Gå til innhold

Venninner man egentlig ikke har lyst til å være venninne med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så slemme mange av dere er! Snakk sammen! Gi folk en sjanse til å endre seg!

Anonymous poster hash: abff3...e34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Fordi noen ganger har man felles vennegjeng, og da kan man ikke gjøre det.

Det blir awkward hvis man treffer personen tilfeldigvis, og kanskje man har lyst å ha kontakt senere når ting er annerledes. Mange slike vennskap som ligger i dvale, som kan bli gjenopptatt senere. Kanskje man bare har sporadisk kontakt fordi man har en historie sammen, og noen ganger kan det være koselig å mimre sammen.

 

Noen mennesker takler ikke sannheten, jeg har noen sånne tidligere venninner. Hadde jeg sagt det der til de, hadde det blitt drama all over the place, baksnakking og furting og grinete stemning, og de hadde blitt verdens største offer.

 

Har prøvd å si fra om ting tidligere og det har ikke blitt godt mottatt for å si det sånn. Da er det bedre å bare ha litt sporadisk kontakt når man orker. Er jo dumt å kutte båndet helt, ting kan bli annerledes senere.

Anonymous poster hash: ea0be...2ee

 

 

Signerer dette.

Jeg har venninner som jeg føler at jeg ikke har så mye til felles med lengre, bortsett fra felles minner og et engang nært vennskap. Føler ikke at de kjenner meg lengre eller forstår meg.

Det er hyggelig når vi møtes, gjerne da sammen med flere, men vi er ikke nære og fortrolige lengre.

Anonymous poster hash: fffaa...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt en venninne gjennom 13 år nå. Vi har hatt et veldig godt vennskap til hun reiste vekk i 5 måneder for å oppleve verden. Når hun kom tilbake var hun aldri den samme jenten jeg kjente før hun reiste. Den siste hendelsen har fått meg til å revurdere hele vennskapet. Vi skulle på en reunionfest, jeg var litt usikker på om jeg ønsker å dra og ble overbesvist av henne at vi skulle dra dit sammen. 

Vi skulle overføre penger før en bestemt dato og jeg hørte derfor med henne om hun hadde overført. Hun skulle gi meg en lyd dagen før fristen, men jeg hørte ikke noe. 

På facebook dagen etterpå skrev hun i venninnegruppen vår at hun fikk besøk av en venn hun hadde truffet på turen sin som ville treffe oss samme dagens om vi skulle på reunionfest. 

Fikk selv en sms noen timer senere: Som du sikker har sett så dropper jeg festen for å være mest mulig med min venn (som skulle være med henne og typen de 4 dagene han var her). Kunne ikke vennen og typen være uten henne et par timer den dagen? Dette er bare 1 av mange ting som har irritert meg siste årene. Vi har ikke sett hverandre på flere måneder og skal være bestevenninner. 

 

Vet ikke om jeg overreagerer veldig, men det sårer meg at hun skal bruke 4 dager på en hun har møtt for 4 år siden enn sin bestevenninne som HUN overtalte til å bli med.. 

Anonymous poster hash: eacff...56a

 

 

Du overreagerer noe veldig...!

Anonymous poster hash: fffaa...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer noe veldig...!

Anonymous poster hash: fffaa...741

Jeg synes også hun overdriver noe, men jeg hadde selv blitt veldig skuffa og irritert.

Man gjør ikke slik som venninnen her gjorde. Men verden har likevel ikke gått under. ;)

Anonymous poster hash: f9bcc...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme mange av dere er! Snakk sammen! Gi folk en sjanse til å endre seg!

Anonymous poster hash: abff3...e34

 

Vanskelig det når man ikke engang kommer til ordet.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også hun overdriver noe, men jeg hadde selv blitt veldig skuffa og irritert.

