Gå til innhold

Venninner man egentlig ikke har lyst til å være venninne med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen venninner dere egentlig ikke er så keen på å være venninne med? Men hvor dere opprettholder vennskapet i mindre grad for fredens skyld og for å ikke såre vedkommende? Det å bryte kontakten uten å såre vedkommende er jo lettere sagt enn gjort - eller?



Anonymous poster hash: 51b93...a08
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har jeg. Redd for å være alene og ikke  ha noen venner. Så har heller de jeg har, enn ingen.



Anonymous poster hash: 9e864...f7a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har vært åpen om hvorfor til venner jeg har dumpet. De fleste har null grunn til å føle seg såret.

Anonymous poster hash: 2e223...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Men tar ikke så ofte kontakt med vedkommende, for jeg får ingenting ut av å være sammen med henne. Det bare tar tid og krefter.

Anonymous poster hash: 388ba...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Jeg opprettholder nok ikke så mye kontakt, men hun gjør. Det går for så vidt greit, så lenge jeg slipper altfor mye mas fra den kanten.



Anonymous poster hash: 6b378...c5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det har jeg. Jeg opprettholder nok ikke så mye kontakt, men hun gjør. Det går for så vidt greit, så lenge jeg slipper altfor mye mas fra den kanten.

Anonymous poster hash: 6b378...c5c

 

 

Sånn er det her også. Men problemet er at for hver henvendelse jeg takker ja til, får jeg 10 nye  :sjokkert: Hun har andre venner så forstår ikke hvorfor hun prøver å spise meg levende. Blir så sliten og lei at jeg kunne ha spydd :ler:

Anonymous poster hash: 51b93...a08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan dere ikke bare si: Beklager men jeg er ikke interessert i videre kontakt. Jeg velger å prioritere de som betyr mest for meg. Lykke til videre i livet.

Finito.

Anonymous poster hash: 2e223...612

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har bare sporadisk kontakt på facebook o.l.

 

Svarer ikke på tlf og møter ikke vedkommende. Svarer bare litt tregt på meldinger og uten det store engasjementet.

 

Har flere gamle venner jeg ikke orker å ha kontakt med. Jeg er litt overfladisk når de tar kontakt og ikke alltid så flink å svare tilbake.

 

Har funnet ut at jeg trives bedre alene og med noen få venner enn folk som er slitsomme eller kjedelige.

 



Anonymous poster hash: ea0be...2ee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare si: Beklager men jeg er ikke interessert i videre kontakt. Jeg velger å prioritere de som betyr mest for meg. Lykke til videre i livet.

Finito.Anonymous poster hash: 2e223...612

Fordi man vet at de er sårbare og at de kan bli veldig lei seg? Man har kanskje felles venner som man ønsker kontakt med. Hvorfor lage et "offisielt" brudd, om man kan gjøre det mer skånsomt og gradvis?

Det skader sjeldent å ha LITT kontakt med folk man har vokst opp med, man behøver ikke å brenne alle broer. For min del har jeg blitt mer bevisst på at det vennskapet ikke gir meg noe først i voksen alder. Det er ikke alltid man tenker over det som yngre.

Anonymous poster hash: 388ba...492

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi er i samme "gjeng" og da kan man ikke bare bryte kontakten. Men for min del prøver jeg å begrense kontakten vi har på tomannshånd, og heller omgås når vi er samlet hele gruppa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men HVORFOR ønsker dere ikke å ha kontakt? Er det fordi de rett og slette er ubehagelige og frekke? Eller bare fordi dere ikke liker vedkommende? Kjenner så mange som kutter ut venninner fordi de ikker populære nok eller bare misliker de uten noen real grunn. Så utrolig dårlig og smålig gjort, er forferdelig å bli kuttet ut....



Anonymous poster hash: 78b4f...5eb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man vet at de er sårbare og at de kan bli veldig lei seg? Man har kanskje felles venner som man ønsker kontakt med. Hvorfor lage et "offisielt" brudd, om man kan gjøre det mer skånsomt og gradvis?

