Gå til innhold

Sille's babydrøm


Sille4

Anbefalte innlegg

Den 3. februar 2016 at 13.20, Sjela skrev:

Har du avvent deg for KG?! :P 
Synes det alltid er hyggelig å lese oppdateringer fra deg :) Gleder meg til sparkene kommer. Håper det ikke blir altfor lenge til jeg kjenner liv :) 

Skulle nesten tro det, men den egentlige grunnen er at jeg har vært for giddalaus til å i det hele tatt logge inn :fnise:

Det er så koselig med liv i magen! Du kjenner nok noe snart :) jeg kjente uken før OUL :hjerte:

---

I morgen er jeg 29 + 0 og ukene flyr av sted! I skrivende stund holder samboer på med barnerommet, så snart blir det IKEA tur :handle: Og i slutten av uke 30 skal vi på 3D ul, gleder meg så til å få så han igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så gøy med en tur til IKEA! Er det mye dere skal kjøpe? :) Gleder meg til å ta fatt på barnerommet. Bittelitt tidlig enda :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sjela skrev:

Åh så gøy med en tur til IKEA! Er det mye dere skal kjøpe? :) Gleder meg til å ta fatt på barnerommet. Bittelitt tidlig enda :fnise:

 

Tenkte å kjøpe inn alle nødvendige møbler på IKEA, siden det er en pris lommeboka liker der. :Hehe: Så det blir kommode, klesskap, bokhylle med stellebordstopp og sprinkelseng - så da får mannen litt å skru sammen, for jeg ødelegger bare møblene i sinne, så best å overlate til han :fnise:

Jeg klarte å holde meg til etter OUL, men er ikke lett nei :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder sååå med deg i det altså! Vi skal også kjøpe møblene der. Liker at spinkelsengene kan stilles i ulik høyde slik at den kan brukes lenge :nigo:

Jeg fikk et lite periodevis hat mot ikea flatpakk etter vi flyttet. Da ble det litt i overkant mye altså :fnise: Heldigvis stiller mannen opp så det blir en teamjobb med bittelitt krangling av flatpakk-tegning-analyse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎02‎.‎2016 at 19.57, Sjela skrev:

Holder sååå med deg i det altså! Vi skal også kjøpe møblene der. Liker at spinkelsengene kan stilles i ulik høyde slik at den kan brukes lenge :nigo:

Jeg fikk et lite periodevis hat mot ikea flatpakk etter vi flyttet. Da ble det litt i overkant mye altså :fnise: Heldigvis stiller mannen opp så det blir en teamjobb med bittelitt krangling av flatpakk-tegning-analyse :fnise:

Ja, veldig kjekt med sprinkelsengene de har på IKEA :biggrin:
Haha, ja, vi pleier også å samarbeide og krangle litt over disse flotte bruksanvisningene som følger med. Lurer på hvor mange ganger jeg har skrudd opp noe feil, selv om jeg mener jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det verste er når man er syyykt påståelig og så viser det seg at man har gjort alt feil! :ler: Her ble det liksom krangling av hvilken vei vi skulle skru inn en planke i veggen for å henge sengegavlen på. Det viste seg jo at jeg hadde tenkt heeelt feil :sjenert: Uupps :P Jeg er i alle fall veeeldig flink til å beklage om jeg nå (ytterst sjelden) tar feil :fnise:

Har din kjære skrudd sammen alt nå da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den 11. februar 2016 at 10.29, Sjela skrev:

:hoho: Det verste er når man er syyykt påståelig og så viser det seg at man har gjort alt feil! :ler: Her ble det liksom krangling av hvilken vei vi skulle skru inn en planke i veggen for å henge sengegavlen på. Det viste seg jo at jeg hadde tenkt heeelt feil :sjenert: Uupps :P Jeg er i alle fall veeeldig flink til å beklage om jeg nå (ytterst sjelden) tar feil :fnise:

Har din kjære skrudd sammen alt nå da? :) 

Høres ut som vi har det ganske likt i heimen ang møbelmontering :laugh:

Vi har først rotet oss til å skru sammen noe av det vi har kjøpt i dag, jeg prøvde meg på sprinkelsengen alene, men ga fort opp. IKEA møbler, hormoner  og gravidmage passer dårlig sammen :fnise: så samboer tok fort over den jobben, ellers måtte vi kjøpt ny seng 💁 

