Gå til innhold

*Trøste Tråden*


Gjest Sunflower-Delight

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower-Delight

Jeg vet at det er en tråd her inne hvor en kan lufte ut om en føler seg trist. Med denne tråden her så kan du gjøre det samme men da er det også ment til å prøve med å hjelpe den andre gjennom støtte, trøst, oppmuntring, og lignende. Noen ganger så ønsker en bare å lufte ut tanker uten at noen sier noe, andre ganger så er det behov for å føle seg sett og støttet opp av andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe Fint å Trøste Tråden.



Anonymous poster hash: 08ea4...d95
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Kjempebra ide :)

 

 

Kjempe Fint å Trøste Tråden.

Anonymous poster hash: 08ea4...d95

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Føler meg vel litt sånn både bra og litt trist. Har lett for å tenke en del over mye forskjellig, og mens jeg egentlig har det for det meste bra så kan jeg innimellom tenke over ting som ikke er like greit. Fortiden kan ikke forandres på, dette er nå sant. Men det vil alltid være en del av livet ditt.

 

Kanskje jeg fortsatt sørger? Noen ganger dukker realiteten opp, og tidligere klarte jeg ikke å gråte så mye, men nå har jeg merket at jeg kan starte med å gråte ut av og til, spessielt når jeg ser på eller leser noe som rører meg til tårer. Men det er godt å gråte ut. Jeg har savnet dette så lenge, tidligere følte jeg meg mer som en ørken. Jeg ville gråte ut, men jeg klarte det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger dette... har det skikkelig fælt... har ingen venner og er helt alene. 2 år igjen på vgs. Tror dere det er mulig å få nye, gode venner når jeg skal studere? Selvom vi er så "gamle"?



Anonymous poster hash: fac59...0cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

 

trenger dette... har det skikkelig fælt... har ingen venner og er helt alene. 2 år igjen på vgs. Tror dere det er mulig å få nye, gode venner når jeg skal studere? Selvom vi er så "gamle"?

Anonymous poster hash: fac59...0cb

 

Så trist å lese. Du har ikke vurdert å skrive en sånn "venne-annonse" her på KG? Er mange som gjør det.

Og du må ikke engste deg for å ikke få gode venner når du skal studere, for det gjør du. Pass bare på at du er med i fadderuken, og er aktiv med å snakke med de på faddergruppen din. Der er alle i samme situasjon, og det er lettere å knytte nye vennskap. 

 

Hvis du vil snakke om det kan du få sende en PM til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Føler meg vel litt sånn både bra og litt trist. Har lett for å tenke en del over mye forskjellig, og mens jeg egentlig har det for det meste bra så kan jeg innimellom tenke over ting som ikke er like greit. Fortiden kan ikke forandres på, dette er nå sant. Men det vil alltid være en del av livet ditt.

 

Kanskje jeg fortsatt sørger? Noen ganger dukker realiteten opp, og tidligere klarte jeg ikke å gråte så mye, men nå har jeg merket at jeg kan starte med å gråte ut av og til, spessielt når jeg ser på eller leser noe som rører meg til tårer. Men det er godt å gråte ut. Jeg har savnet dette så lenge, tidligere følte jeg meg mer som en ørken. Jeg ville gråte ut, men jeg klarte det ikke.

 

Kjenner så til følelsen. Av og til kommer triste tanker frem, selv om man er på et bra sted i livet. For meg hjelper det å lese positive bøker om mentaltrening, søke på positivie quotes på pinterest, og komme meg ut på tur. Merker også at jeg har mindre negative tanker når jeg trener regelmessig og spiser sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok flisespikkeri for noen, men kvelden i går gjorde noe med meg. Har så latterlig vondt i hoften og er sliten etter å ha kjørt i 15 timer på to dager. Gikk selvfølgelig ut over kjæresten som nå kjører silent treatment på meg.

Er så sliten at jeg ikke klarte å svare om jeg skulle sitte der eller ta med meg maten når jeg måtte innom burger king for å kjøpe meg noe mat så jeg ikke besvime helt.

Uff, jeg er bare så sliten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

 

trenger dette... har det skikkelig fælt... har ingen venner og er helt alene. 2 år igjen på vgs. Tror dere det er mulig å få nye, gode venner når jeg skal studere? Selvom vi er så "gamle"?

