Gå til innhold

Beste volumsjampo for tynt, fett og langt hår?


Nightigale

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en god volumsjampo, og har i følge frisører typisk nordisk hår, tynt og flatt, og det blir fort fett. Det er ganske langt. Noen som har gode tips? Har et litt stramt budsjett for tiden, så gjerne en sjampo som ikke er kjempedyr. Men kjøper ikke på Rimi heller...

Det finnes sikkert mange tråder om dette, men vil gjerne ha oppdaterte råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker den grønne fra Redken, husker ikke navnet men tror det bare er èn grønn volumsjampo i det merket :)

Anonymous poster hash: 763e4...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv nordisk hår, og fikk prøve volumsjampoen fra Sebastian. Den var knallgod!! Verdt å prøve :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
15 timer siden, Nightigale skrev:

Jeg endte med redken body full :-) 

Hvordan var den? :)

Endret av Mercudia
Beklager at pcen min fikk "hikke" - vet ikke hvordan man sletter dobbel-innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Mercudia skrev:

Hvordan var den? :)

Stakkars PC med hikke ;)

Redken Body Full Sjampo:

Har brukt den i noen uker nå, og det første som slo meg var at den vasker håret rent, i motsetning til andre volum-sjampoer jeg har testet, eksempelvis ble håret mitt ikke rent når jeg brukte Big Sexy Hair sin volumsjampo. Da spiller det ingen rolle hvor mye volum jeg får :P 
Opplever også at håret har fått mer volum etter at jeg begynte med Body Full, og at håret føles tykkere. Den kan ikke gjøre mirakler, men håret er mindre flatt enn det var. Jeg har litt mer floker etter jeg har dusjet enn jeg hadde før, men det er ikke noe stort problem, og er sannsynligvis fordi jeg ikke bruker balsam :P Så alt i alt vil jeg anbefaler Redken Body Full :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nightigale skrev:

Stakkars PC med hikke ;)

Redken Body Full Sjampo:

Har brukt den i noen uker nå, og det første som slo meg var at den vasker håret rent, i motsetning til andre volum-sjampoer jeg har testet, eksempelvis ble håret mitt ikke rent når jeg brukte Big Sexy Hair sin volumsjampo. Da spiller det ingen rolle hvor mye volum jeg får :P 
Opplever også at håret har fått mer volum etter at jeg begynte med Body Full, og at håret føles tykkere. Den kan ikke gjøre mirakler, men håret er mindre flatt enn det var. Jeg har litt mer floker etter jeg har dusjet enn jeg hadde før, men det er ikke noe stort problem, og er sannsynligvis fordi jeg ikke bruker balsam :P Så alt i alt vil jeg anbefaler Redken Body Full :) 

Interessant! Er det mye parfyme i den? Synes du den motvirker fett hår? Jeg sliter så sykt med det. Dusjer "bare" annenhver dag nå, men de dagene jeg ikke dusjer er håret veldig fett så må bruke tørrsjampo... Har prøvd sjampoer som frisører sier skal motvirke fett hår, men håret blir ikke pent av dem, da det ikke skaper volume... Har som deg veldig flatt hår, og kan få spørsmål om jeg har retta håret, når jeg ikke en gang eier en rettetang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cambria skrev:

Interessant! Er det mye parfyme i den? Synes du den motvirker fett hår? Jeg sliter så sykt med det. Dusjer "bare" annenhver dag nå, men de dagene jeg ikke dusjer er håret veldig fett så må bruke tørrsjampo... Har prøvd sjampoer som frisører sier skal motvirke fett hår, men håret blir ikke pent av dem, da det ikke skaper volume... Har som deg veldig flatt hår, og kan få spørsmål om jeg har retta håret, når jeg ikke en gang eier en rettetang...

Siden jeg ikke har problemer med parfyme, har jeg ikke sjekket, hehe :D Men den lukter godt, men ikke sånn at man får følelsen av at det er mer parfyme enn sjampo. Samboeren min er veldig sensitiv for lukt og sterke parfymer (han er ikke happy når jeg nettopp har farget håret), og han har ikke reagert på denne sjampoen. Her er forresten Redkens egen side (med mindre positive kundeerfaringer ser jeg...Dem om det): http://www.redken.com/products/hair-care/body-full/volumizing-shampoo-fine-hair

Ja, det er ganske god mot fett hår, syns jeg! Panneluggen som jeg stadig drar handa gjennom kan ingen sjampo redde, men jeg ble overrasket her om dagen da jeg skulle på jobbfest etter 8 timer på jobb, gredde gjennom håret, og tuppene var så rene (og tørre, det er vinter) at de fortsatt ble statiske..! Det har jeg ikke opplevd før.

Må bare nevne at jeg ikke er noen ekspert innen hårpleie generelt, jeg er lite forfengelig (og fryktelig morgentrett), og min morgenrutine hårmessig består av å vaske det 2 ganger med sjampo, tørke lett med håndkle, gre gjennom det, og løpe ut døren :P Tørke får det gjøre på vei til jobb ;) Men kan vise til egen erfaring da! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Nightigale skrev:

Stakkars PC med hikke ;)

Redken Body Full Sjampo:

Har brukt den i noen uker nå, og det første som slo meg var at den vasker håret rent, i motsetning til andre volum-sjampoer jeg har testet, eksempelvis ble håret mitt ikke rent når jeg brukte Big Sexy Hair sin volumsjampo. Da spiller det ingen rolle hvor mye volum jeg får :P 
Opplever også at håret har fått mer volum etter at jeg begynte med Body Full, og at håret føles tykkere. Den kan ikke gjøre mirakler, men håret er mindre flatt enn det var. Jeg har litt mer floker etter jeg har dusjet enn jeg hadde før, men det er ikke noe stort problem, og er sannsynligvis fordi jeg ikke bruker balsam :P Så alt i alt vil jeg anbefaler Redken Body Full :) 

