underveis! Tenk så fint det blir når du kan fortelle åpent etter UL :)

 

Jeg trodde jeg var litt slik jeg også. Men nei. Var med et par venninner i dag, ho ene vet det, men ikke ho andre. Og jeg fikk meg bare ikke til å si det. Vet de sliter litt med å få spira til å sitte også, så jeg valgte å holde kjeft. Det ble bare feil :sjenert:

 

I hate hormoner :kjefte::grine:  Bare så det er sagt :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Drømmene mine altså :opplyser:

I natt drømte jeg at vi hadde fått den nye babyen. Vi hadde flytta inn i kjellerstua til mamma og pappa sånn at de kunne passe mini mens vi kosa med babyen. Og babyen var kjempestygg  :hakeslepp:  Folk sa at jeg kunne da ikke forvente å få hele TO fine barn. Burde være glad jeg hadde minst en  :hakeslepp:

Og det rareste.. Vi hadde ikke klart å finne ut om babyen var gutt eller jente. De andre kalte den bare for pizzastykket  :glare:

Og så våkna jeg av at mini stod og dro meg i foten og kommanderte meg til å stå opp..

 

WTF???  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Elsker preggodrømmer!

 

At det går an.. Nesten så det er skummelt å legge seg :P

 

:skratte: Pizzastykket!!! :skratte:

 

Og jeg var jo såååå lei meg fordi jeg ikke kunne få vite om det var en gutt eller jente. Herreguuud :P

 

------

 

Snart er det sommerferie ferie. I morgen drar vi vekk en uke på hyttetur. Skal bli deilig å komme seg vekk litt kjenner jeg.

Men først er det pakking på gang. Jeg har innsett at hjernen min ikke klarer å huske en dritt lenger, så her må det skrives lister. Alt mulig crap man drar med seg på tur med en unge. Når vi får en til må vi vel ha med tilhenger :ler:

 

Satser på at vi får fint vær og kan dra på sjøen og bade og slite ut mini skikkelig. Merker at skravlekoppen er vandt til at det skjer noe for han blir nokså rastløs. I går før leggetid måtte vi gå en tur gjennom skogen og ned til vannet. Kaste masse stein og pinner i vannet før jeg fikk lurt han hjem igjen. Han kunne nok stått der og kastet ting i timesvis :fnise:

Må bare le av han for tiden. Vi har vært mye sammen med fetterene hans i det siste så nå heter jeg ikke lenger mamma. Jeg heter tante Kakao :hoho: Seriøst.. Var på butikken i går og han brøler ut tante kakao.. kjøpe den??

Hender han kaller meg mamma innimellom da :P

 

 

:fnise:

Gratulerer! :hoppe:

 

Takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så koselig å se at du har fått en liten spire i magen! :) Gratulerer så mye :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er nå søte disse små. O mener bestemt at jeg heter "Teriyaki sykepleier". Nytter ikke å forklare at det er det jeg jobber som, ikke det jeg heter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så koselig å se at du har fått en liten spire i magen! :) Gratulerer så mye :hjerte:

  

Hiver meg på med gratulasjoner :)

Tusen takk dere :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker i dag and still going strong.. Håper jeg!!

Boobsa er fortsatt såre, det er et godt tegn. Sliten... Godt tegn.

Og småkvalm.. Akkurat som da jeg var gravid med mini. Når jeg våkner om morgenen så er jeg kjempesulten. Sluker medisinen min og finner noe mat. Desverre har det vært sjokadeboksen som har ropt høyest på meg. Spiser to skiver og kjenner jeg er uggen og ekkel i magen. Drikker litt juice og setter meg ned. 30 min etterpå er jeg sulten igjen. Blir stappmett etter en skive og deretter småkvalm. Og sånn går no dagan :hoho:

Jeg må jobbe hardt med å spise sundt merker jeg. Magen samarbeider ikke!! Nå er vi på hyttetur og tok en tur til sverige i går. Veeeldig lett å styre unna godtehylla :bond:

Så dagens angstutbrudd! I fjor da jeg var gravid så var jeg på ul da jeg var ca 7 uker og de ikke fant noe liv. Jeg kjenner veldig på den frykten nå. Tenk om det ikke er liv selv om jeg føler på symptomene.. Jeg har kikka i litt graviddagbøker og det er veldig mange som har opplevd ma i disse dager. Jeg er mer redd til tider for å bli skuffet når jeg føler det skal gå bra :sjenert: og det er hele 5 uker til UL.. Det er såååååå lenge til. Hvis ikke sykehuset vil ha meg inn før. Men jeg får ikke sjekka posten før til lørdag. Herregud så utålmodig jeg er :bond:

Jeg kan ikke huske å være sånn med mini.. Men jeg har nok fortrengt hele greia..