Anonymous poster hash: fac59...0cb

 

Synes at ElizabethTaylor har gitt mye godt råd til deg. :)

 

Venner er noe du kan fortsette å få gjennom hele livet, om en er ung eller gammel. Det er sant at det kan virke vanskeligere når du blir eldre, men jeg tror det har mer med hva forandringer hver og en person går igjennom. En burde aldri slutte med å ha håp på å møte på nye venner, det kan skje i alle stadier av livet. Det vil mest komme an på hvordan personer møtes og om de klikker godt sammen.

 

Det er ikke greit å føle seg alene og å ikke ha noen venner på videregående skole. :( Kanskje du kunne ha blitt med på en fritids aktivitet? Eller å starte med en hobby der du vil møte på flere likesinnede? :) Du er iallefall ikke alene. *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg trist, fordi det er så mye jeg har lyst til å oppleve. Spesielt når det kommer til teater.

Har to venninner som gir blanke f i meg. De kontakter meg om de trenger noe, hjelp eller en plass å sove. Men ellers så blir jeg aldri invitert, og de bryr seg ikke om teater. 

 

 



Anonymous poster hash: c1d79...ca2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Dette er nok flisespikkeri for noen, men kvelden i går gjorde noe med meg. Har så latterlig vondt i hoften og er sliten etter å ha kjørt i 15 timer på to dager. Gikk selvfølgelig ut over kjæresten som nå kjører silent treatment på meg.

Er så sliten at jeg ikke klarte å svare om jeg skulle sitte der eller ta med meg maten når jeg måtte innom burger king for å kjøpe meg noe mat så jeg ikke besvime helt.

Uff, jeg er bare så sliten :(

Huff. Virker ikke så greit ut om du føler deg så utslitt. Da er det lett for å klikke foran kjæresten din, og naturligvis vil ikke han føle seg så respektert av dette heller. Kanskje det er på tide med å ta seg en god ferie? Eller vil du ha ferie om ikke så lenge nå uansett? *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

 

Føler meg trist, fordi det er så mye jeg har lyst til å oppleve. Spesielt når det kommer til teater.

Har to venninner som gir blanke f i meg. De kontakter meg om de trenger noe, hjelp eller en plass å sove. Men ellers så blir jeg aldri invitert, og de bryr seg ikke om teater. 

 

 

Anonymous poster hash: c1d79...ca2

 

Hva er du ønsker å oppleve med teater? Det er nok fortsatt muligheter for deg til å kunne oppleve mye. En kan alltid spare opp penger, eller å bli flinkere til noe. Aldri gi opp fullstendig tanken på å få oppfylt egne drømmer eller mål som du har i livet ditt. Det er alltid noe som kan bli oppfylt. :)

 

Hvis de venninnene ikke bryr seg om deg, så er de egentlig ikke verdt mye av din tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Kjenner så til følelsen. Av og til kommer triste tanker frem, selv om man er på et bra sted i livet. For meg hjelper det å lese positive bøker om mentaltrening, søke på positivie quotes på pinterest, og komme meg ut på tur. Merker også at jeg har mindre negative tanker når jeg trener regelmessig og spiser sunt. 

Vel, jeg har gått igjennom en del vonde erfaringer, og har tatt noen seriøse valg som fortsatt kan være tøft å tenke på noen ganger. Jeg er også egentlig ikke så fornøyd med hvordan livet er her vi bor nå. Jeg har det bra i det materielle, og også med tanke på at vi er heldige med å kunne leve et liv i fred. ;)

 

Men jeg har hatt tanker om å starte med å gå på et trenings senter, har ikke noe godt nettverk rundt meg utenom mannen min og hunden vår, så det ville hjelpe å komme seg litt mer ut blant folk. Så det er et godt råd av deg, ønsker også å spise mer sunt og. :) Takk for støtte. *Klem*

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Vel, jeg har gått igjennom en del vonde erfaringer, og har tatt noen seriøse valg som fortsatt kan være tøft å tenke på noen ganger. Jeg er også egentlig ikke så fornøyd med hvordan livet er her vi bor nå. Jeg har det bra i det materielle, og også med tanke på at vi er heldige med å kunne leve et liv i fred. ;)