Man gjør ikke slik som venninnen her gjorde. Men verden har likevel ikke gått under. ;)

Anonymous poster hash: f9bcc...e21

 

Når jeg har blitt skuffet på denne måten gjentatte ganger siste 5 årene og hatt andre opplevelser som jeg selv mener ikke er fortjent mot meg. Så ønsker jeg dessverre ikke å ha noe særlig kontakt med henne. Vi kan godt snakke litt sammen og være sammen når jentegjengen skal treffes. Men ut over det, så ønsker jeg ikke å være med henne på tomannshånd. 

Anonymous poster hash: eacff...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk jeg ikke vil ha som venninner kutter jeg rett og slett ut..

Men var ei jente som jeg bare ikke klarte å kutte ut, tiltross for at hun la ut rykter, gikk bak ryggen, stjal og fortalte løgner hver eneste dag. Hun var rundt 13-14 år gammel da dette skjedde og alle rundt meg skjønte ikke hvorfor jeg orket å være sammens med henne...men, jeg kjente jo henne på en helt annen måte enn de..Og før jeg kom inn i livet hennes, så var det nok de folka som kanskje var mest skyld i hvordan hun oppførte seg...Hun kunne jo ikke noe for at faren hennes kunne vært bestefaren sin, eller at moren var alkoholiker...Og dette tok de ungdommene ut mot henne...Sa ting som "Vi vet hvorfor moren din drikker så mye, fordi du er stygg, ett oppgulp..."

Hun hadde ingen grenser hjemme, kunne gjøre hva hun ville og tro meg, jeg og henne kranglet ofte og jeg har vært skikkelig sint også, hvor jeg nesten har slått til henne på hvordan hun oppførte seg mot meg... Men jeg tydde aldri til vold..Hun var ikke vant med at folk gikk mot henne, hun var ikke vant med at folk rundt henne sa nei. Så når jeg gjorde det, så ble det kaos..
Skjønner egentlig ikke at jeg orket..Men jeg visste jo at hun hadde problemer, både hjemme, på skolen...Og slikt..

Men idag, 10år etterpå, hun er den personen som kan ringe meg 03.00 på natten og fortelle meg om noe trist hun har gått igjennom...Eller alt hun har på hjertet, hun vet at hun kan ringe meg nårtid som helst og hun har sagt det selv at for henne, så er jeg som en søster, en søster som hun aldri hadde og hadde det ikke vært for meg, så vet hun ikke hvor hun hadde vært idag.

Idag er hun lykkelig, flott mann, barn og hus... Hun fortjener alt det beste ^^

Langt innlegg; Beklager x)
Men hadde jeg ikke hatt tålmodighet med henne, så ville jeg ha ditchet henne også, men er glad jeg ikke gjorde det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk jeg ikke vil ha som venninner kutter jeg rett og slett ut..

Men var ei jente som jeg bare ikke klarte å kutte ut, tiltross for at hun la ut rykter, gikk bak ryggen, stjal og fortalte løgner hver eneste dag. Hun var rundt 13-14 år gammel da dette skjedde og alle rundt meg skjønte ikke hvorfor jeg orket å være sammens med henne...men, jeg kjente jo henne på en helt annen måte enn de..Og før jeg kom inn i livet hennes, så var det nok de folka som kanskje var mest skyld i hvordan hun oppførte seg...Hun kunne jo ikke noe for at faren hennes kunne vært bestefaren sin, eller at moren var alkoholiker...Og dette tok de ungdommene ut mot henne...Sa ting som "Vi vet hvorfor moren din drikker så mye, fordi du er stygg, ett oppgulp..."

Hun hadde ingen grenser hjemme, kunne gjøre hva hun ville og tro meg, jeg og henne kranglet ofte og jeg har vært skikkelig sint også, hvor jeg nesten har slått til henne på hvordan hun oppførte seg mot meg... Men jeg tydde aldri til vold..Hun var ikke vant med at folk gikk mot henne, hun var ikke vant med at folk rundt henne sa nei. Så når jeg gjorde det, så ble det kaos..