Takk for tilbakemelding  - skriver den på ønskelisten min :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mercudia skrev:

Takk for tilbakemelding  - skriver den på ønskelisten min :)

:)

Gi beskjed om du finner en annen du liker da! Er åpen for forslag selv om jeg trives med Body Full :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tips om sjampo, men den beste balsamen jeg har prøvd http://www.ciao.co.uk/Charles_Worthington_Brilliant_Shine_Conditioner__7689361

men vet ikke om den er å få kjøpt i Norge lengre. Den balsamen gjør håret mitt fyldigere og silkeglatt :)

 

Anonymkode: 6a11b...5e9

Tusen takk for tips, jeg har ikke funnet en balsam jeg liker på mange år... :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 16.6.2015 at 13.28, lemon-aid skrev:

Jeg har selv nordisk hår, og fikk prøve volumsjampoen fra Sebastian. Den var knallgod!! Verdt å prøve :)?

Om du fortsatt bruker den: Hva er spesielt bra med den? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nightigale skrev:

Siden jeg ikke har problemer med parfyme, har jeg ikke sjekket, hehe :D Men den lukter godt, men ikke sånn at man får følelsen av at det er mer parfyme enn sjampo. Samboeren min er veldig sensitiv for lukt og sterke parfymer (han er ikke happy når jeg nettopp har farget håret), og han har ikke reagert på denne sjampoen. Her er forresten Redkens egen side (med mindre positive kundeerfaringer ser jeg...Dem om det): http://www.redken.com/products/hair-care/body-full/volumizing-shampoo-fine-hair

Ja, det er ganske god mot fett hår, syns jeg! Panneluggen som jeg stadig drar handa gjennom kan ingen sjampo redde, men jeg ble overrasket her om dagen da jeg skulle på jobbfest etter 8 timer på jobb, gredde gjennom håret, og tuppene var så rene (og tørre, det er vinter) at de fortsatt ble statiske..! Det har jeg ikke opplevd før.

Må bare nevne at jeg ikke er noen ekspert innen hårpleie generelt, jeg er lite forfengelig (og fryktelig morgentrett), og min morgenrutine hårmessig består av å vaske det 2 ganger med sjampo, tørke lett med håndkle, gre gjennom det, og løpe ut døren :P Tørke får det gjøre på vei til jobb ;) Men kan vise til egen erfaring da! ;) 

Tusen takk for svar! :) Skal sjekke den opp å se om jeg kanskje får testa den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. februar 2016 at 16.51, Nightigale skrev:

:)

Gi beskjed om du finner en annen du liker da! Er åpen for forslag selv om jeg trives med Body Full :) 

Vet du? etter litt leting her og der ramlet jeg over noen som skrev om Lush sin BIG og  den har jeg kjøpt - testet den i dag - og det er noe av det beste jeg har prøvd ......håret bruker vanligvis å føles fett og flatt når det nærmer seg natten, men ikke i dag...det ser helt nyvasket ut og er fyldig og fint ennå! Mirakel! :)  Må kanskje prøve den litt mer enn én gang for å være sikker - men det var ihvertfall kjærlighet ved første blikk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også tynt, fett hår til å bli flau av. Tester nå ut kms Moist Repair og faith in nature med tea tree-olje (fra Life-butikkene). Det som er topp for mitt hår er i tillegg moussen Full Blown Volume fra Fekkai. Den er fantastisk og håret holder seg fettfritt i dagevis! Kan anbefale den på det sterkeste. Dessverre er den ikke å få kjøpt i Norge, men jeg kjøper den på Sephora hver gang jeg er i utlandet.

Anonymkode: ecf45...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Om du vil ha noe greit får tynt hår sm har tendens til å falle ut, så er det greit med Vivese senso duo serien. sjampoen kan du bruke hver dag for den fukter hår den. Tørrer ikke ut hodebunnen, styrker o g gir fantastisk myk følelse. Naturlig. Grei å ha den på 2-3 mnd. istedenfor din vanlige sjampoen, som kur.

Anonymkode: 6a619...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 11.2.2016 at 0.50, Mercudia skrev:

Vet du? etter litt leting her og der ramlet jeg over noen som skrev om Lush sin BIG og  den har jeg kjøpt - testet den i dag - og det er noe av det beste jeg har prøvd ......håret bruker vanligvis å føles fett og flatt når det nærmer seg natten, men ikke i dag...det ser helt nyvasket ut og er fyldig og fint ennå! Mirakel! :)  Må kanskje prøve den litt mer enn én gang for å være sikker - men det var ihvertfall kjærlighet ved første blikk! :)

Er det fortsatt favoritten? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nightigale skrev:

Er det fortsatt favoritten? :-) 

Jeg har også den, men jeg er ikke såå imponert. Og det jeg bekymrer meg for er om alt saltet sliter noe veldig på både hår og hodebunn. Så er usikker på om dette er en man kan bruke til vanlig. Men den lukter helt vanvittig godt. Fy søren altså. Har lyst på både balsam, kroppsvask, deodorant og parfyme med denne lukten. Rent og fresht.

Angående tørre og slitte tupper så kan du ta balsam kun i tuppene og eventuelt litt oppover i lengdene.

Jeg bruker denne: http://no.feelunique.com/p/Kerastase-Specifique-Bain-Divalent-250ml - men føler ingen sjampo kan redde meg egentlig. Kanskje jeg prøver den grønne fra Redken neste gang.

Anonymkode: f367e...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...