Gå til innhold

Sille's babydrøm


Sille4

Anbefalte innlegg

Følger flere prøvedagbøker, og syntes disse er så spennende å lese i, så tenkte at jeg kan gi det ett forsøk selv - så har jeg har ett sted å skrive ned alle tanker i denne spennende tiden.

 

Er 23 år, med en samboer på 24. Kjøpte oss ett koselig rekkehus i fjor, så har vært samboere i 1 år, og kjærester i 6 år. Så lenge jeg kan huske har jeg alltid gledet meg til å bli mamma, men hverken alder, bosted eller jobb har passet før i år. Nå er vi endelig en alder hvor vi selv syns det passer, vi har eget sted å bo og en utdanning og jobb. 

Jeg sluttet på p-pillen Mercilon etter 7 år den 4 april, fikk første mens den 6 mai. Har jo lest om alle som bruker måneder for å få tilbake mensen, så må si jeg var overlykkelig for å få første mensblødning relativt fort. Etter denne mensen startet vår første prøveperiode med å legge inn aksjer så og si annenhver dag. I følge app på tlf skulle jeg fått mensen igjen den 6 juni. Tok en graviditetstest fredag 5 juni fra billig-tester som ga en svak strek ca 10 min etter tiden på morgenurin. Tok to til litt senere, som også ga to litt svakere streker, men disse også litt etter tiden. Håpet jo på at det kunne være noe selv om det var etter tiden, da jeg alltid har sjekket alle testene jeg har tatt flere timer senere, men alle fortsatt like blendahvite.Tok derfor en CB digital som viste ikke gravid, har allikevel tatt ett par tester innimellom hvor alle er negative, senest på morgenen i dag den 10 juni, så nå har nå slått meg til ro at det ikke har skjedd denne gangen. Mensen lar seg vente på, og er nå på syklusdag 36, og jeg som håpet på at jeg slapp unna denne lange sykluskarusellen. Så nå håper jeg at mensen kommer snart så neste prøveperiode kan begynne for fult :)

 

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Da jeg sluttet på p-piller forrige gang fikk jeg 40-dagerssykluser i begynnelsen. Kjedelig i begynnelsen, men plutselig fikk jeg 28-dagerssykluser så det ordnet seg ganske raskt. Håper det gjør det for deg også :) Ikke at det egentlig er noe problem, men det er kjedelig å måtte veeeeeente.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Da jeg sluttet på p-piller forrige gang fikk jeg 40-dagerssykluser i begynnelsen. Kjedelig i begynnelsen, men plutselig fikk jeg 28-dagerssykluser så det ordnet seg ganske raskt. Håper det gjør det for deg også :) Ikke at det egentlig er noe problem, men det er kjedelig å måtte veeeeeente.....

Godt å høre at det kan bli bedre, så satser på det samme her!  

Helt enig, klarer meg egentlig fint uten, men kjedelig å vente når man ikke har blitt gravid så neste pp kan begynne :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en deilig dag med fri fra jobben, kunnet sove lenge og bare slappe av. Har allikevel måtte gjøre litt husarbeid. Er det noe jeg ikke er så glad i så er det husarbeid. Men det er jo noe som må gjøres og det er jo så deilig og rent etterpå :) Har både i går og i dag hatt en del mensmurringer, spesielt venstre side. Har også ømme brystvorter, som jeg også har hatt i 4-5 dager. Håper det er ett tegn på at mensen kommer snart, da jeg hadde disse symptomene en ukes tid før mens forrige gang -håper selvsagt aller mest på at det er noe annet som gir disse symptomene, men det tror jeg ikke. Snart skal jeg ut og gå en liten tur med min mor. Hun vet at vi prøver (da jeg aldri klarer å være så hemmelighetsfull), så da har jeg noen å bombandere med spørsmål og litt frustrasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har vært helt fantastisk, strålende sol, fredag og fri i helgen. Og ikke minst, feriepenger :danse: Det måtte feires med innkjøp av litt nye sommerklær, til både meg og samboer. Var innom barneavdelingen på H&M og kjøpte litt tøy til babyen til min bestevenninne, det er så mye fint, så godt man kan kjøpe litt selv om det ikke er til seg selv. Så litt på mammatøyet også, mye fint, spesielt noen kjoler, men det er ikke vits å kjøpe, men lov å se :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom den "etterlengtede" mensen, hvis jeg kan kalle den det. Men da kan endelig prøveperiode 2 starte :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor.. Her vil jeg følge med :) spennende å følge andre prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen spor.. Her vil jeg følge med :) spennende å følge andre prøvere!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig med oppdateringer her i det siste, men har skjedd lite i forhold til prøvingen da jeg har hatt mensen og ikke hatt eggløsning enda, men vi prøver likevel hver 2-3 dag - for man vet jo aldri med denne kroppen når ting skjer. I følge appen jeg bruker er neste eggløsning 4 juli, og mensen 19 juli. Har lange sykluser enda som er ganske så kjedelig da det blir så lenge å vente mellom hver gang. Har hatt noen symptomer før mensen etter pilleslutt som jeg lurer på om kan være tegn til eggløsning, så tenkte å ta EL-tester denne mnd for hvis jeg merker noe igjen for å se om det har en sammenheng.
Ellers har jeg sommerferie fra jobben nå som er ganske fantastisk da jeg ikke har hatt ferie siden sommeren i fjor, så dette blir en avslapnings ferie :) :)