Det skader sjeldent å ha LITT kontakt med folk man har vokst opp med, man behøver ikke å brenne alle broer. For min del har jeg blitt mer bevisst på at det vennskapet ikke gir meg noe først i voksen alder. Det er ikke alltid man tenker over det som yngre.

Anonymous poster hash: 388ba...492

De blir hvertfall ikke mindre såret av slik oppførsel som flere av dere legger opp i dagen. Unnvikende oppførsel og falske svar er det ingen som er tjent med.

Anonymous poster hash: 2e223...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare si: Beklager men jeg er ikke interessert i videre kontakt. Jeg velger å prioritere de som betyr mest for meg. Lykke til videre i livet.

Finito.

Anonymous poster hash: 2e223...612

 

Fordi noen ganger har man felles vennegjeng, og da kan man ikke gjøre det.

Det blir awkward hvis man treffer personen tilfeldigvis, og kanskje man har lyst å ha kontakt senere når ting er annerledes. Mange slike vennskap som ligger i dvale, som kan bli gjenopptatt senere. Kanskje man bare har sporadisk kontakt fordi man har en historie sammen, og noen ganger kan det være koselig å mimre sammen.

 

Noen mennesker takler ikke sannheten, jeg har noen sånne tidligere venninner. Hadde jeg sagt det der til de, hadde det blitt drama all over the place, baksnakking og furting og grinete stemning, og de hadde blitt verdens største offer.

 

Har prøvd å si fra om ting tidligere og det har ikke blitt godt mottatt for å si det sånn. Da er det bedre å bare ha litt sporadisk kontakt når man orker. Er jo dumt å kutte båndet helt, ting kan bli annerledes senere.

Anonymous poster hash: ea0be...2ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De blir hvertfall ikke mindre såret av slik oppførsel som flere av dere legger opp i dagen. Unnvikende oppførsel og falske svar er det ingen som er tjent med.Anonymous poster hash: 2e223...612

Har aldri sagt noe om falske svar. Men jeg ser ikke poenget med å bryte totalt, så lenge man kan gjøre det mindre dramatisk. Å begrense kontakten til et minimum er en annen måte å takle det på. Jeg dør ikke av å se henne et par ganger i året. Man må ikke nødvendigvis gni det inn, heller.

Anonymous poster hash: 388ba...492

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare si: Beklager men jeg er ikke interessert i videre kontakt. Jeg velger å prioritere de som betyr mest for meg. Lykke til videre i livet.

Finito.Anonymous poster hash: 2e223...612

Er det noen som faktisk sier det? Litt drastisk..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men HVORFOR ønsker dere ikke å ha kontakt? Er det fordi de rett og slette er ubehagelige og frekke? Eller bare fordi dere ikke liker vedkommende? Kjenner så mange som kutter ut venninner fordi de ikker populære nok eller bare misliker de uten noen real grunn. Så utrolig dårlig og smålig gjort, er forferdelig å bli kuttet ut....

Anonymous poster hash: 78b4f...5eb

De jeg har kuttet ut har vært:

1 Uhøflige og frekke.

2. Vi har ingenting felles og samtaler er gjerne fullstendig ensporet

3. Suger ut all energi av meg.

Etter en lang tid overveielse endet jeg opp med at det var mye bedre å være ærlig og rett på sak enn å late som og la det indirekte bygge seg opp til konflikter. For det gjør det med den måten dere behandler andre på. Med falsk oppmerksomhet. De jeg kuttet kontakten med har vært både triste, sinna og frekke. Men, vi har alle gått videre med trygg visshet om hvor landet ligger.

Og tro meg. Det er mye bedre enn å gnures med falsk høflighet.