-----

I går var vi på 3D ul, og det var helt fantastisk å få se hvordan prinsen i magen ser ut :strix: ble helt overrasket når vi fikk se han, for det første jeg tenkte var at det var mini meg vi så på! Var også noen som så bildene i går som kommenterte at han lignet veldig på meg, så det var litt stas :nigo: Blir spennende å se hvordan han ser ut når han endelig kommer! :hjerte: 

I dag er det igjen 68 dager til termin, til mandag er jeg 31 uker på vei og det er 28 dager til jeg kan kalles høygravid :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg også har enda dårligere tålmodighet og kortere lunte enn vanligvis :fnise: Farlige saker. Heldigvis tar mannen litt lett på det fordi han vet det er kortvarig :fnise:

Så kult at baby ligner på deg! Hadde vært moro med 3D-ultralyd, men da måtte vi ha reist et godt stykke for å kunne utføre det, så vet ikke helt om vi gidder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. februar 2016 at 15.06, Sjela skrev:

Merker jeg også har enda dårligere tålmodighet og kortere lunte enn vanligvis :fnise: Farlige saker. Heldigvis tar mannen litt lett på det fordi han vet det er kortvarig :fnise:

Så kult at baby ligner på deg! Hadde vært moro med 3D-ultralyd, men da måtte vi ha reist et godt stykke for å kunne utføre det, så vet ikke helt om vi gidder :P 

Skummelt med disse gravid hormonene ja, men mannen tar det bra her også - siden det er for en kort periode :fnise:

Vi hadde nok ikke gjort det vi heller hvis det var langt unna, men er heldigvis ikke lengre enn 15 min biltur unna :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her ser jeg :fnise:

I dag er jeg 39 + 0, så termin er om 10 dager og hver dag er like spennende nå! Kroppen begynner å bli tung og sliten, så gleder meg til å endelig få møte mageboeren :babygutt: trøster meg med at det er maks 3 - 4 uker igjen, selv om det følels som en evighet til :ler:

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så spennende Sille! :laugh: Håper du oppdaterer oss litt mer når lille har kommet. Og jeg elsker å lese fødselshistorier :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 18. april 2016 at 13.14, Sjela skrev:

Åh så spennende Sille! :laugh: Håper du oppdaterer oss litt mer når lille har kommet. Og jeg elsker å lese fødselshistorier :lur: 

Skal prøve å få rotet meg til å oppdaterte etter hans ankomst :fnise:

 

Var hos lege på sykehuset på torsdag (termin), legen syntes jeg hadde lite fostervann så hun valgte å sette inn ballong for å igangsette fødselen. Reiste på føden i går til avtalt tid og har startet med modningspiller. Har fått x 4 som er døgndosen, og skal hvert øyeblikk starte med dagens første dose. Har noen tak innimellom, men ingen fødsel i nær fremtid tror jeg. Fortsatt ganske umoden når de sjekket meg i natt :dry: skulle ønske jeg slapp dette egentlig, for det er ekstremt kjedelig å være på sykehuset og spesielt siden de ikke har nok rom, så samboer må sove hjemme. Men prøver å trøste meg med at det kommer en fin premie snart da :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, A4-livet skrev:

Oj, så spennende! Jeg tipper han kommer 1. mai (er ikke juks det vel....? :fnise:)

Hehe :fnise: krysser fingrene for at du tipper rett :hoppe: (hvis det ikke skjer noe i dag)

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sjela skrev:

Åå så spennende! Masse masse lykke til :strix:

Tusen takk, Sjela :hjerte:

Nå har jeg fått alle tablettene jeg kan få, og de har ikke satt i gang noe her. Så nå har de satt inn ny ballong for å modne litt mer og så skal de evt ta vannet. Om det blir i kveld eller i morgen vet jeg ikke enda. Så dette er noen kjedelige og lange dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oioi! Da håper jeg det går litt fortere nå. Kjedelig med all ventingen, men en veldig fin belønning til slutt :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er som alltid like treg til å oppdatere her, men nå har jeg i hvertfall en god unnskyldning  :babygutt: :fnise:

Tenkte jeg skulle skrive litt av fødselshistorien, så jeg selv også husker den senere. Merker at ammetåka har kommet, så glemmer fort hva som har skjedd den siste tiden. :tongue:

