Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

Vel, symptomene er ganske kraftige igjen og jeg føler meg kjempegravid.

Og det er blitt bestemt at jeg skal ut i 100% svangerskapspenger... Helsepersonellet mener jeg opplever for mye stress med jobb. Synes det er litt dritt, men om det er det som skal til for å hjelpe lille frøet, så får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Heldigvis kan jeg komme ut i jobb igjen om det blir aktuelt.

Hva i alle dager skal jeg finne på hjemme så lenge? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra med kraftige symptomer. Eller, det er sikkert ganske kjipt på en måte men så gir det jo en bekreftelse på at alt står bra til :)

Tja, hva finner man egentlig på i 7 mnd.....? Er jo heldigvis snart jul og juleforberedelser, så blir det kanskje litt Netflix, lesing, cafebesøk om du har noen venninner som er hjemme i perm f.eks. Om du bor i Oslo-området pleier det være litt interessante debatter ol på f.eks UiO og Litteraturhuset. Etter hvert kan du kanskje finne en termingruppe på Facebook som møtes litt innimellom? Sove? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nesten glad for at jeg enda et såpass dårlig :fnise:

Satser på at det er lille frø som sier ifra at den har det bra! 

Oslo, hoho. Nei du, jeg bor langt oppi gokk i nord. Men skal nok finne på ting ja. Så lenge formen bare blir bedre :) Er ganske lei av tv nå etter 2 uker strak ut på sofaen :veslejenta:

Blir nok en del soving, ja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser alt av fingre og tær for at det skal gå bra nå... Kjenner at jeg er ganske bekymra så å si hele tida. Det er veldig dumt å skulle gå og kjenne etter symptomer hele tida. Og småblødninger hjelper ikke på. Æsj. Håper de neste ukene til neste UL går fort, og at jeg slipper å oppleve å miste igjen. Jeg tror det kommer til å ødelegge for meg. Tror ikke jeg kommer til å tørre å bli gravid igjen da. Eller så må vi bare kjøre på igjen. Huff, blir sliten av å tenke på det. Må finne på noe annet! :opplyser:

Hva skal jeg finne på mens jeg bare går og trør hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 i dag og lille er på størrelse med et bringebær. Jeg er over den første kneika etter SAen, så får vi se om jeg kommer over kneika etter MAen. I dag har sjansen for SA gått ned til 2,4% :) 

Tenkte jeg skulle skrive ned symptomer så langt...

Jeg har fryktelig ømme pupper om natta og er kvalm og uggen/spyr om dagen. Har hatt litt murringer noen dager og har spottet siden jeg begynte på Albyl-E 6+3. Matlysta er på bånn og har ikke gått noe opp i vekt. Forrige gang hadde jeg lagt på meg 4 kg by now :fnise: Siden jeg er litt overvektig og veldig svak pga muskelsykdommen, håper jeg at jeg ikke legger på meg mer enn 7-11 kg totalt. (Det som er anbefalt.) Blir kvalm av kjøtt og forskjellige konsistenser og lukter. Var blodhund de første ukene, men luktesansen har roet seg litt. Sliter en del med vonde tanker og ønsker meg ikke barn, samtidig som jeg gjør det...

 Jeg har tidligere hatt veldig løs mage, men nå har jeg begynt å bli lettere forstoppet. Jeg må opp og tisse minst en gang om natta. Jeg drikker myyyye vann og har en helt jævlig vond halsbrann :angry: Utslittheta og trøttheten er ikke like ille nå som den var i uke 5-7. Jeg er likevel ute i full svangerskapspenger nå, for å se om minimalt med stress kan hjelpe lille frø å holde seg i magen. Jeg sover ganske mye og tar meg gjerne en lur eller to i løpet av dagen. Hele tiden har jeg følt meg ekstra svak, regner med det er hormonelt. De siste dagene har jeg følt meg litt oppblåst og det virker som jeg brygger på en soppinfeksjon, men den har ikke brutt ut enda. Håper jeg slipper det! Var EKSTREMT kvalm da jeg gikk på crinone i uke 5+0-6+3. Gråter veldig lett. Er ei sippeguri fra før, men nå er det nesten litt ekstremt. Har overhodet ikke lyst på sjokolade! :klo::overrasket::legrine:

Det ble litt rotete, men tror jeg har fått med alle symptomene så langt :) Mest for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke spotta på flere dager :) Håper alt fortsatt står bra til. Er enda kvalm og dårlig og har ømme pupper. Er ganske sliten og. Pliss mange andre symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om du trenger å bekymre deg. Jeg har aldri hatt så mye symptomer sammenlagt på to svangerskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @A4-livet og @Sjela :) Koselig å se deg igjen.