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tatt eggløsningstest de 3 siste dagene og lurer på om den kan ha vært positiv i dag. Vet streken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Men på venstre side av teststreken ser fargen like sterk ut, men resten er litt mer vannete  :vetikke: Har fortsatt en del tester liggende, så jeg kommer til å fortsette å ta, så får jeg se om jeg blir klokere. Dette er også egentlig første gangen jeg prøver ordentlig å kartlegge eggløsning, så ikke så flink til tyde alt :fnise: 
 post-72323-0-89426300-1436372650_thumb.j

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok to el-tester forrige gang før jeg ga opp (var jo ikke noe moro når de ikke var positive :fnise: ), så jeg aner ikke om den der er positiv. Men det skader jo ikke å prøve litt fordet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok to el-tester forrige gang før jeg ga opp (var jo ikke noe moro når de ikke var positive :fnise: ), så jeg aner ikke om den der er positiv. Men det skader jo ikke å prøve litt fordet. :)

Høres ut som meg det der :fnise: Den i dag var i hvertfall negativ, men får fortsette å prøve så langt lagret rekker. Noen er jo veldig inn i det med EL-tester, og tester to ganger om dagen og vet akkurat når klokka de skal teste for å få mest mulig rett resultat, men jeg må si jeg ikke er helt der :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har tatt eggløsningstest de 3 siste dagene og lurer på om den kan ha vært positiv i dag. Vet streken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Men på venstre side av teststreken ser fargen like sterk ut, men resten er litt mer vannete  :vetikke: Har fortsatt en del tester liggende, så jeg kommer til å fortsette å ta, så får jeg se om jeg blir klokere. Dette er også egentlig første gangen jeg prøver ordentlig å kartlegge eggløsning, så ikke så flink til tyde alt :fnise: 
 attachicon.gif11692944_10155810171280444_679844545_n.jpg

 

synes den så positiv ut jeg :) Masse lykke til ;)

Endret av Tianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

 

 

synes den så positiv ut jeg :) Masse lykke til ;)

 

 

Jeg synes også den ser positiv ut! Krysser fingrene for deg  :danse:

Da håper jeg at den var positiv, så har vi hvertfall truffet EL denne mnd evt :) Tusen takk dere :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått lønn så fikk handlet litt til meg selv, og til babyen til venninnen min. Må nesten alltid kjøpe noe til han da det er så mye fint :biggrin: Tatt en EL-test i dag også, og denne var også negativ. Har vært en del kvalm i dag, og har også vært litt små kvalm på morgenen de to forrige dagene. Var også sånn noen dager forrige mnd, så kanskje det er ett EL-tegn. *håper* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kvalmen over, varte ca. 3 dager som den har gjort de forrige månedene, og i går fikk jeg litt ømme brystvorter igjen, som jeg også har hatt de andre månedene. Pleier å vare i ca.10-14 dager før mensen kommer. Så da tror jeg kanskje el-testen her om dagen var positiv, siden de samme symptomene på kvalme og ømme brystvorter har kommet som før. Men da er vel også kanskje håpet om å ha blitt gravid denne måneden borte siden alle symptomene jeg pleier å ha har kommet. Men, får finne en trøst i at drømmen er ett mai barn, og at da er det fortsatt muligheter for det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe annerledes da jeg var gravid forrige gang altså, så at det kjennes likt ut trenger ikke ha noe å si. Grunnen til at jeg tenkte at det kanskje hadde klaffet var at jeg ble oppblåst hver ettermiddag fra en uke etter eggløsning og ikke spottet før IKM, alt annet (inkludert ømme brystvorter) var som det pleide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...