I tilegg tok jeg meg selv i å snuse etter søskenvogn i går :sjenert: mini er over 3 år når baby kommer, men den gutten elsker å sitte i vogna. Jeg har lyst til å være flink og trille han i bhgen. Det tar ca 20 min å gå, og ned noen bratte bakker. Kom over en tfk twist dobbeltvogn til 2000 kr i går. Perfekt jo. Siden tfk har håndbrems, og jeg trenger det når vi skal ned bakkene. Men så aaaalt for tidlig å kjøpe. Er jo greit med sånn også om vi skal i dyreparken. Og til den prisen er det ingen krise om den ikke blir brukt mye. Kan bare selges videre :nigo:

Så ja.. Kort oppsummert. Utålmodig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at det er skummelt - det ER jo kjempeskremmende, hele opplegget. Man har så lite kontroll over noe man ønsker så sterkt, og kan bare sitte på sidelinjen og håpe og vente. Men det er jo et kjempegodt tegn at du har såpass med symptomer. Dette kommer til å gå veien! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pizzastykket :hoho: Biff eller pepperoni?

 

Og så kjenner jeg meg godt igjen i den ambivalensen mellom å være redd for at det ikke skal gå bra til å planlegge tida etter baby har kommet. Jeg blødde selv hele svangerskapet, så det var ikke få panikk-anfall jeg hadde, og jeg var mange ganger helt sikker på at det ikke kom til å gå. Men samtidig er det jo et lite liv der inne, helt til det motsatte er bevist liksom. Jeg har troa på Kakaobønna v 2.0 jeg :jepp: H*n kommer til å vokse seg stor og sterk, helt til h*n kommer ut som den fineste Freia Premium! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, de gravidplagene. . :P

Når kom kvalmen denne gangen? Og er ting som sist, eller bedre/verre?

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at det er skummelt - det ER jo kjempeskremmende, hele opplegget. Man har så lite kontroll over noe man ønsker så sterkt, og kan bare sitte på sidelinjen og håpe og vente. Men det er jo et kjempegodt tegn at du har såpass med symptomer. Dette kommer til å gå veien! :hug:

Åååå.. Håper jeg også. Må ha noen til å dra meg ned på landjorda igjen! Jeg tror og håper at jeg roer meg betraktelig etter å se at det er liv. Jeg tror det ikke før jeg ser det altså :opplyser: åssen i huleste overlevde de for i tiden før UL og hjemmetester? :bond:

  

Pizzastykket :hoho: Biff eller pepperoni?

 

Og så kjenner jeg meg godt igjen i den ambivalensen mellom å være redd for at det ikke skal gå bra til å planlegge tida etter baby har kommet. Jeg blødde selv hele svangerskapet, så det var ikke få panikk-anfall jeg hadde, og jeg var mange ganger helt sikker på at det ikke kom til å gå. Men samtidig er det jo et lite liv der inne, helt til det motsatte er bevist liksom. Jeg har troa på Kakaobønna v 2.0 jeg :jepp: H*n kommer til å vokse seg stor og sterk, helt til h*n kommer ut som den fineste Freia Premium!

 

Pepperoni :ler:

Godt å høre at folk har trua. Det hjelper når jeg selv er småredd. Jeg blir jo fader ikke beroliget av disse appene om utvikling heller. Ræga holder på å få føtter.. Åssen i svarte går det ann når den er på størrelse med ei bønne :klo: og tenk at det er ei bønna inni min appelsinstore livmor med hjerteslag :bond: oh my fuckin gad.. Skulle ønske jeg var mer uviten. Ignorence is bliss :P

Freia premium høres mye bedre ut enn pepperonipizza :fnise: tror riktignok mannen får panikk om den har samme farge som en Freia Premium :ler:

 

Ahh, de gravidplagene. . :P

Når kom kvalmen denne gangen? Og er ting som sist, eller bedre/verre?

Kvalmen kom om søndag :hoho: og den er mye mildere enn med mini. Jeg leste at ned han kom kvalmen rundt uke 8. Og da MÅTTE jeg spise hver 2 time etter klokka, hvis ikke spydde jeg. Var sånn nesten hele svangerskapet. Men holdt det i sjakk med små hyppige måltider, mariekjeks og ifa drops :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at frykten er tilstede, men jeg ville hørt mest på den følelsen som sier at ting vil gå bra. Når jeg ble gravid med J kjentes det helt annerledes ut enn de to gangene før. Jeg var selvsagt redd for at noe kunne skje, det er man jo alltid, men jeg hadde en ganske sterk følelse på at det ville gå bra, og det gjorde det. Sist hadde du jo følelse om at det ikke ville gå, tror ofte man føler det på seg.

 

Åh, jeg drømmer også om søskenvogn, i tilfelle jeg plutselig er gravid igjen :P Jeg sikler etter bugaboo donkey da, eller emmaljunga double viking. Og en buffalo eller super viking som enkelvogn. :bond: Vogndilla er noe herk, ganske greit sånn sett at økonomien ikke tillater at jeg går banans :ler: Du kan jo høre med den som selger vogna om det er hast med å få solgt den, eller om du kan få se på den etter ferien? ;) Bare for å gi deg selv litt mer tid. Særlig hvis det er vanskelig å få tak i en pent bruk vogn til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...