Jeg blir mer og mer positiv for hver dag. Men kjenner at når neste UL nærmer seg, får jeg litt angst. Er så spent! Grugleder meg noe helt vanvittig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet, ganske plagsomt symptom; munntørrhet!

Har ikke tenkt over det før i dag. Er jo ikke plaga med det ellers... Er litt redd for svangerskapsdiabetes. Er utsatt for det siden mamma har hatt diabetes og jeg er litt overvektig... Får høre med jordmor på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love hearts og mandler har blitt min redning mot halsbrannen. De tablettene jeg fikk på apoteket er så ekle at jeg klarer nesten ikke spise de. De MÅ tygges :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten... I dag er lille 9 uker og på størrelse med et boysenbær eller en drue.

Jeg leita tilbake i womanlogen min, og så at i dag var jeg ute i uke 10 (9+3) og hadde min siste UL der vi fikk konstatert at bønna ikke hadde hjerteslag og ikke hadde utviklet seg siden sist. Jeg trodde det var uke 11, men det var visst da jeg fikk utskraping. Det var helligdager som gjorde at jeg ikke fikk komme inn på flere dager... Uff.

Men altså... Sist gang hadde jeg gått over en uke uten symptomer i det hele tatt, mens i dag er jeg kanskje litt mer kvalm enn vanlig og har veldig ømme brystvorter. Satser på at det er lille som bare vil berolige meg og si at alt er bra og at det kommer til å gå bra! Kjenner at det er lenge til neste tirsdag og ny UL! På onsdag skal jeg til jordmor. Er veldig spent på det, siden det er ny jordmor siden sist. Lurer på om hun vil lete etter hjertelyd? Er det kanskje for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff... kjenner på at jeg egentlig er veldig glad for at jeg er på svangerskapspenger. For så dårlig jeg har vært den siste mnd, tror jeg ikke at jeg hdde klart å jobbe uansett... ligger for det meste bare på sofaen og er kvalm og totalt utslitt. Håper det går over, jeg kjeder meg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hos jordmor i går, og jeg hadde gått NED i vekt :unsure:

Det gjør meg engstelig ifht egen kropp... Når jeg får i meg for lite mat, tærer det på musklene. Og pga sykdommen er tapt muskelmasse = for alltid tapt. Jeg har jo kjent på at jeg føler meg mye svakere enn vanlig, og det er vanskelig... Satser på at det tærer litt på fettet nå istede, og at jeg ikke mister mer styrke. Matlysten er fortsatt på bunn, men jeg gjør så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker og lille er på størrelse med et jordbær, en oliven eller en daddel. Appene mine er uenige om frukten :fnise:

Har aldri vært så langt som jeg er nå, og det er UL imårra. Grugleder meg skikkelig. Håper vi får se en sprellende baby med fingre og tær. Ihvertfall armer og bein! Jeg vil så gjerne vise bilde til bestemødrene :hjerte:

Jeg har hatt skikkelig livmorstrekk de siste nettene, og dermed hadd en del vondt og vært litt paranoid. Men siden det ikke kommer blod og jeg har hørt at det er vanlig at livmor strekker seg og gjør vondt, går det bra :) Jeg er dessuten enda fryktelig dårlig og utslitt. Tar det som et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fridr skrev:

10 uker og lille er på størrelse med et jordbær, en oliven eller en daddel. Appene mine er uenige om frukten :fnise:

Har aldri vært så langt som jeg er nå, og det er UL imårra. Grugleder meg skikkelig. Håper vi får se en sprellende baby med fingre og tær. Ihvertfall armer og bein! Jeg vil så gjerne vise bilde til bestemødrene :hjerte:

Jeg har hatt skikkelig livmorstrekk de siste nettene, og dermed hadd en del vondt og vært litt paranoid. Men siden det ikke kommer blod og jeg har hørt at det er vanlig at livmor strekker seg og gjør vondt, går det bra :) Jeg er dessuten enda fryktelig dårlig og utslitt. Tar det som et godt tegn!

Jordbær syns jeg hørtes best ut :ler: 

Tipper du får en fin opplevelse på ultralyden i morgen :strix:  Livsmorstrekk er veldig vanlig, og et godt tegn :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye sånn vondt i starten. Det minnet om menssmerter og ble derfor litt paranoid jeg også. Men det er absolutt et bra tegn fra jordbæret ;) Lykke til i morgen! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...