Anonymous poster hash: 2e223...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men HVORFOR ønsker dere ikke å ha kontakt? Er det fordi de rett og slette er ubehagelige og frekke? Eller bare fordi dere ikke liker vedkommende? Kjenner så mange som kutter ut venninner fordi de ikker populære nok eller bare misliker de uten noen real grunn. Så utrolig dårlig og smålig gjort, er forferdelig å bli kuttet ut.... Anonymous poster hash: 78b4f...5eb

Fordi hun er treg og er en utrettelig optimist på en naiv måte. Det er ingen venn jeg kan komme til om ting er vanskelig, for hun forstår ikke dypere temaer. I tillegg kan hun være litt arrogant, for hun misforstår vennligheten min som underdanighet. Jeg søker mennesker som er litt mer på samme bølgelengde. Det er ikke smålig å innse at man er så ulike at man ikke kan få så mye ut av kontakten. Det er heller å være oppriktig.

Anonymous poster hash: 388ba...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

men HVORFOR ønsker dere ikke å ha kontakt? Er det fordi de rett og slette er ubehagelige og frekke? Eller bare fordi dere ikke liker vedkommende? Kjenner så mange som kutter ut venninner fordi de ikker populære nok eller bare misliker de uten noen real grunn. Så utrolig dårlig og smålig gjort, er forferdelig å bli kuttet ut....

Anonymous poster hash: 78b4f...5eb

 

 

 

Voksne folk som gjør det her??? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

men HVORFOR ønsker dere ikke å ha kontakt? Er det fordi de rett og slette er ubehagelige og frekke? Eller bare fordi dere ikke liker vedkommende? Kjenner så mange som kutter ut venninner fordi de ikker populære nok eller bare misliker de uten noen real grunn. Så utrolig dårlig og smålig gjort, er forferdelig å bli kuttet ut....

Anonymous poster hash: 78b4f...5eb

 

 

Det du nevner der høres ut som ungdomsskole-mentalitet.

 

Jeg har venninner som jeg tar avstand til fordi de er så dramatiske, voldsomt høylydte og dominerende, lite tolerante og klager på alt og alle. Noen er kanskje kronisk deprimert og lever på andres energi, gir veldig lite av seg selv, eller vi har vokst litt fra hverandre.

 

Jeg er en person som er veldig omsorgsfull, empatisk og flink å lytte, og da vil ofte folk lesse alle problemer over på meg når de skjønner det. Så derfor tar jeg avstand, fordi jeg ikke orker at noen suger ut all energien min.

 

Etter jeg ble voksen ser jeg at mange tidligere venner ikke var noen gode venner. Sjalu, smålige eller negative og nedlatende. Da er det greit å holde litt avstand, uten å kutte over alle bånd til fortiden.

 

 

Anonymous poster hash: ea0be...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har kuttet ut har vært:

1 Uhøflige og frekke.

2. Vi har ingenting felles og samtaler er gjerne fullstendig ensporet

3. Suger ut all energi av meg.

Etter en lang tid overveielse endet jeg opp med at det var mye bedre å være ærlig og rett på sak enn å late som og la det indirekte bygge seg opp til konflikter. For det gjør det med den måten dere behandler andre på. Med falsk oppmerksomhet. De jeg kuttet kontakten med har vært både triste, sinna og frekke. Men, vi har alle gått videre med trygg visshet om hvor landet ligger.

Og tro meg. Det er mye bedre enn å gnures med falsk høflighet.Anonymous poster hash: 2e223...612

Det er ikke sikkert dine ex-venner oppfattet bruddet på samme måte. Det høres litt brutalt ut, og jeg tviler på at det nødvendigvis er noe bedre å poengtere at det er slutt. Det ville jeg kun gjort om det var et stort svik inne i bildet. Jeg ser ikke nødvendigheten av å bryte fullstendig med venner som egentlig ikke har gjort noe galt, men som man bare ikke har kjemi med. Da er det etter min mening bedre å begrense kontakten til et minimum. Ofte dør det da ut etter en tid uten et bittert brudd.

Anonymous poster hash: 388ba...492

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...