Skjønner egentlig ikke at jeg orket..Men jeg visste jo at hun hadde problemer, både hjemme, på skolen...Og slikt..

Men idag, 10år etterpå, hun er den personen som kan ringe meg 03.00 på natten og fortelle meg om noe trist hun har gått igjennom...Eller alt hun har på hjertet, hun vet at hun kan ringe meg nårtid som helst og hun har sagt det selv at for henne, så er jeg som en søster, en søster som hun aldri hadde og hadde det ikke vært for meg, så vet hun ikke hvor hun hadde vært idag.

Idag er hun lykkelig, flott mann, barn og hus... Hun fortjener alt det beste ^^

Langt innlegg; Beklager x)

Men hadde jeg ikke hatt tålmodighet med henne, så ville jeg ha ditchet henne også, men er glad jeg ikke gjorde det :)

 

Inspirerende og koselig å lese :-) 

Anonymous poster hash: eacff...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er en veldig lite sosial person, så jeg har ingen problemer med å ha de få vennene jeg har. Har det mye bedre slik enn å bruke masse tid på mennesker jeg egentlig ville ha ditchet for en bok eller film hjemme i mitt eget selskap. 



Anonymous poster hash: 508f2...e9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har ikke akkurat ei venninne, men er 2 stk. jeg har blitt litt kjent med og jeg merket veldig fort at dette ikke var noen jeg hadde så veldig mye til felles med. For min del så følte jeg ikke noen kjemi. Problemet er at begge synes det var så hyggelig å møtes og de vil gjerne treffes igjen å bli bedre kjent. Jeg er ikke vant til en sånn situasjon, de fleste jeg ikke har noe særlig til felles med bruker jeg ikke å høre mer fra også forsvinner de bare og problemet er ute av verden. Jeg orker ikke å møte de igjen bare for å være hyggelig, også gir jeg jo og de forhåpninger at vi skal henge mer sammen. Jeg synes det er bedre å bruke tiden sin på de man vil være med, og de som man prioriterer og har mer til felles med :) 

Anonymkode: c39bb...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke akkurat ei venninne, men er 2 stk. jeg har blitt litt kjent med og jeg merket veldig fort at dette ikke var noen jeg hadde så veldig mye til felles med. For min del så følte jeg ikke noen kjemi. Problemet er at begge synes det var så hyggelig å møtes og de vil gjerne treffes igjen å bli bedre kjent. Jeg er ikke vant til en sånn situasjon, de fleste jeg ikke har noe særlig til felles med bruker jeg ikke å høre mer fra også forsvinner de bare og problemet er ute av verden. Jeg orker ikke å møte de igjen bare for å være hyggelig, også gir jeg jo og de forhåpninger at vi skal henge mer sammen. Jeg synes det er bedre å bruke tiden sin på de man vil være med, og de som man prioriterer og har mer til felles med :) 

Anonymkode: c39bb...312

Sånn har jeg det nå også. Har ei relativt ny venninne, som jeg liker mindre og mindre jo mer jeg blir kjent med... Hun maser HELE tiden om å treffes, spør og graver og analyserer meg, er småfrekk og temmelig barnslig i forhold til meg. Ting man oppdager etterhvert som man blir bedre kjent. Hun liker meg dessverre mer enn jeg liker henne. Hun har ikke så mange venner og har fortalt om mange vennskap som har røket fordi de ender opp med å krangle! Jeg driver ikke og krangler med venner, det er fjernt for meg.

 

Så er det andre venner man vokser fra, rett og slett. Og atter andre man oppdager at suger energi ut av en. 

 

I mine øyne er det bedre å fase ut kontakten enn å smelle det inn i skallen på folk. Jeg tror det sårer mindre og så klarer man i de fleste tilfeller å omgås litt med felles kjente.