 

Men jeg har hatt tanker om å starte med å gå på et trenings senter, har ikke noe godt nettverk rundt meg utenom mannen min og hunden vår, så det ville hjelpe å komme seg litt mer ut blant folk. Så det er et godt råd av deg, ønsker også å spise mer sunt og. :) Takk for støtte. *Klem*

:klem:  Det hjelper nok veldig å få være rundt folk, lettere å ha slike tanker når man har tid til å tenke på de. Har du noen gang vurdert å starte hos en mentaltrener? Gikk der for 2 år siden, og da var det mye trening om "Ord lager tanker, som videre lager tilstander". Hvis du har råd til det, min kostet 900 kr timen(men det var midt i sentrum i byen jeg bor i, og det er generelt dyrt der, så du får det mest sannsynligvis billigere andre steder), så anbefaler jeg det veldig i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

 

Føler meg trist, fordi det er så mye jeg har lyst til å oppleve. Spesielt når det kommer til teater.

Har to venninner som gir blanke f i meg. De kontakter meg om de trenger noe, hjelp eller en plass å sove. Men ellers så blir jeg aldri invitert, og de bryr seg ikke om teater. 

 

 

Anonymous poster hash: c1d79...ca2

 

Høres ikke ut som noen venninner som er verd å ta vare på. Hvis jeg var deg ville jeg droppet dem helt, meldt meg inn i en teatergruppe og bli kjent med nye mennesker der. Evt finne et forum for dramainteresserte som du kanskje kan finne likesinnede på. 

Du burde i hvert fall ikke forsette å være med mennesker som får deg til å føle deg dårlig med deg selv. Det er hverken bra for selvfølelsen eller helsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunflower-Delight

:klem:  Det hjelper nok veldig å få være rundt folk, lettere å ha slike tanker når man har tid til å tenke på de. Har du noen gang vurdert å starte hos en mentaltrener? Gikk der for 2 år siden, og da var det mye trening om "Ord lager tanker, som videre lager tilstander". Hvis du har råd til det, min kostet 900 kr timen(men det var midt i sentrum i byen jeg bor i, og det er generelt dyrt der, så du får det mest sannsynligvis billigere andre steder), så anbefaler jeg det veldig i hvert fall :)

Når jeg leser om dette på nettet så føler ikke jeg at dette er noe jeg trenger å gå til, jeg har nå også lest lignende bøker tidligere. Jeg vet at tanker kan styre mye av hva slags innflytelse vi får over oss, altfor mye negative tanker er ikke bra. Men vi vil alltid gå igjennom forskjellige stadier i livet vårt, og noen ganger så vil en også oppleve tider der livet kan føles vanskelig eller tøft.

 

Jeg vil ikke gå inn på mye detaljer over hva jeg har gått igjennom, og jeg har blitt helbredet på mange områder allerede. Men det er fortsatt noen ting som jeg må få bearbeidet, og noe som er til kjempegod terapi for meg er å skrive ned følelsene mine, spessielt i dikt form.

 

For det meste er jeg til vanlig en optimistisk person, jeg har kun få stunder der jeg kan føle meg trist av og til. Og mange ganger så kan jeg føle meg trist men alikevel klare å bytte ut de tankene med mer positive og oppbyggende tanker, og da blir jeg i bedre humør igjen. 

 

Ellers takk for tipset. :) Og jeg skjønner at du mener det godt med å anbefale det for meg å gå til en mental trener. I mitt tilfelle så er det vel mest det at jeg er mye alene og da er det lettere med å tenke altfor mye over det meste. Jeg merker også sjølv at hvis jeg for eksempel treffer på noen for en hyggelig prat på Café i ca.2 timer, så har jeg lettere for å føle meg mye gladere i løpet av resten av dagen. Jeg trenger ikke alltid å prate med noen, men jeg tenker at det hjelper med å komme seg litt ut blant folk. Trenger ikke å være hver dag, men til og med noen få dager i uka kan hjelpe mye på humøret. Derfor jeg mener at det å starte på et treningssenter kan bli til mye hjelp for meg, men ikke bare for å sosialisere litt blant folk, jeg ønsker nå også å føle meg i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...