Jeg ble satt i gang med ballongkateter på termindagen som var torsdag 28/4, pga lite fostervann. Skulle komme på fødeavdelingen etter 24 timer for innleggelse og fortsette i igangsettingen med tabletter.
Da jeg og samboer kom til føden på fredag ble ballongen fjernet og jeg ble undersøkt, men det hadde skjedd lite modning. Jeg startet på hormonpiller som skulle tas 4 ganger i døgnet og man kan maks få 8 tabletter over 2 døgn. Siste tablett ble tatt tidlig søndags morgen. Det ble ingen fødsel av pillene, jeg ble kun litt mer moden. På søndag valgte de å sette inn nytt ballongkateter for å modne enda litt mer før de ville prøve å ta vannet, enten søndags kveld eller først på mandag. Søndag ettermiddag datt ballongen ut av seg selv og det ble da bestemt at vannet endelig skulle tas. Vi fikk en fødestue og vannet ble tatt rundt kl 18.30, og riene startet nesten med en gang. Jeg fikk ingen pause i riene og de tok seg raskt opp i styrke. Jordmor bestilte epidural uten at jeg fikk sagt noe, siden det var konstante og lite effektive rier, og jeg hadde ett høyt blodtrykk. Jeg syntes selv det er litt kjedelig at jeg endte opp med epidural siden jeg har vært innstilt på å føde naturlig, men trøster meg med at jeg hadde nesten ikke noe valg og siden riene ikke var effektive og siden det aldri var pauser i riene var det heller ikke mulig å hente seg inn. Etter 4 timer fikk jeg epidural, og det var helt fantastisk, både for meg og samboer. Ble etter hvert satt på drypp for å få litt mer effektive rier, og da tok det ikke lange tiden før pressetrangen meldte seg. Jeg skjønte ikke først at det var det som var, for jeg var helt sikker på at jeg måtte på do, men der skjedde det ingen ting. Når jeg kom tilbake på fødestuen fikk jeg beskjed av jordmor å stå litt og prøve å puste meg igjennom pressetrangen, men at jeg evt kunne få trykke litt på slutten. Når jeg kom opp i sengen igjen kunne jeg få starte pressingen nesten med en gang. Etter 12 minutter med aktiv pressing kom vår etterlengtede skatt kl 01.59 den 2 mai! :hjerter_rundt:
Så fra vannet ble tatt og til han kom tok ca 7 timer, så når ting endelig skjedde tok det heldigvis ikke så altfor mange timer, og jeg hadde en helt fantastisk jordmor jeg ikke kan få rost nok. Så jeg hadde en utrolig flott fødsel, og gruer meg ikke til neste gang :) 

Den følelsen man får når man skjønner at baby endelig er ute og man får den vakreste skapningen man noen gang har sett opp på brystet er helt ubeskrivelig. Man blir helt forelsket og verdens stolteste foreldre med en gang! :hjerte:

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin fødsel til tross for at den ikke ble helt som du hadde tenkt mtp epidural. Men bare 12 minutter med aktiv pressing, jeg er imponert. Brukte 45 minutter selv (for jeg sluttet å presse når det ble skikkelig vondt :fnise: kjempelurt). Hvordan går dagene med den lille da? Jeg var nesten ikke ute av sofaen de første ukene pga konstant amming...

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, A4-livet skrev:

Høres ut som en fin fødsel til tross for at den ikke ble helt som du hadde tenkt mtp epidural. Men bare 12 minutter med aktiv pressing, jeg er imponert. Brukte 45 minutter selv (for jeg sluttet å presse når det ble skikkelig vondt :fnise: kjempelurt). Hvordan går dagene med den lille da? Jeg var nesten ikke ute av sofaen de første ukene pga konstant amming...

Var en veldig fin fødsel, til tross for epidural, men tror ikke jeg hadde klart meg uten den :fnise: Fornøyd selv med kun 12 minutter aktiv pressing, siden jeg er førstegangs og med epidural, men siden jeg hadde epiduralen var det ikke direkte vondt, bare veldig ubehagelig å føle at jeg måtte på do med forstoppelse og det ikke kom noe :laugh: Så hadde nok vært mer tilbakeholden med pressingen hvis jeg hadde kjent ordentlig smerter :tongue: Dagene flyr avgårde med mini, selv om jeg bor på sofaen som du sier pga ammingen. Han er glad i å spise han her i hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...