Anonymkode: 2003c...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke akkurat ei venninne, men er 2 stk. jeg har blitt litt kjent med og jeg merket veldig fort at dette ikke var noen jeg hadde så veldig mye til felles med. For min del så følte jeg ikke noen kjemi. Problemet er at begge synes det var så hyggelig å møtes og de vil gjerne treffes igjen å bli bedre kjent. Jeg er ikke vant til en sånn situasjon, de fleste jeg ikke har noe særlig til felles med bruker jeg ikke å høre mer fra også forsvinner de bare og problemet er ute av verden. Jeg orker ikke å møte de igjen bare for å være hyggelig, også gir jeg jo og de forhåpninger at vi skal henge mer sammen. Jeg synes det er bedre å bruke tiden sin på de man vil være med, og de som man prioriterer og har mer til felles med :) 

Anonymkode: c39bb...312

Da synes du skal være ærlig med dem og si at du ikke føler det samme og ikke takke for en hyggelig kveld/vil gjerne møtes igjen, og seff takke nei møtes når/hvis de spør og det kan hende at de er bare er hyggelig mot deg akkurat som du er mot dem...

Hvis du er den jeg tror,så synes jeg det er dårlig å hinte om det KG enn å si det rett ut..

Anonymkode: ec949...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man virkelig ikke har lyst å være venninne med noen, så er det jo mye bedre å heler gå ut av vennskapet enn å sitte der å være falsk-venn. Har hatt venninner som har vært så negative til alt jeg har gjort, vært falske og utnyttende - og de er det bare å gi opp, mener jeg. Bedre å ha venner man ønsker å være venn med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎15‎.‎06‎.‎2015 at 13.26, AnonymBruker skrev:

Fordi man vet at de er sårbare og at de kan bli veldig lei seg? Man har kanskje felles venner som man ønsker kontakt med. Hvorfor lage et "offisielt" brudd, om man kan gjøre det mer skånsomt og gradvis?

 

Det skader sjeldent å ha LITT kontakt med folk man har vokst opp med, man behøver ikke å brenne alle broer. For min del har jeg blitt mer bevisst på at det vennskapet ikke gir meg noe først i voksen alder. Det er ikke alltid man tenker over det som yngre.

 

Anonymous poster hash: 388ba...492

Det høres ut som en konfliktsky persons unnskyldning.

Anonymkode: 77291...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg skal opprettholde kontakt med noen for å være snill, det går jo imot seg selv egentlig, for det er en slem, og feig ting syns jeg. Jeg har hatt venner jeg har ønsket å bryte kontakte med. Til den ene sa jeg i fra,og til den andre sluttet jeg bare å avtale ting med, noe jeg syns var helt greit, fordi hun ofte ikke møtte opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 3.5.2016 at 14.14, AnonymBruker skrev:

Da synes du skal være ærlig med dem og si at du ikke føler det samme og ikke takke for en hyggelig kveld/vil gjerne møtes igjen, og seff takke nei møtes når/hvis de spør og det kan hende at de er bare er hyggelig mot deg akkurat som du er mot dem...

Hvis du er den jeg tror,så synes jeg det er dårlig å hinte om det KG enn å si det rett ut..

Anonymkode: ec949...e42

Det er nok ikke den du tror. 

Anonymkode: 6d946...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke den du tror. 

Anonymkode: 6d946...046

Det er godt mulig, men jeg synes fortsatt det er dårlig av deg å dem forhåpninger på at du ønsker å ha kontakt med de.

 

Anonymkode: ec949...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt mulig, men jeg synes fortsatt det er dårlig av deg å dem forhåpninger på at du ønsker å ha kontakt med de.

 

Anonymkode: ec949...e42

? Jeg ønsker kontakt med vennene mine. 

Anonymkode: 6d946...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Jeg ønsker kontakt med vennene mine. 

Anonymkode: 6d946...046

Hva er du driver med å svare på? Jeg har sitert en, og da du svarer til hva jeg svarte til den brukeren, da går jo jeg utifra at du er den personen.. Hallo!

Anonymkode: ec949...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...